N. 1091394 - TVL/2025/1790/OOP/MAR (824814b2-3b96-4bb0-9211-aa9ceea66588) Gelieve hieronder de geselecteerde Belgische overheidsopdracht te vinden.

donderdag 21 augustus 2025
Onderwerp: Raamovereenkomst voor marketingopdrachten
  Gelieve hieronder de geselecteerde Belgische overheidsopdracht te vinden.
Beknopte beschrijving : Het voorwerp van de opdracht is een raamovereenkomst voor marketingopdrachten. Van de opdrachtnemer wordt verwacht dat hij in naam van Toerisme Vlaanderen voornamelijk internationaal maar ook nationaal communiceert naar o.a. consumenten, externe partners, en naar de toeristische sector in Vlaanderen. Meer concreet heeft de opdracht betrekking op het uitvoeren van volgende prestaties (niet-exhaustief): • Vertaling van strategische doelstellingen naar marketing- en communicatiestrategie en –plan • Ontwikkeling van campagnes: van concept en strategie tot uitvoering (multi-channel) • Projectmanagement: nauwgezette opvolging van planning, budgetten, etc. • Ontwikkeling en uitvoering van communicatieplannen • Ontwikkeling en realisatie van campagnedragers, zoals flyers, affiches, framework website/landingspagina’s, etc. • Community management: beheer social media accounts • Influencer marketing • Content creatie: teksten, foto’s, video’s, etc. • Ontwerp toolkits voor beurzen, events, etc. • Stakeholdercommunicatie Deze raamovereenkomst bestaat uit twee percelen, gebaseerd op het type opdrachten. • PERCEEL 1: Hero-campagnes Volgens de visie van Toerisme Vlaanderen ‘Flora et Labora’ (zie website Toerisme Vlaanderen en bijlage 12) promoten wij Vlaanderen voornamelijk op basis van 6 thema’s die onze USP’s vormen: Vlaanderen Erfgoedbeleving, Vlaanderen Natuurlijk, Culinair Vlaanderen, Vlaanderen Fietsland, Congressen en events aangevuld met Iedereen Verdient Vakantie. Wij zetten elk jaar 1 thema, combinatie van thema’s of een invalshoek (zoals bijv. toegankelijkheid of inclusie) voorop. Daarvoor zetten we een sterke hero-campagne op met de bedoeling Vlaanderen internationaal in de kijker te zetten. Geen ‘gewone’ campagne, maar iets aparts en uniek dat er echt uitspringt. Rond die hero-content wordt dan een hele campagne opgebouwd, gaande van bijv. PR tot fysieke dragers en digitale marketingcampagnes. Wij zoeken een creatief bureau dat sterk is in het bedenken en uitwerken van dergelijke hero-content en de bijhorende campagne voor de verschillende thema’s. • PERCEEL 2: Always-on communicatie en kleinere campagnes Naast de focusjaren, zetten wij voor alle thema’s in op marketing en communicatie. Op elk thema werkt minstens 1 marketer die ondersteuning nodig heeft voor de uitwerking van kleine campagnes en always-on communicatie. We zoeken een bureau met voldoende mankracht en flexibiliteit om die verschillende campagnes en always-on plannen voor de verschillende thema’s tegelijk te ontwikkelen en uit te voeren. Met always-on bedoelen we voornamelijk het opmaken van een content planning voor verschillende social mediakanalen, het ontwikkelen van content (copy en beeld), het publiceren van die content, community management, rapportage en optimalisatie, etc. Met kleine campagnes bedoelen we voornamelijk digitale campagnes die zowel in aanpak, impact als budget beperkter zijn dan de grootschalige hero campagnes uit perceel 1.
N. 1091394 (824814b2-3b96-4bb0-9211-aa9ceea66588)
Referentienummer: TVL/2025/1790/OOP/MAR
Publicatie datum: 28/05/2025
Uiterste datum: 11/07/2025
 
Type: competition
cn-standard (16)
Aankondiging van een opdracht – algemene richtlijn, standaardregeling
Procedure type: Openbare procedure
Market type: Diensten
Regio: Brussel
Aanbestedende overheid :
Toerisme Vlaanderen, Grasmarkt 61, 1000 Brussel BEL
+32 25040300
Publicatie JOUE: Ja
Publicatie BDA: Ja
Send Eten: Nee
Forum: Ja
Eauctions: Nee
Eawarding: Nee
Terms of reference documents: Nee
Accompanying documents: Ja
Overheidsopdracht gelezen/gecontroleerd door Govex: Ja
Extra informatie toegevoegd door Govex: Nee
Criterias
AWARD
LOT-0001
price (35) - Prijs van de profielen
AWARD
LOT-0001
price (5) - Winstmarge op de werkelijke uitgaven
AWARD
LOT-0001
quality (50) - Uitwerken case study
AWARD
LOT-0001
quality (10) - Kwaliteit van het team en de dienstverlening
AWARD
LOT-0002
price (35) - Prijs van de profielen
AWARD
LOT-0002
price (5) - Winstmarge op de werkelijke uitgaven

Extracten

België: Reclamecampagnediensten
Raamovereenkomst voor marketingopdrachten

Aankondiging van een opdracht of concessie – standaardregeling

1. Koper

1.1 Koper

Officiële naam: Toerisme Vlaanderen
Rechtsvorm van de koper: Publiekrechtelijke instelling
Activiteit van de aanbestedende dienst: Algemene overheidsdiensten

2. Procedure

2.1 Procedure

Titel: Raamovereenkomst voor marketingopdrachten
Beschrijving: Het voorwerp van de opdracht is een raamovereenkomst voor marketingopdrachten. Van de opdrachtnemer wordt verwacht dat hij in naam van Toerisme Vlaanderen voornamelijk internationaal maar ook nationaal communiceert naar o.a. consumenten, externe partners, en naar de toeristische sector in Vlaanderen. Meer concreet heeft de opdracht betrekking op het uitvoeren van volgende prestaties (niet-exhaustief): • Vertaling van strategische doelstellingen naar marketing- en communicatiestrategie en –plan • Ontwikkeling van campagnes: van concept en strategie tot uitvoering (multi-channel) • Projectmanagement: nauwgezette opvolging van planning, budgetten, etc. • Ontwikkeling en uitvoering van communicatieplannen • Ontwikkeling en realisatie van campagnedragers, zoals flyers, affiches, framework website/landingspagina’s, etc. • Community management: beheer social media accounts • Influencer marketing • Content creatie: teksten, foto’s, video’s, etc. • Ontwerp toolkits voor beurzen, events, etc. • Stakeholdercommunicatie Deze raamovereenkomst bestaat uit twee percelen, gebaseerd op het type opdrachten. • PERCEEL 1: Hero-campagnes Volgens de visie van Toerisme Vlaanderen ‘Flora et Labora’ (zie website Toerisme Vlaanderen en bijlage 12) promoten wij Vlaanderen voornamelijk op basis van 6 thema’s die onze USP’s vormen: Vlaanderen Erfgoedbeleving, Vlaanderen Natuurlijk, Culinair Vlaanderen, Vlaanderen Fietsland, Congressen en events aangevuld met Iedereen Verdient Vakantie. Wij zetten elk jaar 1 thema, combinatie van thema’s of een invalshoek (zoals bijv. toegankelijkheid of inclusie) voorop. Daarvoor zetten we een sterke hero-campagne op met de bedoeling Vlaanderen internationaal in de kijker te zetten. Geen ‘gewone’ campagne, maar iets aparts en uniek dat er echt uitspringt. Rond die hero-content wordt dan een hele campagne opgebouwd, gaande van bijv. PR tot fysieke dragers en digitale marketingcampagnes. Wij zoeken een creatief bureau dat sterk is in het bedenken en uitwerken van dergelijke hero-content en de bijhorende campagne voor de verschillende thema’s. • PERCEEL 2: Always-on communicatie en kleinere campagnes Naast de focusjaren, zetten wij voor alle thema’s in op marketing en communicatie. Op elk thema werkt minstens 1 marketer die ondersteuning nodig heeft voor de uitwerking van kleine campagnes en always-on communicatie. We zoeken een bureau met voldoende mankracht en flexibiliteit om die verschillende campagnes en always-on plannen voor de verschillende thema’s tegelijk te ontwikkelen en uit te voeren. Met always-on bedoelen we voornamelijk het opmaken van een content planning voor verschillende social mediakanalen, het ontwikkelen van content (copy en beeld), het publiceren van die content, community management, rapportage en optimalisatie, etc. Met kleine campagnes bedoelen we voornamelijk digitale campagnes die zowel in aanpak, impact als budget beperkter zijn dan de grootschalige hero campagnes uit perceel 1.
Identificatiecode van de procedure: c0de4b5b-e8a0-486c-a117-37ce5f9cfb7b
Interne identificatiecode: TVL/2025/1790/OOP/MAR
Type procedure: Openbaar
De procedure wordt versneld: neen

2.1.1 Doel

Aard van het contract: Diensten
Belangrijkste classificatie (cpv): 79341400 Reclamecampagnediensten

2.1.2 Plaats van uitvoering

Onderverdeling land (NUTS): Arr. de Bruxelles-Capitale/Arr. Brussel-Hoofdstad (BE100)
Land: België

2.1.4 Algemene informatie

Rechtsgrondslag:
Richtlijn 2014/24/EU

2.1.5 Voorwaarden van de aanbesteding

Voorwaarden voor indiening:
Maximumaantal percelen waarop één inschrijver kan inschrijven: 2
Voorwaarden van het contract:
Maximumaantal percelen dat aan één inschrijver kan worden gegund: 2

5. Perceel

5.1 Technische ID van het kavel: LOT-0001

Titel: TVL/2025/1790/OOP/MAR - 1
Beschrijving: Perceel 1: Hero-campagnes
Interne identificatiecode: 1

5.1.1 Doel

Aard van het contract: Diensten
Belangrijkste classificatie (cpv): 79341400 Reclamecampagnediensten

5.1.2 Plaats van uitvoering

Onderverdeling land (NUTS): Arr. de Bruxelles-Capitale/Arr. Brussel-Hoofdstad (BE100)
Land: België
Aanvullende informatie:

5.1.3 Geraamde duur

Looptijd: 4 Jaar

5.1.6 Algemene informatie

Voorbehouden deelname: Deelname is niet voorbehouden.
Aanbestedingsproject dat niet uit EU-fondsen wordt gefinancierd
De aanbesteding valt onder de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA): neen

5.1.10 Gunningscriteria

Criterium:
Type: Prijs
Beschrijving: Prijs van de profielen
Categorie van het gunningscriterium drempel: Gewicht (punten, exact)
Gunningscriterium numerieke waarde: 35
Criterium:
Type: Prijs
Beschrijving: Winstmarge op de werkelijke uitgaven
Categorie van het gunningscriterium drempel: Gewicht (punten, exact)
Gunningscriterium numerieke waarde: 5
Criterium:
Type: Kwaliteit
Beschrijving: Uitwerken case study
Categorie van het gunningscriterium drempel: Gewicht (punten, exact)
Gunningscriterium numerieke waarde: 50
Criterium:
Type: Kwaliteit
Beschrijving: Kwaliteit van het team en de dienstverlening
Categorie van het gunningscriterium drempel: Gewicht (punten, exact)
Gunningscriterium numerieke waarde: 10

5.1.12 Voorwaarden van de aanbesteding

Voorwaarden voor indiening:
Elektronische indiening: Vereist
Talen waarin inschrijvingen of verzoeken tot deelname kunnen worden ingediend: Nederlands
Elektronische catalogus: Niet toegestaan
Een geavanceerd(e) of gekwalificeerd(e) elektronisch(e) handtekening of zegel (zoals omschreven in Verordening (EU) nr. 910/2014) is vereist
Uiterste datum voor de ontvangst van inschrijvingen: 11/07/2025 12:00 +02:00
Uiterste datum tot wanneer de inschrijving geldig moet blijven: 90 Dag
Voorwaarden van het contract:
De uitvoering van de opdracht moet plaatsvinden binnen het kader van programma’s voor maatwerkbedrijven: Neen
Elektronische facturering: Vereist
Er zal worden gebruikgemaakt van elektronische orderplaatsing: neen
Er zal worden gebruikgemaakt van elektronische betaling: neen

5.1.15 Technieken

Raamovereenkomst:
Raamovereenkomst, zonder hernieuwde oproep tot mededinging
Maximumaantal deelnemers: 1
Informatie over het dynamische aankoopsysteem:
Geen dynamisch aankoopsysteem

5.1.16 Nadere inlichtingen, bemiddeling en evaluatie

Organisatie voor beroepsprocedures: Raad van State
Informatie over de termijnen voor beroep: 60 dagen

5.1 Technische ID van het kavel: LOT-0002

Titel: TVL/2025/1790/OOP/MAR - 2
Beschrijving: Perceel 2: Always-on communicatie en kleinere campagnes
Interne identificatiecode: 2

5.1.1 Doel

Aard van het contract: Diensten
Belangrijkste classificatie (cpv): 79341400 Reclamecampagnediensten

5.1.2 Plaats van uitvoering

Onderverdeling land (NUTS): Arr. de Bruxelles-Capitale/Arr. Brussel-Hoofdstad (BE100)
Land: België
Aanvullende informatie:

5.1.3 Geraamde duur

Looptijd: 4 Jaar

5.1.6 Algemene informatie

Voorbehouden deelname: Deelname is niet voorbehouden.
Aanbestedingsproject dat niet uit EU-fondsen wordt gefinancierd
De aanbesteding valt onder de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA): neen

5.1.10 Gunningscriteria

Criterium:
Type: Prijs
Beschrijving: Prijs van de profielen
Categorie van het gunningscriterium drempel: Gewicht (punten, exact)
Gunningscriterium numerieke waarde: 35
Criterium:
Type: Prijs
Beschrijving: Winstmarge op de werkelijke uitgaven
Categorie van het gunningscriterium drempel: Gewicht (punten, exact)
Gunningscriterium numerieke waarde: 5

5.1.12 Voorwaarden van de aanbesteding

Voorwaarden voor indiening:
Elektronische indiening: Vereist
Talen waarin inschrijvingen of verzoeken tot deelname kunnen worden ingediend: Nederlands
Elektronische catalogus: Niet toegestaan
Een geavanceerd(e) of gekwalificeerd(e) elektronisch(e) handtekening of zegel (zoals omschreven in Verordening (EU) nr. 910/2014) is vereist
Uiterste datum voor de ontvangst van inschrijvingen: 11/07/2025 12:00 +02:00
Uiterste datum tot wanneer de inschrijving geldig moet blijven: 90 Dag
Voorwaarden van het contract:
De uitvoering van de opdracht moet plaatsvinden binnen het kader van programma’s voor maatwerkbedrijven: Neen
Elektronische facturering: Vereist
Er zal worden gebruikgemaakt van elektronische orderplaatsing: neen
Er zal worden gebruikgemaakt van elektronische betaling: neen

5.1.15 Technieken

Raamovereenkomst:
Raamovereenkomst, zonder hernieuwde oproep tot mededinging
Maximumaantal deelnemers: 1
Informatie over het dynamische aankoopsysteem:
Geen dynamisch aankoopsysteem

5.1.16 Nadere inlichtingen, bemiddeling en evaluatie

Organisatie voor beroepsprocedures: Raad van State
Informatie over de termijnen voor beroep: 60 dagen

8. Organisaties

8.1 ORG-0001

Officiële naam: Toerisme Vlaanderen
Registratienummer: 0225944375_5680
Postadres: Grasmarkt 61
Stad: Brussel
Postcode: 1000
Onderverdeling land (NUTS): Arr. de Bruxelles-Capitale/Arr. Brussel-Hoofdstad (BE100)
Land: België
E-mail: _hidden_@email.be
Telefoon: +32 25040300
Rollen van deze organisatie:
Koper

8.1 ORG-0002

Officiële naam: FOD Beleid en Ondersteuning
Registratienummer: BE001
Postadres: Simon Bolivarlaan 30, bus 1
Stad: Brussel
Postcode: 1000
Onderverdeling land (NUTS): Arr. de Bruxelles-Capitale/Arr. Brussel-Hoofdstad (BE100)
Land: België
Telefoon: +32 2 740 80 00
Rollen van deze organisatie:
TED eSender

8.1 ORG-0003

Officiële naam: Raad van State
Registratienummer: 0931.814.266
Stad: Brussel
Postcode: 1000
Onderverdeling land (NUTS): Arr. de Bruxelles-Capitale/Arr. Brussel-Hoofdstad (BE100)
Land: België
Rollen van deze organisatie:
Organisatie voor beroepsprocedures

Informatie over een aankondiging

Identificatiecode/versie van de aankondiging: f200492c-5489-4196-b1f2-93d63116b9d9 - 01
Type formulier: Mededinging
Type aankondiging: Aankondiging van een opdracht of concessie – standaardregeling
Verzenddatum van de aankondiging: 26/05/2025 00:00 +02:00
Aankondiging datum verzending (eSender): 26/05/2025 00:00 +02:00
Talen waarin deze aankondiging officieel beschikbaar is: Nederlands