N. 63/2020 - 151004-2020 Gelieve hieronder de geselecteerde Europese overheidsopdracht te vinden.

donderdag 25 april 2024
Gelieve hieronder de geselecteerde Europese overheidsopdracht te vinden.
N. 63/2020 - 151004-2020
Publicatiedatum:30/03/2020
Uiterste datum:05/05/2020
 
Type:Aankondiging van opdracht
Land:BE
Onderwerp:
Diensten inzake afvalwater, afval, reiniging en milieu
Aanbestedende overheid:
Stad Gent 207.451.227

CPV-classificatie (gemeenschappelijke woordenlijst overheidsopdrachten):
90000000
Beschrijving:
Diensten inzake afvalwater, afval, reiniging en milieu.

AFDELING: AANBESTEDENDE DIENST

Stad Gent 207.451.227 Botermarkt 1 Gent 9000 Telefoon: +32 92667780 _hidden_@stad.gent Fax: +32 92667379 www.gent.be https://enot.publicprocurement.be contactpunt overheidsopdrachten STJUROVOP Botermarkt 1 Gent 9000 Telefoon: +32 92667780 _hidden_@stad.gent Fax: +32 92667379 www.stad.gent https://eten.publicprocurement.be

AFDELING: VOORWERP VAN DE OPDRACHT

Oproep tot aanvraag tot deelneming - begeleidingsopdracht voor een nieuwe private partner voor IVAGO

PBR/2020/008

Zie II.2.4).

Grondgebied Gent.

De uit te voeren diensten betreffen: IVAGO (voluit: Intergemeentelijke Vereniging voor Afvalbeheer in Gent en Omstreken) is een opdrachthoudende vereniging met private deelname, conform het Decreet van 22.12.2017 over het Lokaal Bestuur. Ze bestaat uit de stad Gent, de gemeente Destelbergen en een private partner. IVAGO werd opgericht op 6.6.1994, voor een duur van dertig jaar. Bijgevolg eindigt IVAGO in haar huidige vorm op 5.6.2024. Tegen die tijd wenst de aanbestedende overheid een nieuwe private partner te vinden om afvalbeheer en -verwerking in goede banen te leiden. De opdracht van de dienstverlener bestaat erin de aanbestedende overheid te begeleiden in haar selectie van een nieuwe private partner. De opdracht valt uiteen in verschillende fases, behelst diverse deelaspecten (die toch ook steeds een impact op elkaar hebben) en kent een lange looptijd.

De opdracht bestaat uit

- een vast deel: de begeleiding van de opdrachtgever tot en met de fase “begeleiding na het aanstellen van de private partner” (zie technische bepalingen) tot 5.6.2024,

- een voorwaardelijk deel: de verdere begeleiding van de opdrachtgever in de fase “begeleiding na het aanstellen van de private partner” na 5.6.2024, bij de overdracht tussen de huidige en de toekomstige private partner.

Indien het voorwaardelijk deel dient uitgevoerd te worden door de dienstverlener, zal de aanbestedende overheid dit aan de dienstverlener meedelen bij aangetekende brief ondertekend door de leidend ambtenaar. De voorwaardelijke schijf kan pas aangevat worden na deze mededeling aan de dienstverlener. De aanbestedende overheid behoudt zich uitdrukkelijk het recht voor om het voorwaardelijk deel van deze opdracht niet te laten uitvoeren, indien blijkt dat de huidige en de toekomstige private partner dezelfde zijn, of dermate sterke banden hebben, dat de overdracht niet verder begeleid dient te worden.

Gunningscriteria Kwaliteitscriterium Naam: Plan van aanpak Weging: 50 Prijs Weging: 50 Aanvang 2020-10-12 3

Het aantal kandidaten wordt beperkt op basis van de beoordeling van de ingediende documenten voor de selectiecriteria.

AFDELING: JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij zich niet bevindt in een van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de Wet van 17.6.2016.

Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria.

Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:

1. teamsamenstelling: nota van maximum tien bladzijden A4. Het team dient zodanig te zijn samengesteld dat een kwalitatieve dienstverlening op verschillende aspecten verzekerd is. Gezien de competenties, die noodzakelijk zijn om voorliggende opdracht tot een goed einde te brengen, divers zijn, wordt een minimale teamsamenstelling voorgeschreven. Voor elke competentie dient een teamlid te worden voorgesteld met een seniorprofiel. De minimale samenstelling is als volgt:

- technische competenties: minstens twee personen, technisch voldoende onderlegd en met aantoonbare kennis in afvalbeheer (inzameling, afvalverwerking (incl. afvalverbranding/AEC), openbare reiniging, [...]) en de markt van het afvalbeheer,

- Juridische competenties: minstens twee juristen (master in de rechten of gelijkwaardig) met aantoonbare kennis op vlak van:

a) overheidsopdrachten;

b) opmaak/wijzigingen statuten;

c) intergemeentelijke samenwerking.

- financiële competenties: minstens twee masters in economie en/of fiscaliteit en/of accountancy met aantoonbare kennis rond fiscaliteit (btw, inkomstenbelasting, rulings, [...]) en financiële risicoverdeling tussen publieke en private partners,

- bijkomende competenties bij één of meerdere leden binnen het team:

-- aantoonbare kennis inzake Vlaamse en Europese milieuregelgeving,

-- aantoonbare kennis rond circulaire economie.

Deze minimale teamsamenstelling wordt beschouwd als een essentiële bepaling van de opdrachtdocumenten. Het niet voldoen aan deze minimale teamsamenstelling in de eerste - en uiteraard ook de tweede - stap van de procedure leidt tot een substantiële onregelmatigheid in de zin van artikel 76 KB Plaatsing;

2. kwaliteit en relevantie van de referenties: minstens acht referenties met een omschrijving van maximum twee bladzijden A4. Bij de beoordeling van de referenties wordt onder andere rekening gehouden met:

- de relevantie van de referentie voor voorliggende opdracht,

- indien een referentie nuttig kan aangewend worden voor meer dan één deelaspect, dan wordt dat als een pluspunt beschouwd. Enkel in dit geval is het mogelijk dat minder dan acht referenties worden ingediend,

- indien een referentie geldt voor een project dat werd uitgevoerd door meerdere leden van het team, wat een voorgaande samenwerking impliceert, dan wordt dat ook als een pluspunt beschouwd.

Voor alle referenties gelden de volgende bepalingen en voorwaarden:

- per referentie wordt een omschrijving ingediend van maximum twee bladzijden A4. Dit aantal is strikt te respecteren,

- opdrachtgever, contactpersoon bij de opdrachtgever, datum van indienen, eventuele datum van goedkeuring of desgevallend datum van voorlopige oplevering moet worden vermeld in de nota,

- een referentie kan om zeer verscheidene redenen relevant zijn, zoals een gelijkaardig programma, wijze van aanpak, een gelijkaardige complexiteit. De kandidaat beargumenteert kort de relevantie van de referentie.

1. De minimale samenstelling is als volgt:

a) technische competenties: minstens twee personen, technisch voldoende onderlegd en met aantoonbare kennis in afvalbeheer (inzameling, afvalverwerking (incl. afvalverbranding/AEC), openbare reiniging, [...]) en de markt van het afvalbeheer;

b) juridische competenties: minstens twee juristen (master in de rechten of gelijkwaardig) met aantoonbare kennis op vlak van (

- overheidsopdrachten,

- opmaak/wijzigingen statuten,

- intergemeentelijke samenwerking.

c) financiële competenties: minstens twee masters in Economie en/of fiscaliteit en/of accountancy met aantoonbare kennis rond fiscaliteit (btw, inkomstenbelasting, rulings, [...]) en financiële risicoverdeling tussen publieke en private partners;

d) bijkomende competenties bij één of meerdere leden binnen het team:

- aantoonbare kennis inzake Vlaamse en Europese milieuregelgeving,

- aantoonbare kennis rond circulaire economie.

AFDELING: PROCEDURE

Termijn voor ontvangst van projecten of deelnemingsaanvragen: 2020-05-05 Plaatselijke tijd: 10:00 Looptijd in maanden vanaf de datum van ontvangst van de inschrijving 4

AFDELING: AANVULLENDE INLICHTINGEN

De uitvoeringstermijn neemt een aanvang vanaf het sluiten van de opdracht (richtinggevend: vanaf oktober 2020) en loopt in ieder geval tot aan het einde van de huidige duur van IVAGO, bepaald op 5.6.2024. Indien de voorwaardelijke schijf wordt gelicht, dan loopt de opdracht na 5.6.2024 verder, om te eindigen op 31.12.2024. Opgelet! Indien u geïnteresseerd bent in deze opdracht kunt u deze verder opvolgen door u als onderneming te registreren op de website van e-Notification. Deze aankondiging kunt u dan aanduiden als favoriet door bovenaan op de hiervoor aangemaakte knop te drukken ‘toevoegen aan favorieten’ en de functie ‘messaging’ te activeren. U wordt dan op de hoogte gehouden van eventuele wijzigingsberichten. De kandidaturen en offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite: https://eten.publicprocurement.be/

Raad van State Wetenschapsstraat 33 Brussel (Etterbeek) 1040 Datum van verzending van deze aankondiging: 2020-03-25


Tekst in originele taal
 

AFDELING: AANBESTEDENDE DIENST

Stad Gent 207.451.227 Botermarkt 1 Gent 9000 Telefoon: +32 92667780 _hidden_@stad.gent Fax: +32 92667379 www.gent.be https://enot.publicprocurement.be contactpunt overheidsopdrachten STJUROVOP Botermarkt 1 Gent 9000 Telefoon: +32 92667780 _hidden_@stad.gent Fax: +32 92667379 www.stad.gent https://eten.publicprocurement.be

AFDELING: VOORWERP VAN DE OPDRACHT

Oproep tot aanvraag tot deelneming - begeleidingsopdracht voor een nieuwe private partner voor IVAGO

PBR/2020/008

Zie II.2.4).

Grondgebied Gent.

De uit te voeren diensten betreffen: IVAGO (voluit: Intergemeentelijke Vereniging voor Afvalbeheer in Gent en Omstreken) is een opdrachthoudende vereniging met private deelname, conform het Decreet van 22.12.2017 over het Lokaal Bestuur. Ze bestaat uit de stad Gent, de gemeente Destelbergen en een private partner. IVAGO werd opgericht op 6.6.1994, voor een duur van dertig jaar. Bijgevolg eindigt IVAGO in haar huidige vorm op 5.6.2024. Tegen die tijd wenst de aanbestedende overheid een nieuwe private partner te vinden om afvalbeheer en -verwerking in goede banen te leiden. De opdracht van de dienstverlener bestaat erin de aanbestedende overheid te begeleiden in haar selectie van een nieuwe private partner. De opdracht valt uiteen in verschillende fases, behelst diverse deelaspecten (die toch ook steeds een impact op elkaar hebben) en kent een lange looptijd.

De opdracht bestaat uit

- een vast deel: de begeleiding van de opdrachtgever tot en met de fase “begeleiding na het aanstellen van de private partner” (zie technische bepalingen) tot 5.6.2024,

- een voorwaardelijk deel: de verdere begeleiding van de opdrachtgever in de fase “begeleiding na het aanstellen van de private partner” na 5.6.2024, bij de overdracht tussen de huidige en de toekomstige private partner.

Indien het voorwaardelijk deel dient uitgevoerd te worden door de dienstverlener, zal de aanbestedende overheid dit aan de dienstverlener meedelen bij aangetekende brief ondertekend door de leidend ambtenaar. De voorwaardelijke schijf kan pas aangevat worden na deze mededeling aan de dienstverlener. De aanbestedende overheid behoudt zich uitdrukkelijk het recht voor om het voorwaardelijk deel van deze opdracht niet te laten uitvoeren, indien blijkt dat de huidige en de toekomstige private partner dezelfde zijn, of dermate sterke banden hebben, dat de overdracht niet verder begeleid dient te worden.

Gunningscriteria Kwaliteitscriterium Naam: Plan van aanpak Weging: 50 Prijs Weging: 50 Aanvang 2020-10-12 3

Het aantal kandidaten wordt beperkt op basis van de beoordeling van de ingediende documenten voor de selectiecriteria.

AFDELING: JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij zich niet bevindt in een van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de Wet van 17.6.2016.

Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria.

Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:

1. teamsamenstelling: nota van maximum tien bladzijden A4. Het team dient zodanig te zijn samengesteld dat een kwalitatieve dienstverlening op verschillende aspecten verzekerd is. Gezien de competenties, die noodzakelijk zijn om voorliggende opdracht tot een goed einde te brengen, divers zijn, wordt een minimale teamsamenstelling voorgeschreven. Voor elke competentie dient een teamlid te worden voorgesteld met een seniorprofiel. De minimale samenstelling is als volgt:

- technische competenties: minstens twee personen, technisch voldoende onderlegd en met aantoonbare kennis in afvalbeheer (inzameling, afvalverwerking (incl. afvalverbranding/AEC), openbare reiniging, [...]) en de markt van het afvalbeheer,

- Juridische competenties: minstens twee juristen (master in de rechten of gelijkwaardig) met aantoonbare kennis op vlak van:

a) overheidsopdrachten;

b) opmaak/wijzigingen statuten;

c) intergemeentelijke samenwerking.

- financiële competenties: minstens twee masters in economie en/of fiscaliteit en/of accountancy met aantoonbare kennis rond fiscaliteit (btw, inkomstenbelasting, rulings, [...]) en financiële risicoverdeling tussen publieke en private partners,

- bijkomende competenties bij één of meerdere leden binnen het team:

-- aantoonbare kennis inzake Vlaamse en Europese milieuregelgeving,

-- aantoonbare kennis rond circulaire economie.

Deze minimale teamsamenstelling wordt beschouwd als een essentiële bepaling van de opdrachtdocumenten. Het niet voldoen aan deze minimale teamsamenstelling in de eerste - en uiteraard ook de tweede - stap van de procedure leidt tot een substantiële onregelmatigheid in de zin van artikel 76 KB Plaatsing;

2. kwaliteit en relevantie van de referenties: minstens acht referenties met een omschrijving van maximum twee bladzijden A4. Bij de beoordeling van de referenties wordt onder andere rekening gehouden met:

- de relevantie van de referentie voor voorliggende opdracht,

- indien een referentie nuttig kan aangewend worden voor meer dan één deelaspect, dan wordt dat als een pluspunt beschouwd. Enkel in dit geval is het mogelijk dat minder dan acht referenties worden ingediend,

- indien een referentie geldt voor een project dat werd uitgevoerd door meerdere leden van het team, wat een voorgaande samenwerking impliceert, dan wordt dat ook als een pluspunt beschouwd.

Voor alle referenties gelden de volgende bepalingen en voorwaarden:

- per referentie wordt een omschrijving ingediend van maximum twee bladzijden A4. Dit aantal is strikt te respecteren,

- opdrachtgever, contactpersoon bij de opdrachtgever, datum van indienen, eventuele datum van goedkeuring of desgevallend datum van voorlopige oplevering moet worden vermeld in de nota,

- een referentie kan om zeer verscheidene redenen relevant zijn, zoals een gelijkaardig programma, wijze van aanpak, een gelijkaardige complexiteit. De kandidaat beargumenteert kort de relevantie van de referentie.

1. De minimale samenstelling is als volgt:

a) technische competenties: minstens twee personen, technisch voldoende onderlegd en met aantoonbare kennis in afvalbeheer (inzameling, afvalverwerking (incl. afvalverbranding/AEC), openbare reiniging, [...]) en de markt van het afvalbeheer;

b) juridische competenties: minstens twee juristen (master in de rechten of gelijkwaardig) met aantoonbare kennis op vlak van (

- overheidsopdrachten,

- opmaak/wijzigingen statuten,

- intergemeentelijke samenwerking.

c) financiële competenties: minstens twee masters in Economie en/of fiscaliteit en/of accountancy met aantoonbare kennis rond fiscaliteit (btw, inkomstenbelasting, rulings, [...]) en financiële risicoverdeling tussen publieke en private partners;

d) bijkomende competenties bij één of meerdere leden binnen het team:

- aantoonbare kennis inzake Vlaamse en Europese milieuregelgeving,

- aantoonbare kennis rond circulaire economie.

AFDELING: PROCEDURE

Termijn voor ontvangst van projecten of deelnemingsaanvragen: 2020-05-05 Plaatselijke tijd: 10:00 Looptijd in maanden vanaf de datum van ontvangst van de inschrijving 4

AFDELING: AANVULLENDE INLICHTINGEN

De uitvoeringstermijn neemt een aanvang vanaf het sluiten van de opdracht (richtinggevend: vanaf oktober 2020) en loopt in ieder geval tot aan het einde van de huidige duur van IVAGO, bepaald op 5.6.2024. Indien de voorwaardelijke schijf wordt gelicht, dan loopt de opdracht na 5.6.2024 verder, om te eindigen op 31.12.2024. Opgelet! Indien u geïnteresseerd bent in deze opdracht kunt u deze verder opvolgen door u als onderneming te registreren op de website van e-Notification. Deze aankondiging kunt u dan aanduiden als favoriet door bovenaan op de hiervoor aangemaakte knop te drukken ‘toevoegen aan favorieten’ en de functie ‘messaging’ te activeren. U wordt dan op de hoogte gehouden van eventuele wijzigingsberichten. De kandidaturen en offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite: https://eten.publicprocurement.be/

Raad van State Wetenschapsstraat 33 Brussel (Etterbeek) 1040 Datum van verzending van deze aankondiging: 2020-03-25