N. 1017611 - PPP0PA-635/5041/2025-13 (1294504f-15d6-4f05-bb6b-737efa1c6e18) Gelieve hieronder de geselecteerde Belgische overheidsopdracht te vinden.

woensdag 16 juli 2025
Onderwerp: RAAMOVEREENKOMST HOUDENDE DE AANSTELLING VAN EEN STUDIEBUREAU SPECIALE TECHNIEKEN VOOR AZ VESALIUS
  Gelieve hieronder de geselecteerde Belgische overheidsopdracht te vinden.
Beknopte beschrijving : RAAMOVEREENKOMST HOUDENDE DE AANSTELLING VAN EEN STUDIEBUREAU SPECIALE TECHNIEKEN VOOR AZ VESALIUS Voorliggende opdracht heeft betrekking op het in de markt plaatsen van een raamovereenkomst tot aanstelling van een studiebureau speciale technieken voor het az Vesalius. Het betreft een multidisciplinaire totaal studieopdracht. Hiermee wil az Vesalius een duurzame relatie opbouwen met een adviserende partij die beschikt over een multidisciplinair team en kennis heeft van onder meer de bouwtechnische uitgangspunten en kwalitatieve vereisten van az Vesalius. Er wordt verwacht dat deze partij beschikt over een multidisciplinair team dat het az Vesalius zal bijstaan bij diversie adviezen met betrekking tot onder meer voorbereidende studies inzake energie, duurzaamheid mobiliteit, milieu, technieken en ad hoc technisch advies. Daarnaast wordt verwacht dat de opdrachtnemer het az Vesalius inspireert en adviseert in innovatie en duurzame bijsturing van het ziekenhuis, in lijn met de uitdagingen van de zorgsector en de missie en strategie van het az Vesalius. Hierbij is kennis van de zorgprocessen op diverse afdelingen (verpleegafdeling, polikliniek, dagziekenhuis, spoedafdeling, intensieve zorgen en het operatiekwartier) een basisvereiste. Ook ervaring en kennis van zowel het ontwerp en berekenen van technische installaties (elektriciteit, hvac, sanitair, liften, etc.) alsook het beheer en het onderhoud zijn essentieel. Verder verwacht het az Vesalius dat er binnen de advisering rekening wordt gehouden met onze vereisten rond veilige zorg, betrouwbaarheid van systemen en duurzaamheid. Het raamcontract kan onder meer volgende dienstverlening bevatten: • Samenwerking met de aangestelde architect en het studiebureau stabiliteit van het az Vesalius; • Bijstand bij opmaak van VIPA dossiers; • Opmaak van haalbaarheidsstudies met betrekking tot technische systemen en technieken; • Opmaak van haalbaarheidsstudies rond energiebeheer; • Opmaak milieueffectenstudies • Opmaak van onderhoudscontracten;
N. 1017611 (1294504f-15d6-4f05-bb6b-737efa1c6e18)
Referentienummer: PPP0PA-635/5041/2025-13
Publicatie datum: 02/04/2025
Uiterste datum:
Hernieuwingsdatum: 30/06/2033
 
Type: competition
cn-standard (16)
Aankondiging van een opdracht – algemene richtlijn, standaardregeling
Procedure type: Onderhandelingsprocedure met voorafgaande oproep tot mededinging
Market type: Diensten
Regio: Limburg
Aanbestedende overheid :
az Vesalius, Hazelereik 51, 3700 Tongeren BEL, Dagny Serruys
+32 12396941
Publicatie JOUE: Ja
Publicatie BDA: Ja
Send Eten: Nee
Forum: Nee
Eauctions: Nee
Eawarding: Nee
Terms of reference documents: Nee
Accompanying documents: Nee
Overheidsopdracht gelezen/gecontroleerd door Govex: Ja
Extra informatie toegevoegd door Govex: Nee
Criterias
SELECTION
LOT-0001
tp-abil - De kandidaat dient te beschikken over minimale studie- en beroepskwalificaties Minimumeisen: De kandidaat dient aan te tonen dat hij voor de uitvoering van de opdracht over voldoende aantoonbare deskundigheid en projectervaring beschikt. Dit impliceert dat de kandidaat minstens dient te beschikken over: • Minstens één persoon die minstens 10 jaar relevante beroepservaring heeft in het kader van de opmaak van milieueffectenrapportage. De kandidaat toont dit aan de hand van de CV’s van de betrokken persoon aan. • Minstens één persoon die minstens 10 jaar relevante beroepservaring heeft in het kader van de opmaak van mobiliteitsstudies. De kandidaat toont dit aan de hand van de CV’s van de betrokken persoon aan. • Minstens twee ingenieurs waarvan 1 met ten minste 10 jaar relevante beroepservaring inzake elektriciteit (verlichting, laagspanning, middenspanning, hoogspanning, noodstroomvoorzieningen, noodverlichting, elektrische installaties conform T013 tweede uitgave 2014, branddetectie, data- en telefonie) en minstens 2 ingenieurs waarvan 1 met ten minste 10 jaar relevante beroepservaring inzake HVAC (verwarming, koeling, ventilatie, luchtbehandeling, bevochtiging, ontvochtiging, etc.) , sanitair en brandbestrijding. De kandidaat toont dit aan de hand van de CV’s van de betrokken ingenieurs aan.
SELECTION
LOT-0001
tp-abil - De kandidaat dient een voldoende ervaring aan te tonen met betrekking tot het aspect technische studies voor gelijkaardige opdrachten Minimumeisen: De kandidaat dient minstens drie referenties in de afgelopen vijf jaar van gelijkaardige opdrachten in de ziekenhuissector bij te brengen met betrekking tot technische studies. Deze opdrachten dienen betrekking te hebben op het ontwerp en controle van gelijkaardige opdrachten waarbij: - Minstens één referentie een minimale bouwkost moet vertegenwoordigen van minstens €2.500.000 - Minstens één referentie een minimale bouwkost moet vertegenwoordigen van minstens €7.500.000 De kandidaat toont aan de hand van de bijgebrachte referenties aan dat hij minstens beschikt over ervaring met volgende subspecialisaties in het kader van technische studies: • Energie (fotovoltaïsche cellen, warmtepompen, zonneboilers); • Medische gassen (lachgas, perslucht vacuüm, O², N²O, CO²); • Energie-efficiëntie (KWO, Beo-veld); • Medische uitrusting (pendels, OP-lampen, tilliften, OP-tafels); • Waterbehandeling Voor de referenties dient volgende informatie minimaal aangeleverd te worden: • Naam en contactgegevens klant (functie, telefoon, naam organisatie, contactgegevens) • Datum en periode (minimale eis: einddatum dient minimaal in de afgelopen vijf jaar te liggen) • Bedrag van de opdracht
SELECTION
LOT-0001
ef-stand - Een gezonde financiële toestand van het studiebureauMinimumeisen: Het studiebureau toont aan dat hij over een gezonde financiële toestand beschikt voor het uitvoeren van de opdracht. Het studiebureau voegt minimaal de volgende stukken toe aan zijn aanvraag tot deelneming: • De neergelegde jaarrekeningen van de laatste drie boekjaren, indien de wetgeving van het land waar de ondernemer is gevestigd publicatie van jaarrekeningen voorschrijft; • Een verklaring betreffende de totale omzet van de laatste drie boekjaren, alsook de omzet die werd gegenereerd binnen de bedrijfsactiviteit die relevant is voor deze opdracht. Deze verklaring moet gesteund zijn op de neergelegde jaarrekeningen. De aanbestedende overheid verwacht minimaal dat het studiebureau gemiddeld winstgevend is over de laatste drie boekjaren.
SELECTION
LOT-0001
sui-act - * De verplichte en facultatieve uitsluitingsgronden bedoeld in artikel 67 tot en met 69 van de Wet Overheidsopdrachten zijn van toepassing. Bij de indiening van de aanvraag tot deelneming leggen de kandidaten (en in voorkomend geval de entiteiten op wiens draagkracht zij zich beroepen met het oog op kwalitatieve selectie) het ingevuld Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) voor, dat bestaat uit een bijgewerkte eigen verklaring. In het UEA geeft de kandidaat aan of hij zich in een geval van uitsluiting bevindt en welke self-cleaning maatregelen hij desgevallend heeft toegepast. Naast het UEA voegt de kandidaat aan zijn aanvraag tot deelneming ook een uittreksel uit het strafregister op naam van de kandidaat, alsook op naam van de derde entiteit op wiens draagkracht de kandidaat zich beroept met het oog op kwalitatieve selectie. Deze uittreksels zijn op datum van indiening van de aanvraag tot deelneming maximaal 6 maanden oud. De aanbestedende overheid kan kandidaten tijdens de procedure te allen tijde verzoeken de vereiste ondersteunende documenten geheel of gedeeltelijk in te dienen wanneer zij dit noodzakelijk of nuttig acht voor het goed verloop van de procedure. Documenten die de aanbestedende overheid zelf kan raadplegen via Telemarc (fiscaal attest, RSZ-attest,…) zullen niet aan de kandidaat worden gevraagd en moeten dan ook niet aan de aanvraag tot deelneming worden gevoegd. * Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij zich niet bevindt in een van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016. Artikel 70 van de wet van 17 juni 2016 betreffende de overheidsopdrachten is van toepassing. Voor de in artikel 67 van de wet bedoelde uitsluitingsgronden deelt de gegadigde of inschrijver op eigen initiatief mee of hij bij het begin van de procedure de in artikel 70, lid 1, bedoelde corrigerende maatregelen heeft genomen.
AWARD
LOT-0001
cost (100) - Prijs

Extracten

België: Architecten- en bouwinspectiediensten
RAAMOVEREENKOMST HOUDENDE DE AANSTELLING VAN EEN STUDIEBUREAU SPECIALE TECHNIEKEN VOOR AZ VESALIUS

Aankondiging van een opdracht of concessie – standaardregeling

1. Koper

1.1 Koper

Officiële naam: az Vesalius
Rechtsvorm van de koper: Overheidsonderneming
Activiteit van de aanbestedende dienst: Gezondheid

2. Procedure

2.1 Procedure

Titel: RAAMOVEREENKOMST HOUDENDE DE AANSTELLING VAN EEN STUDIEBUREAU SPECIALE TECHNIEKEN VOOR AZ VESALIUS
Beschrijving: RAAMOVEREENKOMST HOUDENDE DE AANSTELLING VAN EEN STUDIEBUREAU SPECIALE TECHNIEKEN VOOR AZ VESALIUS
Identificatiecode van de procedure: 7d81d7f9-520f-45e8-b292-97553aedc9d8
Interne identificatiecode: PPP0PA-635/5041/2025-13
Type procedure: Onderhandelingsprocedure met voorafgaande oproep tot mededinging / mededingingsprocedure met onderhandeling

2.1.1 Doel

Aard van het contract: Diensten
Belangrijkste classificatie (cpv): 71251000 Architecten- en bouwinspectiediensten

2.1.3 Waarde

Maximumwaarde van de raamovereenkomst: 289 256,18 Euro

2.1.4 Algemene informatie

Rechtsgrondslag:
Richtlijn 2014/24/EU

2.1.6 Gronden voor uitsluiting

Louter nationale uitsluitingsgronden: (zie UEA)

5. Perceel

5.1 Technische ID van het kavel: LOT-0001

Titel: RAAMOVEREENKOMST HOUDENDE DE AANSTELLING VAN EEN STUDIEBUREAU SPECIALE TECHNIEKEN VOOR AZ VESALIUS
Beschrijving: RAAMOVEREENKOMST HOUDENDE DE AANSTELLING VAN EEN STUDIEBUREAU SPECIALE TECHNIEKEN VOOR AZ VESALIUS
Interne identificatiecode: 2025-13_1

5.1.1 Doel

Aard van het contract: Diensten
Belangrijkste classificatie (cpv): 71251000 Architecten- en bouwinspectiediensten

5.1.2 Plaats van uitvoering

Postadres: Hazelereik 51
Stad: Tongeren
Postcode: 3700
Onderverdeling land (NUTS): Arr. Tongeren (BE223)
Land: België
Aanvullende informatie: Aankoop / Economaat

5.1.3 Geraamde duur

Begindatum: 01/07/2025
Einddatum van de duur: 30/06/2033

5.1.4 Verlenging

Maximumaantal verlengingen: 1
Overige informatie over verlengingen: De opdracht bevat een verlenging.

5.1.5 Waarde

Maximumwaarde van de raamovereenkomst: 289 256,18 Euro

5.1.6 Algemene informatie

Voorbehouden deelname: Deelname is niet voorbehouden.
De namen en beroepskwalificaties van het voor de uitvoering van de opdracht ingezette personeel moeten worden vermeld: Niet vereist
Aanbestedingsproject dat niet uit EU-fondsen wordt gefinancierd
De aanbesteding valt onder de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA): ja

5.1.9 Selectiecriteria

Criterium:
Type: Technische en beroepsbekwaamheid
Beschrijving: De kandidaat dient te beschikken over minimale studie- en beroepskwalificaties Minimumeisen: De kandidaat dient aan te tonen dat hij voor de uitvoering van de opdracht over voldoende aantoonbare deskundigheid en projectervaring beschikt. Dit impliceert dat de kandidaat minstens dient te beschikken over: • Minstens één persoon die minstens 10 jaar relevante beroepservaring heeft in het kader van de opmaak van milieueffectenrapportage. De kandidaat toont dit aan de hand van de CV’s van de betrokken persoon aan. • Minstens één persoon die minstens 10 jaar relevante beroepservaring heeft in het kader van de opmaak van mobiliteitsstudies. De kandidaat toont dit aan de hand van de CV’s van de betrokken persoon aan. • Minstens twee ingenieurs waarvan 1 met ten minste 10 jaar relevante beroepservaring inzake elektriciteit (verlichting, laagspanning, middenspanning, hoogspanning, noodstroomvoorzieningen, noodverlichting, elektrische installaties conform T013 tweede uitgave 2014, branddetectie, data- en telefonie) en minstens 2 ingenieurs waarvan 1 met ten minste 10 jaar relevante beroepservaring inzake HVAC (verwarming, koeling, ventilatie, luchtbehandeling, bevochtiging, ontvochtiging, etc.) , sanitair en brandbestrijding. De kandidaat toont dit aan de hand van de CV’s van de betrokken ingenieurs aan.
Criterium:
Type: Technische en beroepsbekwaamheid
Beschrijving: De kandidaat dient een voldoende ervaring aan te tonen met betrekking tot het aspect technische studies voor gelijkaardige opdrachten Minimumeisen: De kandidaat dient minstens drie referenties in de afgelopen vijf jaar van gelijkaardige opdrachten in de ziekenhuissector bij te brengen met betrekking tot technische studies. Deze opdrachten dienen betrekking te hebben op het ontwerp en controle van gelijkaardige opdrachten waarbij: - Minstens één referentie een minimale bouwkost moet vertegenwoordigen van minstens €2.500.000 - Minstens één referentie een minimale bouwkost moet vertegenwoordigen van minstens €7.500.000 De kandidaat toont aan de hand van de bijgebrachte referenties aan dat hij minstens beschikt over ervaring met volgende subspecialisaties in het kader van technische studies: • Energie (fotovoltaïsche cellen, warmtepompen, zonneboilers); • Medische gassen (lachgas, perslucht vacuüm, O², N²O, CO²); • Energie-efficiëntie (KWO, Beo-veld); • Medische uitrusting (pendels, OP-lampen, tilliften, OP-tafels); • Waterbehandeling Voor de referenties dient volgende informatie minimaal aangeleverd te worden: • Naam en contactgegevens klant (functie, telefoon, naam organisatie, contactgegevens) • Datum en periode (minimale eis: einddatum dient minimaal in de afgelopen vijf jaar te liggen) • Bedrag van de opdracht
Criterium:
Type: Economische en financiële draagkracht
Beschrijving: Een gezonde financiële toestand van het studiebureauMinimumeisen: Het studiebureau toont aan dat hij over een gezonde financiële toestand beschikt voor het uitvoeren van de opdracht. Het studiebureau voegt minimaal de volgende stukken toe aan zijn aanvraag tot deelneming: • De neergelegde jaarrekeningen van de laatste drie boekjaren, indien de wetgeving van het land waar de ondernemer is gevestigd publicatie van jaarrekeningen voorschrijft; • Een verklaring betreffende de totale omzet van de laatste drie boekjaren, alsook de omzet die werd gegenereerd binnen de bedrijfsactiviteit die relevant is voor deze opdracht. Deze verklaring moet gesteund zijn op de neergelegde jaarrekeningen. De aanbestedende overheid verwacht minimaal dat het studiebureau gemiddeld winstgevend is over de laatste drie boekjaren.
Criterium:
Type: Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen
Beschrijving: * De verplichte en facultatieve uitsluitingsgronden bedoeld in artikel 67 tot en met 69 van de Wet Overheidsopdrachten zijn van toepassing. Bij de indiening van de aanvraag tot deelneming leggen de kandidaten (en in voorkomend geval de entiteiten op wiens draagkracht zij zich beroepen met het oog op kwalitatieve selectie) het ingevuld Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) voor, dat bestaat uit een bijgewerkte eigen verklaring. In het UEA geeft de kandidaat aan of hij zich in een geval van uitsluiting bevindt en welke self-cleaning maatregelen hij desgevallend heeft toegepast. Naast het UEA voegt de kandidaat aan zijn aanvraag tot deelneming ook een uittreksel uit het strafregister op naam van de kandidaat, alsook op naam van de derde entiteit op wiens draagkracht de kandidaat zich beroept met het oog op kwalitatieve selectie. Deze uittreksels zijn op datum van indiening van de aanvraag tot deelneming maximaal 6 maanden oud. De aanbestedende overheid kan kandidaten tijdens de procedure te allen tijde verzoeken de vereiste ondersteunende documenten geheel of gedeeltelijk in te dienen wanneer zij dit noodzakelijk of nuttig acht voor het goed verloop van de procedure. Documenten die de aanbestedende overheid zelf kan raadplegen via Telemarc (fiscaal attest, RSZ-attest,…) zullen niet aan de kandidaat worden gevraagd en moeten dan ook niet aan de aanvraag tot deelneming worden gevoegd. * Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij zich niet bevindt in een van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016. Artikel 70 van de wet van 17 juni 2016 betreffende de overheidsopdrachten is van toepassing. Voor de in artikel 67 van de wet bedoelde uitsluitingsgronden deelt de gegadigde of inschrijver op eigen initiatief mee of hij bij het begin van de procedure de in artikel 70, lid 1, bedoelde corrigerende maatregelen heeft genomen.
Informatie over de tweede fase van een procedure in twee fasen:
Minimumaantal gegadigden dat voor de tweede fase van de procedure moet worden uitgenodigd: 3
Maximumaantal gegadigden dat voor de tweede fase van de procedure kan worden uitgenodigd: 5

5.1.10 Gunningscriteria

Criterium:
Type: Kosten
Beschrijving: Prijs
Categorie van het gunningscriterium drempel: Gewicht (punten, exact)
Gunningscriterium numerieke waarde: 100

5.1.11 Aanbestedingsstukken

Adres van de aanbestedingsstukken: https://cloud.3p.eu/Downloads/1/635/PA/2025

5.1.12 Voorwaarden van de aanbesteding

Voorwaarden voor indiening:
Elektronische indiening: Vereist
Adres voor indiening: https://www.publicprocurement.be
Talen waarin inschrijvingen of verzoeken tot deelname kunnen worden ingediend: Nederlands
Elektronische catalogus: Niet toegestaan
Varianten: Niet toegestaan
Uiterste datum voor de ontvangst van verzoeken tot deelname: 06/05/2025 00:00 +02:00
Uiterste datum tot wanneer de inschrijving geldig moet blijven: 120 Dag
Voorwaarden van het contract:
De uitvoering van de opdracht moet plaatsvinden binnen het kader van programma’s voor maatwerkbedrijven: Neen
Elektronische facturering: Vereist
Er zal worden gebruikgemaakt van elektronische orderplaatsing: neen
Er zal worden gebruikgemaakt van elektronische betaling: neen

5.1.15 Technieken

Raamovereenkomst:
Raamovereenkomst, zonder hernieuwde oproep tot mededinging
Informatie over het dynamische aankoopsysteem:
Geen dynamisch aankoopsysteem

5.1.16 Nadere inlichtingen, bemiddeling en evaluatie

Organisatie voor beroepsprocedures: Raad van State
Organisatie die nadere inlichtingen over de aanbestedingsprocedure verstrekt: az Vesalius
Organisatie die verzoeken tot deelname ontvangt: az Vesalius

8. Organisaties

8.1 ORG-0001

Officiële naam: az Vesalius
Registratienummer: BE0242.469.910
Postadres: Hazelereik 51
Stad: Tongeren
Postcode: 3700
Onderverdeling land (NUTS): Arr. Tongeren (BE223)
Land: België
Contactpunt: Dagny Serruys
E-mail: _hidden_@azvesalius.be
Telefoon: +32 12396941
Fax: +32 12396942
Rollen van deze organisatie:
Koper
Organisatie die nadere inlichtingen over de aanbestedingsprocedure verstrekt
Organisatie die verzoeken tot deelname ontvangt

8.1 ORG-0002

Officiële naam: Raad van State
Registratienummer: BE 0931.814.266
Postadres: Wetenschapsstraat 33
Stad: Brussel
Postcode: 1040
Onderverdeling land (NUTS): Arr. de Bruxelles-Capitale/Arr. Brussel-Hoofdstad (BE100)
Land: België
E-mail: _hidden_@raadvanstate.be
Telefoon: +32 22349611
Rollen van deze organisatie:
Organisatie voor beroepsprocedures

8.1 ORG-0003

Officiële naam: 3P - Aanbieder van diensten / Prestataire de services
Registratienummer: BE 0475.480.736
Stad: Antwerpen / Anvers
Postcode: 2000
Onderverdeling land (NUTS): Arr. Antwerpen (BE211)
Land: België
E-mail: _hidden_@3p.eu
Telefoon: +32 3 294 30 51
Rollen van deze organisatie:
Aanbieder van aanbestedingsdiensten

8.1 ORG-0004

Officiële naam: FPS Policy and Support
Registratienummer: BE 0671.516.647
Stad: Brussels
Postcode: 1000
Onderverdeling land (NUTS): Arr. de Bruxelles-Capitale/Arr. Brussel-Hoofdstad (BE100)
Land: België
E-mail: _hidden_@publicprocurement.be
Telefoon: +32 2 740 80 00
Rollen van deze organisatie:
TED eSender

Informatie over een aankondiging

Identificatiecode/versie van de aankondiging: 91a6779e-febc-4e25-b4d9-ea7f90f01513 - 01
Type formulier: Mededinging
Type aankondiging: Aankondiging van een opdracht of concessie – standaardregeling
Verzenddatum van de aankondiging: 31/03/2025 00:00 +02:00
Aankondiging datum verzending (eSender): 31/03/2025 00:00 +02:00
Talen waarin deze aankondiging officieel beschikbaar is: Nederlands