N. 19/2020 - 043224-2020 Gelieve hieronder de geselecteerde Europese overheidsopdracht te vinden.

vrijdag 26 april 2024
Gelieve hieronder de geselecteerde Europese overheidsopdracht te vinden.
N. 19/2020 - 043224-2020
Publicatiedatum:28/01/2020
Uiterste datum:24/02/2020
 
Type:Aankondiging van opdracht
Land:BE
Onderwerp:
Uitvoeren van studies
Aanbestedende overheid:
Havenbedrijf Antwerpen HA

CPV-classificatie (gemeenschappelijke woordenlijst overheidsopdrachten):
79311000
Beschrijving:
Uitvoeren van studies.

AFDELING: AANBESTEDENDE DIENST

Havenbedrijf Antwerpen HA Zaha Hadidplein 1 Antwerpen 2030 _hidden_@portofantwerp.com www.portofantwerp.com https://cloud.3p.eu/Downloads/1/8247/B3/2020 Procurement FI/PR Zaha Hadidplein 1 Antwerpen 2030 _hidden_@portofantwerp.com www.portofantwerp.com https://eten.publicprocurement.be

AFDELING: VOORWERP VAN DE OPDRACHT

Oproep tot aanvraag tot deelneming - begeleidingsopdracht voor het realiseren van een operationeel Antwerp Coördination Center

B10784

Zie II.2.4).

Haven van Antwerpen

In het kader van het oprichten van het Antwerp Coördination Center (ACC), dient een studiebureau aangesteld te worden voor de opmaak van een programma van eisen dat door alle stakeholders dient te worden gedragen incl. bijhorende kostenraming. Gezien de voortzetting van het project afhankelijk is van de validatie van het programma en het budget, worden volgende deelopdrachten als verplichte opties aangeboden: opmaak van een eisenbestek, bijstand bij de aanbestedingsprocedure voor de aanstelling van een bouwteam, werfopvolging en -toezicht tijdens de uitvoeringsfase. De opdracht wordt volledig opgevat als een resultaatsverbintenis.

Het ACC heeft tot doel om de verschillende actoren binnen de nautische ketenwerking van de Haven van Antwerpen te centraliseren, integreren en optimaliseren.

Het ACC betreft een duurzaam 'nautisch-technisch; 24/7 kantoorgebouw met specifiek karakter (o.a. verkeerstoren met gemeenschappelijke werkvloer t.b.v. scheepvaartbegeleiding van de Antwerpse haven, future proof digitale toepassingen incl. datacenter) en sociale voorzieningen. In het gebouw zullen verschillende interne en externe stakeholders - met elk hun specifieke bevoegdheden binnen de nautische keten - opereren.

De opdracht voor het studiebureau omvat:

- fase 1: voorbereidend onderzoek, datacollectie en onderhandelingen met alle interne en externe stakeholders (o.a. Vlaamse Overheid meer specifiek het Loodswezen en afdeling Scheepvaartbegeleiding, Havenbedrijf Antwerpen, [...]) met als doel het bekomen van een gevalideerd programma van eisen incl. bijhorende kostenraming. De toekomstige werkwijze en samenwerkingen van alle functionarissen ACC dienen voorgesteld in een relatiematrix, vlekkenplan en 3D-simulatie,

- fase 2 (verplichte optie): opmaak en validatie van een eisenbestek en finale kostenraming in functie van het voeren van een onderhandelingsprocedure met voorafgaande oproep tot mededinging voor ontwerp, bouw en onderhoud van het ACC. (Design, Build, Maintain),

- fase 3 (verplichte optie): actieve begeleiding bij de verschillende fases van de gekozen aanbestedingsprocedure,

- fase 4 (verplichte optie): opvolging van én permanent toezicht op de uitvoering van de werken tot en met voorlopige oplevering, inclusief eindafrekening en oplevering van het as-built dossier,

- fase 5 (verplichte optie): opvolging van de waarborgperiode (2 jaar) tot en met definitieve oplevering.

Gunningscriteria Looptijd in dagen 2191

AFDELING: JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

De inschrijver legt het door hen ingevulde Uniform Europees Aanbestedingsdocument voor, dat bestaat uit een bijgewerkte eigen verklaring en dat door de aanbestedende overheid als voorlopig bewijs wordt aanvaard ter vervanging van door overheidsinstanties of derden afgegeven documenten of certificaten die bevestigen dat de betrokken inschrijver aan alle hierna vermelde voorwaarden voldoet:

1) hij bevindt zich niet in een van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de Wet van 17.6.2016;

2) hij voldoet aan de toepasselijke selectiecriteria als vastgesteld overeenkomstig artikel 71 van de Wet van 17.6.2016.

De aanbestedende overheid behoudt zich het recht voor om de gegevens die deze impliciete verklaring ondersteunen, te verifiëren. Voor zover ze daartoe over de mogelijkheid beschikt, zal ze, conform artikel 65, §1 van hetzelfde KB, via elektronische middelen bij de gegevensbeheerders inlichtingen en documenten opvragen om de persoonlijke toestand van de kandidaat te onderzoeken. Indien deze mogelijkheid niet bestaat, kan de aanbestedende overheid in elk stadium van de procedure verzoeken om de nodige bewijsstukken voor te leggen.

De inschrijver van vreemde nationaliteit moet, opdat zijn inschrijving als regelmatig zou worden beschouwd, attesten voorleggen die door de bevoegde overheden zijn uitgereikt, overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is en waaruit blijkt dat hij:

- niet in staat van faillissement verkeert,

- voldaan heeft aan zijn fiscale verplichtingen,

- en voldaan heeft aan zijn verplichtingen ten aanzien van betalingen van de bijdragen voor sociale zekerheid.

Meer info m.b.t. deze documenten: http://ec.europa.eu/markt/ecertis/searchDocument.do

Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:

1) de inschrijver dient een bankverklaring betreffende de totale omzet en dit over de laatste 3 boekjaren en de balansen en jaarrekeningen van de afgelopen 3 jaar toe te voegen. De gemiddelde totale jaaromzet van de onderneming over de laatste 3 boekjaren bedraagt minimaal 1 200 000,00 EUR;

2) geen.

1) -

2) -

Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:

1) de inschrijver dient zijn technische en beroepsbekwaamheid aan te tonen door de opgave van 3 referenties (van de laatste 5 jaar) van begeleidingsopdrachten aan de zijde van de bouwheer voor het realiseren van gebouwen met complexe technische installaties.

Het aan de inschrijver gegunde budget per referentie bedraagt minstens 150 000,00 EUR.

De ervaring van elke deelopdracht dient aangetoond te worden en per referentie moeten minimaal 1 van onderstaande deelopdrachten aan bod komen:

- het opstellen van een programma van eisen met diverse stakeholders,

- het opstellen van een eisenbestek principe Design, Build, Maintain,

- begeleidende rol tijdens uitvoeringsfase als technisch adviseur van de bouwheer en toezichthoudende partij van de bouwheer op de werf. Hiertoe dient verplicht bijlage 1 ingevuld te worden.

Per referentie dient bijkomend:

- een attest van goede uitvoering te worden voorgelegd, ondertekend door de klant en met vermelding van zijn contactgegevens,

- de start- en einddatum te worden opgegeven. Minstens één van de referenties dient reeds opgeleverd te zijn op het moment van kandidatuurstelling,

- aangetoond te worden dat de kandidaat-inschrijver ‘in-house’ beschikt over een multidisciplinair team dat heeft meegewerkt aan de betreffende referentie (bijvoorbeeld BIM specialist, ingenieur technieken, ingenieur stabiliteit, ingenieur akoestiek, [...]),

- een korte omschrijving van het project, inclusief rol en geleverde diensten van de kandidaat-inschrijver, aangeleverd te worden mét opgave van de bouwkosten.

2) de inschrijver dient zijn technische en beroepsbekwaamheid aan te tonen d.m.v. een voorstel van een 'in -house' multidisciplinair team voor het volledige begeleidingstraject van het ACC bestaande uit minimum volgende profielen: projectcoördinator, BIM specialist, ingenieur technieken, ingenieur bouwkunde, ingenieur akoestiek, specialist onderhoud, [...] en dit op basis van cv's.

1) -

AFDELING: PROCEDURE

Termijn voor ontvangst van projecten of deelnemingsaanvragen: 2020-02-24 Plaatselijke tijd: 14:00 Looptijd in maanden vanaf de datum van ontvangst van de inschrijving 6

AFDELING: AANVULLENDE INLICHTINGEN

Wijze van indienen - e-procurement.

Het indienen en ontvangen van offertes en/of aanvragen tot deelneming verloopt volledig en uitsluitend op elektronische wijze.

Met elektronische indiening wordt indiening bedoeld via de e-tendering applicatie en niet per e-mail.

De offertes en/of aanvragen tot deelneming dienen digitaal ondertekend te zijn volgens het e-tenderingsysteem.

De elektronische indiening van offertes en/of aanvragen tot deelneming gebeurt via:

https://eten.publicprocurement.be

Voor meer informatie wordt verwezen naar: http://www.publicprocurement.be

Indien u dit dossier toevoegt aan uw favorieten, wordt u via mail op de hoogte gesteld van alle wijzigingen.

Het betreft hier enkel een oproep tot kandidaten. Het bestek wordt pas in de 2 e ronde van de procedure toegezonden aan de geselecteerde kandidaten.

Momenteel is er nog geen bestek voorhanden.

U dient het begeleidend document kandidatuurstelling in te vullen en bij uw kandidatuurstelling te voegen.

Zo niet, kan uw kandidatuurstelling geweerd worden.

Richtlijnen bij het invullen van het UEA:

- ga naar de website https://uea.publicprocurement.be en kies uw taal,

- op de vraag 'Wie bent u' antwoordt u 'Ik ben een ondernemer',

- op de vraag 'Wat wilt u doen' antwoordt u 'Een antwoord aanmaken',

- selecteer uw land en klik op 'Volgende',

- doorloop het formulier en antwoord op de vragen in de onderdelen 'Procedure' en 'Uitsluiting',

- in het onderdeel 'Selectie' mag u 'Nee' antwoorden op de vraag 'Wilt u de selectiecriteria van A tot en met D gebruiken?'

- zodra het volledige formulier ingevuld is, klikt u op 'Overzicht' onderaan de pagina. Het door u ingevulde UEA wordt weergegeven en kan worden gedownload in PDF formaat om vervolgens bij uw offerte te voegen.

De kandidaturen en offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/

Raad van State, griffie van de afdeling bestuursrechtspraak Wetenschapstraat 33 Brussel (Etterbeek) 1040 Telefoon: +32 22349611 Raad van State, griffie van de afdeling bestuursrechtspraak Wetenschapstraat 33 Brussel (Etterbeek) 1040 Telefoon: +32 22349611 Datum van verzending van deze aankondiging: 2020-01-23


Tekst in originele taal
 

AFDELING: AANBESTEDENDE DIENST

Havenbedrijf Antwerpen HA Zaha Hadidplein 1 Antwerpen 2030 _hidden_@portofantwerp.com www.portofantwerp.com https://cloud.3p.eu/Downloads/1/8247/B3/2020 Procurement FI/PR Zaha Hadidplein 1 Antwerpen 2030 _hidden_@portofantwerp.com www.portofantwerp.com https://eten.publicprocurement.be

AFDELING: VOORWERP VAN DE OPDRACHT

Oproep tot aanvraag tot deelneming - begeleidingsopdracht voor het realiseren van een operationeel Antwerp Coördination Center

B10784

Zie II.2.4).

Haven van Antwerpen

In het kader van het oprichten van het Antwerp Coördination Center (ACC), dient een studiebureau aangesteld te worden voor de opmaak van een programma van eisen dat door alle stakeholders dient te worden gedragen incl. bijhorende kostenraming. Gezien de voortzetting van het project afhankelijk is van de validatie van het programma en het budget, worden volgende deelopdrachten als verplichte opties aangeboden: opmaak van een eisenbestek, bijstand bij de aanbestedingsprocedure voor de aanstelling van een bouwteam, werfopvolging en -toezicht tijdens de uitvoeringsfase. De opdracht wordt volledig opgevat als een resultaatsverbintenis.

Het ACC heeft tot doel om de verschillende actoren binnen de nautische ketenwerking van de Haven van Antwerpen te centraliseren, integreren en optimaliseren.

Het ACC betreft een duurzaam 'nautisch-technisch; 24/7 kantoorgebouw met specifiek karakter (o.a. verkeerstoren met gemeenschappelijke werkvloer t.b.v. scheepvaartbegeleiding van de Antwerpse haven, future proof digitale toepassingen incl. datacenter) en sociale voorzieningen. In het gebouw zullen verschillende interne en externe stakeholders - met elk hun specifieke bevoegdheden binnen de nautische keten - opereren.

De opdracht voor het studiebureau omvat:

- fase 1: voorbereidend onderzoek, datacollectie en onderhandelingen met alle interne en externe stakeholders (o.a. Vlaamse Overheid meer specifiek het Loodswezen en afdeling Scheepvaartbegeleiding, Havenbedrijf Antwerpen, [...]) met als doel het bekomen van een gevalideerd programma van eisen incl. bijhorende kostenraming. De toekomstige werkwijze en samenwerkingen van alle functionarissen ACC dienen voorgesteld in een relatiematrix, vlekkenplan en 3D-simulatie,

- fase 2 (verplichte optie): opmaak en validatie van een eisenbestek en finale kostenraming in functie van het voeren van een onderhandelingsprocedure met voorafgaande oproep tot mededinging voor ontwerp, bouw en onderhoud van het ACC. (Design, Build, Maintain),

- fase 3 (verplichte optie): actieve begeleiding bij de verschillende fases van de gekozen aanbestedingsprocedure,

- fase 4 (verplichte optie): opvolging van én permanent toezicht op de uitvoering van de werken tot en met voorlopige oplevering, inclusief eindafrekening en oplevering van het as-built dossier,

- fase 5 (verplichte optie): opvolging van de waarborgperiode (2 jaar) tot en met definitieve oplevering.

Gunningscriteria Looptijd in dagen 2191

AFDELING: JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

De inschrijver legt het door hen ingevulde Uniform Europees Aanbestedingsdocument voor, dat bestaat uit een bijgewerkte eigen verklaring en dat door de aanbestedende overheid als voorlopig bewijs wordt aanvaard ter vervanging van door overheidsinstanties of derden afgegeven documenten of certificaten die bevestigen dat de betrokken inschrijver aan alle hierna vermelde voorwaarden voldoet:

1) hij bevindt zich niet in een van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de Wet van 17.6.2016;

2) hij voldoet aan de toepasselijke selectiecriteria als vastgesteld overeenkomstig artikel 71 van de Wet van 17.6.2016.

De aanbestedende overheid behoudt zich het recht voor om de gegevens die deze impliciete verklaring ondersteunen, te verifiëren. Voor zover ze daartoe over de mogelijkheid beschikt, zal ze, conform artikel 65, §1 van hetzelfde KB, via elektronische middelen bij de gegevensbeheerders inlichtingen en documenten opvragen om de persoonlijke toestand van de kandidaat te onderzoeken. Indien deze mogelijkheid niet bestaat, kan de aanbestedende overheid in elk stadium van de procedure verzoeken om de nodige bewijsstukken voor te leggen.

De inschrijver van vreemde nationaliteit moet, opdat zijn inschrijving als regelmatig zou worden beschouwd, attesten voorleggen die door de bevoegde overheden zijn uitgereikt, overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is en waaruit blijkt dat hij:

- niet in staat van faillissement verkeert,

- voldaan heeft aan zijn fiscale verplichtingen,

- en voldaan heeft aan zijn verplichtingen ten aanzien van betalingen van de bijdragen voor sociale zekerheid.

Meer info m.b.t. deze documenten: http://ec.europa.eu/markt/ecertis/searchDocument.do

Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:

1) de inschrijver dient een bankverklaring betreffende de totale omzet en dit over de laatste 3 boekjaren en de balansen en jaarrekeningen van de afgelopen 3 jaar toe te voegen. De gemiddelde totale jaaromzet van de onderneming over de laatste 3 boekjaren bedraagt minimaal 1 200 000,00 EUR;

2) geen.

1) -

2) -

Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:

1) de inschrijver dient zijn technische en beroepsbekwaamheid aan te tonen door de opgave van 3 referenties (van de laatste 5 jaar) van begeleidingsopdrachten aan de zijde van de bouwheer voor het realiseren van gebouwen met complexe technische installaties.

Het aan de inschrijver gegunde budget per referentie bedraagt minstens 150 000,00 EUR.

De ervaring van elke deelopdracht dient aangetoond te worden en per referentie moeten minimaal 1 van onderstaande deelopdrachten aan bod komen:

- het opstellen van een programma van eisen met diverse stakeholders,

- het opstellen van een eisenbestek principe Design, Build, Maintain,

- begeleidende rol tijdens uitvoeringsfase als technisch adviseur van de bouwheer en toezichthoudende partij van de bouwheer op de werf. Hiertoe dient verplicht bijlage 1 ingevuld te worden.

Per referentie dient bijkomend:

- een attest van goede uitvoering te worden voorgelegd, ondertekend door de klant en met vermelding van zijn contactgegevens,

- de start- en einddatum te worden opgegeven. Minstens één van de referenties dient reeds opgeleverd te zijn op het moment van kandidatuurstelling,

- aangetoond te worden dat de kandidaat-inschrijver ‘in-house’ beschikt over een multidisciplinair team dat heeft meegewerkt aan de betreffende referentie (bijvoorbeeld BIM specialist, ingenieur technieken, ingenieur stabiliteit, ingenieur akoestiek, [...]),

- een korte omschrijving van het project, inclusief rol en geleverde diensten van de kandidaat-inschrijver, aangeleverd te worden mét opgave van de bouwkosten.

2) de inschrijver dient zijn technische en beroepsbekwaamheid aan te tonen d.m.v. een voorstel van een 'in -house' multidisciplinair team voor het volledige begeleidingstraject van het ACC bestaande uit minimum volgende profielen: projectcoördinator, BIM specialist, ingenieur technieken, ingenieur bouwkunde, ingenieur akoestiek, specialist onderhoud, [...] en dit op basis van cv's.

1) -

AFDELING: PROCEDURE

Termijn voor ontvangst van projecten of deelnemingsaanvragen: 2020-02-24 Plaatselijke tijd: 14:00 Looptijd in maanden vanaf de datum van ontvangst van de inschrijving 6

AFDELING: AANVULLENDE INLICHTINGEN

Wijze van indienen - e-procurement.

Het indienen en ontvangen van offertes en/of aanvragen tot deelneming verloopt volledig en uitsluitend op elektronische wijze.

Met elektronische indiening wordt indiening bedoeld via de e-tendering applicatie en niet per e-mail.

De offertes en/of aanvragen tot deelneming dienen digitaal ondertekend te zijn volgens het e-tenderingsysteem.

De elektronische indiening van offertes en/of aanvragen tot deelneming gebeurt via:

https://eten.publicprocurement.be

Voor meer informatie wordt verwezen naar: http://www.publicprocurement.be

Indien u dit dossier toevoegt aan uw favorieten, wordt u via mail op de hoogte gesteld van alle wijzigingen.

Het betreft hier enkel een oproep tot kandidaten. Het bestek wordt pas in de 2 e ronde van de procedure toegezonden aan de geselecteerde kandidaten.

Momenteel is er nog geen bestek voorhanden.

U dient het begeleidend document kandidatuurstelling in te vullen en bij uw kandidatuurstelling te voegen.

Zo niet, kan uw kandidatuurstelling geweerd worden.

Richtlijnen bij het invullen van het UEA:

- ga naar de website https://uea.publicprocurement.be en kies uw taal,

- op de vraag 'Wie bent u' antwoordt u 'Ik ben een ondernemer',

- op de vraag 'Wat wilt u doen' antwoordt u 'Een antwoord aanmaken',

- selecteer uw land en klik op 'Volgende',

- doorloop het formulier en antwoord op de vragen in de onderdelen 'Procedure' en 'Uitsluiting',

- in het onderdeel 'Selectie' mag u 'Nee' antwoorden op de vraag 'Wilt u de selectiecriteria van A tot en met D gebruiken?'

- zodra het volledige formulier ingevuld is, klikt u op 'Overzicht' onderaan de pagina. Het door u ingevulde UEA wordt weergegeven en kan worden gedownload in PDF formaat om vervolgens bij uw offerte te voegen.

De kandidaturen en offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/

Raad van State, griffie van de afdeling bestuursrechtspraak Wetenschapstraat 33 Brussel (Etterbeek) 1040 Telefoon: +32 22349611 Raad van State, griffie van de afdeling bestuursrechtspraak Wetenschapstraat 33 Brussel (Etterbeek) 1040 Telefoon: +32 22349611 Datum van verzending van deze aankondiging: 2020-01-23