N. 60/2024 - 00177465-2024 Gelieve hieronder de geselecteerde Europese overheidsopdracht te vinden.

zondag 11 mei 2025
NLD - Onderwerp: Wmo Trapliften - Gemeenten Apeldoorn, Brummen, Deventer, Epe, Hattem, Heerde, Lochem, Olst-Wijhe, Voorst en Zutphen
Gelieve hieronder de geselecteerde Europese overheidsopdracht te vinden.
N. 60/2024 - 00177465-2024
Publicatiedatum:21/03/2024
Uiterste datum:02/04/2024
 
Type:Aankondiging van een opdracht – algemene richtlijn, standaardregeling
Land:NLD
Beknopte beschrijving:
De deelnemende gemeenten Apeldoorn, Brummen, Deventer, Epe, Hattem, Heerde, Lochem, Olst-Wijhe, Voorst en Zutphen (hierna: opdrachtgever) wensen een nieuwe raamovereenkomst af te sluiten voor het kopen zonder gemeentelijk depot van Trapliften in het kader van- en overeenkomstig de Wet maatschappelijke ondersteuning 2015 (Wmo). Dit op basis van een reële all-in vergoeding (all-in categorieprijzen koop en servicedienstverlening). Voor de all-in tarieven wordt alomvattend zorg gedragen voor inmeten, passen, (af)leveren, plaatsen, installeren, gebruiksklaar (op)leveren van de goedkoopst adequate minst belemmerende duurzame traplift(oplossing) inclusief de bijbehorende service-dienstverlening aan inwoners die daar op basis van de Wmo voor in aanmerking komen. Dit ter ondersteuning van hun zelfredzaamheid en om te kunnen participeren en zich te kunnen handhaven in de samenleving en de zelfstandigheid om zo lang mogelijk thuis te kunnen blijven wonen te vergroten. Zie Aanbestedingsdocumenten, ook voor geraamde waarde
Aanbestedende overheid:
Gemeente Deventer

CPV-classificatie (gemeenschappelijke woordenlijst overheidsopdrachten):
Beschrijving:



Tekst in originele taal

Nederland: Trapliften
Wmo Trapliften - Gemeenten Apeldoorn, Brummen, Deventer, Epe, Hattem, Heerde, Lochem, Olst-Wijhe, Voorst en Zutphen

60/2024 - 00177465-2024

Aankondiging van een opdracht of concessie – standaardregeling - Wijziging van een aankondiging

1. Koper

1.1 Koper

Officiële naam: Gemeente Deventer
Rechtsvorm van de koper: Regionale overheid
Activiteit van de aanbestedende dienst: Algemene overheidsdiensten

1.1 Koper

Officiële naam: Gemeente Brummen
Rechtsvorm van de koper: Regionale overheid
Activiteit van de aanbestedende dienst: Algemene overheidsdiensten

1.1 Koper

Officiële naam: Gemeente Hattem
Rechtsvorm van de koper: Regionale overheid
Activiteit van de aanbestedende dienst: Algemene overheidsdiensten

1.1 Koper

Officiële naam: Gemeente Heerde
Rechtsvorm van de koper: Regionale overheid
Activiteit van de aanbestedende dienst: Algemene overheidsdiensten

1.1 Koper

Officiële naam: Gemeente Lochem
Rechtsvorm van de koper: Regionale overheid
Activiteit van de aanbestedende dienst: Algemene overheidsdiensten

1.1 Koper

Officiële naam: Gemeente Olst-Wijhe
Rechtsvorm van de koper: Publiekrechtelijke instelling
Activiteit van de aanbestedende dienst: Algemene overheidsdiensten

1.1 Koper

Officiële naam: Gemeente Voorst
Rechtsvorm van de koper: Publiekrechtelijke instelling
Activiteit van de aanbestedende dienst: Algemene overheidsdiensten

1.1 Koper

Officiële naam: Gemeente Zutphen
Rechtsvorm van de koper: Regionale overheid
Activiteit van de aanbestedende dienst: Algemene overheidsdiensten

1.1 Koper

Officiële naam: Gemeente Apeldoorn, team Inkoop
Rechtsvorm van de koper: Regionale overheid
Activiteit van de aanbestedende dienst: Algemene overheidsdiensten

1.1 Koper

Officiële naam: Gemeente Epe
Rechtsvorm van de koper: Regionale overheid
Activiteit van de aanbestedende dienst: Algemene overheidsdiensten

2. Procedure

2.1 Procedure

Titel: Wmo Trapliften - Gemeenten Apeldoorn, Brummen, Deventer, Epe, Hattem, Heerde, Lochem, Olst-Wijhe, Voorst en Zutphen
Beschrijving: De deelnemende gemeenten Apeldoorn, Brummen, Deventer, Epe, Hattem, Heerde, Lochem, Olst-Wijhe, Voorst en Zutphen (hierna: opdrachtgever) wensen een nieuwe raamovereenkomst af te sluiten voor het kopen zonder gemeentelijk depot van Trapliften in het kader van- en overeenkomstig de Wet maatschappelijke ondersteuning 2015 (Wmo). Dit op basis van een reële all-in vergoeding (all-in categorieprijzen koop en servicedienstverlening). Voor de all-in tarieven wordt alomvattend zorg gedragen voor inmeten, passen, (af)leveren, plaatsen, installeren, gebruiksklaar (op)leveren van de goedkoopst adequate minst belemmerende duurzame traplift(oplossing) inclusief de bijbehorende service-dienstverlening aan inwoners die daar op basis van de Wmo voor in aanmerking komen. Dit ter ondersteuning van hun zelfredzaamheid en om te kunnen participeren en zich te kunnen handhaven in de samenleving en de zelfstandigheid om zo lang mogelijk thuis te kunnen blijven wonen te vergroten. Zie Aanbestedingsdocumenten, ook voor geraamde waarde
Identificatiecode van de procedure: a21c95b9-39d4-42ea-91cb-cb132c8d3372
Type procedure: Openbaar
De procedure wordt versneld: neen
Rechtvaardiging voor de versnelde procedure:
Belangrijkste kenmerken van de procedure: De deelnemende gemeenten Apeldoorn, Brummen, Deventer, Epe, Hattem, Heerde, Lochem, Olst-Wijhe, Voorst en Zutphen (hierna: opdrachtgever) wensen een nieuwe raamovereenkomst af te sluiten voor het kopen zonder gemeentelijk depot van Trapliften in het kader van- en overeenkomstig de Wet maatschappelijke ondersteuning 2015 (Wmo). Dit op basis van een reële all-in vergoeding (all-in categorieprijzen koop en servicedienstverlening). Voor de all-in tarieven wordt alomvattend zorg gedragen voor inmeten, passen, (af)leveren, plaatsen, installeren, gebruiksklaar (op)leveren van de goedkoopst adequate minst belemmerende duurzame traplift(oplossing) inclusief de bijbehorende service-dienstverlening aan inwoners die daar op basis van de Wmo voor in aanmerking komen. Dit ter ondersteuning van hun zelfredzaamheid en om te kunnen participeren en zich te kunnen handhaven in de samenleving en de zelfstandigheid om zo lang mogelijk thuis te kunnen blijven wonen te vergroten.

2.1.1 Doel

Aard van het contract: Leveringen
Belangrijkste classificatie (cpv): 44115600 Trapliften

2.1.2 Plaats van uitvoering

Onderverdeling land (NUTS): Zuidwest-Overijssel (NL212)
Land: Nederland
Aanvullende informatie: de gemeenten, Brummen, Deventer, Epe, Hattem, Heerde, Lochem, Olst-Wijhe, Voorst en Zutphen

2.1.2 Plaats van uitvoering

Onderverdeling land (NUTS): Veluwe (NL221)
Land: Nederland
Aanvullende informatie: de gemeenten, Brummen, Deventer, Epe, Hattem, Heerde, Lochem, Olst-Wijhe, Voorst en Zutphen

2.1.2 Plaats van uitvoering

Onderverdeling land (NUTS): Achterhoek (NL225)
Land: Nederland
Aanvullende informatie: de gemeenten, Brummen, Deventer, Epe, Hattem, Heerde, Lochem, Olst-Wijhe, Voorst en Zutphen

2.1.3 Waarde

Geraamde waarde exclusief btw: 17 000 000 Euro

2.1.4 Algemene informatie

Aanvullende informatie: Vragen kunnen gesteld worden d.m.v. het indienen van het ingevulde format Bijlage 7 OA format vragen NvI. Het format kunt u indienen als bijlage bij een bericht in de berichtenmodule.
Rechtsgrondslag:
Richtlijn 2014/24/EU

2.1.5 Voorwaarden van de aanbesteding

Voorwaarden voor indiening:
De inschrijver moet op alle percelen inschrijven

2.1.6 Gronden voor uitsluiting

Louter nationale uitsluitingsgronden: Uitsluitingsgronden zijn opgevoerd in de aanbestedingsdocumenten of in TenderNed toegevoegd.

5. Perceel

5.1 Technische ID van het kavel: LOT-0000

Titel: Wmo Trapliften
Beschrijving: De deelnemende gemeenten Apeldoorn, Brummen, Deventer, Epe, Hattem, Heerde, Lochem, Olst-Wijhe, Voorst en Zutphen (hierna: opdrachtgever) wensen een nieuwe raamovereenkomst af te sluiten voor het kopen zonder gemeentelijk depot van Trapliften in het kader van- en overeenkomstig de Wet maatschappelijke ondersteuning 2015 (Wmo). Dit op basis van een reële all-in vergoeding (all-in categorieprijzen koop en servicedienstverlening). Voor de all-in tarieven wordt alomvattend zorg gedragen voor inmeten, passen, (af)leveren, plaatsen, installeren, gebruiksklaar (op)leveren van de goedkoopst adequate minst belemmerende duurzame traplift(oplossing) inclusief de bijbehorende service-dienstverlening aan inwoners die daar op basis van de Wmo voor in aanmerking komen. Dit ter ondersteuning van hun zelfredzaamheid en om te kunnen participeren en zich te kunnen handhaven in de samenleving en de zelfstandigheid om zo lang mogelijk thuis te kunnen blijven wonen te vergroten. Zie Offerteaanvraag
Interne identificatiecode: 1

5.1.1 Doel

Aard van het contract: Leveringen
Belangrijkste classificatie (cpv): 44115600 Trapliften
Opties:
Beschrijving van de opties: Dit betreft de looptijd inclusief verlengingen, zie de Offerteaanvraag voor de exacte looptijd.

5.1.2 Plaats van uitvoering

Onderverdeling land (NUTS): Zuidwest-Overijssel (NL212)
Land: Nederland
Aanvullende informatie: de gemeenten, Brummen, Deventer, Epe, Hattem, Heerde, Lochem, Olst-Wijhe, Voorst en Zutphen

5.1.2 Plaats van uitvoering

Onderverdeling land (NUTS): Veluwe (NL221)
Land: Nederland
Aanvullende informatie: de gemeenten, Brummen, Deventer, Epe, Hattem, Heerde, Lochem, Olst-Wijhe, Voorst en Zutphen

5.1.2 Plaats van uitvoering

Onderverdeling land (NUTS): Achterhoek (NL225)
Land: Nederland
Aanvullende informatie: de gemeenten, Brummen, Deventer, Epe, Hattem, Heerde, Lochem, Olst-Wijhe, Voorst en Zutphen

5.1.3 Geraamde duur

Looptijd: 120 Maand

5.1.4 Verlenging

Maximumaantal verlengingen: 3
De koper behoudt zich het recht voor aanvullende aankopen te doen bij de contractant, zoals hier beschreven: Dit betreft de looptijd inclusief verlengingen, zie de Offerteaanvraag voor de exacte looptijd.

5.1.6 Algemene informatie

Voorbehouden deelname: Deelname is niet voorbehouden.
De namen en beroepskwalificaties van het voor de uitvoering van de opdracht ingezette personeel moeten worden vermeld: Niet vereist
Aanbestedingsproject dat niet uit EU-fondsen wordt gefinancierd
De aanbesteding valt onder de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA): ja

5.1.9 Selectiecriteria

Criterium:
Type: Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen
Naam: E1 Beroepsbevoegdheid (Inschrijving Handelsregister)
Beschrijving: Om de rechtsgeldigheid van de ondertekende verklaringen en bewijsmiddelen te kunnen vaststellen is het noodzakelijk dat inschrijver een (kopie van) bewijs van inschrijving in het handels- en/of beroepenregister van de Kamer van Koophandel toevoegt aan de inschrijving van maximaal 6 maanden oud, te rekenen vanaf sluitingsdatum voor het indienen van de inschrijving of indien van toepassing (bijvoorbeeld bij een getrapte organisatiestructuur met bovenliggende partijen) meerdere uittreksels uit het Handelsregister van de Kamer van Koophandel toe te voegen niet ouder dan zes (6) maanden op het moment van inschrijving.
Gebruik van dit criterium: Gebruikt
Criterium:
Type: Economische en financiële draagkracht
Naam: E2 Bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering
Beschrijving: Door het ondertekenen van het ‘Uniform Europees Aanbestedingsdocument’ verklaart inschrijver: dat hij behoorlijk (tenminste voor een bedrag van minimaal € 1.000.000, -) verzekerd is (wettelijke aansprakelijkheidsverzekering) voor de uitvoering van de opdracht en dat hij zich, als de raamovereenkomst met hem wordt gesloten, tijdens de looptijd van de uitvoering van de raamovereenkomst adequaat verzekerd houdt.
Gebruik van dit criterium: Gebruikt
Criterium:
Type: Economische en financiële draagkracht
Naam: E3 Stabiliteit Onderneming
Beschrijving: b. Inschrijver verklaart een stabiele, kredietwaardige onderneming te zijn, die haar continuïteit zonder mitsen en maren ondubbelzinnig kan garanderen. Inschrijver moet hiertoe minimaal een recent (goedgekeurde) accountantsverklaring zonder een continuïteitsparagraaf kunnen overleggen. Deze paragraaf wordt alleen opgenomen door de accountant als deze vreest voor de (economische en financiële) continuïteit van inschrijvers onderneming
Gebruik van dit criterium: Gebruikt
Criterium:
Type: Technische en beroepsbekwaamheid
Naam: E4 Kerncompetenties
Beschrijving: Opdrachtgever heeft de volgende kerncompetenties vastgesteld die overeenkomen met ervaring op essentiële punten van de Raamovereenkomst: 1. Kerncompetentie 1: Inschrijver heeft aantoonbare ervaring met de levering van minimaal 232 trapliften op basis van een all-in tarievenstructuur op jaarbasis. 2. Kerncompetentie 2: Inschrijver heeft aantoonbare ervaring met de servicedienstverlening als bedoeld in deze aanbesteding met een omvang van minimaal 750 trapliften.
Gebruik van dit criterium: Gebruikt
Criterium:
Type: Technische en beroepsbekwaamheid
Naam: E5 Kwaliteitsborging/Kwaliteitsmanagemensysteem
Beschrijving: Door het ondertekenen van het ‘Uniform Europees Aanbestedingsdocument’ verklaart inschrijver: • dat hij beschikt over een geldig gecertificeerd kwaliteitszorgsysteem NEN/ISO 9001:2015, waarbij het certificaat is opgesteld door een certificatie-instelling, die erkend is binnen de (inter)nationale accreditatiestructuur. Of: • dat hij een kwaliteitszorgsysteem heeft dat minimaal gelijkwaardig is aan een gecertificeerd kwaliteitszorgsysteem NEN/ISO 9001:2015. Onder gelijkwaardig wordt verstaan: het voldoen aan de volgende kenmerken: o kwaliteitszorg is organisatiebreed verankerd (in beleid), geadopteerd door de verantwoordelijke directie en uitgedragen door deze directie (b.v. middels kwaliteitshandboek). De directie draagt ook de verantwoordelijkheid voor correcte opzet, uitvoering en beheersing van het kwaliteitsbeleid; o aanwezigheid en organisatiebrede uitvoering van relevante procedures met betrekking tot dienstverlening/eindproducten en beheer van middelen en documenten, waarbij continue verbetering een belangrijk aandachtspunt is; o aanwezigheid van de interne kwaliteitscyclus: meting, analyse en verbetering van kwaliteitsniveaus; o aanwezigheid van een periodieke onafhankelijke, deskundige audit op naleving van de kwaliteitsprocedures; o inwoner gerelateerde processen: er is een systeem om ervoor te zorgen dat (vanuit het perspectief van de inwoner) helder wordt gemaakt wat de behoefte van de inwoner is en dat deze behoefte verwerkt wordt in de bedrijfsprocessen. Als er in samenwerkingsverband (combinatie) wordt ingeschreven, moet iedere deelnemer aan dit samenwerkingsverband afzonderlijk aan de vereisten voldoen.
Gebruik van dit criterium: Gebruikt
Criterium:
Type: Technische en beroepsbekwaamheid
Naam: E6 Milieuzorg
Beschrijving: Door het ondertekenen van het ‘Uniform Europees Aanbestedingsdocument’ verklaart inschrijver: • dat hij, voor zover voor de uitvoering van deze raamovereenkomst noodzakelijk is, in het bezit is van de geldige benodigde milieuvergunningen en voldoet aan de vigerende wet- en regelgeving op het gebied van milieu, én • dat hij beschikt over een milieuzorgsysteem en ten aanzien hiervan in het bezit is van een geldig certificaat als bedoeld in de EMAS-verordening, zoals in Nederland het ISO-14001 certificaat. Of: • dat hij een milieuzorgsysteem heeft dat minimaal gelijkwaardig is aan een gecertificeerd milieuzorgsysteem. Onder gelijkwaardig wordt verstaan het voldoen aan de volgende kenmerken: o milieuzorg is organisatiebreed verankerd (in beleid), geadopteerd door de verantwoordelijke directie en uitgedragen door deze directie. De directie draagt ook de verantwoordelijkheid voor correcte opzet, uitvoering en beheersing van het milieubeleid; o volledig inzicht in de op de bedrijfsactiviteiten van toepassing zijnde milieuwet- en regelgeving en (op basis van controle/handhaving geconstateerde) naleving hiervan; o inzicht in op welke punten het milieu met de bedrijfsactiviteiten worden belast en hoe deze belasting kan worden teruggebracht; o aanwezigheid van plannen en uitvoering van acties om de milieubelasting steeds verder terug te brengen; o aanwezigheid van een periodieke onafhankelijke controle op naleving van de afspraken over milieuzorg; o aanwezigheid van rapportage over de naleving van de afspraken over milieuzorg. Ingeval in samenwerkingsverband (combinatie) wordt ingeschreven, moet iedere deelnemer aan het samenwerkingsverband afzonderlijk aan de vereisten inzake de milieuzorg voldoen.
Gebruik van dit criterium: Gebruikt
Criterium:
Type: Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen
Naam: E7 Uitsluitingsgronden
Beschrijving: Op de inschrijver zijn niet van toepassing, de omstandigheden zoals verwoord in de verplichte en facultatieve Uitsluitingsgronden. Het gaat hier om: • Alle verplichte Uitsluitingsgronden die in Deel III A en B van het ‘Uniform Europees Aanbestedingsdocument’ zijn opgenomen hiervoor geldt een terugkijktermijn van vijf jaar; • de facultatieve Uitsluitingsgronden die in Deel III C van het ‘Uniform Europees Aanbestedingsdocument’ zijn aangevinkt. Facultatieve Uitsluitingsgronden die gelden ten behoeve van deze aanbesteding zijn: a. Schending verplichting o.b.v. milieu-, sociaal- of arbeidsrecht; b. Faillissement, insolventie of gelijksoortig; d. Vervalsing van de mededinging; e. Belangenconflict; g. Prestaties uit het verleden; h. Valse verklaring; i. Onrechtmatige beïnvloeding. Voor deze uitsluitingsgronden geldt een terugkijktermijn van drie jaar. De verplichting tot uitsluiting van de inschrijver is ook van toepassing wanneer een bij onherroepelijk vonnis veroordeelde persoon lid is van het bestuurs-, leidinggevend of toezichthoudend orgaan van inschrijver of indien hij daarin een vertegenwoordigings-, beslissings- of controlebevoegdheid heeft. Prestaties uit het verleden Voor wat betreft de prestaties uit het verleden wordt door opdrachtgever het volgende verstaan: Drie jaar voorafgaand aan de publicatiedatum van de aanbestedingsprocedure (en ook tijdens de looptijd van de raamovereenkomst) is voor wat betreft inschrijver geen sprake geweest van aanzienlijke én/of voortdurende tekortkomingen in de uitvoering van (raam)overeenkomsten voor gemeente(n). - Een voortdurende tekortkomingen is van toepassing als in de uitvoering (ergens in Nederland) van een (raam)overeenkomst Wmo trapliften sprake is geweest van een ingebrekestelling die heeft geresulteerd in ontbinding omdat inschrijver niet heeft voldaan aan één of meerdere contractuele vereisten. - Onder aanzienlijke tekortkomingen wordt in ieder geval verstaan die gevallen waarin wanprestatie zijn vastgesteld of tekortkomingen hebben geleid tot vroegtijdige beëindiging van (raam)overeenkomsten. Inschrijver moet het volledig ingevulde en rechtsgeldig ondertekende ‘Uniform Europees Aanbestedingsdocument’ aan haar inschrijving toe voegen. Let op: het formulier vult meerdere keren automatisch de voor de inschrijver positieve antwoorden in. Het blijft de verantwoordelijkheid van de inschrijver om te verifiëren of dit klopt. In geval van een samenwerkingsverband of hoofdaannemer/onderaannemer(s) geldt ook dat op alle deelnemers hieraan geen uitsluitingsgronden van toepassing mogen zijn. En dat al deze deelnemers dit aan moeten tonen door middel van het overleggen van een ingevuld UEA, zie paragraaf 2.15.
Gebruik van dit criterium: Gebruikt
Criterium:
Type: Andere
Naam: E8 Beroep op draagkracht van derde(n)
Beschrijving: Als inschrijver niet zelfstandig in de uitvoering van de opdracht kan voorzien, is de mogelijkheid aanwezig om in te schrijven in samenwerking met andere ondernemingen. Inschrijven in samenwerking met andere ondernemingen kan op twee manieren: • Ofwel als samenwerkingsverband (‘combinatie’) waarbij elke deelnemer aan het samenwerkingsverband ieder voor zich en gezamenlijk hoofdelijk aansprakelijk is voor de gestanddoening van de verplichtingen die voortvloeien uit de inschrijving alsmede de eventuele uitvoering van de raamovereenkomst. In de bijlage 2 ‘Uniform Europees Aanbestedingsdocument’ moet worden aangegeven wie de leiding (penvoerder) van het samenwerkingsverband heeft en als verantwoordelijk gemachtigde richting opdrachtgever mogen optreden; • Ofwel als hoofdaannemer-onderaannemer constructie waarbij de hoofdaannemer optreedt als contractpartij en aansprakelijk is voor het nakomen van alle verplichtingen dus inclusief de verplichtingen die in onderaanneming worden gegeven.
Gebruik van dit criterium: Gebruikt
Criterium:
Type: Andere
Naam: E9 Combinatie
Beschrijving: Als een inschrijving wordt ingezonden door een samenwerkingsverband moet: • iedere deelnemer van het samenwerkingsverband de bijlage ‘Uniform Europees Aanbestedingsdocument’ rechtsgeldig ondertekenen waarbij alle tot dat samenwerkingsverband behorende ondernemingen ieder voor zich en gezamenlijk hoofdelijke aansprakelijkheid aanvaarden voor de gestanddoening van de verplichtingen voortvloeiend uit de inschrijving, alsmede voor de eventuele uitvoering van de raamovereenkomst, en • in het ‘Uniform Europees Aanbestedingsdocument’ (Deel II C) worden aangegeven wie de overige deelnemer(s) in het samenwerkingsverband is/zijn, welke onderneming namens het samenwerkingsverband penvoerder is en als verantwoordelijk gemachtigde richting opdrachtgever mag optreden en voor welke Geschiktheidseisen een beroep op de onderneming van de ondergetekende wordt gedaan.
Gebruik van dit criterium: Gebruikt
Criterium:
Type: Andere
Naam: E10 Onderaannemers en/of deelnemers waarop geen beroep als derde wordt gedaan
Beschrijving: In deze constructie is de hoofdaannemer de inschrijver. Als wordt aangemeld als hoofdaannemer moet: in de bijlage ‘Uniform Europees Aanbestedingsdocument’ (Deel II D) worden aangegeven voor welke Geschiktheidseisen inschrijver een beroep doet op een onderaannemer (derde) en wie de onderaannemer(s) (derde(n)) is/zijn. Zowel de hoofdaannemer als de onderaannemer(s) op wie een beroep wordt gedaan, moeten het ‘Uniform Europees Aanbestedingsdocument’ invullen en rechtsgeldig ondertekenen. De hoofdaannemer is bij deze constructie volledig aansprakelijk voor de gestanddoening van de verplichtingen voortvloeiend uit de inschrijving alsmede de eventuele uitvoering van de raamovereenkomst. De hoofdaannemer is ook aansprakelijk voor de nakoming van de verplichtingen van de door hem ingeschakelde onderaannemer(s). Als inschrijver een beroep doet op de financiële en economische draagkracht van een andere natuurlijke persoon of rechtspersoon (onderaannemer), is zowel de hoofdaannemer als de onderaannemer(s) op wie een beroep wordt gedaan hoofdelijk aansprakelijk voor de uitvoering van de opdracht.
Gebruik van dit criterium: Gebruikt
Criterium:
Type: Andere
Naam: E11 Concern/holding/dochteronderneming en gelieerde ondernemingen
Beschrijving: • Van een concern mogen slechts meerdere ondernemingen een inschrijving indienen, als zij kunnen aantonen dat zij ieder de inschrijving onafhankelijk van elkaar hebben opgesteld en de vertrouwelijkheid hierbij in acht hebben genomen. Kan dit niet door één van de betreffende inschrijvers worden aangetoond, dan leidt dit tot uitsluiting van alle tot het betreffende concern behorende inschrijvers. • Inschrijver dient bij zijn inschrijving te verklaren onderdeel uit te maken van het concern, de inschrijving geheel zelfstandig en onafhankelijk van het concern te hebben opgesteld, en inzichtelijk te maken welke ondernemingen onderdeel uitmaken van het concern door een beschrijving van de structuur en een organisatieschema/organogram van het concern bij te voegen. Opdrachtgever kan op deze wijze toetsen of er sprake is van dubbele inschrijvingen zodat een zuivere mededinging gewaarborgd blijft. Inschrijver is niet verplicht haar inschrijving aan andere maatschappijen in het concern kenbaar te maken, tenzij dit noodzakelijk is tot het doen van een geldige inschrijving. Bovenstaande geldt ook voor een holding, een dochteronderneming of een andersoortig gelieerde onderneming.
Gebruik van dit criterium: Gebruikt
Criterium:
Type: Andere
Gebruik van dit criterium: Niet gebruikt

5.1.10 Gunningscriteria

Criterium:
Type: Kwaliteit
Naam: SG1.1. Plan van Aanpak realisatie van de minst belemmerende trapliftoplossing
Beschrijving: Beoordelingselementen: In het PvE is vastgelegd welke dienstverlening in het kader van deze aanbesteding wordt vereist. De beoordelingscommissie wil in het plan van aanpak van inschrijver terugzien hoe inschrijver tijdens de uitvoering van de raamovereenkomst gaat zorgdragen en gaat borgen dat de trapliftoplossing die door inschrijver geplaatst wordt, in de praktijk ook daadwerkelijk de minst belemmerende trapliftoplossing is, zowel op de verdiepingsvloeren als op de trap. En waarom inschrijver hier met de ter beschikking staande trapliftoplossingen, mensen, middelen en materialen en andere maatregelen het beste en op duurzame wijze invulling aan gaat geven. Geef daarbij tevens per element herleidbaar aan op welke artikelen, onderwerpen en punten inschrijver, met het plan van aanpak aan strengere vereisten, KPI’s of voorwaarden gaat conformeren bovenop hetgeen reeds is vereist in de raamovereenkomst en PvE. Het plan van aanpak van inschrijver bevat minimaal de volgende elementen: • Chronologische beschrijving van alle processtappen die de inschrijver doorloopt na ontvangst van de nadere dienstverleningsopdracht van opdrachtgever tot en met de keuze van de minst belemmerende trapliftoplossing en vervolgens de processtappen tot en met de levering, installatie en oplevering van de trapliftoplossing; • Beschrijving van alle door inschrijver daarbij te hanteren technologische, digitale en overige middelen en materialen; • Beschrijving van de door inschrijver daarbij in te zetten medewerkers en hoe inschrijver zorgdraagt dat deze medewerkers voldoende geschoold, getraind en opgeleid zijn en op de hoogte zijn van alle actuele ontwikkelingen in de branche; • Beschrijving van de inschrijver ter beschikking staande en in te zetten trapliftoplossingen inclusief bijzonderheden en specificaties. • Beschrijving van één of meerdere trapliftsituaties waarin inschrijver geen trapliftoplossing voor gemeenten/inwoners kon realiseren en waarom, inclusief de referentiegegevens van de betreffende gemeente(n); • Beschrijving van één of meerdere trapliftsituaties waarin inschrijver voor gemeenten/inwoners wel de minst belemmerende trapliftoplossing kon plaatsen terwijl een andere leverancier(s) dat niet kon en waarom, inclusief de referentiegegevens van de betreffende gemeente(n). • Hoe inschrijver zorgdraagt dat de beschreven processtappen duurzaam verlopen en emissie en uitstoot tijdens het proces tot een minimum wordt beperkt. Beoordelingsaspecten: Het plan van aanpak van inschrijver wordt beoordeeld op de volgende aspecten: • De mate waarin het plan van aanpak volledig is (alle elementen bevat) en aansluit bij de vraagstelling; • De mate waarin het plan van aanpak aansluit bij de eisen en wensen van opdrachtgever; • De mate waarin de inschrijver meer biedt dan al is vereist; • De mate waarin de inschrijving vernieuwend is; • De mate waarin het plan van aanpak in de ogen van de beoordelingscommissie daadwerkelijk resulteert in de minst belemmerende trapliftoplossing; • De mate waarin de beschreven processtappen met maatregelen zijn geborgd; • De mate waarin dat wat is aangegeven in het plan van aanpak door inschrijver in de praktijk al is toegepast, voorzien is van verifieerbare prestatie-informatie en daardoor ook toetsbaar is; • De mate waarin de te hanteren technologische, digitale en overige middelen en materialen daadwerkelijk bijdragen aan het realiseren van de minst belemmerende trapliftoplossing; • De mate waarin de beschikbare trapliftoplossingen in de meeste trapliftsituaties in de minst belemmerende trapliftoplossing resulteren; • De mate waarin de in te zetten medewerkers optimaal geschoold, getraind en opgeleid zijn; • De mate waarin het plan van aanpak door de beoordelingscommissie als realistisch, praktisch uitvoerbaar en overtuigend wordt beoordeeld; • De mate waarin inschrijver een duurzaam proces doorloopt en emissie tot een minimum beperkt.
Gewicht (punten, exact): 25
Criterium:
Type: Kwaliteit
Naam: SG1.2 2. Plan van aanpak rechtstreeks contact en directe informatievoorziening
Beschrijving: Beoordelingselementen: In het PvE is vastgelegd welke dienstverlening in het kader van deze aanbesteding wordt vereist. De beoordelingscommissie wil in het plan van aanpak van inschrijver terugzien hoe inschrijver meer nog dan de eisen stellen zorg gaat dragen voor laagdrempelig en begrijpelijk rechtstreeks contact en directe (realtime) informatievoorziening voor zowel inwoner als opdrachtgever. Geef daarbij tevens per element herleidbaar aan op welke artikelen, onderwerpen en punten inschrijver, met het plan van aanpak aan strengere vereisten, KPI’s of voorwaarden gaat conformeren bovenop dat wat reeds is vereist in de raamovereenkomst en PvE. Het plan van aanpak bevat minimaal de volgende elementen: • Chronologische beschrijving van op welke momenten, op welke wijze, met welke (technologische) middelen en medewerkers inschrijver laagdrempelig en begrijpelijk rechtstreeks contact heeft met inwoners en opdrachtgever; • Welke informatie inschrijver op deze momenten met inwoners en opdrachtgever deelt; • Wat eventuele wachttijden zijn bij inschrijver voordat informatie beschikbaar is voor inwoners en opdrachtgever; • Hoe inschrijver borgt dat zijn communicatie door inwoners en opdrachtgever wordt begrepen; • Hoe inschrijver borgt dat zijn communicatie veilig is; • Hoe inschrijver borgt dat inschrijver niet meer communiceert dan nodig of noodzakelijk is; • Hoe inschrijver specifiek in geval van klachten communiceert. Beoordelingsaspecten: Het plan van aanpak wordt beoordeeld op de volgende aspecten: • De mate waarin het plan van aanpak volledig is (alle elementen bevat) en aansluit bij de vraagstelling; • De mate waarin het plan van aanpak aansluit bij de eisen en wensen van opdrachtgever; • De mate waarin de inschrijver meer biedt dan al is vereist; • De mate waarin de inschrijving vernieuwend is; • De mate waarin het plan van aanpak in de ogen van de beoordelingscommissie daadwerkelijk resulteert in en bijdraagt aan laagdrempelig en begrijpelijk rechtstreeks contact en directe (realtime) informatievoorziening voor zowel inwoner als opdrachtgever; • De mate waarin de beschreven communicatie met beveiligingsmaatregelen is geborgd; • De mate waarin dat wat is aangegeven in het plan van aanpak door inschrijver in de praktijk al is toegepast, voorzien is van verifieerbare prestatie-informatie en daardoor ook toetsbaar is; • De mate waarin de in te zetten medewerkers optimaal geschoold, getraind en opgeleid zijn; • De mate waarin het plan van aanpak door de beoordelingscommissie als realistisch, praktisch uitvoerbaar en overtuigend wordt beoordeeld;
Gewicht (punten, exact): 25
Criterium:
Type: Prijs
Naam: SG2 Totale kosten per jaar
Beschrijving: Voor de beoordeling van het sub-gunningscriterium “prijs” moet inschrijver het prijsinvulformulier all-in categorieprijzen (bijlage 5 prijsinvulformulier all-in categorieprijzen) volledig invullen. De door inschrijver aan te bieden all-in categorieprijzen koop staan in een redelijke verhouding ten opzichte van de overige aangeboden all-in categorieprijzen koop voor de andere categorieën en wijken daar niet onlogisch vanaf. Dit geldt ook voor de all-in categorieprijzen servicedienstverlening. Prijzen zijn in Euro’s en exclusief de wettelijk verschuldigde Btw, tenzij anders vermeld.
Gewicht (punten, exact): 50
Beschrijving van de methode die moet worden gebruikt als de weging niet aan de hand van criteria kan worden uitgedrukt:
Rechtvaardiging voor het niet vermelden van de weging van de gunningscriteria:

5.1.11 Aanbestedingsstukken

Termijn voor verzoeken om aanvullende informatie: 20/02/2024 10:00 +01:00

5.1.12 Voorwaarden van de aanbesteding

Voorwaarden voor indiening:
Elektronische indiening: Vereist
Talen waarin inschrijvingen of verzoeken tot deelname kunnen worden ingediend: Nederlands
Elektronische catalogus: Niet toegestaan
Varianten: Niet toegestaan
Uiterste datum voor de ontvangst van inschrijvingen: 02/04/2024 10:00 +02:00
Uiterste datum tot wanneer de inschrijving geldig moet blijven: 87 Dag
Informatie over de openbare opening:
Openingsdatum: 02/04/2024 10:15 +02:00
Voorwaarden van het contract:
De uitvoering van de opdracht moet plaatsvinden binnen het kader van programma’s voor maatwerkbedrijven: Neen
Elektronische facturering: Vereist
Er zal worden gebruikgemaakt van elektronische orderplaatsing: neen
Er zal worden gebruikgemaakt van elektronische betaling: neen
Rechtsvorm die moet worden aangenomen door een combinatie van inschrijvers aan wie een opdracht wordt gegund: Concern/holding/dochteronderneming en gelieerde ondernemingen-Onderaannemers en/of deelnemers waarop geen beroep als derde wordt gedaan-Combinatie-Beroep op draagkracht van derde(n)

5.1.15 Technieken

Raamovereenkomst:
Raamovereenkomst, met hernieuwde oproep tot mededinging
Maximumaantal deelnemers: 1
Rechtvaardiging voor de looptijd van de raamovereenkomst: Individuele gemeenten, onderdeel uitmakend van opdrachtgever, houden na deze periode de mogelijkheid open om de raamovereenkomst eenzijdig en stilzwijgend met drie maal twee jaar te verlengen tot uiterlijk 31 mei 2034. Een afwijkend besluit van een individuele gemeente die resulteert in het niet verlengen van de raamovereenkomst heeft geen invloed op de verlenging van de raamovereenkomst van de andere deelnemende gemeenten. Een raamovereenkomst kent in de regel een maximale termijn van 4 jaren. We kiezen er echter voor om een ruimere termijn te hanteren om de volgende redenen: • Een langere contractperiode beter is voor de continuïteit van de dienstverlening aan de inwoner en het vertrouwen van de inwoner; • Aangezien de functioneel technische afschrijvingstermijn van trapliften de periode van vier (4) jaar ruim overstijgt, trapliften daarnaast gemiddeld lange tijd, vaak tot meer dan tien (10) jaar, blijven uitstaan bij inwoners en worden en kunnen worden heringezet bij inwoners. • Opdrachtgever de tijd wenst in te bouwen om de samenwerking met de opdrachtnemer te kunnen bestendigen en opdrachtnemer de mogelijkheid te bieden duurzame investeringen te doen om optimaal invulling te kunnen geven aan de geformuleerde eisen en wensen in de aanbesteding. • Een langere looptijd resulteert in optimale omstandigheden voor effectief hergebruik en herinzet. Een langere contractperiode is beter voor de continuïteit van de dienstverlening aan de inwoner en het vertrouwen van de inwoner.
Informatie over het dynamische aankoopsysteem:
Geen dynamisch aankoopsysteem
Elektronische veiling: neen

5.1.16 Nadere inlichtingen, bemiddeling en evaluatie

Organisatie voor beroepsprocedures: Gemeente Deventer
Organisatie die nadere inlichtingen over de aanbestedingsprocedure verstrekt: Gemeente Deventer
Organisatie die meer informatie geeft over beroepsprocedures: Gemeente Deventer
Organisatie die verzoeken tot deelname ontvangt: Gemeente Deventer

8. Organisaties

8.1 ORG-0001

Officiële naam: Gemeente Deventer
Registratienummer: 52675118
Postadres: Grote Kerkhof 1
Stad: DEVENTER
Postcode: 7411KT
Onderverdeling land (NUTS): Zuidwest-Overijssel (NL212)
Land: Nederland
Contactpunt: Marieke Harkink
Telefoon: +31 631027912
Internetadres: http://www.deventer.nl
Andere contactpunten:
Officiële naam: Rechtbank Overijssel - locatie Zwolle
Postadres: Postbus 10067
Stad: Zwolle
Postcode: 8000 GB Zwolle
Onderverdeling land (NUTS): Zuidwest-Gelderland (NL224)
Land: Nederland
Rollen van deze organisatie:
Koper
Organisatie die nadere inlichtingen over de aanbestedingsprocedure verstrekt
Organisatie die verzoeken tot deelname ontvangt
Organisatie voor beroepsprocedures
Organisatie die meer informatie geeft over beroepsprocedures

8.1 ORG-0002

Officiële naam: Gemeente Brummen
Registratienummer: 592155624
Postadres: Engelenburgerlaan 31
Stad: Brummen
Postcode: 6971 BV
Onderverdeling land (NUTS): Achterhoek (NL225)
Land: Nederland
Telefoon: +31 575568233
Internetadres: http://www.brummen.nl
Rollen van deze organisatie:
Koper

8.1 ORG-0003

Officiële naam: Gemeente Hattem
Registratienummer: 502188273
Postadres: Markt 1
Stad: Hattem
Postcode: 8051 EZ
Onderverdeling land (NUTS): Veluwe (NL221)
Land: Nederland
Telefoon: +31 384431616
Internetadres: http://www.hattem.nl
Kopersprofiel: http://www.hattem.nl
Rollen van deze organisatie:
Koper

8.1 ORG-0004

Officiële naam: Gemeente Heerde
Registratienummer: 202195039
Postadres: Eperweg 5
Stad: Heerde
Postcode: 8181 ET
Onderverdeling land (NUTS): Veluwe (NL221)
Land: Nederland
Telefoon: +31 578699494
Internetadres: http://www.heerde.nl
Kopersprofiel: http://www.heerde.nl
Rollen van deze organisatie:
Koper

8.1 ORG-0005

Officiële naam: Gemeente Lochem
Registratienummer: 46477807
Postadres: Hanzeweg 8
Stad: Lochem
Postcode: 7241 CR
Onderverdeling land (NUTS): Achterhoek (NL225)
Land: Nederland
Telefoon: +31 573289222
Internetadres: http://www.lochem.nl
Kopersprofiel: http://www.lochem.nl
Rollen van deze organisatie:
Koper

8.1 ORG-0006

Officiële naam: Gemeente Olst-Wijhe
Registratienummer: 502121442
Postadres: Raadhuisplein 1
Stad: WIJHE
Postcode: 8131BN
Onderverdeling land (NUTS): Zuidwest-Overijssel (NL212)
Land: Nederland
Telefoon: +31 570568080
Rollen van deze organisatie:
Koper

8.1 ORG-0007

Officiële naam: Gemeente Voorst
Registratienummer: 10507952
Postadres: H.W. Iordensweg 17
Stad: TWELLO
Postcode: 7391KA
Onderverdeling land (NUTS): Veluwe (NL221)
Land: Nederland
Telefoon: +31 571279911
Internetadres: http://www.voorst.nl
Kopersprofiel: http://www.voorst.nl
Rollen van deze organisatie:
Koper

8.1 ORG-0008

Officiële naam: Gemeente Zutphen
Registratienummer: 53692375
Postadres: 's-Gravenhof 2
Stad: Zutphen
Postcode: 7200 AA
Onderverdeling land (NUTS): Achterhoek (NL225)
Land: Nederland
Telefoon: +31 575587000
Internetadres: http://www.zutphen.nl
Rollen van deze organisatie:
Koper

8.1 ORG-0009

Officiële naam: Gemeente Apeldoorn, team Inkoop
Registratienummer: 171929098
Postadres: Marktplein 1
Stad: Apeldoorn
Postcode: 7311LG
Onderverdeling land (NUTS): Veluwe (NL221)
Land: Nederland
Telefoon: +31 555802178
Rollen van deze organisatie:
Koper

8.1 ORG-0010

Officiële naam: Gemeente Epe
Registratienummer: 56720538
Postadres: Marktplein 1
Stad: EPE
Postcode: 8161EE
Onderverdeling land (NUTS): Veluwe (NL221)
Land: Nederland
Telefoon: +31 140578
Internetadres: http://www.epe.nl
Rollen van deze organisatie:
Koper

10. Wijziging van een aankondiging

Versie van de eerdere aankondiging die moet worden gewijzigd: b47c21e9-58ee-49cd-9754-bf575376f75f-02
Voornaamste reden voor de wijziging: Informatie bijgewerkt
Beschrijving: Sluitingstermijn indienen inschrijvingen aangepast naar dinsdag 2 april 2024 10.00 uur. Als gevolg daarvan ook gestanddoeningstermijn aangepast

11. Informatie over een aankondiging

11.1 Informatie over een aankondiging

Identificatiecode/versie van de aankondiging: b47c21e9-58ee-49cd-9754-bf575376f75f - 03
Type formulier: Mededinging
Type aankondiging: Aankondiging van een opdracht of concessie – standaardregeling
Verzenddatum van de aankondiging: 21/03/2024 16:37 +01:00
Talen waarin deze aankondiging officieel beschikbaar is: Nederlands

11.2 Informatie over de bekendmaking

Publicatienummer aankondiging: 00177465-2024
Nummer uitgave PB S: 60/2024
Datum van bekendmaking: 25/03/2024