N. 387761 (2020-533225) Gelieve hieronder de geselecteerde Belgische overheidsopdracht te vinden.
N. 387761 (2020-533225) | |
Referentienummer: | Brandweer Zone Rand-PPP14B-48/0004/2020/06-F02_0 |
Publicatie datum: | 25/09/2020 |
Type: | Aankondiging van opdracht |
Extracten
AFDELING: AANBESTEDENDE DIENST
Brandweer Zone Rand
Ruiterijschool 1 bus 2
Brasschaat
2930
Mevrouw Veerle Vergauwen
Telefoon: +32 33696400
overheidsopdrachten@brandweer.zonerand.be
www.brandweerzonerand.be
https://cloud.3p.eu/Downloads/1/48/14B/2020
https://eten.publicprocurement.be
AFDELING: VOORWERP VAN DE OPDRACHT
Uitnodiging tot indienen offerte - Aanstelling van een Externe Dienst voor Technische Controles (EDTC) - Vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met voorafgaande bekendmaking
2020/06
zie II.2.4
Brandweer Zone Rand, Ruiterijschool 1 bus 2 te 2930 Brasschaat
Deze overheidsopdracht betreft een raamovereenkomst van minimum 1 jaar en maximum 4 jaar voor het verlenen van de dienst 'wettelijke technische controle aan diverse installaties en werktuigen' binnen Brandweer Zone Rand door een Externe Dienst voor Technische Controles (EDTC).
De meegestuurde inventaris vermeldt de hoeveelheden voor zover op dit moment gekend, er is geen enkele afnameverplichting vanwege de aanbestedende hoeveelheid. De opdrachtnemer kan geen schadevergoeding eisen indien deze vermoedelijke hoeveelheden niet of niet volledig bereikt worden, of overschreden worden. De inventaris, die verscheidene wettelijke controles vermeldt, is niet limitatief.
Plaats van dienstverlening: Hulpverleningszone Brandweer Zone Rand (gemeenten Borsbeek, Brasschaat, Brecht, Edegem, Essen, Kalmthout, Kapellen, Kontich, Lint, Oostmalle, Ranst, Schilde, Schoten, Sint-Antonius, Sint-Job, Westmalle, Wommelgem, Wuustwezel, Zandhoven en Zoersel).
Gunningscriteria
Kwaliteitscriterium
Naam: Service en kwaliteit van de dienstverlening
Weging: 60
Prijs
Weging: 40
Looptijd in maanden 48
AFDELING: JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
De kandidaat mag zich niet bevinden in één van de in artikelen 67 tot en met 69 van de Wet
Overheidsopdrachten bedoelde situaties. Dit behelst de verplichte uitsluitingsgronden, de
uitsluitingsgronden in verband met fiscale en sociale schulden, en de facultatieve uitsluitingsgronden.
Deze bepaling is individueel van toepassing op de deelnemers die samen als een combinatie een
aanvraag tot deelneming indienen, alsook op entiteiten op wiens draagkracht de kandidaat een
beroep doet met het oog op het voldoen aan de eisen inzake de selectie. De aanbestedende
overheid onderzoekt de uitsluitingsgronden dus zowel in hoofde van de kandidaat als in hoofde van alle leden van de combinatie/ entiteiten op wiens draagkracht beroep wordt
gedaan.
De bepalingen hierna aangaande de bewijsdocumenten zijn bijgevolg van toepassing op zowel de
kandidaat als alle deelnemers aan een combinatie zonder rechtspersoonlijkheid en/of alle
onderaannemers op wiens draagkracht beroep wordt gedaan.
De verplichte uitsluitingsgronden zijn ook van toepassing in hoofde van personen die lid zijn van het
bestuurs-, leidinggevend of toezichthoudend orgaan van de kandidaat of daarin vertegenwoordigingsbeslissings- of controlebevoegdheid hebben.
BEWIJSDOCUMENTEN:
De kandidaat legt een impliciete verklaring op eer voor als bewijs
dat er geen uitsluitingsgrond op hem van toepassing is.
De achterliggende bewijsdocumenten (fiscaal- en RSZ attest, attest niet-faillissement) zoekt de
aanbestedende overheid zelf op via elektronische weg (toepassing Telemarc).
De overige bewijsdocumenten die niet beschikbaar zijn via elektronische weg (met name de
uittreksels uit het strafregister), dient de kandidaat bij zijn aanvraag tot deelneming te voegen.
De kandidaat verklaart op het offerteformulier:
- de kandidaat stelt (enkel) personeel tewerk dat onderworpen is aan de wet van 27 juni 1969
tot herziening van de besluitwet van 28 december 1944 betreffende de maatschappelijke
zekerheid der arbeiders (=Belgische sociale zekerheid); en/of
- de kandidaat stelt personeel tewerk uit een andere lidstaat van de Europese Unie.
De Belgische kandidaat dient met name de volgende documenten bij zijn offerte
te voegen: :
- Een uittreksel strafregister op naam van de rechtspersoon (kandidaat, leden van de
combinatie, onderaannemers op wiens draagkracht beroep wordt gedaan);
- Een uittreksel strafregister voor alle personen die lid zijn van het bestuurs-, leidinggevend of
toezichthoudend orgaan van de kandidaat of daarin vertegenwoordigings-, beslissings- of
controlebevoegdheid hebben. Dit is een nieuwe verplichting, vervat in artikel 67 Wet
overheidsopdrachten. Een uittreksel enkel op naam van de rechtspersoon volstaat dus niet.
De uittreksels uit het strafregister zijn maximaal 6 maanden oud op de uiterste datum voor de
ontvangst van de aanvragen tot deelneming. Meer info aangaande het bekomen van een
uittreksel strafregister vindt u op de website van de FOD Justitie.
De Belgische kandidaat die personeel tewerkstelt dat onderworpen is aan de sociale
zekerheidswetgeving van een andere lidstaat van de Europese Unie: naast voorgaande
tevens een recent attest uitgereikt door de bevoegde buitenlandse overheid waarin bevestigd wordt
dat hij voldaan heeft aan zijn verplichtingen inzake betaling van de bijdragen voor sociale zekerheid
overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is (of de vermelding via
welke gratis toegankelijke elektronische toepassingen de aanbestedende overheid deze attesten zelf
kan opzoeken);
De buitenlandse kandidaat dient alle bewijsdocumenten zelf bij zijn offerte te
voegen, gezien de aanbestedende overheid deze niet zelf kan opzoeken via elektronische weg (ind...(zie opdrachtdocumenten)
1. De kandidaat dient hiertoe volgende bewijsdocument voor te leggen:
- Een verklaring betreffende de totale omzet, relevant voor het voorwerp van deze opdracht, per jaar, voor de laatste 3 beschikbare boekjaren.
De omzetverklaring, opgesteld overeenkomstig het model bepaald in bijlage bij dit bestek, dient te worden ingevuld en ondertekend door een bedrijfsrevisor of boekhouder.
De aanbestedende overheid kan deze verklaring zelf controleren aan de hand van de enkelvoudige en, voor zover van toepassing, de geconsolideerde jaarrekeningen van de laatste drie afgesloten boekjaren, zoals neergelegd bij de Nationale Bank van België.
- Niet-Belgische rechtspersonen dienen voormelde jaarrekeningen zelf voor te leggen (of te verwijzen naar de gratis toegankelijke elektronische toepassingen die voor de aanbestedende overheid toegankelijk zijn)
1. De kandidaat realiseerde de laatste drie beschikbare boekjaren een (geconsolideerde) omzet van minimaal 100.000 euro per jaar, in het domein dat relevant is voor het voorwerp van deze opdracht (artikel 67 §1, 2° KB Plaatsing).
Het criterium omzet wordt gedefinieerd in artikel 3:90 van het KB van 29 april 20191.
1. De kandidaat dient hiertoe de volgende bewijsdocumenten voor te leggen:
Een referentiefiche voor 5 vergelijkbare opdrachten. De kandidaat dient de volgende informatie mee te delen:
- Identificatie van de referentiefiche;
* Naam van de opdracht;
* Opdrachtgever en adresgegevens contactpersoon, met aanduiding of het gaat om een private of publieke organisatie (onder publieke organisatie wordt verstaan: onderworpen aan de wetgeving overheidsopdrachten);
* Plaats van uitvoering;
* Totale waarde van de referentie-opdracht;
* Periode van uitvoering.
- Omschrijving van de referentieopdracht, met aanduiding van welke taken / aspecten ervan door de titularis van de referentie zelf zijn uitgevoerd;
- Omschrijving waarom deze referentie relevant is voor onderhavige opdracht;
- Vermelding eventuele bijlagen ter staving van deze referentie.
De aanbestedende overheid behoudt zich het recht voor om de goede uitvoering van elk van deze referenties te verifiëren bij de desbetreffende opdrachtgever.
Elke referentiefiche bestaat uit maximaal twee A4 pagina's.
2. De kandidaat dient hiertoe volgende bewijsstukken voor te leggen:
- Een korte voorstelling van de medewerker(s)
- CV's van de voornoemde medewerker(s) - maximum 3 pagina's A4) met opgave van:
* Diploma's, getuigschriften en opleidingen;
* Relevantie beroepservaring in de deze functie en algemeen
- Eventuele andere van belang zijnde stukken
Controles en risicoanalyses worden steeds uitgevoerd volgens de bepalingen en doelstellingen van de meest recente, geldende wetgeving en normen, ongeacht of er al dan niet expliciet naar wordt verwezen in deze opdracht.
Indien geoordeeld wordt dat een inspecteur niet over de juiste specificaties beschikt, kan deze geweerd worden door de hulpverleningszone waarna een andere inspecteur moet worden voorgesteld.
1. De kandidaat beschikt over minimaal 5 referenties inzake vergelijkbare dienstverlening, gedurende de laatste 3 jaar.
Minimaal 1 van de referenties in een sector waarbij redundantie / hoge beschikbaarheid cruciaal is, is een meerwaarde.
2. De kandidaat beschikt over voldoende gekwalificeerde medewerkers die zullen worden ingezet voor de uitvoering van de opdracht.
Er wordt een vaste inspecteur voorzien voor de verschillende opdrachten binnen onze prijsvraag.
Ervaring in de brandweersector is een belangrijke meerwaarde. Dit kan bewezen worden aan de hand van voornoemde referenties. Bij (on)verwachte afwezigheid (bv; ziekte, vakantie,…) kan een andere inspecteur worden ingezet, mits voorafgaande en expliciete goedkeuring door de aanbestedende overheid.
Alle ingezette medewerkers zijn Nederlandstalig en beschikken over de vereiste kwalificatiecertificaten in het werkdomein van de functie.
AFDELING: PROCEDURE
Mededingingsprocedure met onderhandeling
Versnelde procedure, Motivering:
Vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met bekendmaking
Termijn voor ontvangst van projecten of deelnemingsaanvragen: 2020-10-26
Plaatselijke tijd: 12:00
De inschrijving moet geldig blijven tot 2021-02-23
AFDELING: AANVULLENDE INLICHTINGEN
De offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.
Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat 33
Brussel
1040
Telefoon: +32 22349611
info@raadvanstate.be
www.raadvanstate.be
Voor bemiddelingsprocedures bevoegde instantie
Brandweer Zone Rand
Ruiterijschool 1 - bus 2
Brasschaat
2930
Telefoon: +32 33696400
info@brandweer.zonerand.be
www.brandweerzonerand.be
Beroepsprocedure
De aanbestedende overheid zal een wachttermijn van 15 kalenderdagen in acht nemen tussen deze kennisgeving en de sluiting van de opdracht, conform artikel 11 van de wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies. Deze termijn gaat in vanaf de dag die volgt op de datum van verzending van deze kennisgeving.
Overeenkomstig artikel 15 van de wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, kan u binnen een termijn van 15 dagen, vanaf de dag volgend op de verzenddatum van deze brief, eventueel een vordering tot schorsing indienen bij een rechtscollege. Dit mag uitsluitend gebeuren via een procedure wegens uiterst dringende noodzakelijkheid voor de Raad van State.
Indien wij binnen de toegestane termijn geen schriftelijke kennisgeving in die zin ontvangen, zullen wij de procedure verder zetten.
Indien u beroep aantekent, moet u ons hiervan op de hoogte brengen via e-mail (info@brandweer.zonerand.be).
Overeenkomstig artikel 14 van de wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, melden wij dat u ook een beroep tot nietigverklaring tegen onze beslissing kan instellen binnen een termijn van zestig dagen na onderhavige betekening. Uw vordering moet ingediend worden met een gedagtekend “verzoekschrift tot nietigverklaring” dat door u of een advocaat ondertekend is.
Het verzoekschrift moet ofwel per post aangetekend verzonden worden naar de griffie van de Raad van State, Wetenschapsstraat 33 te 1040 Brussel, ofwel volgens de elektronische procedure ingediend worden op de website http://www.raadvanstate.be/?page=e-procedure&lang=nl.
Dienst waar inlichtingen over de beroepsprocedures kunnen worden verkregen
Raad van State
Wetenschapsstraat 33
Brussel
1040
Telefoon: +32 22349611
info@raadvanstate.be
www.raadvanstate.be
Datum van verzending van deze aankondiging: 2020-09-25