N. 357190 (2019-534104) Gelieve hieronder de geselecteerde Belgische overheidsopdracht te vinden.

vrijdag 2 mei 2025
Onderwerp: Oproep tot aanvraag tot deelneming - Levering en ondersteuning bij implementatie en onderhoud van een ziekenhuisbreed geïntegreerd elektronisch patiëntendossier
  Gelieve hieronder de geselecteerde Belgische overheidsopdracht te vinden.
Beknopte beschrijving : Oproep tot aanvraag tot deelneming - Levering en ondersteuning bij implementatie en onderhoud van een ziekenhuisbreed geïntegreerd elektronisch patiëntendossier AZSINTMARIA/2019-013 zie II.2.4 Algemeen Ziekenhuis Sint-Maria vzw, Ziekenhuislaan 100 te 1500 Halle Het voorwerp van de opdracht vormt de ontwikkeling en de implementatie van een elektronisch patiëntendossier software (hierna EPD software genoemd) bij Algemeen Ziekenhuis Sint-Maria vzw met volgende kenmerken: • in Algemeen Ziekenhuis Sint-Maria vzw is er reeds bestaande EPD software, bijgevolg maakt de datamigratie een essentieel onderdeel uit van de opdracht; • de EPD software dient de samenwerking tussen ziekenhuizen te faciliteren en te garanderen; • de EPD software dient (maximaal) compatibel en interoperabel te zijn met de softwareprogramma's die niet in het voorwerp van de opdracht zijn omvat, doch binnen Algemeen Ziekenhuis Sint-Maria vzw worden aangewend. De EPD software, zoals omschreven in het voorwerp van de opdracht, omvat minstens: - Opnameplanning - Bedplanning - Multidisciplinaire verslaglegging inclusief spraakherkenning - Prefac - MZG (MG - VG) - Multidisciplinair zorgdossier inclusief orders en uitgebreide zorgplanning - Medicatiebeheer met een bi-directionele koppeling naar een externe apotheekapplicatie - Ordercommunicatie, inclusief labo-orders (klinisch & anapath) - Beleidsinformatie inclusief rapportering overheid - E-healthdiensten (oa. communicatie naar de E-healthbox) - Privacy (GDPR compliant) - Afsprakenbeheer - OK management - RIS - Revalidatie - Patiëntentransport - Koppelingen (waaronder ADT), Carenet en toestelkoppelingen - Ondersteuning op meerdere platformen (portaalsite, mobiele devices, …) voor diverse stakeholders (patiënten, huisartsen, diverse zorgverleners,…) De EPD software dient een oplossing te bevatten voor: - samenwerking tussen associaties van ziekenhuisartsen die over verschillende ziekenhuizen actief zijn; - privéconsultaties. De opdracht wordt afgesloten voor een onbepaalde duur. Op de verjaardag van het sluiten van de opdracht zullen de opdrachtnemer en de opdrachtgever het recht hebben om de overeenkomst te beëindigen door middel van een aangetekend schrijven en met naleving van een opzegtermijn van drie jaar.
N. 357190 (2019-534104)
Referentienummer: Regionaal Ziekenhuis Sint-Maria Halle-PPP0QX-157/9022/AZSINTMAR-F02_0
Publicatie datum: 28/10/2019
 
Type: Aankondiging van opdracht

Extracten


AFDELING: AANBESTEDENDE DIENST


Algemeen Ziekenhuis Sint-Maria vzw
Ziekenhuislaan 100
Halle
1500
Mevrouw Veerle Rogiest
Telefoon: +32 23636164
aankoop@sintmaria.be
www.sintmaria.be
https://cloud.3p.eu/Downloads/1/157/QX/2019
https://eten.publicprocurement.be
Ziekenhuis

AFDELING: VOORWERP VAN DE OPDRACHT


Oproep tot aanvraag tot deelneming - Levering en ondersteuning bij implementatie en onderhoud van een ziekenhuisbreed geïntegreerd elektronisch patiëntendossier


AZSINTMARIA/2019-013

zie II.2.4


Algemeen Ziekenhuis Sint-Maria vzw, Ziekenhuislaan 100 te 1500 Halle


Het voorwerp van de opdracht vormt de ontwikkeling en de implementatie van een elektronisch patiëntendossier software (hierna EPD software genoemd) bij Algemeen Ziekenhuis Sint-Maria vzw met volgende kenmerken:

• in Algemeen Ziekenhuis Sint-Maria vzw is er reeds bestaande EPD software, bijgevolg maakt de datamigratie een essentieel onderdeel uit van de opdracht;

• de EPD software dient de samenwerking tussen ziekenhuizen te faciliteren en te garanderen;

• de EPD software dient (maximaal) compatibel en interoperabel te zijn met de softwareprogramma's die niet in het voorwerp van de opdracht zijn omvat, doch binnen Algemeen Ziekenhuis Sint-Maria vzw worden aangewend.

De EPD software, zoals omschreven in het voorwerp van de opdracht, omvat minstens:

- Opnameplanning

- Bedplanning

- Multidisciplinaire verslaglegging inclusief spraakherkenning

- Prefac

- MZG (MG - VG)

- Multidisciplinair zorgdossier inclusief orders en uitgebreide zorgplanning

- Medicatiebeheer met een bi-directionele koppeling naar een externe apotheekapplicatie

- Ordercommunicatie, inclusief labo-orders (klinisch & anapath)

- Beleidsinformatie inclusief rapportering overheid

- E-healthdiensten (oa. communicatie naar de E-healthbox)

- Privacy (GDPR compliant)

- Afsprakenbeheer

- OK management

- RIS

- Revalidatie

- Patiëntentransport

- Koppelingen (waaronder ADT), Carenet en toestelkoppelingen

- Ondersteuning op meerdere platformen (portaalsite, mobiele devices, …) voor diverse stakeholders (patiënten, huisartsen, diverse zorgverleners,…)

De EPD software dient een oplossing te bevatten voor:

- samenwerking tussen associaties van ziekenhuisartsen die over verschillende ziekenhuizen actief zijn;

- privéconsultaties.

De opdracht wordt afgesloten voor een onbepaalde duur. Op de verjaardag van het sluiten van de opdracht zullen de opdrachtnemer en de opdrachtgever het recht hebben om de overeenkomst te beëindigen door middel van een aangetekend schrijven en met naleving van een opzegtermijn van drie jaar.


Gunningscriteria
Kwaliteitscriterium
Naam: Functionaliteiten
Weging: 25
Kwaliteitscriterium
Naam: Projectaanpak en implementatie en governance
Weging: 25
Prijs
Weging: 50
Aanvang 2020-01-06
3

AFDELING: JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN


Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij zich niet bevindt in een van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016.


Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:

1. * Document uitgaande van erkend accountingkantoor of revisor met vermelding van Z-score (Altman) van de aanbiedende partij.

Berekeningswijze in geval private onderneming:

0,717 x Werkkapitaal / Totale bezittingen +

0,847 x Totaal van ingehouden winsten / Totale bezittingen +

3,107 x Winst voor belastingen en interest (*) / Totale bezittingen +

0,420 x Boekwaarde van de bezittingen / Boekwaarde van de schulden +

0,998 x Omzet / Totale bezittingen.

(*)winst voor belastingen en interest: indien er een verlies is, dient dit bedrag van een min-teken te worden voorzien.

De score dient bevestigd te worden door boekhouder of revisor, met vermelding van naam en erkenningsnummer.


1. De Z-score van de kandidaat dient minimaal 1.8 te bedragen. Wanneer de Z-score lager is dan 1.8 kan de kandidaat een verklaring van een erkend boekhouder of revisor bij zijn aanvraag tot deelneming voegen, bevattende een toelichting bij de Z-score en een rechtvaardiging waarom deze lagere Z-score geen probleem vormt voor de uitvoering van de opdracht. Deze rechtvaardiging kan bijvoorbeeld de vorm aannemen van bijkomende financiële zekerheden, die, naast de door het KB van 14 januari 2013 voorziene borgtocht, door de kandidaat of derden zullen worden gesteld indien de opdracht aan de kandidaat wordt gegund.

De aanbestedende overheid heeft, bij vaststelling van een lagere Z-score dan 1,8 in hoofde van de opdrachtnemer tijdens de looptijd van de overeenkomst, steeds de mogelijkheid een nieuwe berekening van de laatst gekende Z-score te vragen. Indien de Z-score van de opdrachtnemer lager is dan 1.8, zal de aanbestedende overheid de opdrachtnemer kunnen verzoeken om onverwijld de nodige maatregelen te nemen om de bijkomende financiële waarborgen aan te leveren, die de continuïteit van de uitvoering van de opdracht moeten waarborgen. Indien de opdrachtnemer in gebreke blijft om aan dit verzoek een gunstig gevolg te geven, zal de aanbestedende overheid het recht hebben om voortijdig de overeenkomst te beëindigen lastens de opdrachtnemer.


Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:

1. De kandidaat voegt een lijst toe van gelijkaardige zorginstellingen waar de dienstverlening zoals omvat door het voorwerp van de opdracht, werd opgestart/uitgevoerd in de afgelopen drie jaar. Met betrekking tot elke opdracht worden volgende gegevens vermeld:

- de naam van de instelling;

- de identificatiegegevens van de contactpersoon bij de instelling;

- een beknopte beschrijving van het voorwerp van de opdracht;

- de (geraamde) waarde van de opdracht;

- de datum van opstart van de opdracht, de datum van de oplevering en, desgevallend, een attest van goede uitvoering van de opdrachtgever;

2. De kandidaat voegt een overzicht toe van de waarborgen die in het kader van vergelijkbare opdrachten aan de opdrachtgever worden aangeboden met het oog op het waarborgen van de continuïteit en de kwaliteit van de dienstverlening, omvattende zowel implementatie als onderhoud. De kandidaat toont aan voldoende vertrouwd te zijn met de eigenheid van de werkprocessen in de algemene ziekenhuizen alsook met de wet- en regelgeving inzake algemene ziekenhuizen op de verschillende beleidsniveaus in België.

3. De voorgestelde oplossing dient, op vandaag, minstens te voldoen aan de mogelijkheid tot realisatie van alle "core"criteria van de BMUC van Algemene Ziekenhuizen zoals opgenomen in het koninklijk besluit van 23 juni 2019 tot wijziging van het koninklijk besluit van 25 april 2002 betreffende de vaststelling en de vereffening van het budget van financiële middelen van de ziekenhuizen.

4. De kandidaat toont aan dat hij op een kwaliteitsvolle manier software ontwikkelt en de geïmplementeerde software host.


1. De lijst van referenties moet minstens twee gedocumenteerde en vergelijkbare projecten (met opgave van de modules die worden gebruikt, cfr. modules van de voorliggende opdracht zoals opgenomen in I.1.. Beschrijving van de opdracht) van de afgelopen drie jaar bevatten die werden opgestart en/of uitgevoerd in België door de kandidaat (of de groep waartoe de kandidaat behoort). De door de kandidaat voorgelegde referenties zullen worden beoordeeld door de aanbestedende overheid op basis van de bijgevoegde documenten. Hierbij behoudt de aanbestedende overheid zich het recht voor om de opdrachtgevers van deze opdrachten te contacteren en hun beoordeling zal mee in overweging worden genomen bij de inhoudelijke beoordeling van de referenties.

2. De kandidaat beschrijft hoe en wie de systemen tijdens de opdracht zal ondersteunen/implementeren. De communicatie dient steeds in het Nederlands te zijn, zowel geschreven en gesproken, en de personeelsleden dienen over voldoende relevante ervaring te beschikken (aan te tonen door toevoeging van CV's) (max. 2 A4, excl. CV's)De kandidaat bezorgt een beschrijving (werking personeel, bezetting,…) van hun helpdesk (max. 2 A4).

3.

Verklaring dat de voorgestelde oplossing hieraan voldoet.

4. Contingency plan (max. 2 A4) :

de kandidaat beschrijft hoe, binnen zijn organisatie en de dienstverlening bij vergelijkbare opdrachten, via een contingency plan het optreden van onvoorziene gebeurtenissen wordt ondervangen en vult dit eventueel aan door het toevoegen van certificaten van nationale of internationale instanties inzake kwaliteitsbeheer inzake informatiesystemen.


AFDELING: PROCEDURE


Mededingingsprocedure met onderhandeling
Termijn voor ontvangst van projecten of deelnemingsaanvragen: 2019-11-26
Plaatselijke tijd: 11:00
Looptijd in maanden vanaf de datum van ontvangst van de inschrijving 3

AFDELING: AANVULLENDE INLICHTINGEN


De opdracht is voor onbepaalde duur. Deze publicatie betreft enkel de eerste fase van het dossier, namelijk de publicatie van de selectieleidraad.

De kandidaturen en offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.


Beroepsinstantie
Rechtbank van Eerste Aanleg van gerechtelijk arrondissement Brussel
nvt
Datum van verzending van deze aankondiging: 2019-10-25