N. 1090190 - PPP0GN-2600/5441/2025-2600 (a5e82411-3239-44a1-aee2-9905de4f1e3e) Veuillez trouver ci-dessous le marché public belge sélectionné.

mardi 3 juin 2025
Sujet: Raamovereenkomst voor de levering van RX-apparatuur voor cathlabs
  Veuillez trouver ci-dessous le marché public belge sélectionné.
Description succinte : De opdracht behelst een meerjarige raamovereenkomst voor de levering, implementatie en configuratie van de state-of-the-art en geïntegreerde uitrusting hoofdzakelijk in het kader van de vernieuwing van de einde-leven röntgenapparatuur, patiëntentafel, schermen en relevante randapparatuur in de cathlab zalen in het Hartcentrum van campus ZAS Middelheim. Deze vernieuwing zal starten in 2026 en over enkele jaren gespreid worden. De opdrachtnemer zal ook moeten instaan voor het onderhoud en ondersteuning van de geleverde installatie en opleiding van de gebruikers. Vermits vanaf begin 2026, en op korte termijn, meerdere zalen zullen moeten vernieuwd worden, verwacht ZAS dat een initiële globale bestelling voor 3 zalen kan gebeuren bij start van de raamovereenkomst. Ter informatie heeft ZAS een grondplan bijgeleverd dat de locatie van huidige zalen en ruimtes aanduidt in ZAS Middelheim (bijlage C). De bestaande cathlabs zijn onderverdeeld in onderzoekszalen voor elektrofysiologische en coronaire procedures en dit wenst ZAS ook zo te behouden. De opdrachtnemer moet dus deze 2 verschillende types kunnen aanbieden, uiteraard met de nodige moderne en flexibele opstelling van apparatuur in de aanpalende controleruimtes en noodzakelijke equipment racks in de bestaande technische lokalen. ZAS vereist dat de opdrachtnemer ook bijzondere aandacht zal besteden aan hoe de volledige nieuwe installatie kan bijdragen tot de principes van “value-based healthcare” (o.a. door efficiëntere workflows en kortere procedures, beter patiëntencomfort en sneller, complicatieloos herstel, training en simulatie, risicobeperking, enz.) en courante duurzaamheidsaspecten (o.a. energie-efficiëntie, recyclage, ecologisch materiaalgebruik, verbruiksgoederen, levenscyclus, enz.). De opdrachtnemer zal ook moeten instaan voor de ontmanteling en afvoer van de bestaande toestellen in de behandelruimtes en de apparatuur in de controlekamer. Bij de plaatsing van een volledige nieuwe configuratie zal de opdrachtnemer rekening moeten houden met voorwaarden rond structurele en logistieke beperkingen. De implementatie van de nieuwe installatie zal per cathlab moeten plaatsvinden al vanaf begin 2026 en zal steeds binnen een zeer strikte planning en zo kort mogelijke tijdspanne opgelegd door ZAS moeten gerealiseerd worden. De installatie zal in samenwerking gebeuren met de in-house-projectleiding en -bouwteam, maar het overall projectmanagement per deelopdracht zal de verantwoordelijkheid zijn van de opdrachtnemer. De nieuwe apparatuur zal bovendien bij voorkeur moeten werken met het bestaande cardio-PACS systeem (Philips Intellispace Portal Cardiovascular) ofwel zal de opdrachtnemer een volledig evenwaardig systeem moeten aanbieden én implementeren. De opdrachtnemer zal voorts ook moeten zorgen voor het onderhoud, updates en upgrades en een continuerende ondersteuning na de plaatsing, zowel tijdens als na de garantieperiode. Ten slotte verwacht ZAS dat een sterk degressief tariefplan wordt voorzien naarmate het aantal zalen dat vernieuwd is, toeneemt en zo een zeer aanzienlijke besparing kan opleveren in recurrente operationele kosten.
N. 1090190 (a5e82411-3239-44a1-aee2-9905de4f1e3e)
Numéro de référence: PPP0GN-2600/5441/2025-2600
Date de publication: 27/05/2025
Date limite:
 
Type: competition
cn-standard (16)
Avis de marché – directive générale, régime ordinaire
Type de procédure: Procédure négociée avec appel à la concurrence préalable
Type de marché: Fournitures
Région: Anvers
Pouvoir public :
Ziekenhuis aan de Stroom (ZAS) vzw, Kempenstraat 100, 2030 Antwerpen BEL, Martin Barbiers
+32 497403781
Publication JOUE: Oui
Publication BDA: Oui
Send Eten: Non
Forum: Oui
Eauctions: Non
Eawarding: Non
Terms of reference documents: Non
Accompanying documents: Non
Cahier de charges lu/revu par Govex: Oui
Complément d'information rajouté par Govex: Non
Criterias
AWARD
LOT-0001
cost (1) - Prijs
AWARD
LOT-0001
quality (2) - Kwaliteit

Extraits

Belgique: Appareils de radiographie
Raamovereenkomst voor de levering van RX-apparatuur voor cathlabs

Avis de marché ou de concession – régime ordinaire

1. Acheteur

1.1 Acheteur

Nom officiel: Ziekenhuis aan de Stroom (ZAS) vzw
Forme juridique de l’acheteur: Organisme de droit public
Activité du pouvoir adjudicateur: Santé

2. Procédure

2.1 Procédure

Titre: Raamovereenkomst voor de levering van RX-apparatuur voor cathlabs
Description: De opdracht behelst een meerjarige raamovereenkomst voor de levering, implementatie en configuratie van de state-of-the-art en geïntegreerde uitrusting hoofdzakelijk in het kader van de vernieuwing van de einde-leven röntgenapparatuur, patiëntentafel, schermen en relevante randapparatuur in de cathlab zalen in het Hartcentrum van campus ZAS Middelheim. Deze vernieuwing zal starten in 2026 en over enkele jaren gespreid worden. De opdrachtnemer zal ook moeten instaan voor het onderhoud en ondersteuning van de geleverde installatie en opleiding van de gebruikers. Vermits vanaf begin 2026, en op korte termijn, meerdere zalen zullen moeten vernieuwd worden, verwacht ZAS dat een initiële globale bestelling voor 3 zalen kan gebeuren bij start van de raamovereenkomst. Ter informatie heeft ZAS een grondplan bijgeleverd dat de locatie van huidige zalen en ruimtes aanduidt in ZAS Middelheim (bijlage C). De bestaande cathlabs zijn onderverdeeld in onderzoekszalen voor elektrofysiologische en coronaire procedures en dit wenst ZAS ook zo te behouden. De opdrachtnemer moet dus deze 2 verschillende types kunnen aanbieden, uiteraard met de nodige moderne en flexibele opstelling van apparatuur in de aanpalende controleruimtes en noodzakelijke equipment racks in de bestaande technische lokalen. ZAS vereist dat de opdrachtnemer ook bijzondere aandacht zal besteden aan hoe de volledige nieuwe installatie kan bijdragen tot de principes van “value-based healthcare” (o.a. door efficiëntere workflows en kortere procedures, beter patiëntencomfort en sneller, complicatieloos herstel, training en simulatie, risicobeperking, enz.) en courante duurzaamheidsaspecten (o.a. energie-efficiëntie, recyclage, ecologisch materiaalgebruik, verbruiksgoederen, levenscyclus, enz.). De opdrachtnemer zal ook moeten instaan voor de ontmanteling en afvoer van de bestaande toestellen in de behandelruimtes en de apparatuur in de controlekamer. Bij de plaatsing van een volledige nieuwe configuratie zal de opdrachtnemer rekening moeten houden met voorwaarden rond structurele en logistieke beperkingen. De implementatie van de nieuwe installatie zal per cathlab moeten plaatsvinden al vanaf begin 2026 en zal steeds binnen een zeer strikte planning en zo kort mogelijke tijdspanne opgelegd door ZAS moeten gerealiseerd worden. De installatie zal in samenwerking gebeuren met de in-house-projectleiding en -bouwteam, maar het overall projectmanagement per deelopdracht zal de verantwoordelijkheid zijn van de opdrachtnemer. De nieuwe apparatuur zal bovendien bij voorkeur moeten werken met het bestaande cardio-PACS systeem (Philips Intellispace Portal Cardiovascular) ofwel zal de opdrachtnemer een volledig evenwaardig systeem moeten aanbieden én implementeren. De opdrachtnemer zal voorts ook moeten zorgen voor het onderhoud, updates en upgrades en een continuerende ondersteuning na de plaatsing, zowel tijdens als na de garantieperiode. Ten slotte verwacht ZAS dat een sterk degressief tariefplan wordt voorzien naarmate het aantal zalen dat vernieuwd is, toeneemt en zo een zeer aanzienlijke besparing kan opleveren in recurrente operationele kosten.
Identifiant de la procédure: 5d2c6f5f-6e60-428d-ac64-7c6aeedef440
Identifiant interne: PPP0GN-2600/5441/2025-2600
Type de procédure: Négociée avec publication préalable d’un appel à la concurrence / concurrentielle avec négociation
La procédure est accélérée: non
Justification de la procédure accélérée:
Principales caractéristiques de la procédure:

2.1.1 Objet

Nature du marché: Fournitures
Nomenclature principale (cpv): 33111000 Appareils de radiographie

2.1.2 Lieu d’exécution

Subdivision pays (NUTS): Arr. Antwerpen (BE211)
Pays: Belgique

2.1.2 Lieu d’exécution

Subdivision pays (NUTS): Arr. Antwerpen (BE211)
Pays: Belgique

2.1.3 Valeur

Valeur maximale de l’accord-cadre: 8 500 000 Euro

2.1.4 Informations générales

Base juridique:
Directive 2014/24/UE

5. Lot

5.1 Identifiant technique du lot: LOT-0001

Titre: Raamovereenkomst voor de levering van RX-apparatuur voor cathlabs
Description: De opdracht behelst een meerjarige raamovereenkomst voor de levering, implementatie en configuratie van de state-of-the-art en geïntegreerde uitrusting hoofdzakelijk in het kader van de vernieuwing van de einde-leven röntgenapparatuur, patiëntentafel, schermen en relevante randapparatuur in de cathlab zalen in het Hartcentrum van campus ZAS Middelheim. Deze vernieuwing zal starten in 2026 en over enkele jaren gespreid worden. De opdrachtnemer zal ook moeten instaan voor het onderhoud en ondersteuning van de geleverde installatie en opleiding van de gebruikers. Vermits vanaf begin 2026, en op korte termijn, meerdere zalen zullen moeten vernieuwd worden, verwacht ZAS dat een initiële globale bestelling voor 3 zalen kan gebeuren bij start van de raamovereenkomst. Ter informatie heeft ZAS een grondplan bijgeleverd dat de locatie van huidige zalen en ruimtes aanduidt in ZAS Middelheim (bijlage C). De bestaande cathlabs zijn onderverdeeld in onderzoekszalen voor elektrofysiologische en coronaire procedures en dit wenst ZAS ook zo te behouden. De opdrachtnemer moet dus deze 2 verschillende types kunnen aanbieden, uiteraard met de nodige moderne en flexibele opstelling van apparatuur in de aanpalende controleruimtes en noodzakelijke equipment racks in de bestaande technische lokalen. ZAS vereist dat de opdrachtnemer ook bijzondere aandacht zal besteden aan hoe de volledige nieuwe installatie kan bijdragen tot de principes van “value-based healthcare” (o.a. door efficiëntere workflows en kortere procedures, beter patiëntencomfort en sneller, complicatieloos herstel, training en simulatie, risicobeperking, enz.) en courante duurzaamheidsaspecten (o.a. energie-efficiëntie, recyclage, ecologisch materiaalgebruik, verbruiksgoederen, levenscyclus, enz.). De opdrachtnemer zal ook moeten instaan voor de ontmanteling en afvoer van de bestaande toestellen in de behandelruimtes en de apparatuur in de controlekamer. Bij de plaatsing van een volledige nieuwe configuratie zal de opdrachtnemer rekening moeten houden met voorwaarden rond structurele en logistieke beperkingen. De implementatie van de nieuwe installatie zal per cathlab moeten plaatsvinden al vanaf begin 2026 en zal steeds binnen een zeer strikte planning en zo kort mogelijke tijdspanne opgelegd door ZAS moeten gerealiseerd worden. De installatie zal in samenwerking gebeuren met de in-house-projectleiding en -bouwteam, maar het overall projectmanagement per deelopdracht zal de verantwoordelijkheid zijn van de opdrachtnemer. De nieuwe apparatuur zal bovendien bij voorkeur moeten werken met het bestaande cardio-PACS systeem (Philips Intellispace Portal Cardiovascular) ofwel zal de opdrachtnemer een volledig evenwaardig systeem moeten aanbieden én implementeren. De opdrachtnemer zal voorts ook moeten zorgen voor het onderhoud, updates en upgrades en een continuerende ondersteuning na de plaatsing, zowel tijdens als na de garantieperiode. Ten slotte verwacht ZAS dat een sterk degressief tariefplan wordt voorzien naarmate het aantal zalen dat vernieuwd is, toeneemt en zo een zeer aanzienlijke besparing kan opleveren in recurrente operationele kosten.
Identifiant interne: 2025-2600 1_1

5.1.1 Objet

Nature du marché: Fournitures
Nomenclature principale (cpv): 33111000 Appareils de radiographie

5.1.2 Lieu d’exécution

Adresse postale: Lindendreef 1
Ville: Antwerpen
Code postal: 2020
Subdivision pays (NUTS): Arr. Antwerpen (BE211)
Pays: Belgique
Informations complémentaires: ZAS Middelheim

5.1.3 Durée estimée

Durée: 480 Mois

5.1.5 Valeur

Valeur maximale de l’accord-cadre: 8 500 000 Euro

5.1.6 Informations générales

Participation réservée: La participation n’est pas réservée.
Les noms et les qualifications professionnelles du personnel chargé de l’exécution du marché doivent être mentionnés: Non requises
Projet de passation de marché non financé par des fonds de l’UE
Le marché relève de l’accord sur les marchés publics (AMP): oui
Informations complémentaires: Het vermoedelijke maximale aantal te vernieuwen cathlabs gedurende de looptijd van de overeenkomst wordt geschat op 6 incl. OHCO

5.1.10 Critères d’attribution

Critère:
Type: Coût
Nom:
Description: Prijs
Catégorie du critère d’attribution seuil: Ordre d’importance
Nombre critère d’attribution: 1
Critère:
Type: Qualité
Nom:
Description: Kwaliteit
Catégorie du critère d’attribution seuil: Ordre d’importance
Nombre critère d’attribution: 2
Description de la méthode à utiliser si la pondération ne peut être exprimée par des critères:
Justification de l’absence d’indication de la pondération des critères d’attribution:

5.1.11 Documents de marché

Adresse des documents de marché: https://cloud.3p.eu/Downloads/1/2600/GN/2025

5.1.12 Conditions du marché public

Conditions de présentation:
Présentation par voie électronique: Requise
Adresse de présentation: https://www.publicprocurement.be
Langues dans lesquelles les offres ou demandes de participation peuvent être présentées: néerlandais
Catalogue électronique: Non autorisée
Variantes: Non autorisée
Description de la garantie financière: Borgtocht (3 % van het geraamde bedrag van de opdracht (excl. btw), afgerond naar het hogere tiental (€ 142.500,00))
Date limite de réception des demandes de participation: 30/06/2025 13:00 +02:00
Conditions du marché:
Le marché doit être exécuté dans le cadre de programmes d’emplois protégés: Non
Facturation en ligne: Requise
La commande en ligne sera utilisée: non
Le paiement en ligne sera utilisé: non

5.1.15 Techniques

Accord-cadre:
Accord-cadre, avec remise en concurrence
Nombre maximal de participants: 1
Justification de la durée de l’accord-cadre: De looptijd overschrijdt de limiet van 48 maanden. Deze langere looptijd van deze raamovereenkomst wordt verantwoord door het feit dat dit afgestemd is op de levensduur van de toestellen en de hiermee gepaard gaande afschrijvingen, en de ermee gepaarde implementatietijd
Informations sur le système d’acquisition dynamique:
Pas de système d’acquisition dynamique

5.1.16 Informations complémentaires, médiation et réexamen

Organisation chargée des procédures de recours: Rechtbank van Eerste Aanleg van het Gerechtelijk Arrondissement Antwerpen -
Informations relatives aux délais de recours: Organisatie die informatie verstrekt over beroepsprocedures en bijhorende termijnen: Rechtbank van Eerste Aanleg van het Gerechtelijk Arrondissement Antwerpen
Organisation qui fournit des informations complémentaires sur la procédure de passation de marché: Ziekenhuis aan de Stroom (ZAS) vzw -
Organisation qui fournit des précisions concernant l’introduction des recours: Rechtbank van Eerste Aanleg van het Gerechtelijk Arrondissement Antwerpen -
Organisation qui reçoit les demandes de participation: Ziekenhuis aan de Stroom (ZAS) vzw -

8. Organisations

8.1 ORG-0001

Nom officiel: Ziekenhuis aan de Stroom (ZAS) vzw
Numéro d’enregistrement: 0862382656
Adresse postale: Kempenstraat 100
Ville: Antwerpen
Code postal: 2030
Subdivision pays (NUTS): Arr. Antwerpen (BE211)
Pays: Belgique
Point de contact: Martin Barbiers
Adresse électronique: _hidden_@zas.be
Téléphone: +32 497403781
Adresse internet: http://www.zas.be/
Rôles de cette organisation:
Acheteur
Organisation qui fournit des informations complémentaires sur la procédure de passation de marché
Organisation qui reçoit les demandes de participation

8.1 ORG-0002

Nom officiel: Rechtbank van Eerste Aanleg van het Gerechtelijk Arrondissement Antwerpen
Numéro d’enregistrement: 0308357753
Adresse postale: Bolivarplaats 20
Ville: Antwerpen
Code postal: 2000
Subdivision pays (NUTS): Arr. Antwerpen (BE211)
Pays: Belgique
Adresse électronique: _hidden_@just.fgov.be
Téléphone: +32 32578011
Rôles de cette organisation:
Organisation chargée des procédures de recours
Organisation qui fournit des précisions concernant l’introduction des recours

8.1 ORG-0003

Nom officiel: 3P - Aanbieder van diensten / Prestataire de services
Numéro d’enregistrement: BE 0475.480.736
Ville: Antwerpen / Anvers
Code postal: 2000
Subdivision pays (NUTS): Arr. Antwerpen (BE211)
Pays: Belgique
Adresse électronique: _hidden_@3p.eu
Téléphone: +32 3 294 30 51
Rôles de cette organisation:
Prestataire de services de passation de marché

8.1 ORG-0004

Nom officiel: FPS Policy and Support
Numéro d’enregistrement: BE 0671.516.647
Ville: Brussels
Code postal: 1000
Subdivision pays (NUTS): Arr. de Bruxelles-Capitale/Arr. Brussel-Hoofdstad (BE100)
Pays: Belgique
Adresse électronique: _hidden_@publicprocurement.be
Téléphone: +32 2 740 80 00
Rôles de cette organisation:
TED eSender
Informations relatives à l’avis
Identifiant/version de l’avis: 718f454d-dc5b-4fae-90ff-1c83a57f19b5 - 01
Type de formulaire: Mise en concurrence
Type d’avis: Avis de marché ou de concession – régime ordinaire
Date d’envoi de l’avis: 23/05/2025 00:00 +02:00
Date d’envoi de l’avis (eSender): 23/05/2025 00:00 +02:00
Langues dans lesquelles l’avis en question est officiellement disponible: néerlandais