N. 1446654 - PPP0WC-598/5033/P8637 P8639 TE012434 (089b47d6-d27d-4ac9-9c63-99320e2e344c) Gelieve hieronder de geselecteerde Belgische overheidsopdracht te vinden.

zondag 14 december 2025
Onderwerp: Raamovereenkomst voor binnen- en buitenschilderwerken op de drie campussen van UZ Leuven
  Gelieve hieronder de geselecteerde Belgische overheidsopdracht te vinden.
Beknopte beschrijving : 1. Middels huidige opdracht wenst de Aanbesteder over te gaan tot het afsluiten van een multilaterale raamovereenkomst (per perceel) conform artikel 43 §5 van de Wet Overheidsopdrachten van 17 juni 2016 met als referentie "P8637 P8639 TE012434 Raamovereenkomst voor binnen- en buitenschilderwerken op de drie campussen van UZ Leuven" met maximaal drie inschrijvers per perceel die de werken van deze opdracht kunnen uitvoeren. 2. De uitvoering van de opdrachten omvat leveringen en werken voor het realiseren van binnen- en buitenschilderwerken tot een zuiver afgewerkt en afgelijnd geheel op de drie campussen van de Aanbesteder. 3. De afroepen binnen deze raamovereenkomst zullen een omvang hebben van <10.000 €, excl. BTW voor perceel 1 en vanaf 10.000 € excl. BTW en <50.000 € excl. BTW voor perceel 2. De afroepen zijn afhankelijk van diverse externe factoren, o.m. samenhang met andere verbouwingsprojecten of nieuwbouwprojecten, vrijmaken van lokalen, en is dus niet vooraf te bepalen. 4. Aldus zal de Aanbesteder in eerste instantie overgaan tot het sluiten van een raamovereenkomst met maximaal drie inschrijvers voor elk perceel. Indien slechts één of twee regelmatige inschrijver(s) zich aandienen per perceel, zal de Aanbesteder overgaan tot het sluiten van een raamovereenkomst met één of twee inschrijvers. 5. De Aanbesteder zal aldus volgens de in deze raamovereenkomst bepaalde voorwaarden werken kunnen afroepen bij één van de drie Ondernemers die als eerste, tweede en derde in de finale rangschikking zijn opgenomen. 6. De bestellingen binnen deze opdracht zullen worden verdeeld over drie Ondernemers waarbij een degressief percentage wordt bepaald, nl.: a. Een aandeel van +/- 40% van het totale volume wordt toegekend aan de inschrijver die volgens de finale rangschikking de economisch meest voordelige offerte heeft ingediend. b. Een aandeel van +/- 35% van het totale volume wordt toegekend aan de inschrijver die volgens de finale rangschikking de op één na economisch meest voordelige offerte heeft ingediend. c. Een aandeel van +/- 25% van het totale volume wordt toegekend aan de inschrijver die volgens de finale rangschikking de op twee na economisch meest voordelige offerte heeft ingediend. De vermelde percentages zijn een inschatting en zullen tijdens de uitvoering van de opdracht kunnen afwijken, afhankelijk van de aard en de omvang van de bestellingen die nodig blijken. De gekozen inschrijver zal geen rechten kunnen putten uit de vermelding van dit richtinggevend percentage. 7. De Aanbesteder kan de Ondernemer die partij is bij de raamovereenkomst steeds schriftelijk raadplegen en hem, indien nodig, verzoeken zijn offerte aan te vullen. 8. Het maximale totale bestelbedrag van de totale raamovereenkomst (over de ganse looptijd en alle percelen) wordt beperkt tot € 2.000.000 excl. btw. Bij de bepaling van de vermelde maximale waarde is niet uitgegaan van de vermoedelijke hoeveelheden die in de samenvattende opmeting zijn opgenomen. Bijgevolg vormt deze maximale waarde geen indicatie voor het offertebedrag waarmee kan worden ingeschreven. Het betreft daarentegen de maximale waarde van deze raamovereenkomst, bepaald op basis van de maximale hoeveelheden die kunnen worden besteld voor alle opdrachten die binnen alle percelen van deze raamovereenkomst kunnen worden afgeroepen. Meer informatie is te vinden in de bijlagen: - Bijlage 8a Meetstaat perceel 1 - Bijlage 8b Meetstaat perceel 2
N. 1446654 (089b47d6-d27d-4ac9-9c63-99320e2e344c)
Referentienummer: PPP0WC-598/5033/P8637 P8639 TE012434
Publicatie datum: 11/12/2025
Uiterste datum:
Hernieuwingsdatum: 31/05/2030
 
Type: competition
cn-standard (16)
Aankondiging van een opdracht – algemene richtlijn, standaardregeling
Procedure type: Onderhandelingsprocedure met voorafgaande oproep tot mededinging
Market type: Werken
Regio: Vlaams Brabant
Aanbestedende overheid :
UZ Leuven, Herestraat 49, 3000 Leuven BEL, Cel Overheidsopdrachten
+32 16345253
Publicatie JOUE: Nee
Publicatie BDA: Ja
Send Eten: Nee
Forum: Ja
Eauctions: Nee
Eawarding: Nee
Terms of reference documents: Nee
Accompanying documents: Nee
Overheidsopdracht gelezen/gecontroleerd door Govex: Ja
Extra informatie toegevoegd door Govex: Ja
Criterias
SELECTION
LOT-0001
- Om de financiële draagkracht van de kandidaat/inschrijver te controleren zal de Aanbesteder gebruik maken van de Creditsafe International Score. De Creditsafe Internationale Score is een gestandaardiseerde score afgeleid van de normale Creditsafe score. Het maakt een vergelijking van kredietrisico's mogelijk tussen bedrijven die in verschillende landen geregistreerd zijn. Meer info op https://www.creditsafe.be. Volgende scores zijn mogelijk: Score: Omschrijving Score A: Zeer laag risico Score B: Laag risico Score C: Gemiddeld risico Score D: Hoog risico Score E: Geen score Voor elke kandidaat/inschrijver zal de Aanbesteder zelf een Creditsafe rapport opvragen. Indien er door de kandidaat/inschrijver beroep wordt gedaan op de draagkracht van derden. Dienen beide ondernemingen te voldoen aan de gevraagde Creditsafe Score. Minimumeisen: Uit de behaalde score moet een gezonde financiële toestand blijken. Deze score dient “A, B, of C” te zijn.
SELECTION
LOT-0001
- Referentielijst van minimaal 4 werken uitgevoerd de laatste 5 jaar (KB Plaatsing art. 68) en gestaafd door getuigschriften van goede uitvoering. Minimumeisen: De kandidaat levert vier (4) referenties uitgevoerd de laatste 5 jaar. De referenties gaan over een gelijkaardige opdracht, d.w.z. opdrachten waarbij bij voorkeur ziekenhuizen optreden als Aanbesteder, met betrekking tot eenzelfde opdracht werken waarvan twee referenties met een minimumbedrag van 1.500 € excl. BTW en twee referenties met een minimumbedrag van 10.000 € excl. BTW. Elke referentie is vergezeld van de volgende informatie: • Gegevens contactpersoon (e-mail adres, functie) met expliciete vermelding dat deze contactpersoon gecontacteerd mag worden; • Budgettaire grootte; • Looptijd overeenkomst; • De publiek- of privaatrechtelijke instanties waarvoor zij bestemd waren; • De scope van het project; • Een verklaring van goede uitvoering van de referentie, met naam en contactgegevens.
SELECTION
LOT-0001
- Erkenning en registratie van aannemers: Enkel voor perceel 2: D13 (Verfwerk), Klasse 1 (omwille van complexiteit van de werken en samenwerking met nevenaannemers)
SELECTION
LOT-0001
- Door in te schrijven op deze opdracht, verklaart de inschrijver dat er geen uitsluitingsgrond op hem van toepassing is, voor zover het gaat om uitsluitingsgronden die bewezen worden aan de hand van documenten die de Opdrachtgever zelf kan opvragen via elektronische weg. Het gaat met name om het RSZ-attest en het attest van fiscale schulden. de Belgische inschrijver die personeel tewerkstelt dat onderworpen is aan de sociale zekerheidswetgeving van een andere lidstaat van de Europese Unie bezorgt een recent attest uitgereikt door de bevoegde buitenlandse overheid waarin bevestigd wordt dat hij voldaan heeft aan zijn verplichtingen inzake betaling van de bijdragen voor sociale zekerheid overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is; Eventuele corrigerende maatregelen moet de inschrijver echter bewijzen door schriftelijke stukken toe te voegen aan de offerte. De inschrijver dient zelf volgende documenten toe te voegen: * de Belgische inschrijver: een uittreksel uit het strafregister dat maximaal 6 maand oud is op het uiterste tijdstip van ontvangst van de offertes; * de buitenlandse inschrijver: uittreksel uit het strafregister, certificaten inzake fiscale en sociale schulden, en een certificaat inzake niet-faling. Wanneer een document of certificaat niet wordt uitgereikt in het betrokken land of dit niet afdoend voor alle uitsluitingsgronden het nodige bewijs levert, kan ter vervanging een verklaring onder eed toegevoegd worden, of in landen waar dit niet voorzien is, een plechtige verklaring van de betrokkene voor een bevoegde rechterlijke of administratieve instantie, notaris of bevoegde beroepsorganisatie van het land van herkomst of van het land waar de ondernemer gevestigd is.
AWARD
LOT-0001
cost (60) - Prijs
AWARD
LOT-0001
quality (40) - Plan van aanpak
SELECTION
LOT-0002
- Om de financiële draagkracht van de kandidaat/inschrijver te controleren zal de Aanbesteder gebruik maken van de Creditsafe International Score. De Creditsafe Internationale Score is een gestandaardiseerde score afgeleid van de normale Creditsafe score. Het maakt een vergelijking van kredietrisico's mogelijk tussen bedrijven die in verschillende landen geregistreerd zijn. Meer info op https://www.creditsafe.be. Volgende scores zijn mogelijk: Score: Omschrijving Score A: Zeer laag risico Score B: Laag risico Score C: Gemiddeld risico Score D: Hoog risico Score E: Geen score Voor elke kandidaat/inschrijver zal de Aanbesteder zelf een Creditsafe rapport opvragen. Indien er door de kandidaat/inschrijver beroep wordt gedaan op de draagkracht van derden. Dienen beide ondernemingen te voldoen aan de gevraagde Creditsafe Score. Minimumeisen: Uit de behaalde score moet een gezonde financiële toestand blijken. Deze score dient “A, B, of C” te zijn.
SELECTION
LOT-0002
- Erkenning en registratie van aannemers: Enkel voor perceel 2: D13 (Verfwerk), Klasse 1 (omwille van complexiteit van de werken en samenwerking met nevenaannemers)
SELECTION
LOT-0002
- Door in te schrijven op deze opdracht, verklaart de inschrijver dat er geen uitsluitingsgrond op hem van toepassing is, voor zover het gaat om uitsluitingsgronden die bewezen worden aan de hand van documenten die de Opdrachtgever zelf kan opvragen via elektronische weg. Het gaat met name om het RSZ-attest en het attest van fiscale schulden. de Belgische inschrijver die personeel tewerkstelt dat onderworpen is aan de sociale zekerheidswetgeving van een andere lidstaat van de Europese Unie bezorgt een recent attest uitgereikt door de bevoegde buitenlandse overheid waarin bevestigd wordt dat hij voldaan heeft aan zijn verplichtingen inzake betaling van de bijdragen voor sociale zekerheid overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is; Eventuele corrigerende maatregelen moet de inschrijver echter bewijzen door schriftelijke stukken toe te voegen aan de offerte. De inschrijver dient zelf volgende documenten toe te voegen: * de Belgische inschrijver: een uittreksel uit het strafregister dat maximaal 6 maand oud is op het uiterste tijdstip van ontvangst van de offertes; * de buitenlandse inschrijver: uittreksel uit het strafregister, certificaten inzake fiscale en sociale schulden, en een certificaat inzake niet-faling. Wanneer een document of certificaat niet wordt uitgereikt in het betrokken land of dit niet afdoend voor alle uitsluitingsgronden het nodige bewijs levert, kan ter vervanging een verklaring onder eed toegevoegd worden, of in landen waar dit niet voorzien is, een plechtige verklaring van de betrokkene voor een bevoegde rechterlijke of administratieve instantie, notaris of bevoegde beroepsorganisatie van het land van herkomst of van het land waar de ondernemer gevestigd is.
SELECTION
LOT-0002
- Referentielijst van minimaal 3 werken uitgevoerd de laatste 5 jaar (KB Plaatsing art. 68) en gestaafd door getuigschriften van goede uitvoering. Minimumeisen: De kandidaat levert drie (3) referenties uitgevoerd de laatste 5 jaar. De referenties gaan over een gelijkaardige opdracht, d.w.z. opdrachten waarbij bij voorkeur ziekenhuizen optreden als Aanbesteder, met betrekking tot eenzelfde opdracht werken waarvan drie referenties met een bedrag tussen 20.000 €, excl. BTW en 50.000 €, excl. BTW. Elke referentie is vergezeld van de volgende informatie: • Gegevens contactpersoon (e-mail adres, functie) met expliciete vermelding dat deze contactpersoon gecontacteerd mag worden; • Budgettaire grootte; • Looptijd overeenkomst; • De publiek- of privaatrechtelijke instanties waarvoor zij bestemd waren; • De scope van het project; • Een verklaring van goede uitvoering van de referentie, met naam en contactgegevens.
AWARD
LOT-0002
cost (60) - Prijs
AWARD
LOT-0002
quality (40) - Plan van aanpak

Extracten

België: Schilderwerk
Raamovereenkomst voor binnen- en buitenschilderwerken op de drie campussen van UZ Leuven

Aankondiging van een opdracht of concessie – standaardregeling

1. Koper

1.1 Koper

Officiële naam: UZ Leuven
Rechtsvorm van de koper: Publiekrechtelijke instelling
Activiteit van de aanbestedende dienst: Gezondheid

2. Procedure

2.1 Procedure

Titel: Raamovereenkomst voor binnen- en buitenschilderwerken op de drie campussen van UZ Leuven
Beschrijving: 1. Middels huidige opdracht wenst de Aanbesteder over te gaan tot het afsluiten van een multilaterale raamovereenkomst (per perceel) conform artikel 43 §5 van de Wet Overheidsopdrachten van 17 juni 2016 met als referentie "P8637 P8639 TE012434 Raamovereenkomst voor binnen- en buitenschilderwerken op de drie campussen van UZ Leuven" met maximaal drie inschrijvers per perceel die de werken van deze opdracht kunnen uitvoeren. 2. De uitvoering van de opdrachten omvat leveringen en werken voor het realiseren van binnen- en buitenschilderwerken tot een zuiver afgewerkt en afgelijnd geheel op de drie campussen van de Aanbesteder. 3. De afroepen binnen deze raamovereenkomst zullen een omvang hebben van <10.000 €, excl. BTW voor perceel 1 en vanaf 10.000 € excl. BTW en <50.000 € excl. BTW voor perceel 2. De afroepen zijn afhankelijk van diverse externe factoren, o.m. samenhang met andere verbouwingsprojecten of nieuwbouwprojecten, vrijmaken van lokalen, en is dus niet vooraf te bepalen. 4. Aldus zal de Aanbesteder in eerste instantie overgaan tot het sluiten van een raamovereenkomst met maximaal drie inschrijvers voor elk perceel. Indien slechts één of twee regelmatige inschrijver(s) zich aandienen per perceel, zal de Aanbesteder overgaan tot het sluiten van een raamovereenkomst met één of twee inschrijvers. 5. De Aanbesteder zal aldus volgens de in deze raamovereenkomst bepaalde voorwaarden werken kunnen afroepen bij één van de drie Ondernemers die als eerste, tweede en derde in de finale rangschikking zijn opgenomen. 6. De bestellingen binnen deze opdracht zullen worden verdeeld over drie Ondernemers waarbij een degressief percentage wordt bepaald, nl.: a. Een aandeel van +/- 40% van het totale volume wordt toegekend aan de inschrijver die volgens de finale rangschikking de economisch meest voordelige offerte heeft ingediend. b. Een aandeel van +/- 35% van het totale volume wordt toegekend aan de inschrijver die volgens de finale rangschikking de op één na economisch meest voordelige offerte heeft ingediend. c. Een aandeel van +/- 25% van het totale volume wordt toegekend aan de inschrijver die volgens de finale rangschikking de op twee na economisch meest voordelige offerte heeft ingediend. De vermelde percentages zijn een inschatting en zullen tijdens de uitvoering van de opdracht kunnen afwijken, afhankelijk van de aard en de omvang van de bestellingen die nodig blijken. De gekozen inschrijver zal geen rechten kunnen putten uit de vermelding van dit richtinggevend percentage. 7. De Aanbesteder kan de Ondernemer die partij is bij de raamovereenkomst steeds schriftelijk raadplegen en hem, indien nodig, verzoeken zijn offerte aan te vullen. 8. Het maximale totale bestelbedrag van de totale raamovereenkomst (over de ganse looptijd en alle percelen) wordt beperkt tot € 2.000.000 excl. btw. Bij de bepaling van de vermelde maximale waarde is niet uitgegaan van de vermoedelijke hoeveelheden die in de samenvattende opmeting zijn opgenomen. Bijgevolg vormt deze maximale waarde geen indicatie voor het offertebedrag waarmee kan worden ingeschreven. Het betreft daarentegen de maximale waarde van deze raamovereenkomst, bepaald op basis van de maximale hoeveelheden die kunnen worden besteld voor alle opdrachten die binnen alle percelen van deze raamovereenkomst kunnen worden afgeroepen. Meer informatie is te vinden in de bijlagen: - Bijlage 8a Meetstaat perceel 1 - Bijlage 8b Meetstaat perceel 2
Identificatiecode van de procedure: 4c9c58ee-34e2-4787-bb18-94828f0b1925
Interne identificatiecode: PPP0WC-598/5033/P8637 P8639 TE012434
Type procedure: Onderhandelingsprocedure met voorafgaande oproep tot mededinging / mededingingsprocedure met onderhandeling
De procedure wordt versneld: neen

2.1.1 Doel

Aard van het contract: Werken
Belangrijkste classificatie (cpv): 45442100 Schilderwerk

2.1.2 Plaats van uitvoering

Onderverdeling land (NUTS): Arr. Leuven (BE242)
Land: België

2.1.2 Plaats van uitvoering

Onderverdeling land (NUTS): Arr. Leuven (BE242)
Land: België

2.1.2 Plaats van uitvoering

Onderverdeling land (NUTS): Arr. Leuven (BE242)
Land: België

2.1.2 Plaats van uitvoering

Onderverdeling land (NUTS): Arr. Leuven (BE242)
Land: België

2.1.2 Plaats van uitvoering

Onderverdeling land (NUTS): Arr. Leuven (BE242)
Land: België

2.1.2 Plaats van uitvoering

Onderverdeling land (NUTS): Arr. Leuven (BE242)
Land: België

2.1.2 Plaats van uitvoering

Onderverdeling land (NUTS): Arr. Leuven (BE242)
Land: België

2.1.2 Plaats van uitvoering

Onderverdeling land (NUTS): Arr. Leuven (BE242)
Land: België

2.1.2 Plaats van uitvoering

Onderverdeling land (NUTS): Arr. Leuven (BE242)
Land: België

2.1.4 Algemene informatie

Rechtsgrondslag:
Richtlijn 2014/24/EU

2.1.5 Voorwaarden van de aanbesteding

Voorwaarden voor indiening:
Maximumaantal percelen waarop één inschrijver kan inschrijven: 2
Voorwaarden van het contract:
Maximumaantal percelen dat aan één inschrijver kan worden gegund: 2

2.1.6 Gronden voor uitsluiting

Bronnen voor uitsluitingsgronden: Aanbestedingsstuk

5. Perceel

5.1 Technische ID van het kavel: LOT-0001

Titel: Binnen- en buitenschilderwerken voor bedragen <10.000 € excl. BTW
Beschrijving: 1. Perceel 1 omvat werken die op heel korte termijn na afroep uitgevoerd worden. De afroepen betreffen kleine opdrachten gebaseerd op een werkbon. 2. De opdracht omvat: - de plaatsing van de nodige stellingen of ladders en alle gereedschap om een veilige en efficiënte uitvoering mogelijk te maken; - het stofvrij maken van de lokalen, waarin geschilderd wordt; - het nemen van alle voorzorgsmaatregelen om beschadigingen van het gebouw en de eventuele inboedel te voorkomen (het beschermen van alle niet te schilderen delen d.m.v. dekzeilen, afplakken, …, het demonteren en terugplaatsen van dekplaatjes van elektrische schakelaars, krukken en slotplaatjes voor ramen en deuren, …); - het eventueel voorafgaandelijk wegnemen van bestaande bekledingen die het aanbrengen van nieuwe verflagen zouden kunnen bemoeilijken; het eventueel slecht functioneren van draai- en sluitwerk door verflagen ongedaan maken, e.d.; - het nazicht en geschikt maken van de ondergrond, d.w.z. het bijwerken van onvolkomenheden, zoals oneffenheden of krassen, het ontstoffen (afborstelen, afwassen) en ontvetten van de te schilderen oppervlakken; het zorgvuldig afkitten van openstaande voegen, e.d.; - het voorafgaandelijk aanbrengen van de gevraagde kleurstalen; - het zorgvuldig aanbrengen van alle in het bestek of door de fabrikant voorgeschreven hecht-, grond-, dek- en/of vernislagen, …; - het voorzichtig verwijderen van afplakstroken, het reinigen van gebeurlijke vlekken of spatten, het verwijderen van alle afval voortkomend van de werken, …; - de bescherming van het aangebrachte schilderwerk tot bij de voorlopige oplevering en het eventueel zorgvuldig aanbrengen van kleine 'retouches'. 3. De afroepen binnen perceel 1 zullen een omvang hebben <10.000 € excl. BTW.
Interne identificatiecode: P8637 TE012434_1

5.1.1 Doel

Aard van het contract: Werken
Belangrijkste classificatie (cpv): 45442100 Schilderwerk

5.1.2 Plaats van uitvoering

Postadres: Herestraat 49
Stad: Leuven
Postcode: 3000
Onderverdeling land (NUTS): Arr. Leuven (BE242)
Land: België
Aanvullende informatie: Campus Gasthuisberg

5.1.2 Plaats van uitvoering

Postadres: Weligerveld 1
Stad: Pellenberg
Postcode: 3212
Onderverdeling land (NUTS): Arr. Leuven (BE242)
Land: België
Aanvullende informatie: Campus Pellenberg

5.1.2 Plaats van uitvoering

Postadres: Kapucijnenvoer 33
Stad: Leuven
Postcode: 3000
Onderverdeling land (NUTS): Arr. Leuven (BE242)
Land: België
Aanvullende informatie: Campus Sint Rafaël

5.1.3 Geraamde duur

Begindatum: 01/06/2026
Einddatum van de duur: 31/05/2030

5.1.6 Algemene informatie

Voorbehouden deelname: Deelname is niet voorbehouden.
De namen en beroepskwalificaties van het voor de uitvoering van de opdracht ingezette personeel moeten worden vermeld: Niet vereist
Aanbestedingsproject dat niet uit EU-fondsen wordt gefinancierd
De aanbesteding valt onder de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA): neen

5.1.9 Selectiecriteria

Bronnen van selectiecriteria: Aankondiging
Criterium: Andere economische of financiële eisen
Beschrijving: Om de financiële draagkracht van de kandidaat/inschrijver te controleren zal de Aanbesteder gebruik maken van de Creditsafe International Score. De Creditsafe Internationale Score is een gestandaardiseerde score afgeleid van de normale Creditsafe score. Het maakt een vergelijking van kredietrisico's mogelijk tussen bedrijven die in verschillende landen geregistreerd zijn. Meer info op https://www.creditsafe.be. Volgende scores zijn mogelijk: Score: Omschrijving Score A: Zeer laag risico Score B: Laag risico Score C: Gemiddeld risico Score D: Hoog risico Score E: Geen score Voor elke kandidaat/inschrijver zal de Aanbesteder zelf een Creditsafe rapport opvragen. Indien er door de kandidaat/inschrijver beroep wordt gedaan op de draagkracht van derden. Dienen beide ondernemingen te voldoen aan de gevraagde Creditsafe Score. Minimumeisen: Uit de behaalde score moet een gezonde financiële toestand blijken. Deze score dient “A, B, of C” te zijn.
De criteria zullen worden gebruikt om de gegadigden te selecteren die voor de tweede fase van de procedure zullen worden uitgenodigd
Criterium: Referenties voor gespecificeerde werken
Beschrijving: Referentielijst van minimaal 4 werken uitgevoerd de laatste 5 jaar (KB Plaatsing art. 68) en gestaafd door getuigschriften van goede uitvoering. Minimumeisen: De kandidaat levert vier (4) referenties uitgevoerd de laatste 5 jaar. De referenties gaan over een gelijkaardige opdracht, d.w.z. opdrachten waarbij bij voorkeur ziekenhuizen optreden als Aanbesteder, met betrekking tot eenzelfde opdracht werken waarvan twee referenties met een minimumbedrag van 1.500 € excl. BTW en twee referenties met een minimumbedrag van 10.000 € excl. BTW. Elke referentie is vergezeld van de volgende informatie: • Gegevens contactpersoon (e-mail adres, functie) met expliciete vermelding dat deze contactpersoon gecontacteerd mag worden; • Budgettaire grootte; • Looptijd overeenkomst; • De publiek- of privaatrechtelijke instanties waarvoor zij bestemd waren; • De scope van het project; • Een verklaring van goede uitvoering van de referentie, met naam en contactgegevens.
De criteria zullen worden gebruikt om de gegadigden te selecteren die voor de tweede fase van de procedure zullen worden uitgenodigd
Criterium: Andere economische of financiële eisen
Beschrijving: Erkenning en registratie van aannemers: Enkel voor perceel 2: D13 (Verfwerk), Klasse 1 (omwille van complexiteit van de werken en samenwerking met nevenaannemers)
De criteria zullen worden gebruikt om de gegadigden te selecteren die voor de tweede fase van de procedure zullen worden uitgenodigd
Criterium: Andere economische of financiële eisen
Beschrijving: Door in te schrijven op deze opdracht, verklaart de inschrijver dat er geen uitsluitingsgrond op hem van toepassing is, voor zover het gaat om uitsluitingsgronden die bewezen worden aan de hand van documenten die de Opdrachtgever zelf kan opvragen via elektronische weg. Het gaat met name om het RSZ-attest en het attest van fiscale schulden. de Belgische inschrijver die personeel tewerkstelt dat onderworpen is aan de sociale zekerheidswetgeving van een andere lidstaat van de Europese Unie bezorgt een recent attest uitgereikt door de bevoegde buitenlandse overheid waarin bevestigd wordt dat hij voldaan heeft aan zijn verplichtingen inzake betaling van de bijdragen voor sociale zekerheid overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is; Eventuele corrigerende maatregelen moet de inschrijver echter bewijzen door schriftelijke stukken toe te voegen aan de offerte. De inschrijver dient zelf volgende documenten toe te voegen: * de Belgische inschrijver: een uittreksel uit het strafregister dat maximaal 6 maand oud is op het uiterste tijdstip van ontvangst van de offertes; * de buitenlandse inschrijver: uittreksel uit het strafregister, certificaten inzake fiscale en sociale schulden, en een certificaat inzake niet-faling. Wanneer een document of certificaat niet wordt uitgereikt in het betrokken land of dit niet afdoend voor alle uitsluitingsgronden het nodige bewijs levert, kan ter vervanging een verklaring onder eed toegevoegd worden, of in landen waar dit niet voorzien is, een plechtige verklaring van de betrokkene voor een bevoegde rechterlijke of administratieve instantie, notaris of bevoegde beroepsorganisatie van het land van herkomst of van het land waar de ondernemer gevestigd is.
De criteria zullen worden gebruikt om de gegadigden te selecteren die voor de tweede fase van de procedure zullen worden uitgenodigd
Informatie over de tweede fase van een procedure in twee fasen:
Minimumaantal gegadigden dat voor de tweede fase van de procedure moet worden uitgenodigd: 3
De procedure verloopt in opeenvolgende fasen. In elke fase kunnen deelnemers afvallen
De koper behoudt zich het recht voor de opdracht zonder verdere onderhandelingen te gunnen op basis van de oorspronkelijke inschrijvingen

5.1.10 Gunningscriteria

Criterium:
Type: Kosten
Beschrijving: Prijs
Categorie van het gunningscriterium drempel: Gewicht (punten, exact)
Gunningscriterium numerieke waarde: 60
Criterium:
Type: Kwaliteit
Beschrijving: Plan van aanpak
Categorie van het gunningscriterium drempel: Gewicht (punten, exact)
Gunningscriterium numerieke waarde: 40

5.1.11 Aanbestedingsstukken

Adres van de aanbestedingsstukken: https://cloud.3p.eu/Downloads/1/598/WC/2025

5.1.12 Voorwaarden van de aanbesteding

Voorwaarden voor indiening:
Elektronische indiening: Vereist
Adres voor indiening: https://www.publicprocurement.be
Talen waarin inschrijvingen of verzoeken tot deelname kunnen worden ingediend: Nederlands
Elektronische catalogus: Niet toegestaan
Varianten: Niet toegestaan
Uiterste datum voor de ontvangst van verzoeken tot deelname: 13/01/2026 09:00 +01:00
Voorwaarden van het contract:
De uitvoering van de opdracht moet plaatsvinden binnen het kader van programma’s voor maatwerkbedrijven: Neen
Elektronische facturering: Vereist
Er zal worden gebruikgemaakt van elektronische orderplaatsing: neen
Er zal worden gebruikgemaakt van elektronische betaling: neen

5.1.15 Technieken

Raamovereenkomst:
Raamovereenkomst, zonder hernieuwde oproep tot mededinging
Maximumaantal deelnemers: 3
Informatie over het dynamische aankoopsysteem:
Geen dynamisch aankoopsysteem

5.1.16 Nadere inlichtingen, bemiddeling en evaluatie

Bemiddelingsorganisatie: Ondernemingsrechtbank - afdeling Leuven
Organisatie voor beroepsprocedures: Ondernemingsrechtbank - afdeling Leuven
Informatie over de termijnen voor beroep: Organisatie die informatie verstrekt over beroepsprocedures en bijhorende termijnen: Ondernemingsrechtbank - afdeling Leuven
Organisatie die nadere inlichtingen over de aanbestedingsprocedure verstrekt: UZ Leuven
Organisatie die meer informatie geeft over beroepsprocedures: Ondernemingsrechtbank - afdeling Leuven
Organisatie die verzoeken tot deelname ontvangt: UZ Leuven

5.1 Technische ID van het kavel: LOT-0002

Titel: Binnen- en buitenschilderwerken voor bedragen vanaf 10.000 € excl. BTW en <50.000 € excl. BTW
Beschrijving: 1. Perceel 2 omvat opdrachten van grotere omvang waarbij per afroep een offerte wordt gevraagd gebaseerd op de eenheidsprijzen. 2. De opdracht omvat: - de plaatsing van de nodige stellingen of ladders en alle gereedschap om een veilige en efficiënte uitvoering mogelijk te maken; - het stofvrij maken van de lokalen, waarin geschilderd wordt; - het nemen van alle voorzorgsmaatregelen om beschadigingen van het gebouw en de eventuele inboedel te voorkomen (het beschermen van alle niet te schilderen delen d.m.v. dekzeilen, afplakken, …, het demonteren en terugplaatsen van dekplaatjes van elektrische schakelaars, krukken en slotplaatjes voor ramen en deuren, …); - het eventueel voorafgaandelijk wegnemen van bestaande bekledingen die het aanbrengen van nieuwe verflagen zouden kunnen bemoeilijken; het eventueel slecht functioneren van draai- en sluitwerk door verflagen ongedaan maken, e.d.; - het nazicht en geschikt maken van de ondergrond, d.w.z. het bijwerken van onvolkomenheden, zoals oneffenheden of krassen, het ontstoffen (afborstelen, afwassen) en ontvetten van de te schilderen oppervlakken; het zorgvuldig afkitten van openstaande voegen, e.d.; - het voorafgaandelijk aanbrengen van de gevraagde kleurstalen; - het zorgvuldig aanbrengen van alle in het bestek of door de fabrikant voorgeschreven hecht-, grond-, dek- en/of vernislagen, …; - het voorzichtig verwijderen van afplakstroken, het reinigen van gebeurlijke vlekken of spatten, het verwijderen van alle afval voortkomend van de werken, …; - de bescherming van het aangebrachte schilderwerk tot bij de voorlopige oplevering en het eventueel zorgvuldig aanbrengen van kleine 'retouches'. 3. De afroepen binnen perceel 2 zullen een omvang hebben vanaf 10.000 € excl. BTW en <50.000 €, excl. BTW.
Interne identificatiecode: P8639 TE012434_2

5.1.1 Doel

Aard van het contract: Werken
Belangrijkste classificatie (cpv): 45442100 Schilderwerk

5.1.2 Plaats van uitvoering

Postadres: Herestraat 49
Stad: Leuven
Postcode: 3000
Onderverdeling land (NUTS): Arr. Leuven (BE242)
Land: België
Aanvullende informatie: Campus Gasthuisberg

5.1.2 Plaats van uitvoering

Postadres: Weligerveld 1
Stad: Pellenberg
Postcode: 3212
Onderverdeling land (NUTS): Arr. Leuven (BE242)
Land: België
Aanvullende informatie: Campus Pellenberg

5.1.2 Plaats van uitvoering

Postadres: Kapucijnenvoer 33
Stad: Leuven
Postcode: 3000
Onderverdeling land (NUTS): Arr. Leuven (BE242)
Land: België
Aanvullende informatie: Campus Sint Rafaël

5.1.3 Geraamde duur

Begindatum: 01/06/2026
Einddatum van de duur: 31/05/2030

5.1.6 Algemene informatie

Voorbehouden deelname: Deelname is niet voorbehouden.
De namen en beroepskwalificaties van het voor de uitvoering van de opdracht ingezette personeel moeten worden vermeld: Niet vereist
Aanbestedingsproject dat niet uit EU-fondsen wordt gefinancierd
De aanbesteding valt onder de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA): neen

5.1.9 Selectiecriteria

Bronnen van selectiecriteria: Aankondiging
Criterium: Andere economische of financiële eisen
Beschrijving: Om de financiële draagkracht van de kandidaat/inschrijver te controleren zal de Aanbesteder gebruik maken van de Creditsafe International Score. De Creditsafe Internationale Score is een gestandaardiseerde score afgeleid van de normale Creditsafe score. Het maakt een vergelijking van kredietrisico's mogelijk tussen bedrijven die in verschillende landen geregistreerd zijn. Meer info op https://www.creditsafe.be. Volgende scores zijn mogelijk: Score: Omschrijving Score A: Zeer laag risico Score B: Laag risico Score C: Gemiddeld risico Score D: Hoog risico Score E: Geen score Voor elke kandidaat/inschrijver zal de Aanbesteder zelf een Creditsafe rapport opvragen. Indien er door de kandidaat/inschrijver beroep wordt gedaan op de draagkracht van derden. Dienen beide ondernemingen te voldoen aan de gevraagde Creditsafe Score. Minimumeisen: Uit de behaalde score moet een gezonde financiële toestand blijken. Deze score dient “A, B, of C” te zijn.
De criteria zullen worden gebruikt om de gegadigden te selecteren die voor de tweede fase van de procedure zullen worden uitgenodigd
Criterium: Andere economische of financiële eisen
Beschrijving: Erkenning en registratie van aannemers: Enkel voor perceel 2: D13 (Verfwerk), Klasse 1 (omwille van complexiteit van de werken en samenwerking met nevenaannemers)
De criteria zullen worden gebruikt om de gegadigden te selecteren die voor de tweede fase van de procedure zullen worden uitgenodigd
Criterium: Andere economische of financiële eisen
Beschrijving: Door in te schrijven op deze opdracht, verklaart de inschrijver dat er geen uitsluitingsgrond op hem van toepassing is, voor zover het gaat om uitsluitingsgronden die bewezen worden aan de hand van documenten die de Opdrachtgever zelf kan opvragen via elektronische weg. Het gaat met name om het RSZ-attest en het attest van fiscale schulden. de Belgische inschrijver die personeel tewerkstelt dat onderworpen is aan de sociale zekerheidswetgeving van een andere lidstaat van de Europese Unie bezorgt een recent attest uitgereikt door de bevoegde buitenlandse overheid waarin bevestigd wordt dat hij voldaan heeft aan zijn verplichtingen inzake betaling van de bijdragen voor sociale zekerheid overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is; Eventuele corrigerende maatregelen moet de inschrijver echter bewijzen door schriftelijke stukken toe te voegen aan de offerte. De inschrijver dient zelf volgende documenten toe te voegen: * de Belgische inschrijver: een uittreksel uit het strafregister dat maximaal 6 maand oud is op het uiterste tijdstip van ontvangst van de offertes; * de buitenlandse inschrijver: uittreksel uit het strafregister, certificaten inzake fiscale en sociale schulden, en een certificaat inzake niet-faling. Wanneer een document of certificaat niet wordt uitgereikt in het betrokken land of dit niet afdoend voor alle uitsluitingsgronden het nodige bewijs levert, kan ter vervanging een verklaring onder eed toegevoegd worden, of in landen waar dit niet voorzien is, een plechtige verklaring van de betrokkene voor een bevoegde rechterlijke of administratieve instantie, notaris of bevoegde beroepsorganisatie van het land van herkomst of van het land waar de ondernemer gevestigd is.
De criteria zullen worden gebruikt om de gegadigden te selecteren die voor de tweede fase van de procedure zullen worden uitgenodigd
Criterium: Referenties voor gespecificeerde werken
Beschrijving: Referentielijst van minimaal 3 werken uitgevoerd de laatste 5 jaar (KB Plaatsing art. 68) en gestaafd door getuigschriften van goede uitvoering. Minimumeisen: De kandidaat levert drie (3) referenties uitgevoerd de laatste 5 jaar. De referenties gaan over een gelijkaardige opdracht, d.w.z. opdrachten waarbij bij voorkeur ziekenhuizen optreden als Aanbesteder, met betrekking tot eenzelfde opdracht werken waarvan drie referenties met een bedrag tussen 20.000 €, excl. BTW en 50.000 €, excl. BTW. Elke referentie is vergezeld van de volgende informatie: • Gegevens contactpersoon (e-mail adres, functie) met expliciete vermelding dat deze contactpersoon gecontacteerd mag worden; • Budgettaire grootte; • Looptijd overeenkomst; • De publiek- of privaatrechtelijke instanties waarvoor zij bestemd waren; • De scope van het project; • Een verklaring van goede uitvoering van de referentie, met naam en contactgegevens.
De criteria zullen worden gebruikt om de gegadigden te selecteren die voor de tweede fase van de procedure zullen worden uitgenodigd
Informatie over de tweede fase van een procedure in twee fasen:
Minimumaantal gegadigden dat voor de tweede fase van de procedure moet worden uitgenodigd: 3
De procedure verloopt in opeenvolgende fasen. In elke fase kunnen deelnemers afvallen
De koper behoudt zich het recht voor de opdracht zonder verdere onderhandelingen te gunnen op basis van de oorspronkelijke inschrijvingen

5.1.10 Gunningscriteria

Criterium:
Type: Kosten
Beschrijving: Prijs
Categorie van het gunningscriterium drempel: Gewicht (punten, exact)
Gunningscriterium numerieke waarde: 60
Criterium:
Type: Kwaliteit
Beschrijving: Plan van aanpak
Categorie van het gunningscriterium drempel: Gewicht (punten, exact)
Gunningscriterium numerieke waarde: 40

5.1.11 Aanbestedingsstukken

Adres van de aanbestedingsstukken: https://cloud.3p.eu/Downloads/1/598/WC/2025

5.1.12 Voorwaarden van de aanbesteding

Voorwaarden voor indiening:
Elektronische indiening: Vereist
Adres voor indiening: https://www.publicprocurement.be
Talen waarin inschrijvingen of verzoeken tot deelname kunnen worden ingediend: Nederlands
Elektronische catalogus: Niet toegestaan
Varianten: Niet toegestaan
Uiterste datum voor de ontvangst van verzoeken tot deelname: 13/01/2026 09:00 +01:00
Voorwaarden van het contract:
De uitvoering van de opdracht moet plaatsvinden binnen het kader van programma’s voor maatwerkbedrijven: Neen
Elektronische facturering: Vereist
Er zal worden gebruikgemaakt van elektronische orderplaatsing: neen
Er zal worden gebruikgemaakt van elektronische betaling: neen

5.1.15 Technieken

Raamovereenkomst:
Raamovereenkomst, zonder hernieuwde oproep tot mededinging
Maximumaantal deelnemers: 3
Informatie over het dynamische aankoopsysteem:
Geen dynamisch aankoopsysteem

5.1.16 Nadere inlichtingen, bemiddeling en evaluatie

Bemiddelingsorganisatie: Ondernemingsrechtbank - afdeling Leuven
Organisatie voor beroepsprocedures: Ondernemingsrechtbank - afdeling Leuven
Informatie over de termijnen voor beroep: Organisatie die informatie verstrekt over beroepsprocedures en bijhorende termijnen: Ondernemingsrechtbank - afdeling Leuven
Organisatie die nadere inlichtingen over de aanbestedingsprocedure verstrekt: UZ Leuven
Organisatie die meer informatie geeft over beroepsprocedures: Ondernemingsrechtbank - afdeling Leuven
Organisatie die verzoeken tot deelname ontvangt: UZ Leuven

8. Organisaties

8.1 ORG-0001

Officiële naam: UZ Leuven
Registratienummer: 0419.052.173
Postadres: Herestraat 49
Stad: Leuven
Postcode: 3000
Onderverdeling land (NUTS): Arr. de Bruxelles-Capitale/Arr. Brussel-Hoofdstad (BE100)
Land: België
Contactpunt: Cel Overheidsopdrachten
E-mail: _hidden_@uzleuven.be
Telefoon: +32 16345253
Rollen van deze organisatie:
Koper
Organisatie die nadere inlichtingen over de aanbestedingsprocedure verstrekt
Organisatie die verzoeken tot deelname ontvangt

8.1 ORG-0002

Officiële naam: Ondernemingsrechtbank - afdeling Leuven
Registratienummer: 0308.357.753
Postadres: Ferdinand Smoldersplein 5
Stad: Leuven
Postcode: 3000
Onderverdeling land (NUTS): Arr. de Bruxelles-Capitale/Arr. Brussel-Hoofdstad (BE100)
Land: België
E-mail: _hidden_@just.fgov.be
Telefoon: +32 25426511
Rollen van deze organisatie:
Organisatie voor beroepsprocedures
Organisatie die meer informatie geeft over beroepsprocedures
Bemiddelingsorganisatie

8.1 ORG-0003

Officiële naam: 3P - Aanbieder van diensten / Prestataire de services
Registratienummer: BE 0475.480.736
Stad: Antwerpen / Anvers
Postcode: 2000
Onderverdeling land (NUTS): Arr. Antwerpen (BE211)
Land: België
E-mail: _hidden_@3p.eu
Telefoon: +32 3 294 30 51
Rollen van deze organisatie:
Aanbieder van aanbestedingsdiensten

Informatie over een aankondiging

Identificatiecode/versie van de aankondiging: 41ceb2f3-4278-46c9-8cea-aa1db1513734 - 01
Type formulier: Mededinging
Type aankondiging: Aankondiging van een opdracht of concessie – standaardregeling
Verzenddatum van de aankondiging: 11/12/2025 00:00 +01:00
Aankondiging datum verzending (eSender): 11/12/2025 00:00 +01:00
Talen waarin deze aankondiging officieel beschikbaar is: Nederlands