N. 841889 - 2024-DGHAN-JUR NEW 2 (1145d349-6ce6-4f88-afa4-1a099861775c) Gelieve hieronder de geselecteerde Belgische overheidsopdracht te vinden.

woensdag 27 november 2024
Onderwerp: Procedure voor de aanstelling van advocaten voor de DG Personen met een handicap en regels voor de uitvoering van de overeenkomst
  Gelieve hieronder de geselecteerde Belgische overheidsopdracht te vinden.
Beknopte beschrijving : Deze aanstellingsprocedure betreft het sluiten van een raamovereenkomst tussen de FOD Sociale Zekerheid en de advocaten. De filosofie van deze raamovereenkomst is het aangaan van een "intuitu personae"-relatie vanwege de kwaliteiten van de advocaat die wordt voorgesteld als degene die de raamovereenkomst daadwerkelijk zal uitvoeren. De raamovereenkomst wordt gesloten met maximaal 1 kandidaat voor elk van de percelen. De op de raamovereenkomst gebaseerde dossiers worden gegund zonder dat de geselecteerde kandidaten aan een vergelijkend onderzoek worden onderworpen, waarbij, indien mogelijk, wordt gezorgd voor een evenwichtige verdeling van de dossiers tussen hen. Deze procedure bestaat uit 2 percelen. Kandidaten kunnen zich aanmelden voor een of meer percelen. Perceel 1: Ieper, Veurne, Kortrijk en Roeselare Perceel 2: Grondwettelijk Hof + HvJ-EU (tweetalig)
N. 841889 (1145d349-6ce6-4f88-afa4-1a099861775c)
Referentienummer: 2024-DGHAN-JUR NEW 2
Publicatie datum: 25/11/2024
Uiterste datum: 06/01/2025
Hernieuwingsdatum: 31/12/2029
 
Type: competition
cn-standard (16)
Aankondiging van een opdracht – algemene richtlijn, standaardregeling
Procedure type: Openbare procedure
Market type: Diensten
Regio: Brussel
Aanbestedende overheid :
FOD Sociale Zekerheid, Kruidtuinlaan 50, bus 150, 1000 Brussel BEL
+32 25098054
Publicatie JOUE: Nee
Publicatie BDA: Ja
Send Eten: Nee
Forum: Ja
Eauctions: Nee
Eawarding: Nee
Terms of reference documents: Nee
Accompanying documents: Ja
Overheidsopdracht gelezen/gecontroleerd door Govex: Ja
Extra informatie toegevoegd door Govex: Nee
Criterias
SELECTION
LOT-0001
ef-stand - De inschrijver zal het bewijs leveren van een beroepsrisicoverzekering. De advocaat beschikt gedurende de gehele looptijd van de overeenkomst over alle voor de uitvoering van de overeenkomst noodzakelijke verzekeringen, met name een beroepsaansprakelijkheidsverzekering ter dekking van een bedrag van ten minste een miljoen tweehonderdvijftigduizend euro. Op verzoek van de FOD Sociale Zekerheid verstrekt de advocaat een kopie van zijn verzekeringscontracten. Hij verbindt zich ertoe de FOD Sociale Zekerheid op de hoogte te brengen van elke opschorting of beëindiging van verzekeringspolissen. De FOD Sociale Zekerheid kan te allen tijde een bewijs van betaling van de verzekeringspremies door de advocaat vragen.
SELECTION
LOT-0001
tp-abil - Kandidaten moeten ten minste 5 jaar zijn ingeschreven bij de Orde van advocaten. Zij moeten dit aantonen door de nodige documenten bij hun kandidaatstelling te voegen. De kandidaat moet bij zijn offerte een attest voegen waaruit blijkt dat de individuele advocaat die wordt aangesteld om deze opdracht uit te voeren: - is ingeschreven bij de orde van advocaten; - niet is uitgeschreven, geschorst of geschrapt; - in orde is wat betreft betaling van bijdragen aan de orde.
AWARD
LOT-0001
price (20) - Het voorgestelde uurtarief. Criterium 2, uurtarief, wordt beoordeeld aan de hand van de volgende formule: Met betrekking tot het prijscriterium wordt de prijsopgave als volgt berekend: ????=????????????????∗(????????????????????????????????????????????????????????) waarbij: ???????????????????? = de laagste prijs - berekend volgens de prijsconfiguratie - voor regelmatig geachte ramingen ???????????????????????????????????? = prijs - berekend volgens de prijsconfiguratie - van de kandidatuur P = de punten die aan het criterium "Prijs" worden toegekend ???????????????? = de weging van het "Prijs"-criterium De beoordeling van de kandidaturen in het kader van het gunningscriterium is gebaseerd op de prijzen, inclusief btw, die de inschrijver in zijn kandidatuur vermeldt en volgens de volgende prijsconfiguratie: Pr = (0,50*Pp + 0,30*Ps + 0,13*Pj + 0,07*Pa)*20 Waarbij: Pp = uurtarief incl. btw voor een partner (dominus litis) Ps = uurtarief incl. btw voor een senior werknemer Pj = uurtarief incl. btw voor een junior werknemer Pa = uurtarief incl. btw voor een administratief medewerker In de inventarisatie moet de inschrijver een uurprijs aangeven (partner, senior medewerker, junior medewerker en administratief medewerker) indien meerdere personen deel uitmaken van het team. - Met partner bedoelen we: de advocaat die de zaak behandelt (dominus litis) en verantwoordelijk is voor de controle ervan. De partner heeft minstens 10 jaar ervaring. - Senior medewerker betekent: een advocaat met minstens 5 jaar ervaring. - Junior medewerker betekent: de advocaat met minstens 3 jaar ervaring. - Onder administratief medewerker wordt verstaan: administratief personeel en advocaten met minder dan 3 jaar ervaring.
AWARD
LOT-0001
quality (80) - 1) kwalificatie en ervaring van de inschrijver op het gebied van de onderwerpen waarop de kandidatuuroproep betrekking heeft (80 punten) Criterium 1, kwaliteit, wordt beoordeeld op basis van de CV's van de personen die daadwerkelijk zullen meewerken aan de uitvoering van de opdracht. De namen van de personen die een belangrijke rol spelen bij de uitvoering van de opdracht moeten worden vermeld en dit samen met een indicatie van hun specifieke knowhow die relevant is voor deze opdracht. Voor deze mensen wordt de expertise en ervaring aangetoond aan de hand van een recent CV per persoon/teamlid. De kwaliteitsweging gebeurt als volgt: Qr = (0,57*Qp + 0,30*Qs + 0,13*Qj)*80 Qp = kwaliteit voor de partner (dominus litis) Qs = kwaliteit voor een senior medewerker Qj = kwaliteit voor een junior medewerker De inschrijver moet verklaren dat hij of zij in staat is om een dossier toevertrouwd te krijgen dat, naar gelang het perceel, tussenkomst vereist in het Nederlands en/of het Frans. De inschrijver zal in het CV van elke interveniënt, zowel voor het Frans als voor het Nederlands, vermelden of hij/zij de taal vloeiend beheerst. Wat de CV’s betreft, zal rekening worden gehouden met het volgende: 1. Praktijkervaring (70 punten) De inschrijver moet aantonen dat hij in de afgelopen vijf jaar praktijkervaring heeft opgedaan op het gebied van het perceel waarvoor hij inschrijft. De ervaring zal worden beschouwd als vastgesteld volgens dit criterium door het aanleveren van een lijst van 15 dossiers die de inschrijver de afgelopen vijf jaar persoonlijk heeft behandeld. In dit document worden de rechtbanken waarbij de zaak aanhangig is gemaakt, het voorwerp van het geschil en de uitkomst van het geschil gespecificeerd. Dit document kan worden geanonimiseerd wat betreft de namen van de partijen in de zaak. Deze lijst gaat vergezeld van 2 persoonlijke geschriften (raadplegingen, conclusies, enz.) die kunnen verwijzen naar een of meer van de in de lijst vermelde dossiers, waaruit de beheersing van dit onderwerp en de relevantie van de adviesverlening voor het bepalen van een standpunt blijkt. Deze documenten kunnen worden geanonimiseerd wat betreft de namen van de partijen in de zaak.   2. Aangetoonde bijzondere expertise (10 punten) Om in aanmerking te komen voor deelname aan de opdracht moet de inschrijver, naast praktische ervaring ter zake, aantonen dat hij over de specifieke deskundigheid beschikt op het vakgebied waarvoor hij zich inschrijver stelt. Zijn bijzondere expertise zal, naar keuze, worden aangetoond door het aanleveren van twee persoonlijke referenties, met name: - gevolgde opleiding (met kopieën van titels van aanvullende studies en/of opleidingsattesten) - gegeven opleiding (vermelding van de titel van de onderwezen vakken en het doelpubliek) - onderwezen vakken - rechtsgeleerde bijdragen - specialisatie erkend door de Orde van Advocaten De inschrijver beschrijft de rol van elke persoon in de uitvoering van de dossiers. De inschrijver beschrijft hoe, door wie en binnen welke termijn hij zowel tijdens als buiten de normale kantooruren wil reageren op verzoeken van de bevoegde overheid, rekening houdend met de mate van urgentie van dergelijke verzoeken. Bij de beoordeling van het kwaliteitscriterium wordt de volgende puntenschaal gebruikt Evaluatie punten voortreffelijk 10 zeer goed 9 Goed 8 middelmatig 7 voldoende 6 Slecht 5 Een minimum van 48 van de 80 punten is vereist om in aanmerking te komen als laureaat van de raamovereenkomst voor elk van de percelen.
SELECTION
LOT-0002
ef-stand - De inschrijver zal het bewijs leveren van een beroepsrisicoverzekering. De advocaat beschikt gedurende de gehele looptijd van de overeenkomst over alle voor de uitvoering van de overeenkomst noodzakelijke verzekeringen, met name een beroepsaansprakelijkheidsverzekering ter dekking van een bedrag van ten minste een miljoen tweehonderdvijftigduizend euro. Op verzoek van de FOD Sociale Zekerheid verstrekt de advocaat een kopie van zijn verzekeringscontracten. Hij verbindt zich ertoe de FOD Sociale Zekerheid op de hoogte te brengen van elke opschorting of beëindiging van verzekeringspolissen. De FOD Sociale Zekerheid kan te allen tijde een bewijs van betaling van de verzekeringspremies door de advocaat vragen.
SELECTION
LOT-0002
tp-abil - Kandidaten moeten ten minste 5 jaar zijn ingeschreven bij de Orde van advocaten. Zij moeten dit aantonen door de nodige documenten bij hun kandidaatstelling te voegen. De kandidaat moet bij zijn offerte een attest voegen waaruit blijkt dat de individuele advocaat die wordt aangesteld om deze opdracht uit te voeren: - is ingeschreven bij de orde van advocaten; - niet is uitgeschreven, geschorst of geschrapt; - in orde is wat betreft betaling van bijdragen aan de orde.
AWARD
LOT-0002
price (40) - Het voorgestelde uurtarief. Criterium 2, uurtarief, wordt beoordeeld aan de hand van de volgende formule: Met betrekking tot het prijscriterium wordt de prijsopgave als volgt berekend: ????=????????????????∗(????????????????????????????????????????????????????????) waarbij: ???????????????????? = de laagste prijs - berekend volgens de prijsconfiguratie - voor regelmatig geachte ramingen ???????????????????????????????????? = prijs - berekend volgens de prijsconfiguratie - van de kandidatuur P = de punten die aan het criterium "Prijs" worden toegekend ???????????????? = de weging van het "Prijs"-criterium De beoordeling van de kandidaturen in het kader van het gunningscriterium is gebaseerd op de prijzen, inclusief btw, die de inschrijver in zijn kandidatuur vermeldt en volgens de volgende prijsconfiguratie: Pr = (0,50*Pp + 0,30*Ps + 0,13*Pj + 0,07*Pa)*40 Waarbij: Pp = uurtarief incl. btw voor een partner (dominus litis) Ps = uurtarief incl. btw voor een senior werknemer Pj = uurtarief incl. btw voor een junior werknemer Pa = uurtarief incl. btw voor een administratief medewerker In de inventarisatie moet de inschrijver een uurprijs aangeven (partner, senior medewerker, junior medewerker en administratief medewerker) indien meerdere personen deel uitmaken van het team. - Met partner bedoelen we: de advocaat die de zaak behandelt (dominus litis) en verantwoordelijk is voor de controle ervan. De partner heeft minstens 10 jaar ervaring. - Senior medewerker betekent: een advocaat met minstens 5 jaar ervaring. - Junior medewerker betekent: de advocaat met minstens 3 jaar ervaring. - Onder administratief medewerker wordt verstaan: administratief personeel en advocaten met minder dan 3 jaar ervaring.
AWARD
LOT-0002
quality (60) - 3) kwalificatie en ervaring van de inschrijver op het gebied van de onderwerpen waarop de kandidatenoproep betrekking heeft (60 punten) Criterium 1, kwaliteit, wordt beoordeeld op basis van de CV's van de personen die daadwerkelijk zullen meewerken aan de uitvoering van de opdracht. De namen van de personen die een belangrijke rol spelen bij de uitvoering van de opdracht moeten worden vermeld en samen met een indicatie van hun specifieke knowhow die relevant is voor deze opdracht. Voor deze mensen wordt de expertise en ervaring aangetoond aan de hand van een recent CV per persoon/teamlid. De kwaliteitsweging gebeurt als volgt: Qr = (0,57*Qp + 0,30*Qs + 0,13*Qj)*60 Qp = kwaliteit voor de partner (dominus litis) Qs = kwaliteit voor een senior medewerker Qj = kwaliteit voor een junior medewerker De inschrijver moet verklaren dat hij of zij in staat is om een dossier toevertrouwd te krijgen dat, naar gelang het perceel, tussenkomst vereist in het Nederlands en/of het Frans. De inschrijver zal in het CV van elke interveniënt, zowel voor het Frans als voor het Nederlands, vermelden of hij/zij de taal vloeiend beheerst. Wat de CV’s betreft, zal rekening worden gehouden met het volgende: 1. Praktijkervaring (45 punten) De inschrijver moet aantonen dat hij in de afgelopen vijf jaar praktijkervaring heeft opgedaan op het gebied van het perceel waarvoor hij inschrijft. De ervaring zal worden beschouwd als vastgesteld volgens dit criterium door het aanleveren van een lijst van dossiers die de inschrijver de afgelopen vijf jaar persoonlijk heeft behandeld. In dit document worden de rechtbanken waarbij de zaak aanhangig is gemaakt, het voorwerp van het geschil en de uitkomst van het geschil gespecificeerd. Dit document kan worden geanonimiseerd wat betreft de namen van de partijen in de zaak. Deze lijst gaat vergezeld van 2 persoonlijke geschriften (raadplegingen, conclusies, enz.) die kunnen verwijzen naar een of meer van de in de lijst vermelde dossiers, waaruit de beheersing van dit onderwerp en de relevantie van de adviesverlening voor het bepalen van een standpunt blijkt. Deze documenten kunnen worden geanonimiseerd wat betreft de namen van de partijen in de zaak. 2. Aangetoonde bijzondere expertise (15 punten) Om in aanmerking te komen voor deelname aan de opdracht moet de inschrijver, naast praktische ervaring ter zake, aantonen dat hij over de specifieke deskundigheid beschikt op het vakgebied waarvoor hij zich inschrijver stelt. Zijn bijzondere expertise zal, naar keuze, worden aangetoond door het aanleveren van twee persoonlijke referenties, met name: - gevolgde opleiding (met kopieën van titels van aanvullende studies en/of opleidingsattesten) - gegeven opleiding (vermelding van de titel van de onderwezen vakken en het doelpubliek) - onderwezen vakken - rechtsgeleerde bijdragen - specialisatie erkend door de Orde van Advocaten De inschrijver beschrijft de rol van elke persoon in de uitvoering van de dossiers. De inschrijver beschrijft hoe, door wie en binnen welke termijn hij zowel tijdens als buiten de normale kantooruren wil reageren op verzoeken van de bevoegde overheid, rekening houdend met de mate van urgentie van dergelijke verzoeken. Bij de beoordeling van het kwaliteitscriterium wordt de volgende puntenschaal gebruikt Evaluatie punten voortreffelijk 10 zeer goed 9 goed 8 middelmatig 7 voldoende 6 Slecht 5 Een minimum van 40 van de 60 punten is vereist om in aanmerking te komen als laureaat van de raamovereenkomst voor elk van de percelen.

Extracten

België: Juridische vertegenwoordiging
Procedure voor de aanstelling van advocaten voor de DG Personen met een handicap en regels voor de uitvoering van de overeenkomst

Aankondiging van een opdracht of concessie – standaardregeling

1. Koper

1.1 Koper

Officiële naam: FOD Sociale Zekerheid
Rechtsvorm van de koper: Centrale overheidsinstantie
Activiteit van de aanbestedende dienst: Sociale bescherming

2. Procedure

2.1 Procedure

Titel: Procedure voor de aanstelling van advocaten voor de DG Personen met een handicap en regels voor de uitvoering van de overeenkomst
Beschrijving: Deze aanstellingsprocedure betreft het sluiten van een raamovereenkomst tussen de FOD Sociale Zekerheid en de advocaten. De filosofie van deze raamovereenkomst is het aangaan van een "intuitu personae"-relatie vanwege de kwaliteiten van de advocaat die wordt voorgesteld als degene die de raamovereenkomst daadwerkelijk zal uitvoeren. De raamovereenkomst wordt gesloten met maximaal 1 kandidaat voor elk van de percelen. De op de raamovereenkomst gebaseerde dossiers worden gegund zonder dat de geselecteerde kandidaten aan een vergelijkend onderzoek worden onderworpen, waarbij, indien mogelijk, wordt gezorgd voor een evenwichtige verdeling van de dossiers tussen hen. Deze procedure bestaat uit 2 percelen. Kandidaten kunnen zich aanmelden voor een of meer percelen. Perceel 1: Ieper, Veurne, Kortrijk en Roeselare Perceel 2: Grondwettelijk Hof + HvJ-EU (tweetalig)
Identificatiecode van de procedure: 9b3a388b-f7f4-486f-b897-02727b654d83
Interne identificatiecode: 2024-DGHAN-JUR NEW 2
Type procedure: Openbaar
De procedure wordt versneld: neen
Rechtvaardiging voor de versnelde procedure:
Belangrijkste kenmerken van de procedure:

2.1.1 Doel

Aard van het contract: Diensten
Belangrijkste classificatie (cpv): 79112000 Juridische vertegenwoordiging

2.1.4 Algemene informatie

Rechtsgrondslag:
Richtlijn 2014/24/EU

2.1.6 Gronden voor uitsluiting

Louter nationale uitsluitingsgronden:

5. Perceel

5.1 Technische ID van het kavel: LOT-0001

Titel: 2024-DGHAN-JUR NEW 2 - 1
Beschrijving: Deze aanstellingsprocedure betreft het sluiten van een raamovereenkomst tussen de FOD Sociale Zekerheid en de advocaten. De filosofie van deze raamovereenkomst is het aangaan van een "intuitu personae"-relatie vanwege de kwaliteiten van de advocaat die wordt voorgesteld als degene die de raamovereenkomst daadwerkelijk zal uitvoeren. De raamovereenkomst wordt gesloten met maximaal 1 kandidaat voor elk van de percelen. De op de raamovereenkomst gebaseerde dossiers worden gegund zonder dat de geselecteerde kandidaten aan een vergelijkend onderzoek worden onderworpen, waarbij, indien mogelijk, wordt gezorgd voor een evenwichtige verdeling van de dossiers tussen hen. Perceel 1: Ieper, Veurne, Kortrijk en Roeselare
Interne identificatiecode: 1

5.1.1 Doel

Aard van het contract: Diensten
Belangrijkste classificatie (cpv): 79112000 Juridische vertegenwoordiging

5.1.2 Plaats van uitvoering

Onderverdeling land (NUTS): Arr. Kortrijk (BE254)
Land: België
Aanvullende informatie:

5.1.2 Plaats van uitvoering

Onderverdeling land (NUTS): Arr. Ieper (BE253)
Land: België
Aanvullende informatie:

5.1.2 Plaats van uitvoering

Onderverdeling land (NUTS): Arr. Veurne (BE258)
Land: België
Aanvullende informatie:

5.1.2 Plaats van uitvoering

Onderverdeling land (NUTS): Arr. Roeselare (BE256)
Land: België
Aanvullende informatie:

5.1.3 Geraamde duur

Einddatum van de duur: 31/12/2029
Andere looptijd: Onbekend

5.1.6 Algemene informatie

Voorbehouden deelname: Deelname is niet voorbehouden.
Aanbestedingsproject dat niet uit EU-fondsen wordt gefinancierd
De aanbesteding valt onder de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA): neen

5.1.9 Selectiecriteria

Criterium:
Type: Economische en financiële draagkracht
Beschrijving: De inschrijver zal het bewijs leveren van een beroepsrisicoverzekering. De advocaat beschikt gedurende de gehele looptijd van de overeenkomst over alle voor de uitvoering van de overeenkomst noodzakelijke verzekeringen, met name een beroepsaansprakelijkheidsverzekering ter dekking van een bedrag van ten minste een miljoen tweehonderdvijftigduizend euro. Op verzoek van de FOD Sociale Zekerheid verstrekt de advocaat een kopie van zijn verzekeringscontracten. Hij verbindt zich ertoe de FOD Sociale Zekerheid op de hoogte te brengen van elke opschorting of beëindiging van verzekeringspolissen. De FOD Sociale Zekerheid kan te allen tijde een bewijs van betaling van de verzekeringspremies door de advocaat vragen.
Criterium:
Type: Technische en beroepsbekwaamheid
Beschrijving: Kandidaten moeten ten minste 5 jaar zijn ingeschreven bij de Orde van advocaten. Zij moeten dit aantonen door de nodige documenten bij hun kandidaatstelling te voegen. De kandidaat moet bij zijn offerte een attest voegen waaruit blijkt dat de individuele advocaat die wordt aangesteld om deze opdracht uit te voeren: - is ingeschreven bij de orde van advocaten; - niet is uitgeschreven, geschorst of geschrapt; - in orde is wat betreft betaling van bijdragen aan de orde.

5.1.10 Gunningscriteria

Criterium:
Type: Prijs
Naam:
Beschrijving: Het voorgestelde uurtarief. Criterium 2, uurtarief, wordt beoordeeld aan de hand van de volgende formule: Met betrekking tot het prijscriterium wordt de prijsopgave als volgt berekend: ????=????????????????∗(????????????????????????????????????????????????????????) waarbij: ???????????????????? = de laagste prijs - berekend volgens de prijsconfiguratie - voor regelmatig geachte ramingen ???????????????????????????????????? = prijs - berekend volgens de prijsconfiguratie - van de kandidatuur P = de punten die aan het criterium "Prijs" worden toegekend ???????????????? = de weging van het "Prijs"-criterium De beoordeling van de kandidaturen in het kader van het gunningscriterium is gebaseerd op de prijzen, inclusief btw, die de inschrijver in zijn kandidatuur vermeldt en volgens de volgende prijsconfiguratie: Pr = (0,50*Pp + 0,30*Ps + 0,13*Pj + 0,07*Pa)*20 Waarbij: Pp = uurtarief incl. btw voor een partner (dominus litis) Ps = uurtarief incl. btw voor een senior werknemer Pj = uurtarief incl. btw voor een junior werknemer Pa = uurtarief incl. btw voor een administratief medewerker In de inventarisatie moet de inschrijver een uurprijs aangeven (partner, senior medewerker, junior medewerker en administratief medewerker) indien meerdere personen deel uitmaken van het team. - Met partner bedoelen we: de advocaat die de zaak behandelt (dominus litis) en verantwoordelijk is voor de controle ervan. De partner heeft minstens 10 jaar ervaring. - Senior medewerker betekent: een advocaat met minstens 5 jaar ervaring. - Junior medewerker betekent: de advocaat met minstens 3 jaar ervaring. - Onder administratief medewerker wordt verstaan: administratief personeel en advocaten met minder dan 3 jaar ervaring.
Gewicht (percentage, exact): 20
Criterium:
Type: Kwaliteit
Naam:
Beschrijving: 1) kwalificatie en ervaring van de inschrijver op het gebied van de onderwerpen waarop de kandidatuuroproep betrekking heeft (80 punten) Criterium 1, kwaliteit, wordt beoordeeld op basis van de CV's van de personen die daadwerkelijk zullen meewerken aan de uitvoering van de opdracht. De namen van de personen die een belangrijke rol spelen bij de uitvoering van de opdracht moeten worden vermeld en dit samen met een indicatie van hun specifieke knowhow die relevant is voor deze opdracht. Voor deze mensen wordt de expertise en ervaring aangetoond aan de hand van een recent CV per persoon/teamlid. De kwaliteitsweging gebeurt als volgt: Qr = (0,57*Qp + 0,30*Qs + 0,13*Qj)*80 Qp = kwaliteit voor de partner (dominus litis) Qs = kwaliteit voor een senior medewerker Qj = kwaliteit voor een junior medewerker De inschrijver moet verklaren dat hij of zij in staat is om een dossier toevertrouwd te krijgen dat, naar gelang het perceel, tussenkomst vereist in het Nederlands en/of het Frans. De inschrijver zal in het CV van elke interveniënt, zowel voor het Frans als voor het Nederlands, vermelden of hij/zij de taal vloeiend beheerst. Wat de CV’s betreft, zal rekening worden gehouden met het volgende: 1. Praktijkervaring (70 punten) De inschrijver moet aantonen dat hij in de afgelopen vijf jaar praktijkervaring heeft opgedaan op het gebied van het perceel waarvoor hij inschrijft. De ervaring zal worden beschouwd als vastgesteld volgens dit criterium door het aanleveren van een lijst van 15 dossiers die de inschrijver de afgelopen vijf jaar persoonlijk heeft behandeld. In dit document worden de rechtbanken waarbij de zaak aanhangig is gemaakt, het voorwerp van het geschil en de uitkomst van het geschil gespecificeerd. Dit document kan worden geanonimiseerd wat betreft de namen van de partijen in de zaak. Deze lijst gaat vergezeld van 2 persoonlijke geschriften (raadplegingen, conclusies, enz.) die kunnen verwijzen naar een of meer van de in de lijst vermelde dossiers, waaruit de beheersing van dit onderwerp en de relevantie van de adviesverlening voor het bepalen van een standpunt blijkt. Deze documenten kunnen worden geanonimiseerd wat betreft de namen van de partijen in de zaak.   2. Aangetoonde bijzondere expertise (10 punten) Om in aanmerking te komen voor deelname aan de opdracht moet de inschrijver, naast praktische ervaring ter zake, aantonen dat hij over de specifieke deskundigheid beschikt op het vakgebied waarvoor hij zich inschrijver stelt. Zijn bijzondere expertise zal, naar keuze, worden aangetoond door het aanleveren van twee persoonlijke referenties, met name: - gevolgde opleiding (met kopieën van titels van aanvullende studies en/of opleidingsattesten) - gegeven opleiding (vermelding van de titel van de onderwezen vakken en het doelpubliek) - onderwezen vakken - rechtsgeleerde bijdragen - specialisatie erkend door de Orde van Advocaten De inschrijver beschrijft de rol van elke persoon in de uitvoering van de dossiers. De inschrijver beschrijft hoe, door wie en binnen welke termijn hij zowel tijdens als buiten de normale kantooruren wil reageren op verzoeken van de bevoegde overheid, rekening houdend met de mate van urgentie van dergelijke verzoeken. Bij de beoordeling van het kwaliteitscriterium wordt de volgende puntenschaal gebruikt Evaluatie punten voortreffelijk 10 zeer goed 9 Goed 8 middelmatig 7 voldoende 6 Slecht 5 Een minimum van 48 van de 80 punten is vereist om in aanmerking te komen als laureaat van de raamovereenkomst voor elk van de percelen.
Gewicht (percentage, exact): 80
Beschrijving van de methode die moet worden gebruikt als de weging niet aan de hand van criteria kan worden uitgedrukt:
Rechtvaardiging voor het niet vermelden van de weging van de gunningscriteria:

5.1.12 Voorwaarden van de aanbesteding

Voorwaarden voor indiening:
Elektronische indiening: Vereist
Talen waarin inschrijvingen of verzoeken tot deelname kunnen worden ingediend: Nederlands, Frans
Elektronische catalogus: Niet toegestaan
Een geavanceerd(e) of gekwalificeerd(e) elektronisch(e) handtekening of zegel (zoals omschreven in Verordening (EU) nr. 910/2014) is vereist
Uiterste datum voor de ontvangst van inschrijvingen: 06/01/2025 12:15 +01:00
Voorwaarden van het contract:
De uitvoering van de opdracht moet plaatsvinden binnen het kader van programma’s voor maatwerkbedrijven: Neen
Elektronische facturering: Vereist
Er zal worden gebruikgemaakt van elektronische orderplaatsing: neen
Er zal worden gebruikgemaakt van elektronische betaling: neen

5.1.15 Technieken

Raamovereenkomst:
Raamovereenkomst, zonder hernieuwde oproep tot mededinging
Maximumaantal deelnemers: 1
Informatie over het dynamische aankoopsysteem:
Geen dynamisch aankoopsysteem
Elektronische veiling: neen

5.1.16 Nadere inlichtingen, bemiddeling en evaluatie

Organisatie voor beroepsprocedures: Raad van State
TED eSender: FOD Beleid en Ondersteuning

5.1 Technische ID van het kavel: LOT-0002

Titel: 2024-DGHAN-JUR NEW 2 - 2
Beschrijving: Deze aanstellingsprocedure betreft het sluiten van een raamovereenkomst tussen de FOD Sociale Zekerheid en de advocaten. De filosofie van deze raamovereenkomst is het aangaan van een "intuitu personae"-relatie vanwege de kwaliteiten van de advocaat die wordt voorgesteld als degene die de raamovereenkomst daadwerkelijk zal uitvoeren. De raamovereenkomst wordt gesloten met maximaal 1 kandidaat voor elk van de percelen. De op de raamovereenkomst gebaseerde dossiers worden gegund zonder dat de geselecteerde kandidaten aan een vergelijkend onderzoek worden onderworpen, waarbij, indien mogelijk, wordt gezorgd voor een evenwichtige verdeling van de dossiers tussen hen. Perceel 2: Grondwettelijk Hof + HvJ-EU (tweetalig)
Interne identificatiecode: 2

5.1.1 Doel

Aard van het contract: Diensten
Belangrijkste classificatie (cpv): 79112000 Juridische vertegenwoordiging

5.1.2 Plaats van uitvoering

Onderverdeling land (NUTS): Arr. de Bruxelles-Capitale/Arr. Brussel-Hoofdstad (BE100)
Land: België
Aanvullende informatie:

5.1.2 Plaats van uitvoering

Land: Luxemburg
Overal in het desbetreffende land
Aanvullende informatie:

5.1.3 Geraamde duur

Einddatum van de duur: 31/12/2029
Andere looptijd: Onbekend

5.1.6 Algemene informatie

Voorbehouden deelname: Deelname is niet voorbehouden.
Aanbestedingsproject dat niet uit EU-fondsen wordt gefinancierd
De aanbesteding valt onder de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA): neen

5.1.9 Selectiecriteria

Criterium:
Type: Economische en financiële draagkracht
Beschrijving: De inschrijver zal het bewijs leveren van een beroepsrisicoverzekering. De advocaat beschikt gedurende de gehele looptijd van de overeenkomst over alle voor de uitvoering van de overeenkomst noodzakelijke verzekeringen, met name een beroepsaansprakelijkheidsverzekering ter dekking van een bedrag van ten minste een miljoen tweehonderdvijftigduizend euro. Op verzoek van de FOD Sociale Zekerheid verstrekt de advocaat een kopie van zijn verzekeringscontracten. Hij verbindt zich ertoe de FOD Sociale Zekerheid op de hoogte te brengen van elke opschorting of beëindiging van verzekeringspolissen. De FOD Sociale Zekerheid kan te allen tijde een bewijs van betaling van de verzekeringspremies door de advocaat vragen.
Criterium:
Type: Technische en beroepsbekwaamheid
Beschrijving: Kandidaten moeten ten minste 5 jaar zijn ingeschreven bij de Orde van advocaten. Zij moeten dit aantonen door de nodige documenten bij hun kandidaatstelling te voegen. De kandidaat moet bij zijn offerte een attest voegen waaruit blijkt dat de individuele advocaat die wordt aangesteld om deze opdracht uit te voeren: - is ingeschreven bij de orde van advocaten; - niet is uitgeschreven, geschorst of geschrapt; - in orde is wat betreft betaling van bijdragen aan de orde.

5.1.10 Gunningscriteria

Criterium:
Type: Prijs
Naam:
Beschrijving: Het voorgestelde uurtarief. Criterium 2, uurtarief, wordt beoordeeld aan de hand van de volgende formule: Met betrekking tot het prijscriterium wordt de prijsopgave als volgt berekend: ????=????????????????∗(????????????????????????????????????????????????????????) waarbij: ???????????????????? = de laagste prijs - berekend volgens de prijsconfiguratie - voor regelmatig geachte ramingen ???????????????????????????????????? = prijs - berekend volgens de prijsconfiguratie - van de kandidatuur P = de punten die aan het criterium "Prijs" worden toegekend ???????????????? = de weging van het "Prijs"-criterium De beoordeling van de kandidaturen in het kader van het gunningscriterium is gebaseerd op de prijzen, inclusief btw, die de inschrijver in zijn kandidatuur vermeldt en volgens de volgende prijsconfiguratie: Pr = (0,50*Pp + 0,30*Ps + 0,13*Pj + 0,07*Pa)*40 Waarbij: Pp = uurtarief incl. btw voor een partner (dominus litis) Ps = uurtarief incl. btw voor een senior werknemer Pj = uurtarief incl. btw voor een junior werknemer Pa = uurtarief incl. btw voor een administratief medewerker In de inventarisatie moet de inschrijver een uurprijs aangeven (partner, senior medewerker, junior medewerker en administratief medewerker) indien meerdere personen deel uitmaken van het team. - Met partner bedoelen we: de advocaat die de zaak behandelt (dominus litis) en verantwoordelijk is voor de controle ervan. De partner heeft minstens 10 jaar ervaring. - Senior medewerker betekent: een advocaat met minstens 5 jaar ervaring. - Junior medewerker betekent: de advocaat met minstens 3 jaar ervaring. - Onder administratief medewerker wordt verstaan: administratief personeel en advocaten met minder dan 3 jaar ervaring.
Gewicht (percentage, exact): 40
Criterium:
Type: Kwaliteit
Naam:
Beschrijving: 3) kwalificatie en ervaring van de inschrijver op het gebied van de onderwerpen waarop de kandidatenoproep betrekking heeft (60 punten) Criterium 1, kwaliteit, wordt beoordeeld op basis van de CV's van de personen die daadwerkelijk zullen meewerken aan de uitvoering van de opdracht. De namen van de personen die een belangrijke rol spelen bij de uitvoering van de opdracht moeten worden vermeld en samen met een indicatie van hun specifieke knowhow die relevant is voor deze opdracht. Voor deze mensen wordt de expertise en ervaring aangetoond aan de hand van een recent CV per persoon/teamlid. De kwaliteitsweging gebeurt als volgt: Qr = (0,57*Qp + 0,30*Qs + 0,13*Qj)*60 Qp = kwaliteit voor de partner (dominus litis) Qs = kwaliteit voor een senior medewerker Qj = kwaliteit voor een junior medewerker De inschrijver moet verklaren dat hij of zij in staat is om een dossier toevertrouwd te krijgen dat, naar gelang het perceel, tussenkomst vereist in het Nederlands en/of het Frans. De inschrijver zal in het CV van elke interveniënt, zowel voor het Frans als voor het Nederlands, vermelden of hij/zij de taal vloeiend beheerst. Wat de CV’s betreft, zal rekening worden gehouden met het volgende: 1. Praktijkervaring (45 punten) De inschrijver moet aantonen dat hij in de afgelopen vijf jaar praktijkervaring heeft opgedaan op het gebied van het perceel waarvoor hij inschrijft. De ervaring zal worden beschouwd als vastgesteld volgens dit criterium door het aanleveren van een lijst van dossiers die de inschrijver de afgelopen vijf jaar persoonlijk heeft behandeld. In dit document worden de rechtbanken waarbij de zaak aanhangig is gemaakt, het voorwerp van het geschil en de uitkomst van het geschil gespecificeerd. Dit document kan worden geanonimiseerd wat betreft de namen van de partijen in de zaak. Deze lijst gaat vergezeld van 2 persoonlijke geschriften (raadplegingen, conclusies, enz.) die kunnen verwijzen naar een of meer van de in de lijst vermelde dossiers, waaruit de beheersing van dit onderwerp en de relevantie van de adviesverlening voor het bepalen van een standpunt blijkt. Deze documenten kunnen worden geanonimiseerd wat betreft de namen van de partijen in de zaak. 2. Aangetoonde bijzondere expertise (15 punten) Om in aanmerking te komen voor deelname aan de opdracht moet de inschrijver, naast praktische ervaring ter zake, aantonen dat hij over de specifieke deskundigheid beschikt op het vakgebied waarvoor hij zich inschrijver stelt. Zijn bijzondere expertise zal, naar keuze, worden aangetoond door het aanleveren van twee persoonlijke referenties, met name: - gevolgde opleiding (met kopieën van titels van aanvullende studies en/of opleidingsattesten) - gegeven opleiding (vermelding van de titel van de onderwezen vakken en het doelpubliek) - onderwezen vakken - rechtsgeleerde bijdragen - specialisatie erkend door de Orde van Advocaten De inschrijver beschrijft de rol van elke persoon in de uitvoering van de dossiers. De inschrijver beschrijft hoe, door wie en binnen welke termijn hij zowel tijdens als buiten de normale kantooruren wil reageren op verzoeken van de bevoegde overheid, rekening houdend met de mate van urgentie van dergelijke verzoeken. Bij de beoordeling van het kwaliteitscriterium wordt de volgende puntenschaal gebruikt Evaluatie punten voortreffelijk 10 zeer goed 9 goed 8 middelmatig 7 voldoende 6 Slecht 5 Een minimum van 40 van de 60 punten is vereist om in aanmerking te komen als laureaat van de raamovereenkomst voor elk van de percelen.
Gewicht (percentage, exact): 60
Beschrijving van de methode die moet worden gebruikt als de weging niet aan de hand van criteria kan worden uitgedrukt:
Rechtvaardiging voor het niet vermelden van de weging van de gunningscriteria:

5.1.12 Voorwaarden van de aanbesteding

Voorwaarden voor indiening:
Elektronische indiening: Vereist
Talen waarin inschrijvingen of verzoeken tot deelname kunnen worden ingediend: Nederlands, Frans
Elektronische catalogus: Niet toegestaan
Een geavanceerd(e) of gekwalificeerd(e) elektronisch(e) handtekening of zegel (zoals omschreven in Verordening (EU) nr. 910/2014) is vereist
Uiterste datum voor de ontvangst van inschrijvingen: 06/01/2025 12:15 +01:00
Voorwaarden van het contract:
De uitvoering van de opdracht moet plaatsvinden binnen het kader van programma’s voor maatwerkbedrijven: Neen
Elektronische facturering: Vereist
Er zal worden gebruikgemaakt van elektronische orderplaatsing: neen
Er zal worden gebruikgemaakt van elektronische betaling: neen

5.1.15 Technieken

Raamovereenkomst:
Raamovereenkomst, zonder hernieuwde oproep tot mededinging
Maximumaantal deelnemers: 1
Informatie over het dynamische aankoopsysteem:
Geen dynamisch aankoopsysteem
Elektronische veiling: neen

5.1.16 Nadere inlichtingen, bemiddeling en evaluatie

Organisatie voor beroepsprocedures: Raad van State
TED eSender: FOD Beleid en Ondersteuning

8. Organisaties

8.1 ORG-0001

Officiële naam: FOD Sociale Zekerheid
Registratienummer: 0367303366_8163
Afdeling: FOD Sociale Zekerheid - DG Personen met een handicap
Postadres: Kruidtuinlaan 50, bus 150
Stad: Brussel
Postcode: 1000
Onderverdeling land (NUTS): Arr. de Bruxelles-Capitale/Arr. Brussel-Hoofdstad (BE100)
Land: België
Telefoon: +32 25098054
Rollen van deze organisatie:
Koper

8.1 ORG-0002

Officiële naam: FOD Beleid en Ondersteuning
Registratienummer: BE001
Postadres: Simon Bolivarlaan 30, bus 1
Stad: Brussel
Postcode: 1000
Onderverdeling land (NUTS): Arr. de Bruxelles-Capitale/Arr. Brussel-Hoofdstad (BE100)
Land: België
Telefoon: +32 2 740 80 00
Rollen van deze organisatie:
TED eSender

8.1 ORG-0003

Officiële naam: Raad van State
Registratienummer: 0931814266
Stad: Bruxelles
Postcode: 1040
Onderverdeling land (NUTS): Arr. de Bruxelles-Capitale/Arr. Brussel-Hoofdstad (BE100)
Land: België
Telefoon: +32(2)2349611
Rollen van deze organisatie:
Organisatie voor beroepsprocedures

11. Informatie over een aankondiging

11.1 Informatie over een aankondiging

Identificatiecode/versie van de aankondiging: 077d549b-0b25-49df-b3cf-27a343588c29 - 01
Type formulier: Mededinging
Type aankondiging: Aankondiging van een opdracht of concessie – standaardregeling
Verzenddatum van de aankondiging: 25/11/2024 00:00 +01:00
Aankondiging datum verzending (eSender): 25/11/2024 00:00 +01:00
Talen waarin deze aankondiging officieel beschikbaar is: Nederlands Frans

11.2 Informatie over de bekendmaking