N. 101/2020 - 243815-2020 Gelieve hieronder de geselecteerde Europese overheidsopdracht te vinden.

zaterdag 27 april 2024
Gelieve hieronder de geselecteerde Europese overheidsopdracht te vinden.
N. 101/2020 - 243815-2020
Publicatiedatum:26/05/2020
Uiterste datum:01/07/2020
 
Type:Aankondiging van opdracht
Land:BE
Onderwerp:
Vervoersmaterieel en bijbehorende producten
Aanbestedende overheid:
Parkeersagentschap 0833.260.781_28411

CPV-classificatie (gemeenschappelijke woordenlijst overheidsopdrachten):
34000000
Beschrijving:
Vervoersmaterieel en bijbehorende producten.

AFDELING: AANBESTEDENDE DIENST

Parkeersagentschap 0833.260.781_28411 Gasthuisstraat 31 Brussel 1000 Telefoon: +32 25633971 _hidden_@parking.brussels http://parking.brussels https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=376290 https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=376290 https://eten.publicprocurement.be/etendering/viewWorkspacesBasedOnExtUrl.do?wsName=ASR-PB.A20%2F794-F02 https://enot.publicprocurement.be/enot-war/displayForum.do?forumId=29716 Parkeren

AFDELING: VOORWERP VAN DE OPDRACHT

Overheidsopdracht voor diensten en leveringen betreffende de levering, de installatie, de instandhouding en het onderhoud van fietsparkeervoorzieningen en materiaal voor de inrichting van fietsenparkings

ASR-PB.A20/794-F02_0

Om de eigen opdrachten tot een goed einde te kunnen brengen, lanceert parking.brussels een opdracht voor diensten en leveringen betreffende de levering, de installatie, de instandhouding en het onderhoud van fietsparkeervoorzieningen en materiaal voor de inrichting van fietsenparkings.

Deze overeenkomst is een Aankoopcentrale waar een aanbestedende overheid (het Parkeerbureau van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest) gecentraliseerde aankoopactiviteiten verricht overeenkomstig artikel 2, 6 o , van de Wet inzake overheidsopdrachten, waar een aankoopcentrale gedefinieerd wordt. Volgens art. 47, § 1, van voornoemde Wet kunnen de begunstigden van de aankoopcentrale de leveringen en/of diensten van deze raamovereenkomst verwerven. De begunstigden zijn voornamelijk de Gemeenten van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest die bij overeenkomst ingetekend zullen hebben op deze aankoopcentrale. De gewestelijke administraties en de instellingen van openbaar belang in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest kunnen zich eveneens per overeenkomst bij deze aankoopcentrale aansluiten.

Deze raamovereenkomst bestaat uit de volgende vijf percelen:

- perceel 1: niet-beveiligde buitenparkeervoorzieningen voor fietsen en open beschermingsvoorzieningen,

- perceel 2: beveiligde binnenparkeervoorzieningen voor fietsen,

- perceel 3: beveiligde buitenparkeervoorzieningen voor fietsen,

- perceel 4: fietsparkeervoorzieningen ter gelegenheid van evenementen,

- perceel 5: Inrichtingswerken en -materieel voor fietsparkings.

In het kader van het cascadeprincipe zullen drie opdrachtnemers worden aangesteld als deelnemers aan de raamovereenkomst op basis van hun rangschikking. De opdrachtnemer die bovenaan de rangschikking staat, wordt belast met de uitvoering van de opdracht; indien de opdrachtnemer bovenaan de rangschikking niet in staat is de dienst te verlenen, kan de aanbestedende overheid de opdracht gunnen aan de tweede en de derde opdrachtnemer op de ranglijst; indien de opdracht wordt beëindigd als gevolg van tekortkomingen als bedoeld in artikel 3.6 en 3.13 van dit bestek, kan de aanbestedende dienst de opdracht gunnen aan de tweede respectievelijk de derde opdrachtnemer van de rangschikking.

Deze overeenkomst omvat geen aankoopverplichting vanwege de aanbestedende overheid. De opdracht houdt geen exclusiviteit in voor de opdrachtnemer. De aanbestedende overheid houdt zich derhalve het recht voor om voor gelijke/gelijkaardige voorwerpen een andere overheidsopdracht uit te schrijven.

Niet-beveiligde buitenparkeervoorzieningen voor fietsen en open beschermingsvoorzieningen

Perceel nr.: 1

Brussels Hoofdstedelijk Gewest.

De Ordonnantie van 22.1.2009 bepaalt in hoofdstuk 6, deel 5 de verschillende opdrachten die parking.brussels moet vervullen. Punt 10 bepaalt dat het Agentschap wordt belast met "de ontwikkeling van een aanbod aan beveiligde, publieke en overdekte bromfiets-, motorfietsen fietsstallingen die zijn aangepast aan de daarbij behorende behoeften". De doelstelling is het gebruik van de fiets stimuleren door stallingsmogelijkheden en -beveiliging aan te bieden.

Het GPBP maakt op dit vlak een onderscheid tussen twee soorten fietsparkeervoorzieningen: "Het kortparkeren van fietsen heeft betrekking op het parkeren in U-vormige fietsenrekken of in overdekte stallingen die vrij toegankelijk en gratis voor de gebruiker zijn."; "Het langparkeren van fietsen heeft betrekking op het parkeren in voorzieningen van het type "afgesloten box" of in een garage. De toegang tot die voorzieningen is betalend."

Het GPBP specificeert de rol van parking.brussels als ondersteuning van de gemeenten bij de ontwikkeling van het aanbod aan beveiligde stallingen. "De aanvrager mag zich wenden tot de gemeente of het Parkeeragentschap."

Aan de andere kant specificeert het GPBP de rol van parking.brussels met betrekking tot het creëren van het aanbod aan fietsenstallingen buiten de openbare weg. "Het Parkeeragentschap begeleidt indien nodig de installatie van deze voorzieningen en houdt zich er in voorkomend geval zelf mee bezig."; "De publieke parkings bevatten minstens een fietsparkeerplaats per tien autoparkeerplaatsen."; "Binnen het dienstenaanbod dat een transitparking verleent, moet de intermodaliteit met de fiets mogelijk zijn en aangemoedigd worden. Transitparkings omvatten dan ook een beveiligde en gemakkelijk toegankelijke ruimte voor fietsen."

Overwegende deze voorschriften positioneert parking.brussels zich op de eerste plaats als facilitator van de ontwikkeling van het aanbod van beveiligde fietsenstallingen op de openbare weg ten dienste van de gemeenten en burgers; op de tweede plaats als actor voor de ontwikkeling van een oplossing voor beveiligde fietsenstallingen buiten de openbare weg.

Om de eigen opdrachten tot een goed einde te kunnen brengen, lanceert parking.brussels een opdracht voor diensten en leveringen betreffende de levering, de installatie, de instandhouding en het onderhoud van fietsparkeervoorzieningen en materiaal voor de inrichting van fietsenparkings.

Deze overeenkomst is een Aankoopcentrale waar een aanbestedende overheid (het Parkeerbureau van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest) gecentraliseerde aankoopactiviteiten verricht overeenkomstig artikel 2, 6 o , van de Wet inzake overheidsopdrachten, waar een aankoopcentrale gedefinieerd wordt. Volgens art. 47, § 1, van voornoemde Wet kunnen de begunstigden van de aankoopcentrale de leveringen en/of diensten van deze raamovereenkomst verwerven. De begunstigden zijn voornamelijk de Gemeenten van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest die bij overeenkomst ingetekend zullen hebben op deze aankoopcentrale. De gewestelijke administraties en de instellingen van openbaar belang in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest kunnen zich eveneens per overeenkomst bij deze aankoopcentrale aansluiten.

Deze raamovereenkomst bestaat uit de volgende vijf percelen:

- perceel 1: niet-beveiligde buitenparkeervoorzieningen voor fietsen en open beschermingsvoorzieningen,

- perceel 2: beveiligde binnenparkeervoorzieningen voor fietsen,

- perceel 3: beveiligde buitenparkeervoorzieningen voor fietsen,

- perceel 4: fietsparkeervoorzieningen ter gelegenheid van evenementen,

- perceel 5: inrichtingswerken en -materieel voor fietsparkings.

In het kader van het cascadeprincipe zullen drie opdrachtnemers worden aangesteld als deelnemers aan de raamovereenkomst op basis van hun rangschikking. De opdrachtnemer die bovenaan de rangschikking staat, wordt belast met de uitvoering van de opdracht; indien de opdrachtnemer bovenaan de rangschikking niet in staat is de dienst te verlenen, kan de aanbestedende overheid de opdracht gunnen aan de tweede en de derde opdrachtnemer op de ranglijst; indien de opdracht wordt beëindigd als gevolg van tekortkomingen als bedoeld in artikel 3.6 en 3.13 van dit bestek, kan de aanbestedende dienst de opdracht gunnen aan de tweede respectievelijk de derde opdrachtnemer van de rangschikking.

Deze overeenkomst omvat geen aankoopverplichting vanwege de aanbestedende overheid. De opdracht houdt geen exclusiviteit in voor de opdrachtnemer. De aanbestedende overheid houdt zich derhalve het recht voor om voor gelijke/gelijkaardige voorwerpen een andere overheidsopdracht uit te schrijven.

Gunningscriteria Looptijd in maanden 48

Beveiligde binnenparkeervoorzieningen voor fietsen

Perceel nr.: 2

Brussels Hoofdstedelijk Gewest

De Ordonnantie van 22.1.2009 bepaalt in hoofdstuk 6, deel 5 de verschillende opdrachten die parking.brussels moet vervullen. Punt 10 bepaalt dat het Agentschap wordt belast met "de ontwikkeling van een aanbod aan beveiligde, publieke en overdekte bromfiets-, motorfietsen fietsstallingen die zijn aangepast aan de daarbij behorende behoeften". De doelstelling is het gebruik van de fiets stimuleren door stallingsmogelijkheden en -beveiliging aan te bieden.

Het GPBP maakt op dit vlak een onderscheid tussen twee soorten fietsparkeervoorzieningen: "Het kortparkeren van fietsen heeft betrekking op het parkeren in U-vormige fietsenrekken of in overdekte stallingen die vrij toegankelijk en gratis voor de gebruiker zijn."; "Het langparkeren van fietsen heeft betrekking op het parkeren in voorzieningen van het type "afgesloten box" of in een garage. De toegang tot die voorzieningen is betalend."

Het GPBP specificeert de rol van parking.brussels als ondersteuning van de gemeenten bij de ontwikkeling van het aanbod aan beveiligde stallingen. "De aanvrager mag zich wenden tot de gemeente of het Parkeeragentschap."

Aan de andere kant specificeert het GPBP de rol van parking.brussels met betrekking tot het creëren van het aanbod aan fietsenstallingen buiten de openbare weg. "Het Parkeeragentschap begeleidt indien nodig de installatie van deze voorzieningen en houdt zich er in voorkomend geval zelf mee bezig."; "De publieke parkings bevatten minstens een fietsparkeerplaats per tien autoparkeerplaatsen."; "Binnen het dienstenaanbod dat een transitparking verleent, moet de intermodaliteit met de fiets mogelijk zijn en aangemoedigd worden. Transitparkings omvatten dan ook een beveiligde en gemakkelijk toegankelijke ruimte voor fietsen."

Overwegende deze voorschriften positioneert parking.brussels zich op de eerste plaats als facilitator van de ontwikkeling van het aanbod van beveiligde fietsenstallingen op de openbare weg ten dienste van de gemeenten en burgers; op de tweede plaats als actor voor de ontwikkeling van een oplossing voor beveiligde fietsenstallingen buiten de openbare weg.

Om de eigen opdrachten tot een goed einde te kunnen brengen, lanceert parking.brussels een opdracht voor diensten en leveringen betreffende de levering, de installatie, de instandhouding en het onderhoud van fietsparkeervoorzieningen en materiaal voor de inrichting van fietsenparkings.

Deze overeenkomst is een Aankoopcentrale waar een aanbestedende overheid (het Parkeerbureau van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest) gecentraliseerde aankoopactiviteiten verricht overeenkomstig artikel 2, 6 o , van de Wet inzake overheidsopdrachten, waar een aankoopcentrale gedefinieerd wordt. Volgens art. 47, § 1, van voornoemde Wet kunnen de begunstigden van de aankoopcentrale de leveringen en/of diensten van deze raamovereenkomst verwerven. De begunstigden zijn voornamelijk de Gemeenten van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest die bij overeenkomst ingetekend zullen hebben op deze aankoopcentrale. De gewestelijke administraties en de instellingen van openbaar belang in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest kunnen zich eveneens per overeenkomst bij deze aankoopcentrale aansluiten.

Deze raamovereenkomst bestaat uit de volgende vijf percelen:

- perceel 1: niet-beveiligde buitenparkeervoorzieningen voor fietsen en open beschermingsvoorzieningen,

- perceel 2: beveiligde binnenparkeervoorzieningen voor fietsen,

- perceel 3: beveiligde buitenparkeervoorzieningen voor fietsen,

- perceel 4: fietsparkeervoorzieningen ter gelegenheid van evenementen,

- perceel 5: inrichtingswerken en -materieel voor fietsparkings.

In het kader van het cascadeprincipe zullen drie opdrachtnemers worden aangesteld als deelnemers aan de raamovereenkomst op basis van hun rangschikking. De opdrachtnemer die bovenaan de rangschikking staat, wordt belast met de uitvoering van de opdracht; indien de opdrachtnemer bovenaan de rangschikking niet in staat is de dienst te verlenen, kan de aanbestedende overheid de opdracht gunnen aan de tweede en de derde opdrachtnemer op de ranglijst; indien de opdracht wordt beëindigd als gevolg van tekortkomingen als bedoeld in artikel 3.6 en 3.13 van dit bestek, kan de aanbestedende dienst de opdracht gunnen aan de tweede respectievelijk de derde opdrachtnemer van de rangschikking.

Deze overeenkomst omvat geen aankoopverplichting vanwege de aanbestedende overheid. De opdracht houdt geen exclusiviteit in voor de opdrachtnemer. De aanbestedende overheid houdt zich derhalve het recht voor om voor gelijke/gelijkaardige voorwerpen een andere overheidsopdracht uit te schrijven.

Gunningscriteria Looptijd in maanden 48

Beveiligde buitenparkeervoorzieningen voor fietsen

Perceel nr.: 3

Brussels Hoofdstedelijk Gewest.

De Ordonnantie van 22.1.2009 bepaalt in hoofdstuk 6, deel 5 de verschillende opdrachten die parking.brussels moet vervullen. Punt 10 bepaalt dat het Agentschap wordt belast met "de ontwikkeling van een aanbod aan beveiligde, publieke en overdekte bromfiets-, motorfietsen fietsstallingen die zijn aangepast aan de daarbij behorende behoeften". De doelstelling is het gebruik van de fiets stimuleren door stallingsmogelijkheden en -beveiliging aan te bieden.

Het GPBP maakt op dit vlak een onderscheid tussen twee soorten fietsparkeervoorzieningen: "Het kortparkeren van fietsen heeft betrekking op het parkeren in U-vormige fietsenrekken of in overdekte stallingen die vrij toegankelijk en gratis voor de gebruiker zijn."; "Het langparkeren van fietsen heeft betrekking op het parkeren in voorzieningen van het type "afgesloten box" of in een garage. De toegang tot die voorzieningen is betalend."

Het GPBP specificeert de rol van parking.brussels als ondersteuning van de gemeenten bij de ontwikkeling van het aanbod aan beveiligde stallingen. "De aanvrager mag zich wenden tot de gemeente of het Parkeeragentschap."

Aan de andere kant specificeert het GPBP de rol van parking.brussels met betrekking tot het creëren van het aanbod aan fietsenstallingen buiten de openbare weg. "Het Parkeeragentschap begeleidt indien nodig de installatie van deze voorzieningen en houdt zich er in voorkomend geval zelf mee bezig."; "De publieke parkings bevatten minstens een fietsparkeerplaats per tien autoparkeerplaatsen."; "Binnen het dienstenaanbod dat een transitparking verleent, moet de intermodaliteit met de fiets mogelijk zijn en aangemoedigd worden. Transitparkings omvatten dan ook een beveiligde en gemakkelijk toegankelijke ruimte voor fietsen."

Overwegende deze voorschriften positioneert parking.brussels zich op de eerste plaats als facilitator van de ontwikkeling van het aanbod van beveiligde fietsenstallingen op de openbare weg ten dienste van de gemeenten en burgers; op de tweede plaats als actor voor de ontwikkeling van een oplossing voor beveiligde fietsenstallingen buiten de openbare weg.

Om de eigen opdrachten tot een goed einde te kunnen brengen, lanceert parking.brussels een opdracht voor diensten en leveringen betreffende de levering, de installatie, de instandhouding en het onderhoud van fietsparkeervoorzieningen en materiaal voor de inrichting van fietsenparkings.

Deze overeenkomst is een Aankoopcentrale waar een aanbestedende overheid (het Parkeerbureau van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest) gecentraliseerde aankoopactiviteiten verricht overeenkomstig artikel 2, 6 o , van de Wet inzake overheidsopdrachten, waar een aankoopcentrale gedefinieerd wordt. Volgens art. 47, § 1, van voornoemde Wet kunnen de begunstigden van de aankoopcentrale de leveringen en/of diensten van deze raamovereenkomst verwerven. De begunstigden zijn voornamelijk de Gemeenten van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest die bij overeenkomst ingetekend zullen hebben op deze aankoopcentrale. De gewestelijke administraties en de instellingen van openbaar belang in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest kunnen zich eveneens per overeenkomst bij deze aankoopcentrale aansluiten.

Deze raamovereenkomst bestaat uit de volgende vijf percelen:

- perceel 1: niet-beveiligde buitenparkeervoorzieningen voor fietsen en open beschermingsvoorzieningen,

- perceel 2: beveiligde binnenparkeervoorzieningen voor fietsen,

- perceel 3: beveiligde buitenparkeervoorzieningen voor fietsen,

- perceel 4: fietsparkeervoorzieningen ter gelegenheid van evenementen,

- perceel 5: inrichtingswerken en -materieel voor fietsparkings.

In het kader van het cascadeprincipe zullen drie opdrachtnemers worden aangesteld als deelnemers aan de raamovereenkomst op basis van hun rangschikking. De opdrachtnemer die bovenaan de rangschikking staat, wordt belast met de uitvoering van de opdracht; indien de opdrachtnemer bovenaan de rangschikking niet in staat is de dienst te verlenen, kan de aanbestedende overheid de opdracht gunnen aan de tweede en de derde opdrachtnemer op de ranglijst; indien de opdracht wordt beëindigd als gevolg van tekortkomingen als bedoeld in artikel 3.6 en 3.13 van dit bestek, kan de aanbestedende dienst de opdracht gunnen aan de tweede respectievelijk de derde opdrachtnemer van de rangschikking.

Deze overeenkomst omvat geen aankoopverplichting vanwege de aanbestedende overheid. De opdracht houdt geen exclusiviteit in voor de opdrachtnemer. De aanbestedende overheid houdt zich derhalve het recht voor om voor gelijke/gelijkaardige voorwerpen een andere overheidsopdracht uit te schrijven.

Gunningscriteria Looptijd in maanden 48

Fietsparkeervoorzieningen ter gelegenheid van evenementen

Perceel nr.: 4

Brussels Hoofdstedelijk Gewest.

De Ordonnantie van 22.1.2009 bepaalt in hoofdstuk 6, deel 5 de verschillende opdrachten die parking.brussels moet vervullen. Punt 10 bepaalt dat het Agentschap wordt belast met "de ontwikkeling van een aanbod aan beveiligde, publieke en overdekte bromfiets-, motorfietsen fietsstallingen die zijn aangepast aan de daarbij behorende behoeften". De doelstelling is het gebruik van de fiets stimuleren door stallingsmogelijkheden en -beveiliging aan te bieden.

Het GPBP maakt op dit vlak een onderscheid tussen twee soorten fietsparkeervoorzieningen: "Het kortparkeren van fietsen heeft betrekking op het parkeren in U-vormige fietsenrekken of in overdekte stallingen die vrij toegankelijk en gratis voor de gebruiker zijn."; "Het langparkeren van fietsen heeft betrekking op het parkeren in voorzieningen van het type "afgesloten box" of in een garage. De toegang tot die voorzieningen is betalend."

Het GPBP specificeert de rol van parking.brussels als ondersteuning van de gemeenten bij de ontwikkeling van het aanbod aan beveiligde stallingen. "De aanvrager mag zich wenden tot de gemeente of het Parkeeragentschap."

Aan de andere kant specificeert het GPBP de rol van parking.brussels met betrekking tot het creëren van het aanbod aan fietsenstallingen buiten de openbare weg. "Het Parkeeragentschap begeleidt indien nodig de installatie van deze voorzieningen en houdt zich er in voorkomend geval zelf mee bezig."; "De publieke parkings bevatten minstens een fietsparkeerplaats per tien autoparkeerplaatsen."; "Binnen het dienstenaanbod dat een transitparking verleent, moet de intermodaliteit met de fiets mogelijk zijn en aangemoedigd worden. Transitparkings omvatten dan ook een beveiligde en gemakkelijk toegankelijke ruimte voor fietsen."

Overwegende deze voorschriften positioneert parking.brussels zich op de eerste plaats als facilitator van de ontwikkeling van het aanbod van beveiligde fietsenstallingen op de openbare weg ten dienste van de gemeenten en burgers; op de tweede plaats als actor voor de ontwikkeling van een oplossing voor beveiligde fietsenstallingen buiten de openbare weg.

Om de eigen opdrachten tot een goed einde te kunnen brengen, lanceert parking.brussels een opdracht voor diensten en leveringen betreffende de levering, de installatie, de instandhouding en het onderhoud van fietsparkeervoorzieningen en materiaal voor de inrichting van fietsenparkings.

Deze overeenkomst is een Aankoopcentrale waar een aanbestedende overheid (het Parkeerbureau van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest) gecentraliseerde aankoopactiviteiten verricht overeenkomstig artikel 2, 6 o , van de Wet inzake overheidsopdrachten, waar een aankoopcentrale gedefinieerd wordt. Volgens art. 47, § 1, van voornoemde Wet kunnen de begunstigden van de aankoopcentrale de leveringen en/of diensten van deze raamovereenkomst verwerven. De begunstigden zijn voornamelijk de Gemeenten van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest die bij overeenkomst ingetekend zullen hebben op deze aankoopcentrale. De gewestelijke administraties en de instellingen van openbaar belang in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest kunnen zich eveneens per overeenkomst bij deze aankoopcentrale aansluiten.

Deze raamovereenkomst bestaat uit de volgende vijf percelen:

- perceel 1: niet-beveiligde buitenparkeervoorzieningen voor fietsen en open beschermingsvoorzieningen,

- perceel 2: beveiligde binnenparkeervoorzieningen voor fietsen,

- perceel 3: beveiligde buitenparkeervoorzieningen voor fietsen,

- perceel 4: fietsparkeervoorzieningen ter gelegenheid van evenementen,

- perceel 5: inrichtingswerken en -materieel voor fietsparkings.

In het kader van het cascadeprincipe zullen drie opdrachtnemers worden aangesteld als deelnemers aan de raamovereenkomst op basis van hun rangschikking. De opdrachtnemer die bovenaan de rangschikking staat, wordt belast met de uitvoering van de opdracht; indien de opdrachtnemer bovenaan de rangschikking niet in staat is de dienst te verlenen, kan de aanbestedende overheid de opdracht gunnen aan de tweede en de derde opdrachtnemer op de ranglijst; indien de opdracht wordt beëindigd als gevolg van tekortkomingen als bedoeld in artikel 3.6 en 3.13 van dit bestek, kan de aanbestedende dienst de opdracht gunnen aan de tweede respectievelijk de derde opdrachtnemer van de rangschikking.

Deze overeenkomst omvat geen aankoopverplichting vanwege de aanbestedende overheid. De opdracht houdt geen exclusiviteit in voor de opdrachtnemer. De aanbestedende overheid houdt zich derhalve het recht voor om voor gelijke/gelijkaardige voorwerpen een andere overheidsopdracht uit te schrijven.

Gunningscriteria Looptijd in maanden 48

Inrichtingswerken en -materieel voor fietsparkings

Perceel nr.: 5

Brussels Hoofdstedelijk Gewest.

De Ordonnantie van 22.1.2009 bepaalt in hoofdstuk 6, deel 5 de verschillende opdrachten die parking.brussels moet vervullen. Punt 10 bepaalt dat het Agentschap wordt belast met "de ontwikkeling van een aanbod aan beveiligde, publieke en overdekte bromfiets-, motorfietsen fietsstallingen die zijn aangepast aan de daarbij behorende behoeften". De doelstelling is het gebruik van de fiets stimuleren door stallingsmogelijkheden en -beveiliging aan te bieden.

Het GPBP maakt op dit vlak een onderscheid tussen twee soorten fietsparkeervoorzieningen: "Het kortparkeren van fietsen heeft betrekking op het parkeren in U-vormige fietsenrekken of in overdekte stallingen die vrij toegankelijk en gratis voor de gebruiker zijn."; "Het langparkeren van fietsen heeft betrekking op het parkeren in voorzieningen van het type "afgesloten box" of in een garage. De toegang tot die voorzieningen is betalend."

Het GPBP specificeert de rol van parking.brussels als ondersteuning van de gemeenten bij de ontwikkeling van het aanbod aan beveiligde stallingen. "De aanvrager mag zich wenden tot de gemeente of het Parkeeragentschap."

Aan de andere kant specificeert het GPBP de rol van parking.brussels met betrekking tot het creëren van het aanbod aan fietsenstallingen buiten de openbare weg. "Het Parkeeragentschap begeleidt indien nodig de installatie van deze voorzieningen en houdt zich er in voorkomend geval zelf mee bezig."; "De publieke parkings bevatten minstens een fietsparkeerplaats per tien autoparkeerplaatsen."; "Binnen het dienstenaanbod dat een transitparking verleent, moet de intermodaliteit met de fiets mogelijk zijn en aangemoedigd worden. Transitparkings omvatten dan ook een beveiligde en gemakkelijk toegankelijke ruimte voor fietsen."

Overwegende deze voorschriften positioneert parking.brussels zich op de eerste plaats als facilitator van de ontwikkeling van het aanbod van beveiligde fietsenstallingen op de openbare weg ten dienste van de gemeenten en burgers; op de tweede plaats als actor voor de ontwikkeling van een oplossing voor beveiligde fietsenstallingen buiten de openbare weg.

Om de eigen opdrachten tot een goed einde te kunnen brengen, lanceert parking.brussels een opdracht voor diensten en leveringen betreffende de levering, de installatie, de instandhouding en het onderhoud van fietsparkeervoorzieningen en materiaal voor de inrichting van fietsenparkings.

Deze overeenkomst is een Aankoopcentrale waar een aanbestedende overheid (het Parkeerbureau van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest) gecentraliseerde aankoopactiviteiten verricht overeenkomstig artikel 2, 6 o , van de Wet inzake overheidsopdrachten, waar een aankoopcentrale gedefinieerd wordt. Volgens art. 47, § 1, van voornoemde Wet kunnen de begunstigden van de aankoopcentrale de leveringen en/of diensten van deze raamovereenkomst verwerven. De begunstigden zijn voornamelijk de Gemeenten van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest die bij overeenkomst ingetekend zullen hebben op deze aankoopcentrale. De gewestelijke administraties en de instellingen van openbaar belang in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest kunnen zich eveneens per overeenkomst bij deze aankoopcentrale aansluiten.

Deze raamovereenkomst bestaat uit de volgende vijf percelen:

- perceel 1: niet-beveiligde buitenparkeervoorzieningen voor fietsen en open beschermingsvoorzieningen

- perceel 2: beveiligde binnenparkeervoorzieningen voor fietsen

- perceel 3: beveiligde buitenparkeervoorzieningen voor fietsen

- perceel 4: fietsparkeervoorzieningen ter gelegenheid van evenementen

- perceel 5: inrichtingswerken en -materieel voor fietsparkings

In het kader van het cascadeprincipe zullen drie opdrachtnemers worden aangesteld als deelnemers aan de raamovereenkomst op basis van hun rangschikking. De opdrachtnemer die bovenaan de rangschikking staat, wordt belast met de uitvoering van de opdracht; indien de opdrachtnemer bovenaan de rangschikking niet in staat is de dienst te verlenen, kan de aanbestedende overheid de opdracht gunnen aan de tweede en de derde opdrachtnemer op de ranglijst; indien de opdracht wordt beëindigd als gevolg van tekortkomingen als bedoeld in artikel 3.6 en 3.13 van dit bestek, kan de aanbestedende dienst de opdracht gunnen aan de tweede respectievelijk de derde opdrachtnemer van de rangschikking.

Deze overeenkomst omvat geen aankoopverplichting vanwege de aanbestedende overheid. De opdracht houdt geen exclusiviteit in voor de opdrachtnemer. De aanbestedende overheid houdt zich derhalve het recht voor om voor gelijke/gelijkaardige voorwerpen een andere overheidsopdracht uit te schrijven.

Gunningscriteria Looptijd in maanden 48

AFDELING: JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

Klasse: n.v.t., Categorie: n.v.t.

AFDELING: PROCEDURE

Termijn voor ontvangst van projecten of deelnemingsaanvragen: 2020-07-01 Plaatselijke tijd: 12:00 Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend: Datum: 2020-07-01 Plaatselijke tijd: 12:00

AFDELING: AANVULLENDE INLICHTINGEN

Raad van State Wetenschapstraat 33 Brussel 1040 Datum van verzending van deze aankondiging: 2020-05-22


Tekst in originele taal
 

AFDELING: AANBESTEDENDE DIENST

Agence du stationnement 0833.260.781_28411 Rue de l'Hopital 31 Bruxelles 1000 Telefoon: +32 25633971 _hidden_@parking.brussels http://parking.brussels https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=376290 https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=376290 https://eten.publicprocurement.be/etendering/viewWorkspacesBasedOnExtUrl.do?wsName=ASR-PB.A20%2F794-F02 https://enot.publicprocurement.be/enot-war/displayForum.do?forumId=29716 Stationnement

AFDELING: VOORWERP VAN DE OPDRACHT

Marché public de services et de fournitures ayant pour objet la fourniture, l’installation, la maintenance et l’entretien de dispositifs de stationnement pour vélos et de matériels pour l’aménagement de parkings pour vélos

ASR-PB.A20/794-F02_0

Pour être en mesure de réaliser ses missions, parking.brussels lance un marché de services et de fournitures ayant pour objet la fourniture, l’installation, la maintenance et l’entretien de dispositifs de stationnement pour vélos et de matériels pour l’aménagement de parkings pour vélos.

Le présent marché est une Centrale D’achat où un pouvoir adjudicateur (L’Agence du Stationnement de la Région de Bruxelles-Capitale) réalise des activités d’achat centralisées conformément à l’article 2-6 o de la Loi sur les marchés publics 6 o qui définit une centrale d'achat. Selon l’Art. 47. § 1er de la Loi précitée, les bénéficiaires de la centrale d’achat pourront acquérir les fournitures et/ou services du présent accord-cadre. Les bénéficiaires sont principalement les Communes de la Région de Bruxelles-Capitale qui auront souscrit à la présente centrale d’achat par Convention. Les administrations régionales et organismes d’intérêt public en Région de Bruxelles-Capitales pourront également adhérer à la présente centrale d’achat par convention.

Dispositifs de stationnement vélo extérieurs non-sécurisés et dispositifs de protection ouverts

Perceel nr.: 1

La région de Bruxelles Capitale.

L’ordonnance du 22.1.2009 fixe dans le chapitre VI, section cinq les différentes missions qui incombent à parking.brussels. Le point 10 stipule que parking.brussels est chargé: « du développement d’une offre de parkings pour vélos, motocyclettes et vélomoteurs sécurisés, publics et couverts, adaptés aux différents besoins en la matière ». L’objectif étant de favoriser l’usage du vélo grâce à des facilités et une sécurisation du stationnement. Le PRPS distingue à ce niveau deux typologies de dispositifs de stationnement vélo, « Le stationnement vélo de courte durée est assimilé aux dispositifs en U inversés ou aux dispositifs d’abris couverts mais en libre accès et gratuit pour l’usager. ». « Le stationnement de longue durée est assimilé aux dispositifs de type box fermés. L’accès est payant pour l’usager ». Le PRPS précise le rôle de parking.brussels comme soutient aux communes dans le développement de l’offre de dispositifs sécurisés en voirie « Les demandeurs peuvent s’adresser à la commune ou à l’Agence du Stationnement ». D’autre part, le PRPS précise le rôle de parking.brussels en ce qui concerne la création d’offre de stationnement vélo hors voirie. « L’agence du Stationnement accompagne si nécessaire l’installation de ce type de dispositif, et le cas échéant s’occupe elle-même de l’installation. ». « Pour les parkings publics, des places pour vélos sont aménagées en proportion d’au moins une place vélo pour dix places voitures ». « Au titre des services offerts sur les parkings de transit, l’intermodalité avec le vélo doit être possible et encouragée. Les parkings de transit comprennent un espace de stationnement sécurisé et facile d’accès pour les vélos ». Considérant ces prescriptions, parking.brussels se positionne premièrement comme un facilitateur du développement de l’offre de stationnent vélo sécurisé en voirie au service des communes et des citoyens; et deuxièmement en tant qu’acteur de développement de solution de stationnement vélo sécurisé hors en voirie.Pour être en mesure de réaliser ses missions, parking.brussels lance un marché de services et de fournitures ayant pour objet la fourniture, l’installation, la maintenance et l’entretien de dispositifs de stationnement pour vélos et de matériels pour l’aménagement de parkings pour vélos. Le présent marché est une centrale d’achat où un pouvoir adjudicateur (l’agence du stationnement de la région de Bruxelles-Capitale) réalise des activités d’achat centralisées conformément à l’article 2-6 o de la Loi sur les marchés publics 6 o qui définit une centrale d'achat. Selon l’Art. 47. § premier de la Loi précitée, les bénéficiaires de la centrale d’achat pourront acquérir les fournitures et/ou services du présent accord-cadre. Les bénéficiaires sont principalement les Communes de la région de Bruxelles-Capitale qui auront souscrit à la présente centrale d’achat par Convention. Les administrations régionales et organismes d’intérêt public en Région de Bruxelles-Capitales pourront également adhérer à la présente centrale d’achat par convention. Le présent accord-cadre se compose des cinq lots suivants:

- lot un: dispositifs de stationnement vélo extérieurs non-sécurisés et dispositifs de protection ouverts;

- lot deux: dispositifs de stationnement vélo sécurisé intérieurs;

- lot trois: dispositifs de stationnement vélo sécurisés extérieurs;

- lot quatre: dispositifs de stationnement vélo évènementiel;

- lot cinq: travaux d’aménagement et matériels d’aménagement de parking pour vélos.

Dans le cadre du principe de cascade, trois adjudicataires seront désignés en tant que participants à l'accord-cadre sur la base de leur classement. L'adjudicataire qui arrive en tête du classement sera chargé d'exécuter le marché; si l'adjudicataire en tête du classement est dans l'impossibilité de réaliser le service, le pouvoir adjudicateur peut attribuer la commande respectivement au deuxième et troisième adjudicataire du classement; si le marché est arrêté à la suite de manquements tels que prévus aux articles 3.6 et 3.13 de ce cahier des charges, le pouvoir adjudicateur peut attribuer la commande respectivement au deuxième et troisième adjudicataire du classement. Le présent contrat ne comporte aucune obligation d’achat dans le chef du pouvoir adjudicateur. Le marché n’emporte aucune exclusivité pour l’adjudicataire. Le pouvoir adjudicateur se réserve par conséquent le droit de lancer un autre marché public pour des objets identiques/similaires.

Gunningscriteria Looptijd in maanden 48

Dispositifs de stationnement vélo sécurisé intérieurs

Perceel nr.: 2

La région de Bruxelles Capitale.

L’ordonnance du 22.1.2009 fixe dans le chapitre VI, section cinq les différentes missions qui incombent à parking.brussels. Le point dix stipule que parking.brussels est chargé: « du développement d’une offre de parkings pour vélos, motocyclettes et vélomoteurs sécurisés, publics et couverts, adaptés aux différents besoins en la matière ». L’objectif étant de favoriser l’usage du vélo grâce à des facilités et une sécurisation du stationnement. Le PRPS distingue à ce niveau deux typologies de dispositifs de stationnement vélo, « Le stationnement vélo de courte durée est assimilé aux dispositifs en U inversés ou aux dispositifs d’abris couverts mais en libre accès et gratuit pour l’usager ». « Le stationnement de longue durée est assimilé aux dispositifs de type box fermés. L’accès est payant pour l’usager ». Le PRPS précise le rôle de parking.brussels comme soutient aux communes dans le développement de l’offre de dispositifs sécurisés en voirie « Les demandeurs peuvent s’adresser à la commune ou à l’Agence du Stationnement ». D’autre part, le PRPS précise le rôle de parking.brussels en ce qui concerne la création d’offre de stationnement vélo hors voirie. « L’Agence du Stationnement accompagne si nécessaire l’installation de ce type de dispositif, et le cas échéant s’occupe elle-même de l’installation. ». « Pour les parkings publics, des places pour vélos sont aménagées en proportion d’au moins une place vélo pour dix places voitures ». « Au titre des services offerts sur les parkings de transit, l’intermodalité avec le vélo doit être possible et encouragée. Les parkings de transit comprennent un espace de stationnement sécurisé et facile d’accès pour les vélos. ». Considérant ces prescriptions, parking.brussels se positionne premièrement comme un facilitateur du développement de l’offre de stationnent vélo sécurisé en voirie au service des communes et des citoyens; et deuxièmement en tant qu’acteur de développement de solution de stationnement vélo sécurisé hors en voirie. Pour être en mesure de réaliser ses missions, parking.brussels lance un marché de services et de fournitures ayant pour objet la fourniture, l’installation, la maintenance et l’entretien de dispositifs de stationnement pour vélos et de matériels pour l’aménagement de parkings pour vélos. Le présent marché est une Centrale D’achat où un pouvoir adjudicateur (L’Agence du Stationnement de la Région de Bruxelles-Capitale) réalise des activités d’achat centralisées conformément à l’article 2-6 o de la Loi sur les marchés publics 6 o qui définit une centrale d'achat. Selon l’Art. quarante-sept. § premier de la Loi précitée, les bénéficiaires de la centrale d’achat pourront acquérir les fournitures et/ou services du présent accord-cadre. Les bénéficiaires sont principalement les Communes de la Région de Bruxelles-Capitale qui auront souscrit à la présente centrale d’achat par Convention. Les administrations régionales et organismes d’intérêt public en Région de Bruxelles-Capitales pourront également adhérer à la présente centrale d’achat par convention. Le présent accord-cadre se compose des cinq lots suivants:

- lot un: dispositifs de stationnement vélo extérieurs non-sécurisés et dispositifs de protection ouverts;

- lot deux: dispositifs de stationnement vélo sécurisé intérieurs;

- lot trois: dispositifs de stationnement vélo sécurisés extérieurs;

- lot quatre: dispositifs de stationnement vélo évènementiel;

- lot cinq: travaux d’aménagement et matériels d’aménagement de parking pour vélos.

Dans le cadre du principe de cascade, trois adjudicataires seront désignés en tant que participants à l'accord-cadre sur la base de leur classement. L'adjudicataire qui arrive en tête du classement sera chargé d'exécuter le marché. Si l'adjudicataire en tête du classement est dans l'impossibilité de réaliser le service, le pouvoir adjudicateur peut attribuer la commande respectivement au deuxième et troisième adjudicataire du classement; si le marché est arrêté à la suite de manquements tels que prévus aux articles 3.6 et 3.13 de ce cahier des charges, le pouvoir adjudicateur peut attribuer la commande respectivement au deuxième et troisième adjudicataire du classement. Le présent contrat ne comporte aucune obligation d’achat dans le chef du pouvoir adjudicateur. Le marché n’emporte aucune exclusivité pour l’adjudicataire. Le pouvoir adjudicateur se réserve par conséquent le droit de lancer un autre marché public pour des objets identiques/similaires.

Gunningscriteria Looptijd in maanden 48

Dispositifs de stationnement vélo sécurisés extérieurs

Perceel nr.: 3

La Région de Bruxelles Capitale.

L’ordonnance du 22.1.2009 fixe dans le chapitre VI, section cinq les différentes missions qui incombent à parking.brussels. Le point dix stipule que parking.brussels est chargé: « du développement d’une offre de parkings pour vélos, motocyclettes et vélomoteurs sécurisés, publics et couverts, adaptés aux différents besoins en la matière ». L’objectif étant de favoriser l’usage du vélo grâce à des facilités et une sécurisation du stationnement. Le PRPS distingue à ce niveau deux typologies de dispositifs de stationnement vélo, « Le stationnement vélo de courte durée est assimilé aux dispositifs en U inversés ou aux dispositifs d’abris couverts mais en libre accès et gratuit pour l’usager. ». « Le stationnement de longue durée est assimilé aux dispositifs de type box fermés. L’accès est payant pour l’usager. ». Le PRPS précise le rôle de parking.brussels comme soutient aux communes dans le développement de l’offre de dispositifs sécurisés en voirie « Les demandeurs peuvent s’adresser à la commune ou à l’Agence du Stationnement. » D’autre part, le PRPS précise le rôle de parking.brussels en ce qui concerne la création d’offre de stationnement vélo hors voirie. « L’Agence du Stationnement accompagne si nécessaire l’installation de ce type de dispositif, et le cas échéant s’occupe elle-même de l’installation. ». « Pour les parkings publics, des places pour vélos sont aménagées en proportion d’au moins une place vélo pour dix places voitures »; « Au titre des services offerts sur les parkings de transit, l’intermodalité avec le vélo doit être possible et encouragée. Les parkings de transit comprennent un espace de stationnement sécurisé et facile d’accès pour les vélos. » Considérant ces prescriptions, parking.brussels se positionne premièrement comme un facilitateur du développement de l’offre de stationnent vélo sécurisé en voirie au service des communes et des citoyens; et deuxièmement en tant qu’acteur de développement de solution de stationnement vélo sécurisé hors en voirie. Pour être en mesure de réaliser ses missions, parking.brussels lance un marché de services et de fournitures ayant pour objet la fourniture, l’installation, la maintenance et l’entretien de dispositifs de stationnement pour vélos et de matériels pour l’aménagement de parkings pour vélos. Le présent marché est une Centrale D’achat où un pouvoir adjudicateur (L’Agence du Stationnement de la Région de Bruxelles-Capitale) réalise des activités d’achat centralisées conformément à l’article 2-6 o de la Loi sur les marchés publics 6 o qui définit une centrale d'achat. Selon l’Art. quarante-sept. § premier de la Loi précitée, les bénéficiaires de la centrale d’achat pourront acquérir les fournitures et/ou services du présent accord-cadre. Les bénéficiaires sont principalement les Communes de la Région de Bruxelles-Capitale qui auront souscrit à la présente centrale d’achat par Convention. Les administrations régionales et organismes d’intérêt public en Région de Bruxelles-Capitales pourront également adhérer à la présente centrale d’achat par convention. Le présent accord-cadre se compose des cinq lots suivants:

- lot un: dispositifs de stationnement vélo extérieurs non-sécurisés et dispositifs de protection ouverts;

- lot deux: dispositifs de stationnement vélo sécurisé intérieurs;

- lot trois: dispositifs de stationnement vélo sécurisés extérieurs;

- lot quatre: dispositifs de stationnement vélo évènementiel;

- lot cinq: travaux d’aménagement et matériels d’aménagement de parking pour vélos.

Dans le cadre du principe de cascade, trois adjudicataires seront désignés en tant que participants à l'accord-cadre sur la base de leur classement. L'adjudicataire qui arrive en tête du classement sera chargé d'exécuter le marché; si l'adjudicataire en tête du classement est dans l'impossibilité de réaliser le service, le pouvoir adjudicateur peut attribuer la commande respectivement au deuxième et troisième adjudicataire du classement; si le marché est arrêté à la suite de manquements tels que prévus aux articles 3.6 et 3.13 de ce cahier des charges, le pouvoir adjudicateur peut attribuer la commande respectivement au deuxième et troisième adjudicataire du classement. Le présent contrat ne comporte aucune obligation d’achat dans le chef du pouvoir adjudicateur. Le marché n’emporte aucune exclusivité pour l’adjudicataire. Le pouvoir adjudicateur se réserve par conséquent le droit de lancer un autre marché public pour des objets identiques/similaires.

Gunningscriteria Looptijd in maanden 48

Dispositifs de stationnement vélo évènementiel

Perceel nr.: 4

La Région de Bruxelles Capitale.

L’ordonnance du 22.1.2009 fixe dans le chapitre VI, section cinq les différentes missions qui incombent à parking.brussels. Le point dix stipule que parking.brussels est chargé: « du développement d’une offre de parkings pour vélos, motocyclettes et vélomoteurs sécurisés, publics et couverts, adaptés aux différents besoins en la matière ». L’objectif étant de favoriser l’usage du vélo grâce à des facilités et une sécurisation du stationnement. Le PRPS distingue à ce niveau deux typologies de dispositifs de stationnement vélo, « Le stationnement vélo de courte durée est assimilé aux dispositifs en U inversés ou aux dispositifs d’abris couverts mais en libre accès et gratuit pour l’usager. ». « Le stationnement de longue durée est assimilé aux dispositifs de type box fermés. L’accès est payant pour l’usager. ». Le PRPS précise le rôle de parking.brussels comme soutient aux communes dans le développement de l’offre de dispositifs sécurisés en voirie « Les demandeurs peuvent s’adresser à la commune ou à l’Agence du Stationnement. » D’autre part, le PRPS précise le rôle de parking.brussels en ce qui concerne la création d’offre de stationnement vélo hors voirie. « L’Agence du Stationnement accompagne si nécessaire l’installation de ce type de dispositif, et le cas échéant s’occupe elle-même de l’installation. ». « Pour les parkings publics, des places pour vélos sont aménagées en proportion d’au moins une place vélo pour dix places voitures »; « Au titre des services offerts sur les parkings de transit, l’intermodalité avec le vélo doit être possible et encouragée. Les parkings de transit comprennent un espace de stationnement sécurisé et facile d’accès pour les vélos. » Considérant ces prescriptions, parking.brussels se positionne premièrement comme un facilitateur du développement de l’offre de stationnent vélo sécurisé en voirie au service des communes et des citoyens; et deuxièmement en tant qu’acteur de développement de solution de stationnement vélo sécurisé hors en voirie. Pour être en mesure de réaliser ses missions, parking.brussels lance un marché de services et de fournitures ayant pour objet la fourniture, l’installation, la maintenance et l’entretien de dispositifs de stationnement pour vélos et de matériels pour l’aménagement de parkings pour vélos. Le présent marché est une Centrale D’achat où un pouvoir adjudicateur (L’Agence du Stationnement de la Région de Bruxelles-Capitale) réalise des activités d’achat centralisées conformément à l’article 2-6o de la Loi sur les marchés publics 6 o qui définit une centrale d'achat. Selon l’Art. quarante-sept. § premier de la Loi précitée, les bénéficiaires de la centrale d’achat pourront acquérir les fournitures et/ou services du présent accord-cadre. Les bénéficiaires sont principalement les Communes de la Région de Bruxelles-Capitale qui auront souscrit à la présente centrale d’achat par Convention. Les administrations régionales et organismes d’intérêt public en Région de Bruxelles-Capitales pourront également adhérer à la présente centrale d’achat par convention. Le présent accord-cadre se compose des cinq lots suivants:

- lot un: dispositifs de stationnement vélo extérieurs non-sécurisés et dispositifs de protection ouverts;

- lot deux: dispositifs de stationnement vélo sécurisé intérieurs;

- lot trois: dispositifs de stationnement vélo sécurisés extérieurs;

- lot quatre: dispositifs de stationnement vélo évènementiel;

- lot cinq: travaux d’aménagement et matériels d’aménagement de parking pour vélos.

Dans le cadre du principe de cascade, trois adjudicataires seront désignés en tant que participants à l'accord-cadre sur la base de leur classement. L'adjudicataire qui arrive en tête du classement sera chargé d'exécuter le marché; si l'adjudicataire en tête du classement est dans l'impossibilité de réaliser le service, le pouvoir adjudicateur peut attribuer la commande respectivement au deuxième et troisième adjudicataire du classement; si le marché est arrêté à la suite de manquements tels que prévus aux articles 3.6 et 3.13 de ce cahier des charges, le pouvoir adjudicateur peut attribuer la commande respectivement au deuxième et troisième adjudicataire du classement. Le présent contrat ne comporte aucune obligation d’achat dans le chef du pouvoir adjudicateur. Le marché n’emporte aucune exclusivité pour l’adjudicataire. Le pouvoir adjudicateur se réserve par conséquent le droit de lancer un autre marché public pour des objets identiques/similaires.

Gunningscriteria Looptijd in maanden 48

Travaux d’aménagement et matériels d’aménagement de parking pour vélos

Perceel nr.: 5

La Région de Bruxelles Capitale.

L’ordonnance du 22.1.2009 fixe dans le chapitre VI, section cinq les différentes missions qui incombent à parking.brussels. Le point dix stipule que parking.brussels est chargé: « du développement d’une offre de parkings pour vélos, motocyclettes et vélomoteurs sécurisés, publics et couverts, adaptés aux différents besoins en la matière ». L’objectif étant de favoriser l’usage du vélo grâce à des facilités et une sécurisation du stationnement. Le PRPS distingue à ce niveau deux typologies de dispositifs de stationnement vélo, « Le stationnement vélo de courte durée est assimilé aux dispositifs en U inversés ou aux dispositifs d’abris couverts mais en libre accès et gratuit pour l’usager. ». « Le stationnement de longue durée est assimilé aux dispositifs de type box fermés. L’accès est payant pour l’usager. ». Le PRPS précise le rôle de parking.brussels comme soutient aux communes dans le développement de l’offre de dispositifs sécurisés en voirie « Les demandeurs peuvent s’adresser à la commune ou à l’Agence du Stationnement. » D’autre part, le PRPS précise le rôle de parking.brussels en ce qui concerne la création d’offre de stationnement vélo hors voirie. « L’Agence du Stationnement accompagne si nécessaire l’installation de ce type de dispositif, et le cas échéant s’occupe elle-même de l’installation. ». « Pour les parkings publics, des places pour vélos sont aménagées en proportion d’au moins une place vélo pour dix places voitures »; « Au titre des services offerts sur les parkings de transit, l’intermodalité avec le vélo doit être possible et encouragée. Les parkings de transit comprennent un espace de stationnement sécurisé et facile d’accès pour les vélos. » Considérant ces prescriptions, parking.brussels se positionne premièrement comme un facilitateur du développement de l’offre de stationnent vélo sécurisé en voirie au service des communes et des citoyens; et deuxièmement en tant qu’acteur de développement de solution de stationnement vélo sécurisé hors en voirie. Pour être en mesure de réaliser ses missions, parking.brussels lance un marché de services et de fournitures ayant pour objet la fourniture, l’installation, la maintenance et l’entretien de dispositifs de stationnement pour vélos et de matériels pour l’aménagement de parkings pour vélos. Le présent marché est une Centrale D’achat où un pouvoir adjudicateur (L’Agence du Stationnement de la Région de Bruxelles-Capitale) réalise des activités d’achat centralisées conformément à l’article 2-6o de la Loi sur les marchés publics 6 o qui définit une centrale d'achat. Selon l’Art. quarante-sept. § premier de la Loi précitée, les bénéficiaires de la centrale d’achat pourront acquérir les fournitures et/ou services du présent accord-cadre. Les bénéficiaires sont principalement les Communes de la Région de Bruxelles-Capitale qui auront souscrit à la présente centrale d’achat par Convention. Les administrations régionales et organismes d’intérêt public en Région de Bruxelles-Capitales pourront également adhérer à la présente centrale d’achat par convention. Le présent accord-cadre se compose des cinq lots suivants:

- lot un: dispositifs de stationnement vélo extérieurs non-sécurisés et dispositifs de protection ouverts;

- lot deux: dispositifs de stationnement vélo sécurisé intérieurs;

- lot trois: dispositifs de stationnement vélo sécurisés extérieurs;

- lot quatre: dispositifs de stationnement vélo évènementiel;

- lot cinq: travaux d’aménagement et matériels d’aménagement de parking pour vélos.

Dans le cadre du principe de cascade, trois adjudicataires seront désignés en tant que participants à l'accord-cadre sur la base de leur classement. L'adjudicataire qui arrive en tête du classement sera chargé d'exécuter le marché; si l'adjudicataire en tête du classement est dans l'impossibilité de réaliser le service, le pouvoir adjudicateur peut attribuer la commande respectivement au deuxième et troisième adjudicataire du classement; si le marché est arrêté à la suite de manquements tels que prévus aux articles 3.6 et 3.13 de ce cahier des charges, le pouvoir adjudicateur peut attribuer la commande respectivement au deuxième et troisième adjudicataire du classement. Le présent contrat ne comporte aucune obligation d’achat dans le chef du pouvoir adjudicateur. Le marché n’emporte aucune exclusivité pour l’adjudicataire. Le pouvoir adjudicateur se réserve par conséquent le droit de lancer un autre marché public pour des objets identiques/similaires.

Gunningscriteria Looptijd in maanden 48

AFDELING: JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

Classe: N/A, catégorie: N/A.

AFDELING: PROCEDURE

Termijn voor ontvangst van projecten of deelnemingsaanvragen: 2020-07-01 Plaatselijke tijd: 12:00 Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend: Datum: 2020-07-01 Plaatselijke tijd: 12:00

AFDELING: AANVULLENDE INLICHTINGEN

Conseil d'Etat Rue de la Science 33 Bruxelles 1040 Datum van verzending van deze aankondiging: 2020-05-22

AFDELING: AANBESTEDENDE DIENST

Parkeersagentschap 0833.260.781_28411 Gasthuisstraat 31 Brussel 1000 Telefoon: +32 25633971 _hidden_@parking.brussels http://parking.brussels https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=376290 https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=376290 https://eten.publicprocurement.be/etendering/viewWorkspacesBasedOnExtUrl.do?wsName=ASR-PB.A20%2F794-F02 https://enot.publicprocurement.be/enot-war/displayForum.do?forumId=29716 Parkeren

AFDELING: VOORWERP VAN DE OPDRACHT

Overheidsopdracht voor diensten en leveringen betreffende de levering, de installatie, de instandhouding en het onderhoud van fietsparkeervoorzieningen en materiaal voor de inrichting van fietsenparkings

ASR-PB.A20/794-F02_0

Om de eigen opdrachten tot een goed einde te kunnen brengen, lanceert parking.brussels een opdracht voor diensten en leveringen betreffende de levering, de installatie, de instandhouding en het onderhoud van fietsparkeervoorzieningen en materiaal voor de inrichting van fietsenparkings.

Deze overeenkomst is een Aankoopcentrale waar een aanbestedende overheid (het Parkeerbureau van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest) gecentraliseerde aankoopactiviteiten verricht overeenkomstig artikel 2, 6 o , van de Wet inzake overheidsopdrachten, waar een aankoopcentrale gedefinieerd wordt. Volgens art. 47, § 1, van voornoemde Wet kunnen de begunstigden van de aankoopcentrale de leveringen en/of diensten van deze raamovereenkomst verwerven. De begunstigden zijn voornamelijk de Gemeenten van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest die bij overeenkomst ingetekend zullen hebben op deze aankoopcentrale. De gewestelijke administraties en de instellingen van openbaar belang in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest kunnen zich eveneens per overeenkomst bij deze aankoopcentrale aansluiten.

Deze raamovereenkomst bestaat uit de volgende vijf percelen:

- perceel 1: niet-beveiligde buitenparkeervoorzieningen voor fietsen en open beschermingsvoorzieningen,

- perceel 2: beveiligde binnenparkeervoorzieningen voor fietsen,

- perceel 3: beveiligde buitenparkeervoorzieningen voor fietsen,

- perceel 4: fietsparkeervoorzieningen ter gelegenheid van evenementen,

- perceel 5: Inrichtingswerken en -materieel voor fietsparkings.

In het kader van het cascadeprincipe zullen drie opdrachtnemers worden aangesteld als deelnemers aan de raamovereenkomst op basis van hun rangschikking. De opdrachtnemer die bovenaan de rangschikking staat, wordt belast met de uitvoering van de opdracht; indien de opdrachtnemer bovenaan de rangschikking niet in staat is de dienst te verlenen, kan de aanbestedende overheid de opdracht gunnen aan de tweede en de derde opdrachtnemer op de ranglijst; indien de opdracht wordt beëindigd als gevolg van tekortkomingen als bedoeld in artikel 3.6 en 3.13 van dit bestek, kan de aanbestedende dienst de opdracht gunnen aan de tweede respectievelijk de derde opdrachtnemer van de rangschikking.

Deze overeenkomst omvat geen aankoopverplichting vanwege de aanbestedende overheid. De opdracht houdt geen exclusiviteit in voor de opdrachtnemer. De aanbestedende overheid houdt zich derhalve het recht voor om voor gelijke/gelijkaardige voorwerpen een andere overheidsopdracht uit te schrijven.

Niet-beveiligde buitenparkeervoorzieningen voor fietsen en open beschermingsvoorzieningen

Perceel nr.: 1

Brussels Hoofdstedelijk Gewest.

De Ordonnantie van 22.1.2009 bepaalt in hoofdstuk 6, deel 5 de verschillende opdrachten die parking.brussels moet vervullen. Punt 10 bepaalt dat het Agentschap wordt belast met "de ontwikkeling van een aanbod aan beveiligde, publieke en overdekte bromfiets-, motorfietsen fietsstallingen die zijn aangepast aan de daarbij behorende behoeften". De doelstelling is het gebruik van de fiets stimuleren door stallingsmogelijkheden en -beveiliging aan te bieden.

Het GPBP maakt op dit vlak een onderscheid tussen twee soorten fietsparkeervoorzieningen: "Het kortparkeren van fietsen heeft betrekking op het parkeren in U-vormige fietsenrekken of in overdekte stallingen die vrij toegankelijk en gratis voor de gebruiker zijn."; "Het langparkeren van fietsen heeft betrekking op het parkeren in voorzieningen van het type "afgesloten box" of in een garage. De toegang tot die voorzieningen is betalend."

Het GPBP specificeert de rol van parking.brussels als ondersteuning van de gemeenten bij de ontwikkeling van het aanbod aan beveiligde stallingen. "De aanvrager mag zich wenden tot de gemeente of het Parkeeragentschap."

Aan de andere kant specificeert het GPBP de rol van parking.brussels met betrekking tot het creëren van het aanbod aan fietsenstallingen buiten de openbare weg. "Het Parkeeragentschap begeleidt indien nodig de installatie van deze voorzieningen en houdt zich er in voorkomend geval zelf mee bezig."; "De publieke parkings bevatten minstens een fietsparkeerplaats per tien autoparkeerplaatsen."; "Binnen het dienstenaanbod dat een transitparking verleent, moet de intermodaliteit met de fiets mogelijk zijn en aangemoedigd worden. Transitparkings omvatten dan ook een beveiligde en gemakkelijk toegankelijke ruimte voor fietsen."

Overwegende deze voorschriften positioneert parking.brussels zich op de eerste plaats als facilitator van de ontwikkeling van het aanbod van beveiligde fietsenstallingen op de openbare weg ten dienste van de gemeenten en burgers; op de tweede plaats als actor voor de ontwikkeling van een oplossing voor beveiligde fietsenstallingen buiten de openbare weg.

Om de eigen opdrachten tot een goed einde te kunnen brengen, lanceert parking.brussels een opdracht voor diensten en leveringen betreffende de levering, de installatie, de instandhouding en het onderhoud van fietsparkeervoorzieningen en materiaal voor de inrichting van fietsenparkings.

Deze overeenkomst is een Aankoopcentrale waar een aanbestedende overheid (het Parkeerbureau van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest) gecentraliseerde aankoopactiviteiten verricht overeenkomstig artikel 2, 6 o , van de Wet inzake overheidsopdrachten, waar een aankoopcentrale gedefinieerd wordt. Volgens art. 47, § 1, van voornoemde Wet kunnen de begunstigden van de aankoopcentrale de leveringen en/of diensten van deze raamovereenkomst verwerven. De begunstigden zijn voornamelijk de Gemeenten van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest die bij overeenkomst ingetekend zullen hebben op deze aankoopcentrale. De gewestelijke administraties en de instellingen van openbaar belang in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest kunnen zich eveneens per overeenkomst bij deze aankoopcentrale aansluiten.

Deze raamovereenkomst bestaat uit de volgende vijf percelen:

- perceel 1: niet-beveiligde buitenparkeervoorzieningen voor fietsen en open beschermingsvoorzieningen,

- perceel 2: beveiligde binnenparkeervoorzieningen voor fietsen,

- perceel 3: beveiligde buitenparkeervoorzieningen voor fietsen,

- perceel 4: fietsparkeervoorzieningen ter gelegenheid van evenementen,

- perceel 5: inrichtingswerken en -materieel voor fietsparkings.

In het kader van het cascadeprincipe zullen drie opdrachtnemers worden aangesteld als deelnemers aan de raamovereenkomst op basis van hun rangschikking. De opdrachtnemer die bovenaan de rangschikking staat, wordt belast met de uitvoering van de opdracht; indien de opdrachtnemer bovenaan de rangschikking niet in staat is de dienst te verlenen, kan de aanbestedende overheid de opdracht gunnen aan de tweede en de derde opdrachtnemer op de ranglijst; indien de opdracht wordt beëindigd als gevolg van tekortkomingen als bedoeld in artikel 3.6 en 3.13 van dit bestek, kan de aanbestedende dienst de opdracht gunnen aan de tweede respectievelijk de derde opdrachtnemer van de rangschikking.

Deze overeenkomst omvat geen aankoopverplichting vanwege de aanbestedende overheid. De opdracht houdt geen exclusiviteit in voor de opdrachtnemer. De aanbestedende overheid houdt zich derhalve het recht voor om voor gelijke/gelijkaardige voorwerpen een andere overheidsopdracht uit te schrijven.

Gunningscriteria Looptijd in maanden 48

Beveiligde binnenparkeervoorzieningen voor fietsen

Perceel nr.: 2

Brussels Hoofdstedelijk Gewest

De Ordonnantie van 22.1.2009 bepaalt in hoofdstuk 6, deel 5 de verschillende opdrachten die parking.brussels moet vervullen. Punt 10 bepaalt dat het Agentschap wordt belast met "de ontwikkeling van een aanbod aan beveiligde, publieke en overdekte bromfiets-, motorfietsen fietsstallingen die zijn aangepast aan de daarbij behorende behoeften". De doelstelling is het gebruik van de fiets stimuleren door stallingsmogelijkheden en -beveiliging aan te bieden.

Het GPBP maakt op dit vlak een onderscheid tussen twee soorten fietsparkeervoorzieningen: "Het kortparkeren van fietsen heeft betrekking op het parkeren in U-vormige fietsenrekken of in overdekte stallingen die vrij toegankelijk en gratis voor de gebruiker zijn."; "Het langparkeren van fietsen heeft betrekking op het parkeren in voorzieningen van het type "afgesloten box" of in een garage. De toegang tot die voorzieningen is betalend."

Het GPBP specificeert de rol van parking.brussels als ondersteuning van de gemeenten bij de ontwikkeling van het aanbod aan beveiligde stallingen. "De aanvrager mag zich wenden tot de gemeente of het Parkeeragentschap."

Aan de andere kant specificeert het GPBP de rol van parking.brussels met betrekking tot het creëren van het aanbod aan fietsenstallingen buiten de openbare weg. "Het Parkeeragentschap begeleidt indien nodig de installatie van deze voorzieningen en houdt zich er in voorkomend geval zelf mee bezig."; "De publieke parkings bevatten minstens een fietsparkeerplaats per tien autoparkeerplaatsen."; "Binnen het dienstenaanbod dat een transitparking verleent, moet de intermodaliteit met de fiets mogelijk zijn en aangemoedigd worden. Transitparkings omvatten dan ook een beveiligde en gemakkelijk toegankelijke ruimte voor fietsen."

Overwegende deze voorschriften positioneert parking.brussels zich op de eerste plaats als facilitator van de ontwikkeling van het aanbod van beveiligde fietsenstallingen op de openbare weg ten dienste van de gemeenten en burgers; op de tweede plaats als actor voor de ontwikkeling van een oplossing voor beveiligde fietsenstallingen buiten de openbare weg.

Om de eigen opdrachten tot een goed einde te kunnen brengen, lanceert parking.brussels een opdracht voor diensten en leveringen betreffende de levering, de installatie, de instandhouding en het onderhoud van fietsparkeervoorzieningen en materiaal voor de inrichting van fietsenparkings.

Deze overeenkomst is een Aankoopcentrale waar een aanbestedende overheid (het Parkeerbureau van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest) gecentraliseerde aankoopactiviteiten verricht overeenkomstig artikel 2, 6 o , van de Wet inzake overheidsopdrachten, waar een aankoopcentrale gedefinieerd wordt. Volgens art. 47, § 1, van voornoemde Wet kunnen de begunstigden van de aankoopcentrale de leveringen en/of diensten van deze raamovereenkomst verwerven. De begunstigden zijn voornamelijk de Gemeenten van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest die bij overeenkomst ingetekend zullen hebben op deze aankoopcentrale. De gewestelijke administraties en de instellingen van openbaar belang in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest kunnen zich eveneens per overeenkomst bij deze aankoopcentrale aansluiten.

Deze raamovereenkomst bestaat uit de volgende vijf percelen:

- perceel 1: niet-beveiligde buitenparkeervoorzieningen voor fietsen en open beschermingsvoorzieningen,

- perceel 2: beveiligde binnenparkeervoorzieningen voor fietsen,

- perceel 3: beveiligde buitenparkeervoorzieningen voor fietsen,

- perceel 4: fietsparkeervoorzieningen ter gelegenheid van evenementen,

- perceel 5: inrichtingswerken en -materieel voor fietsparkings.

In het kader van het cascadeprincipe zullen drie opdrachtnemers worden aangesteld als deelnemers aan de raamovereenkomst op basis van hun rangschikking. De opdrachtnemer die bovenaan de rangschikking staat, wordt belast met de uitvoering van de opdracht; indien de opdrachtnemer bovenaan de rangschikking niet in staat is de dienst te verlenen, kan de aanbestedende overheid de opdracht gunnen aan de tweede en de derde opdrachtnemer op de ranglijst; indien de opdracht wordt beëindigd als gevolg van tekortkomingen als bedoeld in artikel 3.6 en 3.13 van dit bestek, kan de aanbestedende dienst de opdracht gunnen aan de tweede respectievelijk de derde opdrachtnemer van de rangschikking.

Deze overeenkomst omvat geen aankoopverplichting vanwege de aanbestedende overheid. De opdracht houdt geen exclusiviteit in voor de opdrachtnemer. De aanbestedende overheid houdt zich derhalve het recht voor om voor gelijke/gelijkaardige voorwerpen een andere overheidsopdracht uit te schrijven.

Gunningscriteria Looptijd in maanden 48

Beveiligde buitenparkeervoorzieningen voor fietsen

Perceel nr.: 3

Brussels Hoofdstedelijk Gewest.

De Ordonnantie van 22.1.2009 bepaalt in hoofdstuk 6, deel 5 de verschillende opdrachten die parking.brussels moet vervullen. Punt 10 bepaalt dat het Agentschap wordt belast met "de ontwikkeling van een aanbod aan beveiligde, publieke en overdekte bromfiets-, motorfietsen fietsstallingen die zijn aangepast aan de daarbij behorende behoeften". De doelstelling is het gebruik van de fiets stimuleren door stallingsmogelijkheden en -beveiliging aan te bieden.

Het GPBP maakt op dit vlak een onderscheid tussen twee soorten fietsparkeervoorzieningen: "Het kortparkeren van fietsen heeft betrekking op het parkeren in U-vormige fietsenrekken of in overdekte stallingen die vrij toegankelijk en gratis voor de gebruiker zijn."; "Het langparkeren van fietsen heeft betrekking op het parkeren in voorzieningen van het type "afgesloten box" of in een garage. De toegang tot die voorzieningen is betalend."

Het GPBP specificeert de rol van parking.brussels als ondersteuning van de gemeenten bij de ontwikkeling van het aanbod aan beveiligde stallingen. "De aanvrager mag zich wenden tot de gemeente of het Parkeeragentschap."

Aan de andere kant specificeert het GPBP de rol van parking.brussels met betrekking tot het creëren van het aanbod aan fietsenstallingen buiten de openbare weg. "Het Parkeeragentschap begeleidt indien nodig de installatie van deze voorzieningen en houdt zich er in voorkomend geval zelf mee bezig."; "De publieke parkings bevatten minstens een fietsparkeerplaats per tien autoparkeerplaatsen."; "Binnen het dienstenaanbod dat een transitparking verleent, moet de intermodaliteit met de fiets mogelijk zijn en aangemoedigd worden. Transitparkings omvatten dan ook een beveiligde en gemakkelijk toegankelijke ruimte voor fietsen."

Overwegende deze voorschriften positioneert parking.brussels zich op de eerste plaats als facilitator van de ontwikkeling van het aanbod van beveiligde fietsenstallingen op de openbare weg ten dienste van de gemeenten en burgers; op de tweede plaats als actor voor de ontwikkeling van een oplossing voor beveiligde fietsenstallingen buiten de openbare weg.

Om de eigen opdrachten tot een goed einde te kunnen brengen, lanceert parking.brussels een opdracht voor diensten en leveringen betreffende de levering, de installatie, de instandhouding en het onderhoud van fietsparkeervoorzieningen en materiaal voor de inrichting van fietsenparkings.

Deze overeenkomst is een Aankoopcentrale waar een aanbestedende overheid (het Parkeerbureau van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest) gecentraliseerde aankoopactiviteiten verricht overeenkomstig artikel 2, 6 o , van de Wet inzake overheidsopdrachten, waar een aankoopcentrale gedefinieerd wordt. Volgens art. 47, § 1, van voornoemde Wet kunnen de begunstigden van de aankoopcentrale de leveringen en/of diensten van deze raamovereenkomst verwerven. De begunstigden zijn voornamelijk de Gemeenten van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest die bij overeenkomst ingetekend zullen hebben op deze aankoopcentrale. De gewestelijke administraties en de instellingen van openbaar belang in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest kunnen zich eveneens per overeenkomst bij deze aankoopcentrale aansluiten.

Deze raamovereenkomst bestaat uit de volgende vijf percelen:

- perceel 1: niet-beveiligde buitenparkeervoorzieningen voor fietsen en open beschermingsvoorzieningen,

- perceel 2: beveiligde binnenparkeervoorzieningen voor fietsen,

- perceel 3: beveiligde buitenparkeervoorzieningen voor fietsen,

- perceel 4: fietsparkeervoorzieningen ter gelegenheid van evenementen,

- perceel 5: inrichtingswerken en -materieel voor fietsparkings.

In het kader van het cascadeprincipe zullen drie opdrachtnemers worden aangesteld als deelnemers aan de raamovereenkomst op basis van hun rangschikking. De opdrachtnemer die bovenaan de rangschikking staat, wordt belast met de uitvoering van de opdracht; indien de opdrachtnemer bovenaan de rangschikking niet in staat is de dienst te verlenen, kan de aanbestedende overheid de opdracht gunnen aan de tweede en de derde opdrachtnemer op de ranglijst; indien de opdracht wordt beëindigd als gevolg van tekortkomingen als bedoeld in artikel 3.6 en 3.13 van dit bestek, kan de aanbestedende dienst de opdracht gunnen aan de tweede respectievelijk de derde opdrachtnemer van de rangschikking.

Deze overeenkomst omvat geen aankoopverplichting vanwege de aanbestedende overheid. De opdracht houdt geen exclusiviteit in voor de opdrachtnemer. De aanbestedende overheid houdt zich derhalve het recht voor om voor gelijke/gelijkaardige voorwerpen een andere overheidsopdracht uit te schrijven.

Gunningscriteria Looptijd in maanden 48

Fietsparkeervoorzieningen ter gelegenheid van evenementen

Perceel nr.: 4

Brussels Hoofdstedelijk Gewest.

De Ordonnantie van 22.1.2009 bepaalt in hoofdstuk 6, deel 5 de verschillende opdrachten die parking.brussels moet vervullen. Punt 10 bepaalt dat het Agentschap wordt belast met "de ontwikkeling van een aanbod aan beveiligde, publieke en overdekte bromfiets-, motorfietsen fietsstallingen die zijn aangepast aan de daarbij behorende behoeften". De doelstelling is het gebruik van de fiets stimuleren door stallingsmogelijkheden en -beveiliging aan te bieden.

Het GPBP maakt op dit vlak een onderscheid tussen twee soorten fietsparkeervoorzieningen: "Het kortparkeren van fietsen heeft betrekking op het parkeren in U-vormige fietsenrekken of in overdekte stallingen die vrij toegankelijk en gratis voor de gebruiker zijn."; "Het langparkeren van fietsen heeft betrekking op het parkeren in voorzieningen van het type "afgesloten box" of in een garage. De toegang tot die voorzieningen is betalend."

Het GPBP specificeert de rol van parking.brussels als ondersteuning van de gemeenten bij de ontwikkeling van het aanbod aan beveiligde stallingen. "De aanvrager mag zich wenden tot de gemeente of het Parkeeragentschap."

Aan de andere kant specificeert het GPBP de rol van parking.brussels met betrekking tot het creëren van het aanbod aan fietsenstallingen buiten de openbare weg. "Het Parkeeragentschap begeleidt indien nodig de installatie van deze voorzieningen en houdt zich er in voorkomend geval zelf mee bezig."; "De publieke parkings bevatten minstens een fietsparkeerplaats per tien autoparkeerplaatsen."; "Binnen het dienstenaanbod dat een transitparking verleent, moet de intermodaliteit met de fiets mogelijk zijn en aangemoedigd worden. Transitparkings omvatten dan ook een beveiligde en gemakkelijk toegankelijke ruimte voor fietsen."

Overwegende deze voorschriften positioneert parking.brussels zich op de eerste plaats als facilitator van de ontwikkeling van het aanbod van beveiligde fietsenstallingen op de openbare weg ten dienste van de gemeenten en burgers; op de tweede plaats als actor voor de ontwikkeling van een oplossing voor beveiligde fietsenstallingen buiten de openbare weg.

Om de eigen opdrachten tot een goed einde te kunnen brengen, lanceert parking.brussels een opdracht voor diensten en leveringen betreffende de levering, de installatie, de instandhouding en het onderhoud van fietsparkeervoorzieningen en materiaal voor de inrichting van fietsenparkings.

Deze overeenkomst is een Aankoopcentrale waar een aanbestedende overheid (het Parkeerbureau van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest) gecentraliseerde aankoopactiviteiten verricht overeenkomstig artikel 2, 6 o , van de Wet inzake overheidsopdrachten, waar een aankoopcentrale gedefinieerd wordt. Volgens art. 47, § 1, van voornoemde Wet kunnen de begunstigden van de aankoopcentrale de leveringen en/of diensten van deze raamovereenkomst verwerven. De begunstigden zijn voornamelijk de Gemeenten van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest die bij overeenkomst ingetekend zullen hebben op deze aankoopcentrale. De gewestelijke administraties en de instellingen van openbaar belang in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest kunnen zich eveneens per overeenkomst bij deze aankoopcentrale aansluiten.

Deze raamovereenkomst bestaat uit de volgende vijf percelen:

- perceel 1: niet-beveiligde buitenparkeervoorzieningen voor fietsen en open beschermingsvoorzieningen,

- perceel 2: beveiligde binnenparkeervoorzieningen voor fietsen,

- perceel 3: beveiligde buitenparkeervoorzieningen voor fietsen,

- perceel 4: fietsparkeervoorzieningen ter gelegenheid van evenementen,

- perceel 5: inrichtingswerken en -materieel voor fietsparkings.

In het kader van het cascadeprincipe zullen drie opdrachtnemers worden aangesteld als deelnemers aan de raamovereenkomst op basis van hun rangschikking. De opdrachtnemer die bovenaan de rangschikking staat, wordt belast met de uitvoering van de opdracht; indien de opdrachtnemer bovenaan de rangschikking niet in staat is de dienst te verlenen, kan de aanbestedende overheid de opdracht gunnen aan de tweede en de derde opdrachtnemer op de ranglijst; indien de opdracht wordt beëindigd als gevolg van tekortkomingen als bedoeld in artikel 3.6 en 3.13 van dit bestek, kan de aanbestedende dienst de opdracht gunnen aan de tweede respectievelijk de derde opdrachtnemer van de rangschikking.

Deze overeenkomst omvat geen aankoopverplichting vanwege de aanbestedende overheid. De opdracht houdt geen exclusiviteit in voor de opdrachtnemer. De aanbestedende overheid houdt zich derhalve het recht voor om voor gelijke/gelijkaardige voorwerpen een andere overheidsopdracht uit te schrijven.

Gunningscriteria Looptijd in maanden 48

Inrichtingswerken en -materieel voor fietsparkings

Perceel nr.: 5

Brussels Hoofdstedelijk Gewest.

De Ordonnantie van 22.1.2009 bepaalt in hoofdstuk 6, deel 5 de verschillende opdrachten die parking.brussels moet vervullen. Punt 10 bepaalt dat het Agentschap wordt belast met "de ontwikkeling van een aanbod aan beveiligde, publieke en overdekte bromfiets-, motorfietsen fietsstallingen die zijn aangepast aan de daarbij behorende behoeften". De doelstelling is het gebruik van de fiets stimuleren door stallingsmogelijkheden en -beveiliging aan te bieden.

Het GPBP maakt op dit vlak een onderscheid tussen twee soorten fietsparkeervoorzieningen: "Het kortparkeren van fietsen heeft betrekking op het parkeren in U-vormige fietsenrekken of in overdekte stallingen die vrij toegankelijk en gratis voor de gebruiker zijn."; "Het langparkeren van fietsen heeft betrekking op het parkeren in voorzieningen van het type "afgesloten box" of in een garage. De toegang tot die voorzieningen is betalend."

Het GPBP specificeert de rol van parking.brussels als ondersteuning van de gemeenten bij de ontwikkeling van het aanbod aan beveiligde stallingen. "De aanvrager mag zich wenden tot de gemeente of het Parkeeragentschap."

Aan de andere kant specificeert het GPBP de rol van parking.brussels met betrekking tot het creëren van het aanbod aan fietsenstallingen buiten de openbare weg. "Het Parkeeragentschap begeleidt indien nodig de installatie van deze voorzieningen en houdt zich er in voorkomend geval zelf mee bezig."; "De publieke parkings bevatten minstens een fietsparkeerplaats per tien autoparkeerplaatsen."; "Binnen het dienstenaanbod dat een transitparking verleent, moet de intermodaliteit met de fiets mogelijk zijn en aangemoedigd worden. Transitparkings omvatten dan ook een beveiligde en gemakkelijk toegankelijke ruimte voor fietsen."

Overwegende deze voorschriften positioneert parking.brussels zich op de eerste plaats als facilitator van de ontwikkeling van het aanbod van beveiligde fietsenstallingen op de openbare weg ten dienste van de gemeenten en burgers; op de tweede plaats als actor voor de ontwikkeling van een oplossing voor beveiligde fietsenstallingen buiten de openbare weg.

Om de eigen opdrachten tot een goed einde te kunnen brengen, lanceert parking.brussels een opdracht voor diensten en leveringen betreffende de levering, de installatie, de instandhouding en het onderhoud van fietsparkeervoorzieningen en materiaal voor de inrichting van fietsenparkings.

Deze overeenkomst is een Aankoopcentrale waar een aanbestedende overheid (het Parkeerbureau van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest) gecentraliseerde aankoopactiviteiten verricht overeenkomstig artikel 2, 6 o , van de Wet inzake overheidsopdrachten, waar een aankoopcentrale gedefinieerd wordt. Volgens art. 47, § 1, van voornoemde Wet kunnen de begunstigden van de aankoopcentrale de leveringen en/of diensten van deze raamovereenkomst verwerven. De begunstigden zijn voornamelijk de Gemeenten van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest die bij overeenkomst ingetekend zullen hebben op deze aankoopcentrale. De gewestelijke administraties en de instellingen van openbaar belang in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest kunnen zich eveneens per overeenkomst bij deze aankoopcentrale aansluiten.

Deze raamovereenkomst bestaat uit de volgende vijf percelen:

- perceel 1: niet-beveiligde buitenparkeervoorzieningen voor fietsen en open beschermingsvoorzieningen

- perceel 2: beveiligde binnenparkeervoorzieningen voor fietsen

- perceel 3: beveiligde buitenparkeervoorzieningen voor fietsen

- perceel 4: fietsparkeervoorzieningen ter gelegenheid van evenementen

- perceel 5: inrichtingswerken en -materieel voor fietsparkings

In het kader van het cascadeprincipe zullen drie opdrachtnemers worden aangesteld als deelnemers aan de raamovereenkomst op basis van hun rangschikking. De opdrachtnemer die bovenaan de rangschikking staat, wordt belast met de uitvoering van de opdracht; indien de opdrachtnemer bovenaan de rangschikking niet in staat is de dienst te verlenen, kan de aanbestedende overheid de opdracht gunnen aan de tweede en de derde opdrachtnemer op de ranglijst; indien de opdracht wordt beëindigd als gevolg van tekortkomingen als bedoeld in artikel 3.6 en 3.13 van dit bestek, kan de aanbestedende dienst de opdracht gunnen aan de tweede respectievelijk de derde opdrachtnemer van de rangschikking.

Deze overeenkomst omvat geen aankoopverplichting vanwege de aanbestedende overheid. De opdracht houdt geen exclusiviteit in voor de opdrachtnemer. De aanbestedende overheid houdt zich derhalve het recht voor om voor gelijke/gelijkaardige voorwerpen een andere overheidsopdracht uit te schrijven.

Gunningscriteria Looptijd in maanden 48

AFDELING: JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

Klasse: n.v.t., Categorie: n.v.t.

AFDELING: PROCEDURE

Termijn voor ontvangst van projecten of deelnemingsaanvragen: 2020-07-01 Plaatselijke tijd: 12:00 Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend: Datum: 2020-07-01 Plaatselijke tijd: 12:00

AFDELING: AANVULLENDE INLICHTINGEN

Raad van State Wetenschapstraat 33 Brussel 1040 Datum van verzending van deze aankondiging: 2020-05-22