N. 403784 (2021-508984) Gelieve hieronder de geselecteerde Belgische overheidsopdracht te vinden.

zaterdag 2 augustus 2025
Onderwerp: Studie en projectbegeleiding semi-automatisch vaststellingssysteem doorgaand verkeer en parkeergeleidingssysteem
  Gelieve hieronder de geselecteerde Belgische overheidsopdracht te vinden.
Beknopte beschrijving : zie II.2.4
N. 403784 (2021-508984)
Referentienummer: Vilvoorde-PPP04C-1681/1010/ODM 2021-F02_0
Publicatie datum: 12/03/2021
 
Type: Aankondiging van opdracht

Extracten


AFDELING: AANBESTEDENDE DIENST


stad Vilvoorde
Nationaal identificatienummer: BE 0207.514.474
stadhuis - Grote Markt
Vilvoorde
1800
Mevrouw Veronique Morales
Telefoon: +32 22554770
veronique.morales@vilvoorde.be
Fax: +32 22554539
www.vilvoorde.be
https://cloud.3p.eu/Downloads/1/1681/4C/2021
dienst Openbaar Domein en Mobiliteit
Nationaal identificatienummer: ODM
Portaelsstraat 7
Vilvoorde
1800
De heer Bert Muyldermans
Telefoon: +32 22554773
bert.muyldermans@vilvoorde.be
www.vilvoorde.be
https://eten.publicprocurement.be

AFDELING: VOORWERP VAN DE OPDRACHT


Studie en projectbegeleiding semi-automatisch vaststellingssysteem doorgaand verkeer en parkeergeleidingssysteem


ODM 2021-02

zie II.2.4


grondgebied Vilvoorde


De opdracht omvat hoofdzakelijk:

- Een studie naar een digitaal systeem dat op een semi-automatische manier (met beperkte menselijke handelingen) overtredingen van beperkingen op doorgaand verkeer kan vaststellen. De functionaliteiten, toepasbaarheid dienen uitbreidbaar en opschaalbaar te zijn, futureproof.

- Een studie naar een digitaal systeem dat de bezetting op een selectie van onder- en bovengrondse parkeerplaatsen op diverse locaties monitort en het lokale bestemmingsverkeer op een getrapte manier naar deze parkeerplaatsen leidt.

- Proof of concept: opzet van mogelijke testcases om de technologische oplossingen voor beide systemen te testen op effectiviteit en gebruiksgemak.

- De opmaak van een afgewerkt bestek voor de aankoop van bovenstaande systemen. A priori wordt er uitgegaan van de opmaak van twee onafhankelijke bestekken. Indien in de marktstudies aangetoond wordt dat er voor de stad significante voordelen behaald worden door beide systemen als één opdracht aan te besteden, kunnen beide bestekken samengevoegd worden.

- Aanwezigheid op, inhoudelijke bijdrage aan en verslaggeving van het nodige overleg: regelmatig overleg met de projectcoördinator bij de stad Vilvoorde en het projectteam, overleg met andere wegbeheerders, overleg met de huidige parkeerconcessionaris, overleg met mogelijke uitbaters van de systemen, voorstelling van tussentijdse resultaten aan het college van burgemeester en schepenen.

- Projectleiding bij de implementatie van het project.

- Voorbereiding van de rapportage aan het Vlaams Agentschap Innoveren & Ondernemen in het kader van de subsidie ‘City of Things' (in optie).

- Een evaluatienota van het geïmplementeerde project en vooruitblik (stappenplan) naar mogelijke uitbreidingen (in optie).


Gunningscriteria
Kwaliteitscriterium
Naam: Plan van aanpak, timing en kwaliteit offertebundel
Weging: 40
Kwaliteitscriterium
Naam: Inzet van het team en expertise en referenties
Weging: 30
Prijs
Weging: 30
Aanvang 2021-05-17
Einde 2023-10-01

Vereiste opties (De inschrijver dient de opties met betrekking tot rapportage en evaluatie in zijn offerte op te nemen, alsof deze deel uitmaken van de opdracht en dit zowel in de prijslijst als in het plan van aanpak en looptijd. Deze zullen door het stadsbestuur ook meegenomen worden in de beoordeling van de offertes. Het stadsbestuur houdt zich het recht voor deze optionele posten niet toe te wijzen.

Voor de optionele post aangaande aanvullend studiewerk dient de inschrijver een uurloon op te geven. Voor de vergelijking van de offertes wordt rekening gehouden met 10 werkuren. Het stadsbestuur verbindt zich in geen geval tot deze opgegeven hoeveelheid. De noodzaak tot uitvoering van aanvullend studiewerk zal pas blijken in de loop van uitvoering van de opdracht en kan dus zowel in plus als in min sterk afwijken)


AFDELING: JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN


* Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij zich niet bevindt in een van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016.


Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:

1. Een passende bankverklaring opgesteld overeenkomstig het model vervat in bijlage 11 van het KB van 18 april 2017.

2. Het bewijs van een verzekering tegen beroepsrisico's.


1. Een recente verklaring van een bankinstelling dat de inschrijver zich in een gezonde financiële toestand bevindt.

2. Een actueel bewijs van een geldende verzekering tegen beroepsrisico's.


Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:

1. De inschrijver toont aan de hand van actuele referenties aan over de nodige kennis en expertise te beschikken m.b.t. IoT-technologie, de marktspelers voor de relevante technologie, studies met innovatief karakter en de architectuur van gelijkaardige systemen bij andere steden en gemeenten.

2. De inschrijver geeft een overzicht van de verschillende onderaannemers of partners waarmee hij samenwerkt en een korte omschrijving van ieders deskundigheid en een overzicht van erkenningen door derden.

3. Een bewijs van neutraliteit en afwezigheid van belangenconflicten.


1. De inschrijving bevat minstens twee relevante referenties.

2. Maximum 100 woorden per onderaannemer of partner incl. verwijzing naar ieders website.

3. De opdrachtnemer zal worden uitgesloten van de vervolgopdracht (i.e. implementatie van de systemen). De inschrijver dient een neutrale positie in te kunnen nemen tegenover de verschillende marktpartijen voor de aanbesteding van de vervolgopdracht. Er mag geen twijfel bestaan over mogelijke belangenconflicten. Dit geldt voor de inschrijver en voor mogelijke onderaannemers of partners. De inschrijving bevat hiertoe minstens een verklaring op eer.


AFDELING: PROCEDURE


Openbare procedure
Termijn voor ontvangst van projecten of deelnemingsaanvragen: 2021-04-12
Plaatselijke tijd: 15:00
De inschrijving moet geldig blijven tot 2021-08-10
Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum: 2021-04-12
Plaatselijke tijd: 15:00

Stadhuis (inkom Lange Molensstraat), zaal Frans Poot, 2de verdieping


AFDELING: AANVULLENDE INLICHTINGEN


De offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.


Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat 33
Brussel (Etterbeek)
1040
Beroepsprocedure

U kan binnen een termijn van 15 dagen, vanaf de kennisgeving een vordering tot schorsing indienen bij de Raad van State.

U kan een beroep tot nietigverklaring instellen binnen een termijn van zestig dagen na kennisgeving van de beslissing.

Het verzoekschrift moet ofwel per post aangetekend verzonden worden naar de griffie van de Raad van State, Wetenschapsstraat 33 te 1040 Brussel, ofwel volgens de elektronische procedure ingediend worden op de website http://www.raadvanstate.be/?page=e-procedure&lang=nl.


Datum van verzending van deze aankondiging: 2021-03-09