N. 981883 - PPP0U4-1150/5079/2025/230/MH (2e6468e8-6cdf-4bef-a604-ff0e8f4ccf0b) Gelieve hieronder de geselecteerde Belgische overheidsopdracht te vinden.

vrijdag 8 augustus 2025
Onderwerp: PPS voor de design, build, finance en maintenance voor de renovatie van de site Romanza (assistentiewoningen en dienstencentrum met integratie brasserie) te Wilrijk
  Gelieve hieronder de geselecteerde Belgische overheidsopdracht te vinden.
Beknopte beschrijving : Deze selectieleidraad geeft toelichting bij de selectiefase van de opdracht PUBLIEK-PRIVATE SAMENWERKING VOOR DIVERSE DESIGN, BUILD, (FINANCE) EN MAINTENANCE (DB(F/f)M-OPDRACHTEN) VOOR DE RENOVATIE VAN DE SITE ROMANZA (ASSISTENTIEWONINGEN EN DIENSTENCENTRUM MET INTEGRATIE BRASSERIE) TE WILRIJK.
N. 981883 (2e6468e8-6cdf-4bef-a604-ff0e8f4ccf0b)
Referentienummer: PPP0U4-1150/5079/2025/230/MH
Publicatie datum: 06/03/2025
Uiterste datum:
 
Type: competition
cn-standard (16)
Aankondiging van een opdracht – algemene richtlijn, standaardregeling
Procedure type: Onderhandelingsprocedure met voorafgaande oproep tot mededinging
Market type: Werken
Regio: Antwerpen
Aanbestedende overheid :
ZORGBEDRIJF ANTWERPEN, Welzijnsvereniging, Ballaarstraat 35, 2018 Antwerpen BEL, Ellen Mast
+32 34312790
Publicatie JOUE: Ja
Publicatie BDA: Ja
Send Eten: Nee
Forum: Ja
Eauctions: Nee
Eawarding: Nee
Terms of reference documents: Nee
Accompanying documents: Nee
Overheidsopdracht gelezen/gecontroleerd door Govex: Ja
Extra informatie toegevoegd door Govex: Nee
Criterias
SELECTION
LOT-0001
tp-abil - 1. De kandidaat stelt het team (kandidaat / leden van de combinatie, de derde entiteiten en de onderaannemers) voor aan de hand van een toelichting van de structuur van het team, van de individuele teamleden en de medewerkers die ingeschakeld worden bij de uitvoering van de opdracht. Hij toont aan dat de teamleden de nodige studiekwalificaties, beroepservaring en bekwaamheid beschikken om deze opdracht tot een kwalitatief resultaat te leiden. De sleutelpersonen van de aannemer en architect dienen een ervaring van minimaal 10 jaar te hebben. De aanvraag tot deelneming vermeldt minstens volgende verplichte teamleden: • Een aannemer • Een architect Minimumeisen: Opsomming van iedereen die zal deelnemen aan de opdracht. Sleutelpersonen hebben minimum 10 jaar ervaring.
SELECTION
LOT-0001
tp-abil - 2. Minstens een aannemer en een architect maken verplicht deel uit van de kandidaat. Zij kunnen m.a.w. niet optreden als onderaannemer of als derde entiteit. De kandidaat licht toe op welke wijze hij er voor zorgt dat de wettelijk verplichte onafhankelijkheid van de architect niet in het gedrang komt
SELECTION
LOT-0001
tp-abil - 3. De architect en de aannemer dienen elk te beschikken over 3 door de betrokken opdrachtgever gestaafde, in omvang vergelijkbare referentieprojecten “design & build”, dewelke in de afgelopen 5 jaar voltooid (voorlopig opgeleverd) werden. Deze referentieprojecten dienen de ervaring van de kandidaat aan te tonen op vlak van uitvoering van horecaprojecten, woonprojecten, buitenaanleg en het uitvoeren van werken in een bewoond gebouw. Tevens dienen de referentieprojecten vergezeld te zijn van een attest dat bewijst dat de werken kwalitatief zijn uitgevoerd en rekening houdend met de specifieke omgevingsomstandigheden. Dit attest wordt afgeleverd en ondertekend door de opdrachtgever met vermelding van het e-mailadres en telefoonnummer. Dit attest vermeldt het bedrag van de werken en de plaats en het tijdstip waarop ze werd uitgevoerd. Voorts wordt aangegeven of de werken volgens de regels van de kunst zijn uitgevoerd en regelmatig tot een goed einde zijn gebracht. Aangezien de kandidaat een combinatie betreft, dient (een bevoegd persoon of meerdere bevoegde personen van) elk lid van de combinatie de aanvraag tot deelneming te ondertekenen. De deelnemers aan een combinatie schrijven zich gezamenlijk in. De leden van de combinatie zijn persoonlijk, hoofdelijk en solidair gebonden voor de integrale uitvoering van de opdracht. Indien de aanvraag tot deelneming / offerte wordt ingediend door een combinatie van ondernemers waartoe een architect behoort, is de architect ten aanzien van Zorgbedrijf Antwerpen niet hoofdelijk verbonden voor het geheel van de opdracht. De kandidaat / inschrijver mag de wettelijk verplichte onafhankelijkheid van de architect niet in het gedrang brengen. De onderaannemers voor het uitvoeren van de opdracht worden eveneens niet hoofdelijk aansprakelijk geacht voor de uitvoering van het geheel van de opdracht. Een combinatie van ondernemers stelt zich kandidaat als één geheel. Met “kandidaat” wordt in dit document dan ook bedoeld, hetzij een combinatie van ondernemers die een gezamenlijke aanvraag tot deelneming indienen. De kandidaat kan zich beroepen op de draagkracht van onderaannemers of andere entiteiten om te voldoen aan de selectiecriteria. In dat geval voegt de kandidaat de nodige documenten toe aan zijn aanvraag tot deelneming, waaruit de verbintenis van deze onderaannemers of van andere entiteiten blijkt om de voor de opdracht noodzakelijke middelen ter beschikking te stellen van de kandidaat. Wanneer de kandidaat een beroep doet op de draagkracht van een derde entiteit om te voldoen aan de criteria inzake de technische of beroepsbekwaamheid, dan is deze derde entiteit verplicht om de werken of diensten, waarvoor die draagkracht vereist is, uit te voeren.
SELECTION
LOT-0001
ef-stand - 1. De kandidaat toont aan dat hij gedurende 3 jaar, gekozen uit de jongste 8 jaar (2017 t.e.m. 2024), beschikt over een gemiddelde jaaromzet van minstens 12 miljoen € Minimumeisen: Gemiddelde jaaromzet van 12 miljoen euro
SELECTION
LOT-0001
ef-stand - 2. De kandidaat, en in geval de kandidaat een consortium betreft, elk lid van het consortium, voegt de drie meest recente beschikbare jaarrekeningen van zijn onderneming toe aan zijn aanvraag tot deelneming, behoudens indien deze gepubliceerd zijn op Telemarc. Indien de kandidaat een combinatie van ondernemers betreft, geldt deze vereiste voor alle leden van deze combinatie van ondernemers, desgevallend van de onderaannemers op wiens draagkracht hij zich beroept. Indien een van deze ondernemers niet bij wet verplicht is om een jaarrekening neer te leggen, wordt voor deze ondernemers de meest recente balans en resultatenrekening bijgevoegd. Geen van de betreffende ondernemers mag een negatief eigen vermogen hebben.
SELECTION
LOT-0001
sui-act - Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in artikels 67 tot en met 69 van de wet van 17 juni 2016 betreffende overheidsopdrachten. Artikel 70 van de wet van 17 juni 2016 betreffende de overheidsopdrachten is van toepassing. Voor de in artikel 67 van de wet bedoelde uitsluitingsgronden deelt de gegadigde of inschrijver op eigen initiatief mee of hij bij het begin van de procedure de in artikel 70, lid 1, bedoelde corrigerende maatregelen heeft genomen. wordt aanvaard ter vervanging van door overheidsinstanties of derden afgegeven documenten of certificaten die bevestigen dat de betrokken kandidaat aan alle hierna vermelde voorwaarden voldoet : 1° hij bevindt zich niet in een van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 5, 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016; 2° hij voldoet aan de toepasselijke selectiecriteria als vastgesteld overeenkomstig artikel 71 van de wet van 17 juni 2016. De kandidaat moet tevens: - een ingevuld UEA voorleggen voor elke deelnemer van een combinatie van ondernemingen die optreedt als kandidaat; - een ingevuld UEA voorleggen voor elke andere entiteit op wiens draagkracht de kandidaat beroep doet; - in geval de kandidaat een combinatie van ondernemingen is, aanduiden welke deelnemer aan de combinatie zal optreden als vertegenwoordiger naar de Zorgbedrijf toe, in deel II.B van het UEA. - Met het oog op het goede verloop van de plaatsingsprocedure, de nodige uittreksels (of het uittreksel) uit het strafregister voorleggen – die door Zorgbedrijf niet rechtstreeks opgevraagd kunnen worden via de aan de Zorgbedrijf kosteloos ter beschikking gestelde databanken (bv. telemarc/digiflow). Belgische natuurlijke of rechtspersonen kunnen dit opvragen via strafregister@just.fgov.be. U hoeft enkel de (firma)naam, adres, btw-nummer en reden van aanvraag (“in het kader van onderzoek inschrijving op een overheidsopdracht”) op te geven. Het attest zal u vervolgens per post worden overgemaakt. Indien u al in het bezit bent van dergelijk attest, gelieve er dan voor te zorgen dat dit niet ouder is dan maximum vijf (5) maanden vóór de limietdatum voor de indiening van de Aanvraag tot Deelneming. Deze uittreksels uit het strafregister dienen te worden voorgelegd door de kandidaat, desgevallend (indien de kandidaat een combinatie van ondernemers is) door alle leden van de combinatie van ondernemers én, desgevallend (indien de kandidaat beroep doet op de draagkracht van een of meerdere derde entiteiten) door al deze derde entiteiten. Opgelet (1): Wanneer de kandidaat een rechtspersoon is, dient er niet alleen een uittreksel uit het strafregister te worden voorgelegd op naam van de kandidaat (rechtspersoon) zelf, doch eveneens op naam van alle personen die lid zijn van de bestuurs-, leidinggevende en toezichthoudende organen van de kandidaat (bestuurders, zaakvoerders, …) én op naam van alle personen die in de betreffende organen vertegenwoordigings-, beslissings- of controlebevoegdheid hebben. Dit geldt ook voor élke rechtspersoon die deel uitmaakt van de combinatie van ondernemers (indien de kandidaat een combinatie van ondernemers betreft). Wanneer de derde entiteiten waarop de kandidaat zich beroept, rechtspersonen zijn, geldt dit evenzeer voor deze rechtspersonen. Zorgbedrijf kan de kandidaten tijdens de procedure ten allen tijde verzoeken de vereiste ondersteunende documenten geheel of gedeeltelijk in te dienen wanneer dit noodzakelijk is voor het goede verloop van de procedure. De aanbestedende overheid heeft reeds een model-UEA voor deze opdracht opgesteld in PDF en XML-formaat (aan-/in te vullen door de kandidaat) (Bijlage XX). Richtlijnen bij het invullen van het UEA : - Ga naar de website https://uea.publicprocurement.be en kies uw taal. - Op de vraag 'Wie bent u' antwoordt u 'Ik ben een ondernemer'. - Op de vraag “Wat wilt u doen?” antwoordt u: “Een UEA (aanvraag of antwoord) importeren”; - Importeer het model-UEA dat in xml-formaat door de aanbestedende overheid bij deze selectieleidraad ter beschikking werd gesteld; - Selecteer uw land en klik op “Volgende”; - In het onderdeel 'Selectie' mag u 'Nee' antwoorden op de vraag 'Wilt u de selectiecriteria van A tot en met D gebruiken?' In dit geval wordt u een algemene aanwijzing voor alle selectiecriteria gevraagd. - Geef aan of je voldoet aan de voorgeschreven selectiecriteria. - Zodra het volledige formulier ingevuld is, klikt u op “Overzicht” onderaan de pagina. Het door u ingevulde UEA wordt weergegeven en kan worden gedownload in XML- en in PDF-formaat. - Voeg het ingevulde UEA in PDF- en XML-formaat toe aan de aanvraag tot deelneming.
AWARD
LOT-0001
cost (1) - Prijs
AWARD
LOT-0001
quality (2) - Samenwerking, plan van aanpak

Extracten

België: Bouwwerkzaamheden
PPS voor de design, build, finance en maintenance voor de renovatie van de site Romanza (assistentiewoningen en dienstencentrum met integratie brasserie) te Wilrijk

Aankondiging van een opdracht of concessie – standaardregeling

1. Koper

1.1 Koper

Officiële naam: ZORGBEDRIJF ANTWERPEN, Welzijnsvereniging
Rechtsvorm van de koper: Overheidsonderneming
Activiteit van de aanbestedende dienst: Sociale bescherming

2. Procedure

2.1 Procedure

Titel: PPS voor de design, build, finance en maintenance voor de renovatie van de site Romanza (assistentiewoningen en dienstencentrum met integratie brasserie) te Wilrijk
Beschrijving: Deze selectieleidraad geeft toelichting bij de selectiefase van de opdracht PUBLIEK-PRIVATE SAMENWERKING VOOR DIVERSE DESIGN, BUILD, (FINANCE) EN MAINTENANCE (DB(F/f)M-OPDRACHTEN) VOOR DE RENOVATIE VAN DE SITE ROMANZA (ASSISTENTIEWONINGEN EN DIENSTENCENTRUM MET INTEGRATIE BRASSERIE) TE WILRIJK. Met deze selectieleidraad nodigt Zorgbedrijf Antwerpen geïnteresseerde partijen uit om een aanvraag tot deelneming voor deze opdracht in te dienen. Deze selectieleidraad strekt er enkel toe geschikte kandidaten te selecteren die in de volgende fase van de plaatsingsprocedure uitgenodigd zullen worden om een offerte in te dienen op grond van het bestek dat enkel zal worden overgemaakt aan de geselecteerde kandidaten. De selectieleidraad is enkel uitgegeven om de geïnteresseerde kandidaten de kans te geven een aanvraag tot deelneming in te dienen, zonder enige volledigheid na te streven. Zorgbedrijf Antwerpen behoudt zich het recht voor om in de loop van de procedure af te wijken van de bepalingen van onderhavige selectieleidraad, zonder evenwel afbreuk te doen aan de transparantie, de objectiviteit en de gelijke behandeling. Zorgbedrijf Antwerpen zal dit enkel doen in de mate dat dit niet leidt tot enige concurrentievervalsing of discriminatie van de kandidaten. Daartoe zullen de kandidaten uitdrukkelijk gewezen worden op gebeurlijke afwijkingen, aanpassingen of aanvullingen. Deze selectieleidraad maakt integraal deel uit van de opdrachtdocumenten. Met opdrachtdocumenten worden de documenten bedoeld die op de opdracht toepasselijk zijn, met inbegrip van alle aanvullende en andere documenten waarnaar deze verwijzen. Het voeren van deze mededingingsprocedure kan op een gegeven moment verder gezet worden door een rechtsopvolger van Zorgbedrijf Antwerpen. Daarnaast is Zorgbedrijf Antwerpen als aanbestedende overheid in de mogelijkheid om de overeenkomst en haar verbintenissen die volgen uit deze procedure, geheel of gedeeltelijk, over te dragen aan derden of aan rechtsopvolgers. 1.1. Beschrijving van de opdracht 1.1.1. Voorwerp van de opdracht Het voorwerp van de opdracht is de integrale realisatie van − de design, inclusief de projectcoördinatie, de energieprestatie en de veiligheidscoördinatie, − de build, − de finance (de “kleine f” betreft een vereiste variante – zie 1.1.2.3 van de leidraad), − de maintenance, − de nodige kwaliteitscontroles en bijsturingen om een volledig afgewerkt instapklaar ‘product’ ter beschikking te stellen, ten behoeve van de DE RENOVATIE VAN DE SITE ROMANZA (ASSISTENTIEWONINGEN EN DIENSTENCENTRUM MET INTEGRATIE BRASSERIE) tegen een globale, vaste / forfaitaire prijs in het kader van een resultaatsverbintenis volgens het “sleutel op de deur principe”. De opdracht omvat: • de renovatie van 49 assistentiewoningen met bijhorende gemene delen • de realisatie van 3 ‘quick win’ assistentiewoningen met bijhorende gemene delen • de renovatie van een lokaal dienstencentrum met integratie van een brasserie en bijhorende buitenaanleg De opdrachtnemer draagt het volledige risico voor alle technische problemen, de feitelijke omvang van de prestaties, het verkrijgen van benodigde vergunningen, de loon- en prijsevolutie om alle verbintenissen uit deze opdracht tegen een globale, vaste / forfaitaire prijs te realiseren. Dit betekent dat in de opdracht alle lasten, materialen en handelingen begrepen zijn die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de opdracht en er onmiddellijk verband mee houden. De opdrachtnemer staat dus ook in voor de nodige kwaliteitscontroles en bijsturingen om een volledig afgewerkt ‘product’ ter beschikking te stellen dat volledig aan alle gestelde voorwaarden voldoet. Het Zorgbedrijf Antwerpen behoudt zich het recht voor om niet te gunnen en eventueel te gunnen volgens een ander soort plaatsingsprocedure. Bij de ter beschikking stelling dient betreffend project af te zijn, inbegrepen en niet limitatief alle noodzakelijke aansluitingen (ook alle nutsaansluitingen), wettelijke keuringen, attesten, et cetera. Kortom, een volledig afgewerkt ‘product’ moet ter beschikking gesteld worden, conform de outputspecificaties van het bestek. Zorgbedrijf Antwerpen is dus op zoek naar een team dat of teams die alle facetten van een Design, Build, Finance en Maintenance - opdracht op een kwalitatieve manier kan of kunnen realiseren. Een wijziging van de samenstelling van het bij de aanvraag tot deelneming voorgestelde team is slechts toegelaten mits voorafgaandelijk schriftelijk akkoord van Zorgbedrijf Antwerpen. 1.1.2. Toelichting De site Romanza bestaat uit een groep van 120 assistentiewoningen en een dienstencentrum. Zowel de assistentiewoningen als het dienstencentrum zijn sterk verouderd en zijn toe aan een opwaardering. Zorgbedrijf Antwerpen wenst de assistentiewoningen en het dienstencentrum te renoveren voor de komende 20 jaar met het oog op kwaliteitsverhoging voor de bewoners. In een eerste fase werden reeds 71 assistentiewoningen, met bijhorende gemene delen, gerenoveerd. In deze opdracht volgen de overige 49 flats met bijhorende gemene delen. Tevens worden er 3 bijkomende “quick win” assistentiewoningen gerealiseerd. Dit door een reorganisatie van het bestaande dienstencentrum. Voor deze 3 bijkomende assistentiewoningen dient een omgevingsvergunning aangevraagd te worden en dient voldaan te zijn aan de bouwcode van Stad Antwerpen. De assistentiewoningen zijn bewoond waardoor de uitvoering gefaseerd dient te worden. Het gebouw wordt opgedeeld in 3 gebouwdelen: blok A, B en C. Op onderstaand plan wordt een overzicht weergegeven van de assistentiewoningen op de site. De groene werden reeds gerenoveerd. De rode werden ook reeds gerenoveerd en doen dienst als transitflats voor de bewoners tijdens de werken. De nog te renoveren assistentiewoningen bevinden zich in blok B (+1/+2) en blok C (+0/+1/+2/+3/+4) en worden in het blauw aangeduid op onderstaand plan. De 3 bijkomende “quick win” assistentiewoning...
Identificatiecode van de procedure: bcd790d9-39d3-481d-9dee-1df4cc168844
Interne identificatiecode: PPP0U4-1150/5079/2025/230/MH
Type procedure: Onderhandelingsprocedure met voorafgaande oproep tot mededinging / mededingingsprocedure met onderhandeling

2.1.1 Doel

Aard van het contract: Werken
Belangrijkste classificatie (cpv): 45000000 Bouwwerkzaamheden

2.1.4 Algemene informatie

Rechtsgrondslag:
Richtlijn 2014/24/EU

2.1.6 Gronden voor uitsluiting

Louter nationale uitsluitingsgronden: (zie verklaring op erewoord)

5. Perceel

5.1 Technische ID van het kavel: LOT-0001

Titel: PPS voor de design, build, finance en maintenance voor de renovatie van de site Romanza (assistentiewoningen en dienstencentrum met integratie brasserie) te Wilrijk
Beschrijving: Deze selectieleidraad geeft toelichting bij de selectiefase van de opdracht PUBLIEK-PRIVATE SAMENWERKING VOOR DIVERSE DESIGN, BUILD, (FINANCE) EN MAINTENANCE (DB(F/f)M-OPDRACHTEN) VOOR DE RENOVATIE VAN DE SITE ROMANZA (ASSISTENTIEWONINGEN EN DIENSTENCENTRUM MET INTEGRATIE BRASSERIE) TE WILRIJK. Met deze selectieleidraad nodigt Zorgbedrijf Antwerpen geïnteresseerde partijen uit om een aanvraag tot deelneming voor deze opdracht in te dienen. Deze selectieleidraad strekt er enkel toe geschikte kandidaten te selecteren die in de volgende fase van de plaatsingsprocedure uitgenodigd zullen worden om een offerte in te dienen op grond van het bestek dat enkel zal worden overgemaakt aan de geselecteerde kandidaten. De selectieleidraad is enkel uitgegeven om de geïnteresseerde kandidaten de kans te geven een aanvraag tot deelneming in te dienen, zonder enige volledigheid na te streven. Zorgbedrijf Antwerpen behoudt zich het recht voor om in de loop van de procedure af te wijken van de bepalingen van onderhavige selectieleidraad, zonder evenwel afbreuk te doen aan de transparantie, de objectiviteit en de gelijke behandeling. Zorgbedrijf Antwerpen zal dit enkel doen in de mate dat dit niet leidt tot enige concurrentievervalsing of discriminatie van de kandidaten. Daartoe zullen de kandidaten uitdrukkelijk gewezen worden op gebeurlijke afwijkingen, aanpassingen of aanvullingen. Deze selectieleidraad maakt integraal deel uit van de opdrachtdocumenten. Met opdrachtdocumenten worden de documenten bedoeld die op de opdracht toepasselijk zijn, met inbegrip van alle aanvullende en andere documenten waarnaar deze verwijzen. Het voeren van deze mededingingsprocedure kan op een gegeven moment verder gezet worden door een rechtsopvolger van Zorgbedrijf Antwerpen. Daarnaast is Zorgbedrijf Antwerpen als aanbestedende overheid in de mogelijkheid om de overeenkomst en haar verbintenissen die volgen uit deze procedure, geheel of gedeeltelijk, over te dragen aan derden of aan rechtsopvolgers. 1.1. Beschrijving van de opdracht 1.1.1. Voorwerp van de opdracht Het voorwerp van de opdracht is de integrale realisatie van − de design, inclusief de projectcoördinatie, de energieprestatie en de veiligheidscoördinatie, − de build, − de finance (de “kleine f” betreft een vereiste variante – zie 1.1.2.3 van de leidraad), − de maintenance, − de nodige kwaliteitscontroles en bijsturingen om een volledig afgewerkt instapklaar ‘product’ ter beschikking te stellen, ten behoeve van de DE RENOVATIE VAN DE SITE ROMANZA (ASSISTENTIEWONINGEN EN DIENSTENCENTRUM MET INTEGRATIE BRASSERIE) tegen een globale, vaste / forfaitaire prijs in het kader van een resultaatsverbintenis volgens het “sleutel op de deur principe”. De opdracht omvat: • de renovatie van 49 assistentiewoningen met bijhorende gemene delen • de realisatie van 3 ‘quick win’ assistentiewoningen met bijhorende gemene delen • de renovatie van een lokaal dienstencentrum met integratie van een brasserie en bijhorende buitenaanleg De opdrachtnemer draagt het volledige risico voor alle technische problemen, de feitelijke omvang van de prestaties, het verkrijgen van benodigde vergunningen, de loon- en prijsevolutie om alle verbintenissen uit deze opdracht tegen een globale, vaste / forfaitaire prijs te realiseren. Dit betekent dat in de opdracht alle lasten, materialen en handelingen begrepen zijn die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de opdracht en er onmiddellijk verband mee houden. De opdrachtnemer staat dus ook in voor de nodige kwaliteitscontroles en bijsturingen om een volledig afgewerkt ‘product’ ter beschikking te stellen dat volledig aan alle gestelde voorwaarden voldoet. Het Zorgbedrijf Antwerpen behoudt zich het recht voor om niet te gunnen en eventueel te gunnen volgens een ander soort plaatsingsprocedure. Bij de ter beschikking stelling dient betreffend project af te zijn, inbegrepen en niet limitatief alle noodzakelijke aansluitingen (ook alle nutsaansluitingen), wettelijke keuringen, attesten, et cetera. Kortom, een volledig afgewerkt ‘product’ moet ter beschikking gesteld worden, conform de outputspecificaties van het bestek. Zorgbedrijf Antwerpen is dus op zoek naar een team dat of teams die alle facetten van een Design, Build, Finance en Maintenance - opdracht op een kwalitatieve manier kan of kunnen realiseren. Een wijziging van de samenstelling van het bij de aanvraag tot deelneming voorgestelde team is slechts toegelaten mits voorafgaandelijk schriftelijk akkoord van Zorgbedrijf Antwerpen. 1.1.2. Toelichting De site Romanza bestaat uit een groep van 120 assistentiewoningen en een dienstencentrum. Zowel de assistentiewoningen als het dienstencentrum zijn sterk verouderd en zijn toe aan een opwaardering. Zorgbedrijf Antwerpen wenst de assistentiewoningen en het dienstencentrum te renoveren voor de komende 20 jaar met het oog op kwaliteitsverhoging voor de bewoners. In een eerste fase werden reeds 71 assistentiewoningen, met bijhorende gemene delen, gerenoveerd. In deze opdracht volgen de overige 49 flats met bijhorende gemene delen. Tevens worden er 3 bijkomende “quick win” assistentiewoningen gerealiseerd. Dit door een reorganisatie van het bestaande dienstencentrum. Voor deze 3 bijkomende assistentiewoningen dient een omgevingsvergunning aangevraagd te worden en dient voldaan te zijn aan de bouwcode van Stad Antwerpen. De assistentiewoningen zijn bewoond waardoor de uitvoering gefaseerd dient te worden. Het gebouw wordt opgedeeld in 3 gebouwdelen: blok A, B en C. Op onderstaand plan wordt een overzicht weergegeven van de assistentiewoningen op de site. De groene werden reeds gerenoveerd. De rode werden ook reeds gerenoveerd en doen dienst als transitflats voor de bewoners tijdens de werken. De nog te renoveren assistentiewoningen bevinden zich in blok B (+1/+2) en blok C (+0/+1/+2/+3/+4) en worden in het blauw aangeduid op onderstaand plan. De 3 bijkomende “quick win” assistentiewoning...
Interne identificatiecode: 2025/230/MH_1

5.1.1 Doel

Aard van het contract: Werken
Belangrijkste classificatie (cpv): 45000000 Bouwwerkzaamheden

5.1.2 Plaats van uitvoering

Postadres: Klaproosstraat 74
Stad: Wilrijk
Postcode: 2610
Onderverdeling land (NUTS): Arr. Antwerpen (BE211)
Land: België
Aanvullende informatie: DC Romanza

5.1.2 Plaats van uitvoering

Postadres: Klaproosstraat 74
Stad: Wilrijk
Postcode: 2610
Onderverdeling land (NUTS): Arr. Antwerpen (BE211)
Land: België
Aanvullende informatie: SFG Romanza

5.1.3 Geraamde duur

Andere looptijd: Onbekend

5.1.6 Algemene informatie

Voorbehouden deelname: Deelname is niet voorbehouden.
De namen en beroepskwalificaties van het voor de uitvoering van de opdracht ingezette personeel moeten worden vermeld: Niet vereist
Aanbestedingsproject dat niet uit EU-fondsen wordt gefinancierd
De aanbesteding valt onder de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA): ja

5.1.9 Selectiecriteria

Criterium:
Type: Technische en beroepsbekwaamheid
Beschrijving: 1. De kandidaat stelt het team (kandidaat / leden van de combinatie, de derde entiteiten en de onderaannemers) voor aan de hand van een toelichting van de structuur van het team, van de individuele teamleden en de medewerkers die ingeschakeld worden bij de uitvoering van de opdracht. Hij toont aan dat de teamleden de nodige studiekwalificaties, beroepservaring en bekwaamheid beschikken om deze opdracht tot een kwalitatief resultaat te leiden. De sleutelpersonen van de aannemer en architect dienen een ervaring van minimaal 10 jaar te hebben. De aanvraag tot deelneming vermeldt minstens volgende verplichte teamleden: • Een aannemer • Een architect Minimumeisen: Opsomming van iedereen die zal deelnemen aan de opdracht. Sleutelpersonen hebben minimum 10 jaar ervaring.
Criterium:
Type: Technische en beroepsbekwaamheid
Beschrijving: 2. Minstens een aannemer en een architect maken verplicht deel uit van de kandidaat. Zij kunnen m.a.w. niet optreden als onderaannemer of als derde entiteit. De kandidaat licht toe op welke wijze hij er voor zorgt dat de wettelijk verplichte onafhankelijkheid van de architect niet in het gedrang komt
Criterium:
Type: Technische en beroepsbekwaamheid
Beschrijving: 3. De architect en de aannemer dienen elk te beschikken over 3 door de betrokken opdrachtgever gestaafde, in omvang vergelijkbare referentieprojecten “design & build”, dewelke in de afgelopen 5 jaar voltooid (voorlopig opgeleverd) werden. Deze referentieprojecten dienen de ervaring van de kandidaat aan te tonen op vlak van uitvoering van horecaprojecten, woonprojecten, buitenaanleg en het uitvoeren van werken in een bewoond gebouw. Tevens dienen de referentieprojecten vergezeld te zijn van een attest dat bewijst dat de werken kwalitatief zijn uitgevoerd en rekening houdend met de specifieke omgevingsomstandigheden. Dit attest wordt afgeleverd en ondertekend door de opdrachtgever met vermelding van het e-mailadres en telefoonnummer. Dit attest vermeldt het bedrag van de werken en de plaats en het tijdstip waarop ze werd uitgevoerd. Voorts wordt aangegeven of de werken volgens de regels van de kunst zijn uitgevoerd en regelmatig tot een goed einde zijn gebracht. Aangezien de kandidaat een combinatie betreft, dient (een bevoegd persoon of meerdere bevoegde personen van) elk lid van de combinatie de aanvraag tot deelneming te ondertekenen. De deelnemers aan een combinatie schrijven zich gezamenlijk in. De leden van de combinatie zijn persoonlijk, hoofdelijk en solidair gebonden voor de integrale uitvoering van de opdracht. Indien de aanvraag tot deelneming / offerte wordt ingediend door een combinatie van ondernemers waartoe een architect behoort, is de architect ten aanzien van Zorgbedrijf Antwerpen niet hoofdelijk verbonden voor het geheel van de opdracht. De kandidaat / inschrijver mag de wettelijk verplichte onafhankelijkheid van de architect niet in het gedrang brengen. De onderaannemers voor het uitvoeren van de opdracht worden eveneens niet hoofdelijk aansprakelijk geacht voor de uitvoering van het geheel van de opdracht. Een combinatie van ondernemers stelt zich kandidaat als één geheel. Met “kandidaat” wordt in dit document dan ook bedoeld, hetzij een combinatie van ondernemers die een gezamenlijke aanvraag tot deelneming indienen. De kandidaat kan zich beroepen op de draagkracht van onderaannemers of andere entiteiten om te voldoen aan de selectiecriteria. In dat geval voegt de kandidaat de nodige documenten toe aan zijn aanvraag tot deelneming, waaruit de verbintenis van deze onderaannemers of van andere entiteiten blijkt om de voor de opdracht noodzakelijke middelen ter beschikking te stellen van de kandidaat. Wanneer de kandidaat een beroep doet op de draagkracht van een derde entiteit om te voldoen aan de criteria inzake de technische of beroepsbekwaamheid, dan is deze derde entiteit verplicht om de werken of diensten, waarvoor die draagkracht vereist is, uit te voeren.
Criterium:
Type: Economische en financiële draagkracht
Beschrijving: 1. De kandidaat toont aan dat hij gedurende 3 jaar, gekozen uit de jongste 8 jaar (2017 t.e.m. 2024), beschikt over een gemiddelde jaaromzet van minstens 12 miljoen € Minimumeisen: Gemiddelde jaaromzet van 12 miljoen euro
Criterium:
Type: Economische en financiële draagkracht
Beschrijving: 2. De kandidaat, en in geval de kandidaat een consortium betreft, elk lid van het consortium, voegt de drie meest recente beschikbare jaarrekeningen van zijn onderneming toe aan zijn aanvraag tot deelneming, behoudens indien deze gepubliceerd zijn op Telemarc. Indien de kandidaat een combinatie van ondernemers betreft, geldt deze vereiste voor alle leden van deze combinatie van ondernemers, desgevallend van de onderaannemers op wiens draagkracht hij zich beroept. Indien een van deze ondernemers niet bij wet verplicht is om een jaarrekening neer te leggen, wordt voor deze ondernemers de meest recente balans en resultatenrekening bijgevoegd. Geen van de betreffende ondernemers mag een negatief eigen vermogen hebben.
Criterium:
Type: Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen
Beschrijving: Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in artikels 67 tot en met 69 van de wet van 17 juni 2016 betreffende overheidsopdrachten. Artikel 70 van de wet van 17 juni 2016 betreffende de overheidsopdrachten is van toepassing. Voor de in artikel 67 van de wet bedoelde uitsluitingsgronden deelt de gegadigde of inschrijver op eigen initiatief mee of hij bij het begin van de procedure de in artikel 70, lid 1, bedoelde corrigerende maatregelen heeft genomen. wordt aanvaard ter vervanging van door overheidsinstanties of derden afgegeven documenten of certificaten die bevestigen dat de betrokken kandidaat aan alle hierna vermelde voorwaarden voldoet : 1° hij bevindt zich niet in een van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 5, 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016; 2° hij voldoet aan de toepasselijke selectiecriteria als vastgesteld overeenkomstig artikel 71 van de wet van 17 juni 2016. De kandidaat moet tevens: - een ingevuld UEA voorleggen voor elke deelnemer van een combinatie van ondernemingen die optreedt als kandidaat; - een ingevuld UEA voorleggen voor elke andere entiteit op wiens draagkracht de kandidaat beroep doet; - in geval de kandidaat een combinatie van ondernemingen is, aanduiden welke deelnemer aan de combinatie zal optreden als vertegenwoordiger naar de Zorgbedrijf toe, in deel II.B van het UEA. - Met het oog op het goede verloop van de plaatsingsprocedure, de nodige uittreksels (of het uittreksel) uit het strafregister voorleggen – die door Zorgbedrijf niet rechtstreeks opgevraagd kunnen worden via de aan de Zorgbedrijf kosteloos ter beschikking gestelde databanken (bv. telemarc/digiflow). Belgische natuurlijke of rechtspersonen kunnen dit opvragen via _hidden_@just.fgov.be. U hoeft enkel de (firma)naam, adres, btw-nummer en reden van aanvraag (“in het kader van onderzoek inschrijving op een overheidsopdracht”) op te geven. Het attest zal u vervolgens per post worden overgemaakt. Indien u al in het bezit bent van dergelijk attest, gelieve er dan voor te zorgen dat dit niet ouder is dan maximum vijf (5) maanden vóór de limietdatum voor de indiening van de Aanvraag tot Deelneming. Deze uittreksels uit het strafregister dienen te worden voorgelegd door de kandidaat, desgevallend (indien de kandidaat een combinatie van ondernemers is) door alle leden van de combinatie van ondernemers én, desgevallend (indien de kandidaat beroep doet op de draagkracht van een of meerdere derde entiteiten) door al deze derde entiteiten. Opgelet (1): Wanneer de kandidaat een rechtspersoon is, dient er niet alleen een uittreksel uit het strafregister te worden voorgelegd op naam van de kandidaat (rechtspersoon) zelf, doch eveneens op naam van alle personen die lid zijn van de bestuurs-, leidinggevende en toezichthoudende organen van de kandidaat (bestuurders, zaakvoerders, …) én op naam van alle personen die in de betreffende organen vertegenwoordigings-, beslissings- of controlebevoegdheid hebben. Dit geldt ook voor élke rechtspersoon die deel uitmaakt van de combinatie van ondernemers (indien de kandidaat een combinatie van ondernemers betreft). Wanneer de derde entiteiten waarop de kandidaat zich beroept, rechtspersonen zijn, geldt dit evenzeer voor deze rechtspersonen. Zorgbedrijf kan de kandidaten tijdens de procedure ten allen tijde verzoeken de vereiste ondersteunende documenten geheel of gedeeltelijk in te dienen wanneer dit noodzakelijk is voor het goede verloop van de procedure. De aanbestedende overheid heeft reeds een model-UEA voor deze opdracht opgesteld in PDF en XML-formaat (aan-/in te vullen door de kandidaat) (Bijlage XX). Richtlijnen bij het invullen van het UEA : - Ga naar de website https://uea.publicprocurement.be en kies uw taal. - Op de vraag 'Wie bent u' antwoordt u 'Ik ben een ondernemer'. - Op de vraag “Wat wilt u doen?” antwoordt u: “Een UEA (aanvraag of antwoord) importeren”; - Importeer het model-UEA dat in xml-formaat door de aanbestedende overheid bij deze selectieleidraad ter beschikking werd gesteld; - Selecteer uw land en klik op “Volgende”; - In het onderdeel 'Selectie' mag u 'Nee' antwoorden op de vraag 'Wilt u de selectiecriteria van A tot en met D gebruiken?' In dit geval wordt u een algemene aanwijzing voor alle selectiecriteria gevraagd. - Geef aan of je voldoet aan de voorgeschreven selectiecriteria. - Zodra het volledige formulier ingevuld is, klikt u op “Overzicht” onderaan de pagina. Het door u ingevulde UEA wordt weergegeven en kan worden gedownload in XML- en in PDF-formaat. - Voeg het ingevulde UEA in PDF- en XML-formaat toe aan de aanvraag tot deelneming.
Informatie over de tweede fase van een procedure in twee fasen:
De koper behoudt zich het recht voor de opdracht zonder verdere onderhandelingen te gunnen op basis van de oorspronkelijke inschrijvingen

5.1.10 Gunningscriteria

Criterium:
Type: Kosten
Beschrijving: Prijs
Categorie van het gunningscriterium drempel: Volgorde van belang
Gunningscriterium numerieke waarde: 1
Criterium:
Type: Kwaliteit
Beschrijving: Samenwerking, plan van aanpak
Categorie van het gunningscriterium drempel: Volgorde van belang
Gunningscriterium numerieke waarde: 2

5.1.11 Aanbestedingsstukken

Adres van de aanbestedingsstukken: https://cloud.3p.eu/Downloads/1/1150/U4/2025

5.1.12 Voorwaarden van de aanbesteding

Voorwaarden voor indiening:
Elektronische indiening: Vereist
Adres voor indiening: https://www.publicprocurement.be
Talen waarin inschrijvingen of verzoeken tot deelname kunnen worden ingediend: Nederlands
Elektronische catalogus: Niet toegestaan
Varianten: Vereist
Uiterste datum voor de ontvangst van verzoeken tot deelname: 07/04/2025 10:00 +02:00
Uiterste datum tot wanneer de inschrijving geldig moet blijven: 180 Dag
Voorwaarden van het contract:
De uitvoering van de opdracht moet plaatsvinden binnen het kader van programma’s voor maatwerkbedrijven: Neen
Elektronische facturering: Vereist
Er zal worden gebruikgemaakt van elektronische orderplaatsing: neen
Er zal worden gebruikgemaakt van elektronische betaling: neen

5.1.15 Technieken

Raamovereenkomst:
Geen raamovereenkomst
Informatie over het dynamische aankoopsysteem:
Geen dynamisch aankoopsysteem

5.1.16 Nadere inlichtingen, bemiddeling en evaluatie

Organisatie voor beroepsprocedures: Raad Van State
Organisatie die nadere inlichtingen over de aanbestedingsprocedure verstrekt: ZORGBEDRIJF ANTWERPEN, Welzijnsvereniging
Organisatie die verzoeken tot deelname ontvangt: ZORGBEDRIJF ANTWERPEN, Welzijnsvereniging

8. Organisaties

8.1 ORG-0001

Officiële naam: ZORGBEDRIJF ANTWERPEN, Welzijnsvereniging
Registratienummer: ZBA
Postadres: Ballaarstraat 35
Stad: Antwerpen
Postcode: 2018
Onderverdeling land (NUTS): Arr. Antwerpen (BE211)
Land: België
Contactpunt: Ellen Mast
E-mail: _hidden_@zorgbedrijf.be
Telefoon: +32 34312790
Rollen van deze organisatie:
Koper
Organisatie die nadere inlichtingen over de aanbestedingsprocedure verstrekt
Organisatie die verzoeken tot deelname ontvangt

8.1 ORG-0002

Officiële naam: Raad Van State
Registratienummer: Raad Van State
Postadres: Wetenschapsstraat 33
Stad: Brussel
Postcode: 1040
Onderverdeling land (NUTS): Arr. de Bruxelles-Capitale/Arr. Brussel-Hoofdstad (BE100)
Land: België
E-mail: _hidden_@raadvanstate.be
Telefoon: +32 22349611
Rollen van deze organisatie:
Organisatie voor beroepsprocedures

8.1 ORG-0003

Officiële naam: 3P - Aanbieder van diensten / Prestataire de services
Registratienummer: BE 0475.480.736
Stad: Antwerpen / Anvers
Postcode: 2000
Onderverdeling land (NUTS): Arr. Antwerpen (BE211)
Land: België
E-mail: _hidden_@just.fgov.beѴ">info@3p.eu
Telefoon: +32 3 294 30 51
Rollen van deze organisatie:
Aanbieder van aanbestedingsdiensten

8.1 ORG-0004

Officiële naam: FPS Policy and Support
Registratienummer: BE 0671.516.647
Stad: Brussels
Postcode: 1000
Onderverdeling land (NUTS): Arr. de Bruxelles-Capitale/Arr. Brussel-Hoofdstad (BE100)
Land: België
E-mail: _hidden_@publicprocurement.be
Telefoon: +32 2 740 80 00
Rollen van deze organisatie:
TED eSender

Informatie over een aankondiging

Identificatiecode/versie van de aankondiging: 14c6b566-5b19-4671-9071-19564d79f60d - 01
Type formulier: Mededinging
Type aankondiging: Aankondiging van een opdracht of concessie – standaardregeling
Verzenddatum van de aankondiging: 04/03/2025 00:00 +01:00
Aankondiging datum verzending (eSender): 04/03/2025 00:00 +01:00
Talen waarin deze aankondiging officieel beschikbaar is: Nederlands