N. 424443 (2021-538121) Gelieve hieronder de geselecteerde Belgische overheidsopdracht te vinden.

vrijdag 20 juni 2025
Onderwerp: Het realiseren van een groep gebouwen (ateliers, toonruimte en tijdelijk verblijf) op de C-Mine site voor de gecombineerde activiteiten van CIAP vzw en FLACC vzw in samenwerking met de Stad Genk.
  Gelieve hieronder de geselecteerde Belgische overheidsopdracht te vinden.
Beknopte beschrijving : Uitnodiging tot indienen offerte - Het realiseren van een groep gebouwen (ateliers, toonruimte en tijdelijk verblijf) op de C-Mine site voor de gecombineerde activiteiten van CIAP vzw en FLACC vzw in samenwerking met de Stad Genk. Perceel 2 : uitvoeringsstudie en de levering en installatie van de HVAC-installatie en de sanitaire installatie voor alle gebouwen -...(zie opdrachtdocumenten) 2021-1244 zie II.2.4 Brandweer, C-mine 50 te 3600 Genk Het project omvat de nieuwbouw van een werk- en presentatieruimte met annex residentieruimtes voor kunstenaars op C-Mine Genk. Deze ruimte wordt een huis voor artistieke ontwikkeling, experiment en presentatie. De stad, FLACC en CIAP zijn partners in dit bouwproject Flacc schept als werkplaats voor beeldende kunstenaars de organisatorische, inhoudelijke en technische voorwaarden om een aantal unieke kunstenaarsprojecten te realiseren. Ciap fungeert sinds 1976 als baken voor hedendaagse audiovisuele en beeldende kunsten Binnen dit perceel zijn er opties voorzien : : - Alle posten die (gedeeltelijk) deel uitmaken van de demarcatie ‘residentie'. De gunning (rangschikking) in dit perceel geschiedt in eerste instantie op basis van het perceel inclusief opties (dit laatste ook aangeduid als optionele posten). Op basis van het uiteindelijk gunningsverslag kan door het opdrachtgevend bestuur echter beslist worden om de opties omwille van budgettaire redenen niet of gedeeltelijk te weerhouden / gunnen.
N. 424443 (2021-538121)
Referentienummer: Genk-PPP0D3-3890/1031/2021-124-F02_0
Publicatie datum: 01/10/2021
 
Type: Aankondiging van opdracht

Extracten


AFDELING: AANBESTEDENDE DIENST


Stad Genk
Stadsplein 1
Genk
3600
De heer Luc Serroyen
Telefoon: +32 89654512
luc.serroyen@genk.be
Fax: +32 89653489
www.genk.be
https://cloud.3p.eu/Downloads/1/3890/D3/2021
Het Projectbureau
Meershoven 28
Bilzen
3740
De heer Will Sproncken
Telefoon: +31 622698515
ws@hetprojectbureau.be
www.hetprojectbureau.be
https://eten.publicprocurement.be

AFDELING: VOORWERP VAN DE OPDRACHT


Uitnodiging tot indienen offerte - Het realiseren van een groep gebouwen (ateliers, toonruimte en tijdelijk verblijf) op de C-Mine site voor de gecombineerde activiteiten van CIAP vzw en FLACC vzw in samenwerking met de Stad Genk. Perceel 2 : uitvoeringsstudie en de levering en installatie van de HVAC-installatie en de sanitaire installatie voor alle gebouwen -...(zie opdrachtdocumenten)


2021-1244

zie II.2.4


Brandweer, C-mine 50 te 3600 Genk


Het project omvat de nieuwbouw van een werk- en presentatieruimte met annex residentieruimtes voor kunstenaars op C-Mine Genk. Deze ruimte wordt een huis voor artistieke ontwikkeling, experiment en presentatie. De stad, FLACC en CIAP zijn partners in dit bouwproject

Flacc schept als werkplaats voor beeldende kunstenaars de organisatorische, inhoudelijke en technische voorwaarden om een aantal unieke kunstenaarsprojecten te realiseren.

Ciap fungeert sinds 1976 als baken voor hedendaagse audiovisuele en beeldende kunsten

Binnen dit perceel zijn er opties voorzien : :

- Alle posten die (gedeeltelijk) deel uitmaken van de demarcatie ‘residentie'.

De gunning (rangschikking) in dit perceel geschiedt in eerste instantie op basis van het perceel inclusief opties (dit laatste ook aangeduid als optionele posten).

Op basis van het uiteindelijk gunningsverslag kan door het opdrachtgevend bestuur echter beslist worden om de opties omwille van budgettaire redenen niet of gedeeltelijk te weerhouden / gunnen.


Gunningscriteria
Prijs
Looptijd in dagen 150

Vereiste opties (zie bestek)


AFDELING: JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN


Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in artikels 67 tot en met 69 van de wet van 17 juni 2016 betreffende overheidsopdrachten.

Indien een verplichte of facultatieve uitsluitingsgrond van toepassing is op de inschrijver, mag de inschrijver op eigen initiatief bewijzen dat de corrigerende maatregelen die hij heeft genomen voldoende zijn om zijn betrouwbaarheid aan te tonen ondanks de toepasselijke uitsluitingsgrond. Als de aanbestedende overheid dat bewijs toereikend acht, wordt de betrokken inschrijver niet uitgesloten van de plaatsingsprocedure. Eventuele corrigerende maatregelen moet de inschrijver bewijzen door schriftelijke stukken toe te voegen aan de offerte of deze op eigen initiatief over te maken aan de aanbestedende overheid. De inschrijver draagt zelf de verantwoordelijkheid omtrent het tijdig overmaken van de schriftelijke stukken die zijn corrigerende maatregelen aantonen.

De aanbestedende overheid consulteert het RSZ-attest, het attest van fiscale schulden en het attest van niet-faling zelf via de Telemarc-toepassing (Digiflow) of via gelijkaardige gratis

toegankelijke elektronische toepassingen in andere lidstaten

Deze bepaling is individueel van toepassing op de deelnemers die samen als een combinatie een offerte indienen, alsook op entiteiten op wiens draagkracht de inschrijver een beroep doet met het oog op het voldoen aan de selectiecriteria.

Door in te schrijven op deze opdracht, verklaart de inschrijver dat er geen uitsluitingsgrond op hem van toepassing is, voor zover het gaat om uitsluitingsgronden die bewezen worden aan de hand van documenten die de aanbestedende overheid zelf kan opvragen via elektronische weg.

Eventuele corrigerende maatregelen moet de inschrijver echter bewijzen door schriftelijke stukken toe te voegen aan de offerte of deze op eigen initiatief over te maken aan de aanbestedende overheid. De inschrijver draagt zelf de verantwoordelijkheid omtrent het tijdig overmaken van de schriftelijke stukken die zijn corrigerende maatregelen aantonen.

De inschrijver dient tevens volgende documenten toe te voegen:

 de Belgische inschrijver: een uittreksel uit het strafregister dat maximaal 6 maand oud is op de limietdatum en het limietuur voor ontvangst van de offertes;

 de Belgische inschrijver die personeel tewerkstelt dat onderworpen is aan de sociale zekerheidswetgeving van een andere lidstaat van de Europese Unie: een recent attest uitgereikt door de bevoegde buitenlandse overheid waarin bevestigd wordt dat hij voldaan heeft aan zijn verplichtingen inzake betaling van de bijdragen voor sociale zekerheid overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is;

 de buitenlandse inschrijver: uittreksel uit het strafregister (maximaal 6 maand oud), certificaten inzake fiscale en sociale schulden, en een certificaat inzake niet-faling.

Wanneer een document of certificaat niet wordt uitgereikt in het betrokken land of dit niet afdoend voor alle uitsluitingsgronden het nodige bewijs levert, kan ter vervanging een verklaring onder eed toegevoegd worden, of in landen waar dit niet voorzien is, een plechtige verklaring van de betrokkene voor een bevoegde rechterlijke of administratieve instantie, notaris of bevoegde beroepsorganisatie van het land van herkomst of van het land waar de ondernemer gevestigd is.

Non-discriminatie:

De aanbestedende overheid heeft, in elke fase van de plaatsingsprocedure, de mogelijkheid om de inschrijver uit te sluiten indien de aanbestedende overheid met elk passend middel aantoont dat de kandidaat of inschrijver de in artikel 7 van de Wet Overheidsopdrachten genoemde toepasselijke verplichtingen op het vlak van het milieu-, sociaal en arbeidsrecht, heeft geschonden.

Onder sociale wetgeving wordt onder meer verstaan:

 het decreet van 1...(zie opdrachtdocumenten)


1. De inschrijver dient een voldoende financiële en economische draagkracht aan te tonen voor de uitvoering van de opdracht alsook ten einde de gevraagde engagementen aan te gaan zonder een financieel risico voor de opdrachtgever met zich mee te brengen.

Onverminderd de bepalingen over de erkenning van aannemers van werken, moet de financiële en economische draagkracht van de aannemer aangetoond worden door:

1. Passende bankverklaringen en het bewijs van een verzekering tegen beroepsrisico's;

En

2. Een verklaring betreffende de totale omzet over de laatste drie boekjaren, goedgekeurd door de bedrijfsrevisor of door een daaraan gelijkgesteld accountant.

Voor de Belgische inschrijver zal de aanbestedende overheid de jaarrekeningen digitaal opvragen via Telemarc.

Een inschrijver kan zich in voorkomend geval en voor welbepaalde opdrachten beroepen op de draagkracht van andere entiteiten, ongeacht de juridische aard van zijn band met die entiteiten. In dat geval moet hij aantonen dat hij zal beschikken over de voor de uitvoering van de opdracht noodzakelijke middelen door overlegging van de verbintenis van de bedoelde entiteiten om dergelijke middelen ter beschikking te stellen ten voordele van de aannemer.

Onder dezelfde voorwaarden kan een combinatie van inschrijvers zich beroepen op de draagkracht van de deelnemers aan de combinatie of die van andere entiteiten.

Indien de aannemer om gegronde redenen niet in staat is de gevraagde bewijsstukken over te leggen kan hij zijn economische en financiële draagkracht aantonen met andere documenten die de Opdrachtgever geschikt acht.

2. Details zie bestek


1. Minimale jaaromzet van afgelopen 3 boekjaren dient EUR .................. incl. BTW te bedragen.

2. Details zie bestek


1. Onverminderd de bepalingen over de erkenning van aannemers van werken, zal de technische bekwaamheid van de aannemer aangetoond worden door middel van de volgende documenten:

1. Een lijst met vergelijkbare projecten gedurende de afgelopen vijf jaar met het totaalbedrag van de eindafrekening per project.

De referenties, de vereiste erkenning, het bedrag en de tevredenheid moeten blijken uit certificaten die door het opdrachtgevend bestuur zijn opgesteld en ondertekend. Minimaal 3 certificaten moeten toegevoegd worden.

2. Een beschrijving van het technisch personeel van de inschrijver.

Onder beschrijving van het personeel wordt verstaan: het kaderpersoneel dat zal ingezet worden voor dit project met vermelding van hun diploma's en hun beroepservaring die dienstig is voor het uitvoeren van dit project. Daarenboven het curriculum van de conducteur en hulpconducteur die de werf zullen leiden en het aantal manuren dat voor hen in de prijs begrepen is.

3. Een lijst van de eventuele onderaannemers met hun identificatie, registratiegegevens en erkenningen. Na de toekenning van de opdracht zullen geen andere onderaannemers aanvaard worden door het bestuur om de eenheid van waarborg en de transparantie van de onderaannemingscontracten te garanderen (art. 10 A.A.V en besluitwet van 3.2.1947). Om dit te waarborgen zal de aannemer een kopie bij zijn inschrijving voegen van het type “onderaannemingscontract” dat zal gebruikt worden. In dit contract moet duidelijk blijken welke de opgedragen werken zullen zijn, alsmede in de met hun aandeel in de opdracht overeenkomende categorie, ondercategorie en klasse.

4. eventueel certificaten opgesteld door erkende officiële diensten of instituten voor kwaliteitscontrole.

Een inschrijver kan zich in voorkomend geval en voor welbepaalde opdrachten beroepen op de draagkracht van andere entiteiten, ongeacht de juridische aard van zijn band met die entiteiten. In dat geval moet hij aantonen dat hij zal beschikken over de voor de uitvoering van de opdracht noodzakelijke middelen door overlegging van de verbintenis van deze entiteiten om de aannemer dergelijke middelen ter beschikking te stellen.

Onder dezelfde voorwaarden kan een consortium zich beroepen op de draagkracht van de deelnemers aan het consortium of die van andere entiteiten.

2. Details zie bestek


1. /

2. Details zie bestek

Vereiste erkenning: D16 (Sanitaire installaties en gasverwarmingsinstallaties met individuele toestellen), Klasse 3


AFDELING: PROCEDURE


Mededingingsprocedure met onderhandeling
Versnelde procedure, Motivering:

Vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met bekendmaking


Termijn voor ontvangst van projecten of deelnemingsaanvragen: 2021-11-04
Plaatselijke tijd: 10:00
De inschrijving moet geldig blijven tot 2022-05-03

AFDELING: AANVULLENDE INLICHTINGEN


Bijkomende inlichtingen i.v.m. indienen offertes/kandidaturen: De administratieve entiteit die belast is met de opvolging van deze opdracht wordt bijgestaan door de hieronder vermelde partijen:

DE PROJECTCOÖRDINATOR:

Het Projectbureau

Adres: Meershoven 28 - 3740 Bilzen

Contactpersoon: Will Sproncken - Bouwtechnisch coördinator

E-mail: _hidden_@hetprojectbureau.be

De opdracht van de bouwtechnisch coördinator omvat:

 De algehele, algemene coördinatie van de uitvoering van de werken tot en met de definitieve oplevering;

 advies met betrekking tot voortgang, kwaliteit en contractuele aspecten van de uitvoering als leidende ambtenaar namens Opdrachtgever

 bijwonen van de werfvergaderingen en rapportering van de verslagen van de werfvergaderingen aan Opdrachtgever;

 advies met betrekking tot de controle op de uitgevoerde hoeveelheden;

 advies bij het opstellen van de processen-verbaal.

DE ONTWERPER(S):

51N4E bvba

Adres: Arthur Diederichstraat 3A - 1060 Brussel (maatschappelijke zetel)

Contactpersoon: Ruben Janssens - Projectleider

E-mail: _hidden_@51N4E.com

De opdracht van de ontwerper omvat:

 opmaak van de studie, technische bepalingen van het bestek, plannen, gedetailleerde meetstaten, raming;

 advies bij nazicht van de offertes;

 advies met betrekking tot de technische opvolging van de werken tot en met de definitieve oplevering;

 advies met betrekking tot de keuring van de producten zowel de a priori als de a posteriori keuring;

 bijwonen van de werfvergaderingen, verslaglegging en rapportering van de verslagen van de werfvergaderingen;

 advies met betrekking tot de controle op de uitgevoerde hoeveelheden;

 advies bij het opstellen van de processen-verbaal.

DE VEILIGHEIDSCOÖRDINATOR:

Boveco bvba

Adres: Broekstraat 34 - 3640 Kinrooi

Contactpersoon: Anne-Lies Martens

E-mail: _hidden_@vcboveco.be

Deze veiligheidscoördinator werd door de ontwerper in onderaanneming aangesteld conform het Koninklijk Besluit van 25 januari 2001 betreffende tijdelijke en mobiele bouwplaatsen, gewijzigd bij K.B. d.d. 19/01/2005.

De offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.


Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat 33
BRUSSEL
1040
Datum van verzending van deze aankondiging: 2021-10-01