N. 1357328 - PPP047-61/5077/2025/044 (471c5283-59a1-44c4-b341-eb176873face) Gelieve hieronder de geselecteerde Belgische overheidsopdracht te vinden.
zondag 9 november 2025
Onderwerp: Software Burgerzaken
Gelieve hieronder de geselecteerde Belgische overheidsopdracht te vinden.
Beknopte beschrijving
: Voorwerp van deze diensten: Software burgerzaken.
Toelichting: Het gemeentebestuur Hoegaarden herbekijkt het huidige softwarelandschap rond haar dienst burgerzaken en onthaal (bevolking, burgerlijke stand en vreemdelingenzaken). Momenteel wordt er bij de dienst in verschillende applicaties gewerkt van verschillende leveranciers. Dat heeft een aantal beperkingen:
• dossiers worden complexer en steeds vaker zijn gezinsleden ingeschreven in verschillende registers en hebben verschillende vragen tegelijkertijd (zoals bijvoorbeeld een aanvraag voor duurzaam verblijf in België, gelijktijdig met een aanvraag van de Belgische nationaliteit);
• medewerkers die verschillende rollen binnen de cel opnemen, moeten regelmatig overschakelen naar een andere werkomgeving;
• de leercurve voor nieuwe medewerkers is onnodig groot want ze moeten meerdere applicaties leren kennen;
• een flexibelere werkorganisatie binnen de dienst is moeilijker te realiseren;
• kosteneffectiviteit, o.a. in functie van te leggen koppelingen.
Daarom wenst het bestuur één totaalofferte te ontvangen voor volgende modules:
• Bevolking, inclusief digitale woonstcontrole;
• Vreemdelingen;
• Burgerlijke stand.
Plaats van dienstverlening: Burgerzaken en onthaal, Gemeenteplein 1, 3320 Hoegaarden
De aanbestedende overheid ziet er op toe dat deze opdracht wordt uitgevoerd met inachtname van de anti-discriminatiewetgeving.
| N. 1357328 (471c5283-59a1-44c4-b341-eb176873face) | |
| Referentienummer: | PPP047-61/5077/2025/044 |
| Publicatie datum: | 03/11/2025 |
| Uiterste datum: | 16/01/2026 |
| Type: |
competition cn-standard (16) Aankondiging van een opdracht – algemene richtlijn, standaardregeling |
| Procedure type: | Onbekend |
| Market type: | Diensten |
| Regio: | Vlaams Brabant |
| Aanbestedende overheid
: Lokaal Bestuur Hoegaarden, Gemeenteplein 1, 3320 Hoegaarden BEL, Bart Hendrix +32 16768700 |
|
| Publicatie JOUE: | Nee |
| Publicatie BDA: | Ja |
| Send Eten: | Nee |
| Forum: | Nee |
| Eauctions: | Nee |
| Eawarding: | Nee |
| Terms of reference documents: | Nee |
| Accompanying documents: | Nee |
| Overheidsopdracht gelezen/gecontroleerd door Govex: | Ja |
| Extra informatie toegevoegd door Govex: | Nee |
Criterias
SELECTION
LOT-0001
- voldoende financiële capaciteit heeft om dergelijke opdrachten uit te voeren; Minimumeisen: de inschrijver voegt een verklaring op eer toe.
LOT-0001
- voldoende financiële capaciteit heeft om dergelijke opdrachten uit te voeren; Minimumeisen: de inschrijver voegt een verklaring op eer toe.
SELECTION
LOT-0001
- Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver toegang te hebben tot het Rijksregister van de Algemene Directie Identiteit en Burgerzaken bij de Federale Overheidsdienst Binnenlandse Zaken. Op eenvoudig verzoek van de opdrachtgever dient de inschrijver deze verklaring te staven. Minimumeisen: de inschrijver voegt een verklaring op eer toe.
LOT-0001
- Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver toegang te hebben tot het Rijksregister van de Algemene Directie Identiteit en Burgerzaken bij de Federale Overheidsdienst Binnenlandse Zaken. Op eenvoudig verzoek van de opdrachtgever dient de inschrijver deze verklaring te staven. Minimumeisen: de inschrijver voegt een verklaring op eer toe.
SELECTION
LOT-0001
- voldoende verzekerd is tegen beroepsrisico's. Op eenvoudig verzoek van de opdrachtgever dient de inschrijver deze verklaringen te staven. Minimumeisen: de inschrijver voegt een verklaring op eer toe.
LOT-0001
- voldoende verzekerd is tegen beroepsrisico's. Op eenvoudig verzoek van de opdrachtgever dient de inschrijver deze verklaringen te staven. Minimumeisen: de inschrijver voegt een verklaring op eer toe.
SELECTION
LOT-0001
- Er dienen recente referenties bezorgd te worden onderschreven door organisaties waarvoor de inschrijver gelijkaardige diensten heeft geleverd met opgave van de contactgegevens van die organisatie Minimumeisen: Minimaal 3 relevante referenties met positieve beoordeling uitgevoerd gedurende de laatste 5 jaar. De referenties dienen vergezeld te worden met de contactgegevens van de uitreikende organisatie.
LOT-0001
- Er dienen recente referenties bezorgd te worden onderschreven door organisaties waarvoor de inschrijver gelijkaardige diensten heeft geleverd met opgave van de contactgegevens van die organisatie Minimumeisen: Minimaal 3 relevante referenties met positieve beoordeling uitgevoerd gedurende de laatste 5 jaar. De referenties dienen vergezeld te worden met de contactgegevens van de uitreikende organisatie.
AWARD
LOT-0001
cost (30) - Prijs
LOT-0001
cost (30) - Prijs
AWARD
LOT-0001
quality (40) - Technische en functionele waarde, operationele invoering, gebruiksvriendelijkheid
LOT-0001
quality (40) - Technische en functionele waarde, operationele invoering, gebruiksvriendelijkheid
AWARD
LOT-0001
quality (15) - Integratiemogelijkheden
LOT-0001
quality (15) - Integratiemogelijkheden
AWARD
LOT-0001
quality (15) - Dienst na verkoop, onderhoudscontract / SLA
LOT-0001
quality (15) - Dienst na verkoop, onderhoudscontract / SLA
Extracten
België: Leveren van software
Software Burgerzaken
Aankondiging van een opdracht of concessie – standaardregeling
1. Koper
1.1 Koper
Officiële naam: Lokaal Bestuur Hoegaarden
Rechtsvorm van de koper: Lokale overheid
Activiteit van de aanbestedende dienst: Algemene overheidsdiensten
2. Procedure
2.1 Procedure
Titel: Software Burgerzaken
Beschrijving: Voorwerp van deze diensten: Software burgerzaken. Toelichting: Het gemeentebestuur Hoegaarden herbekijkt het huidige softwarelandschap rond haar dienst burgerzaken en onthaal (bevolking, burgerlijke stand en vreemdelingenzaken). Momenteel wordt er bij de dienst in verschillende applicaties gewerkt van verschillende leveranciers. Dat heeft een aantal beperkingen: • dossiers worden complexer en steeds vaker zijn gezinsleden ingeschreven in verschillende registers en hebben verschillende vragen tegelijkertijd (zoals bijvoorbeeld een aanvraag voor duurzaam verblijf in België, gelijktijdig met een aanvraag van de Belgische nationaliteit); • medewerkers die verschillende rollen binnen de cel opnemen, moeten regelmatig overschakelen naar een andere werkomgeving; • de leercurve voor nieuwe medewerkers is onnodig groot want ze moeten meerdere applicaties leren kennen; • een flexibelere werkorganisatie binnen de dienst is moeilijker te realiseren; • kosteneffectiviteit, o.a. in functie van te leggen koppelingen. Daarom wenst het bestuur één totaalofferte te ontvangen voor volgende modules: • Bevolking, inclusief digitale woonstcontrole; • Vreemdelingen; • Burgerlijke stand. Plaats van dienstverlening: Burgerzaken en onthaal, Gemeenteplein 1, 3320 Hoegaarden De aanbestedende overheid ziet er op toe dat deze opdracht wordt uitgevoerd met inachtname van de anti-discriminatiewetgeving.
Identificatiecode van de procedure: 32196d9c-47f2-4b4b-8eab-618866fd7a23
Interne identificatiecode: PPP047-61/5077/2025/044
Type procedure: Andere procedure in één fase
2.1.1 Doel
Aard van het contract: Diensten
Belangrijkste classificatie (cpv): 72268000 Leveren van software
2.1.2 Plaats van uitvoering
Onderverdeling land (NUTS): Arr. Leuven (BE242)
Land: België
2.1.2 Plaats van uitvoering
Onderverdeling land (NUTS): Arr. Leuven (BE242)
Land: België
2.1.4 Algemene informatie
Rechtsgrondslag:
Richtlijn 2014/24/EU
2.1.6 Gronden voor uitsluiting
Bronnen voor uitsluitingsgronden: Aanbestedingsstuk
5. Perceel
5.1 Technische ID van het kavel: LOT-0001
Titel: Software Burgerzaken
Beschrijving: Voorwerp van deze diensten: Software burgerzaken. Toelichting: Het gemeentebestuur Hoegaarden herbekijkt het huidige softwarelandschap rond haar dienst burgerzaken en onthaal (bevolking, burgerlijke stand en vreemdelingenzaken). Momenteel wordt er bij de dienst in verschillende applicaties gewerkt van verschillende leveranciers. Dat heeft een aantal beperkingen: • dossiers worden complexer en steeds vaker zijn gezinsleden ingeschreven in verschillende registers en hebben verschillende vragen tegelijkertijd (zoals bijvoorbeeld een aanvraag voor duurzaam verblijf in België, gelijktijdig met een aanvraag van de Belgische nationaliteit); • medewerkers die verschillende rollen binnen de cel opnemen, moeten regelmatig overschakelen naar een andere werkomgeving; • de leercurve voor nieuwe medewerkers is onnodig groot want ze moeten meerdere applicaties leren kennen; • een flexibelere werkorganisatie binnen de dienst is moeilijker te realiseren; • kosteneffectiviteit, o.a. in functie van te leggen koppelingen. Daarom wenst het bestuur één totaalofferte te ontvangen voor volgende modules: • Bevolking, inclusief digitale woonstcontrole; • Vreemdelingen; • Burgerlijke stand. Plaats van dienstverlening: Burgerzaken en onthaal, Gemeenteplein 1, 3320 Hoegaarden De aanbestedende overheid ziet er op toe dat deze opdracht wordt uitgevoerd met inachtname van de anti-discriminatiewetgeving.
Interne identificatiecode: 2025/044_1
5.1.1 Doel
Aard van het contract: Diensten
Belangrijkste classificatie (cpv): 72268000 Leveren van software
5.1.2 Plaats van uitvoering
Postadres: Gemeenteplein 1
Stad: Hoegaarden
Postcode: 3320
Onderverdeling land (NUTS): Arr. Leuven (BE242)
Land: België
Aanvullende informatie: Burgerzaken
5.1.3 Geraamde duur
Looptijd: 108 Maand
5.1.4 Verlenging
Maximumaantal verlengingen: 4
Overige informatie over verlengingen: De opdracht bevat vier verlengingen.
5.1.6 Algemene informatie
Voorbehouden deelname: Deelname is niet voorbehouden.
De namen en beroepskwalificaties van het voor de uitvoering van de opdracht ingezette personeel moeten worden vermeld: Niet vereist
Aanbestedingsproject dat niet uit EU-fondsen wordt gefinancierd
De aanbesteding valt onder de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA): neen
5.1.9 Selectiecriteria
Bronnen van selectiecriteria: Aankondiging
Criterium: Andere economische of financiële eisen
Beschrijving: voldoende financiële capaciteit heeft om dergelijke opdrachten uit te voeren; Minimumeisen: de inschrijver voegt een verklaring op eer toe.
Criterium: Referenties voor gespecificeerde diensten
Beschrijving: Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver toegang te hebben tot het Rijksregister van de Algemene Directie Identiteit en Burgerzaken bij de Federale Overheidsdienst Binnenlandse Zaken. Op eenvoudig verzoek van de opdrachtgever dient de inschrijver deze verklaring te staven. Minimumeisen: de inschrijver voegt een verklaring op eer toe.
Criterium: Professionele risico-indemniteitsverzekering
Beschrijving: voldoende verzekerd is tegen beroepsrisico's. Op eenvoudig verzoek van de opdrachtgever dient de inschrijver deze verklaringen te staven. Minimumeisen: de inschrijver voegt een verklaring op eer toe.
Criterium: Referenties voor gespecificeerde diensten
Beschrijving: Er dienen recente referenties bezorgd te worden onderschreven door organisaties waarvoor de inschrijver gelijkaardige diensten heeft geleverd met opgave van de contactgegevens van die organisatie Minimumeisen: Minimaal 3 relevante referenties met positieve beoordeling uitgevoerd gedurende de laatste 5 jaar. De referenties dienen vergezeld te worden met de contactgegevens van de uitreikende organisatie.
5.1.10 Gunningscriteria
Criterium:
Type: Kosten
Beschrijving: Prijs
Categorie van het gunningscriterium drempel: Gewicht (punten, exact)
Gunningscriterium numerieke waarde: 30
Criterium:
Type: Kwaliteit
Beschrijving: Technische en functionele waarde, operationele invoering, gebruiksvriendelijkheid
Categorie van het gunningscriterium drempel: Gewicht (punten, exact)
Gunningscriterium numerieke waarde: 40
Criterium:
Type: Kwaliteit
Beschrijving: Integratiemogelijkheden
Categorie van het gunningscriterium drempel: Gewicht (punten, exact)
Gunningscriterium numerieke waarde: 15
Criterium:
Type: Kwaliteit
Beschrijving: Dienst na verkoop, onderhoudscontract / SLA
Categorie van het gunningscriterium drempel: Gewicht (punten, exact)
Gunningscriterium numerieke waarde: 15
5.1.11 Aanbestedingsstukken
5.1.12 Voorwaarden van de aanbesteding
Voorwaarden voor indiening:
Elektronische indiening: Vereist
Talen waarin inschrijvingen of verzoeken tot deelname kunnen worden ingediend: Nederlands
Elektronische catalogus: Niet toegestaan
Varianten: Niet toegestaan
Uiterste datum voor de ontvangst van inschrijvingen: 16/01/2026 10:00 +01:00
Voorwaarden van het contract:
De uitvoering van de opdracht moet plaatsvinden binnen het kader van programma’s voor maatwerkbedrijven: Neen
Elektronische facturering: Vereist
Er zal worden gebruikgemaakt van elektronische orderplaatsing: neen
Er zal worden gebruikgemaakt van elektronische betaling: neen
5.1.15 Technieken
Raamovereenkomst:
Geen raamovereenkomst
Informatie over het dynamische aankoopsysteem:
Geen dynamisch aankoopsysteem
5.1.16 Nadere inlichtingen, bemiddeling en evaluatie
Organisatie voor beroepsprocedures: Raad van State
Informatie over de termijnen voor beroep: Organisatie die informatie verstrekt over beroepsprocedures en bijhorende termijnen: Raad van State
Organisatie die nadere inlichtingen over de aanbestedingsprocedure verstrekt: Lokaal Bestuur Hoegaarden
Organisatie die meer informatie geeft over beroepsprocedures: Raad van State
Organisatie die verzoeken tot deelname ontvangt: Lokaal Bestuur Hoegaarden
8. Organisaties
8.1 ORG-0001
Officiële naam: Lokaal Bestuur Hoegaarden
Registratienummer: 0207.519.424
Postadres: Gemeenteplein 1
Stad: Hoegaarden
Postcode: 3320
Onderverdeling land (NUTS): Arr. Leuven (BE242)
Land: België
Contactpunt: Bart Hendrix
E-mail: _hidden_@gemhoegaarden.be
Telefoon: +32 16768700
Rollen van deze organisatie:
Koper
Organisatie die nadere inlichtingen over de aanbestedingsprocedure verstrekt
Organisatie die verzoeken tot deelname ontvangt
8.1 ORG-0002
Officiële naam: Raad van State
Registratienummer: RVS
Postadres: Wetenschapsstraat 33
Stad: Brussel
Postcode: Brussel
Onderverdeling land (NUTS): Arr. de Bruxelles-Capitale/Arr. Brussel-Hoofdstad (BE100)
Land: België
E-mail: _hidden_@raadvanstate.be
Telefoon: +32 22349611
Rollen van deze organisatie:
Organisatie voor beroepsprocedures
Organisatie die meer informatie geeft over beroepsprocedures
8.1 ORG-0003
Officiële naam: 3P - Aanbieder van diensten / Prestataire de services
Registratienummer: BE 0475.480.736
Stad: Antwerpen / Anvers
Postcode: 2000
Onderverdeling land (NUTS): Arr. Antwerpen (BE211)
Land: België
E-mail: _hidden_@3p.eu
Telefoon: +32 3 294 30 51
Rollen van deze organisatie:
Aanbieder van aanbestedingsdiensten
Informatie over een aankondiging
Identificatiecode/versie van de aankondiging: 29e8632e-992f-419e-9261-7d4297679170 - 01
Type formulier: Mededinging
Type aankondiging: Aankondiging van een opdracht of concessie – standaardregeling
Verzenddatum van de aankondiging: 03/11/2025 00:00 +01:00
Aankondiging datum verzending (eSender): 03/11/2025 00:00 +01:00
Talen waarin deze aankondiging officieel beschikbaar is: Nederlands