N. TNL/2019 - 181758 Gelieve hieronder de geselecteerde Europese overheidsopdracht te vinden.

vrijdag 29 maart 2024
Gelieve hieronder de geselecteerde Europese overheidsopdracht te vinden.
N. TNL/2019 - 181758
Publicatiedatum:29/11/2019
Uiterste datum:23/01/2020
 
Type:Aankondiging van opdracht
Land:TNL
Onderwerp:
Raamovereenkomst VRI-werkzaamheden 2020-2022
Aanbestedende overheid:
Gemeente Breda 20169706

CPV-classificatie (gemeenschappelijke woordenlijst overheidsopdrachten):
34996100, 45316212
Beschrijving:
Verkeerslichten.
Installeren van verkeerslichten.

AFDELING: AANBESTEDENDE DIENST

Gemeente Breda 20169706 Claudius Prinsenlaan 10 Breda 4811DJ J.A.J.M Koeken Telefoon: +31 765294835 _hidden_@breda.nl http://www.breda.nl https://platform.negometrix.com/PublishedTenders.aspx?tenderid=124117 https://platform.negometrix.com/PublishedTenders.aspx?tenderid=124117

AFDELING: VOORWERP VAN DE OPDRACHT

Raamovereenkomst VRI-werkzaamheden 2020-2022

124117

Doel van de aanbesteding

De gemeente Breda sluit op dit moment aparte overeenkomsten met verschillende opdrachtnemers, voor verschillende VRI-werkzaamheden. Dit betekent dat de gemeente voor elke opdracht opnieuw een bestek moet laten opstellen, een aanbestedingsprocedure moet doorlopen en daarmee met verschillende opdrachtnemers te maken krijgt voor hetzelfde type werkzaamheden. Om dit efficiënter te gaan organiseren wil de gemeente Breda een raamovereenkomst sluiten voor het uitvoeren van VRI-werkzaamheden, exclusief het leveren van de verkeersregelautomaat.

Nadere omschrijving van de opdracht

De opdracht behelst het leveren, aanbrengen en bedrijfsklaar opleveren van VRI-onderdelen, binnen de gemeente Breda. De verwachting is dat er gedurende de looptijd van de te sluiten raamovereenkomst, 32 verkeersregelinstallaties worden vervangen.

Gemeente Breda

Aanbesteding conform de Nationaal openbare aanbesteding voor het sluiten van een raamovereenkomst voor VRI-werkzaamheden binnen de gemeente Breda.

Doel van de aanbesteding

De gemeente Breda sluit op dit moment aparte overeenkomsten met verschillende opdrachtnemers, voor verschillende VRI-werkzaamheden. Dit betekent dat de gemeente voor elke opdracht opnieuw een bestek moet laten opstellen, een aanbestedingsprocedure moet doorlopen en daarmee met verschillende opdrachtnemers te maken krijgt voor hetzelfde type werkzaamheden. Om dit efficiënter te gaan organiseren wil de gemeente Breda een raamovereenkomst sluiten voor het uitvoeren van VRI-werkzaamheden, exclusief het leveren van de verkeersregelautomaat.

Nadere omschrijving van de opdracht

De opdracht behelst het leveren, aanbrengen en bedrijfsklaar opleveren van VRI-onderdelen, binnen de gemeente Breda. De verwachting is dat er gedurende de looptijd van de te sluiten raamovereenkomst, 32 verkeersregelinstallaties worden vervangen.

Duur van de opdracht

Deze aanbesteding heeft als doel het afsluiten van een raamovereenkomst voor een periode van 2 jaar, met een optie tot eenzijdige verlenging door opdrachtgever van 2 maal 1 jaar.

Gunningscriteria Aanvang 2020-03-01 Einde 2022-02-28 Beschrijving van verlengingen:

een optie tot eenzijdige verlenging door opdrachtgever van 2 maal 1 jaar.

AFDELING: JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

Ondernemers waarop de (wettelijke en facultatieve) uitsluitingsgronden van toepassing zijn, worden uitgesloten van deelname aan de aanbestedingsprocedure. De uitsluitingsgronden staan vermeld in de UEA, die als bijlage in Negometrix is gevoegd.

Op het moment van inschrijving kan de inschrijver volstaan met het ondertekenen van de UEA. Door middel van deze verklaring verklaart de inschrijver dat de uitsluitingsgronden niet op hem van toepassing zijn. Inschrijver moet op het eerste verzoek van de aanbesteder, binnen de in dat verzoek gestelde termijn, de in het verzoek vermelde bewijsstukken/verklaringen verstrekken.

De onderstaande stukken worden door de aanbesteder verlangd van de inschrijver die in aanmerking komt voor gunning van de opdracht:

• een gedragsverklaring aanbesteden (GVA). Deze GVA dient op het tijdstip van inschrijving niet ouder te zijn dan 2 jaar;

• een verklaring van de belastingdienst, die op het tijdstip van inschrijven niet ouder is dan zes maanden;

• een bewijs van tekenbevoegdheid van de ondertekenaar van de in artikel 1.2.1 gevraagde UEA, door middel van:

• een uittreksel uit het handelsregister, dat op het tijdstip van het indienen van het verzoek tot deelneming of de inschrijving niet ouder is dan zes maanden of door middel van een volmacht, waarin de tekenbevoegdheid (afwijkend) van het uittreksel, is vastgelegd. Let op: De tekenbevoegdheid dient voldoende te zijn voor het offertebedrag voor de volledige looptijd, inclusief eventuele opties en optiejaren.

Inschrijvers kunnen van de procedure worden uitgesloten of worden vervolgd, indien zij zich in ernstige mate schuldig hebben gemaakt aan valse verklaringen bij het invullen van het UEA, indien zij informatie hebben achtergehouden of indien zij niet in staat zijn de ondersteunende documenten te verstrekken.

1. Inschrijver kan een verklaring overleggen waarin zijn bank aangeeft dat de financiële positie zodanig is dat het niet aannemelijk is dat de onderneming gedurende de contractperiode het risico loopt dat tussentijds de bedrijfsvoering van de onderneming moet worden gestaakt als gevolg van financiële problemen.

2. Inschrijver kan een bewijs overleggen dat de onderneming met betrekking tot de beroeps- en bedrijfsaansprakelijkheid verzekerd is voor een bedrag van minimaal € 1.250.000,- per gebeurtenis en € 2.500.000,- per jaar.

VCA**-certificaat

Inschrijver moet in het bezit zijn van een VCA**-certificaat of een daaraan gelijkwaardig certificaat, dat betrekking heeft op de aard van de onderhavige opdracht. Dit certificaat moet zijn afgegeven door een certificatie-instelling, die daartoe is erkend door een nationale accreditatie-instelling (in Nederland: de Raad voor Accreditatie).

In geval van een combinatie van inschrijvers dienen alle combinanten in het bezit te zijn van een VCA**-certificaat of een daaraan gelijkwaardig certificaat.

​NEN 3140-certificaat

De medewerkers ​welke door de inschrijver worden ingezet op de werkzaamheden dienen in het bezit zijn van een certificaat NEN 3140 uitgegeven door de NEN. In geval van een combinatie van inschrijvers moet het personeel van de combinatie, respectievelijk het personeel van alle deelnemers welke worden ingezet voor de werkzaamheden in het bezit te zijn van dit certificaat.

Kwaliteitssysteemcertificaat

De inschrijver moet in het bezit zijn van een geldig kwaliteitssysteemcertificaat op basis van de norm NEN-EN-ISO 9001:2015 'Kwaliteitsmanagementsystemen - Eisen', dat betrekking heeft op de aard van het werk of een gelijkwaardig kwaliteitssysteemcertificaat. Dit certificaat moet zijn afgegeven door een certificatie-instelling, die daartoe is geaccrediteerd door een nationale accreditatie-instelling (in Nederland: de Raad voor Accreditatie).

In geval van een combinatie van inschrijvers, een kwaliteitssysteemcertificaat van de combinatie of van de deelnemers afzonderlijk. Indien afzonderlijke certificaten worden overlegd, moeten deze certificaten gezamenlijk overeenkomen met de aard van de onderhavige opdracht.

Inschrijver dient over de volgende kerncompetenties te beschikken, en waartoe hij één of zoveel referenties als noodzakelijk, met als maximum het aantal gevraagde kerncompetenties, moet overleggen:

De inschrijver beschikt over minimaal één referentieproject, uitgevoerd in de afgelopen 36 maanden, waarin:

- Ervaring wordt aangetoond met het leveren en aanbrengen van minimaal 15 verkeersregelinstallaties;

- Ervaring wordt aangetoond met het leveren en aanbrengen van minimaal 5 verkeersregelinstallaties binnen integrale contracten;

Inschrijver dient 1 referentie per kerncompetentie te overleggen waaruit blijkt dat de gevraagde werkzaamheden tot tevredenheid van de referentie-organisatie zijn uitgevoerd. Het gaat dus om maximaal 2 referenties.

Voor de te overleggen referentie-opdrachten gelden, naast de inhoudelijke aspecten die terug moeten keren, de volgende minimumvereisten. Als niet aan deze vereisten is voldaan, wordt de referentie als ongeldig beschouwd:

1. De gevraagde kerncompetenties zijn tot tevredenheid van de referentie-organisatie verricht in de periode van 36 maanden voorafgaand aan de sluitingsdatum voor het indienen van een Inschrijving. De referentie-opdracht hoeft nog niet volledig te zijn afgerond, maar de onderdelen waar de kerncompetenties betrekking op hebben moeten wel zijn uitgevoerd en geëvalueerd.

2. Ter controle dienen bij de referentie-opdrachten de actuele contactgegevens van de contactpersonen volledig en correct te worden opgegeven. Deze controle kan zonder verdere toestemming en raadpleging van inschrijver worden uitgevoerd. Inschrijver dient de contactpersonen van de referentieorganisatie te verwittigen van het feit dat hij of zij in dit kader kan worden benaderd.

3. Indien verklaring van de referentieorganisatie niet overeenstemt met verklaring van inschrijver of referentieorganisatie geen medewerking aan de controle wenst te verlenen en dus niet kan worden geverifieerd of aan het vereiste is voldoen, kan de referentie als ongeldig beschouwd worden met uitsluiting tot gevolg.

4. Referenties worden alleen als geldig beschouwd indien de betreffende referentie-opdracht is uitgevoerd door inschrijver. In het geval van een Samenwerkingsverband (combinatie) is dit een der combinanten waarmee wordt ingeschreven op deze aanbesteding. In het geval Inschrijver een beroep doet op een Derde, is dit de Inschrijver of de betreffende Derde.

Opdrachtnemer van het werk dient een deel van de aannemingssom van onderhavige opdracht in te zetten voor Social return. Het percentage Social return is vastgesteld op 3% van de daadwerkelijk uitgevoerde werkzaamheden. Zes maanden na gunning van de aanbesteding zal voor de eerste keer de inventarisatie opgemaakt worden van wat er daadwerkelijk uitgevoerd is. Vervolgens zal deze inventarisatie elke zes maanden opgemaakt worden. Deze verplichting geldt gedurende de gehele vaste looptijd van het contract alswel voor de optiejaren.

AFDELING: PROCEDURE

Termijn voor ontvangst van projecten of deelnemingsaanvragen: 2020-01-23 Plaatselijke tijd: 12:00 De inschrijving moet geldig blijven tot 2020-03-14 Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend: Datum: 2020-01-23 Plaatselijke tijd: 12:00

Breda

De opening van de binnengekomen inschrijvingen (in de kluis) is niet openbaar voor inschrijvers.

AFDELING: AANVULLENDE INLICHTINGEN

Deze aanbesteding verloopt volledig via het platform Negometrix, dat te bereiken is via www.negometrix.com. Na kosteloze registratie op Negometrix kunt u toegang krijgen tot de relevante informatie van deze aanbesteding.

rechtbank Zeeland-West-Brabant Breda Datum van verzending van deze aankondiging: 2019-11-29


Tekst in originele taal