N. - 365663 Gelieve hieronder de geselecteerde Europese overheidsopdracht te vinden.
donderdag 10 juli 2025
TNL -
Onderwerp: Facilitair Management Informatie Systeem (FMIS); gemeente Maashorst
Gelieve hieronder de geselecteerde Europese overheidsopdracht te vinden.
N. - 365663 | |
Publicatiedatum: | 29/01/2025 |
Uiterste datum: | 17/03/2025 |
Type: | Aankondiging van een opdracht – algemene richtlijn, standaardregeling |
Land: | TNL |
Beknopte beschrijving: De gemeente Maashorst heeft besloten om een FMIS aan te besteden. De aanbestedende dienst heeft ervoor gekozen om een Nationale aanbesteding te doorlopen volgens de openbare procedure om op deze wijze te komen tot een overeenkomst voor de ter beschikkingstelling van een FMIS. De overeenkomst bestaat uit het ter beschikking stellen van een FMIS in de vorm van een SaaS-applicatie. De overeenkomst wordt aangegaan voor een periode van minimaal vier jaar plus de implementatieperiode . Doelstelling van deze aanbesteding is het verwerven van een FMIS applicatie waarmee de taak van het Team VAF zo goed en efficiënt mogelijk uitgevoerd kan worden. Het FMIS landschap moet de volgende functionele modules omvatten: Facilitair beheer (facilitaire diensten) Technisch beheer (registratie en onderhoud) [PV1] [MB2] van het gemeentelijk vastgoed Structureel en incidenteel Verhuur van gebouwen, accommodaties en ruimtes aan inwoners en bedrijven. | |
Aanbestedende overheid: Gemeente Maashorst |
CPV-classificatie (gemeenschappelijke woordenlijst overheidsopdrachten): |
72000000 |
Beschrijving: |
IT-diensten: adviezen, softwareontwikkeling, internet en ondersteuning. |
LOT-0000 Tender documenten
Tekst in originele taal
Nederland: IT-diensten: adviezen, softwareontwikkeling, internet en ondersteuning
Facilitair Management Informatie Systeem (FMIS); gemeente Maashorst
Aankondiging van een opdracht of concessie – standaardregeling
1. Koper
1.1 Koper
Officiële naam: Gemeente Maashorst
Rechtsvorm van de koper: Lokale overheid
Activiteit van de aanbestedende dienst: Algemene overheidsdiensten
2. Procedure
2.1 Procedure
Titel: Facilitair Management Informatie Systeem (FMIS); gemeente Maashorst
Beschrijving: De gemeente Maashorst heeft besloten om een FMIS aan te besteden. De aanbestedende dienst heeft ervoor gekozen om een Nationale aanbesteding te doorlopen volgens de openbare procedure om op deze wijze te komen tot een overeenkomst voor de ter beschikkingstelling van een FMIS. De overeenkomst bestaat uit het ter beschikking stellen van een FMIS in de vorm van een SaaS-applicatie. De overeenkomst wordt aangegaan voor een periode van minimaal vier jaar plus de implementatieperiode . Doelstelling van deze aanbesteding is het verwerven van een FMIS applicatie waarmee de taak van het Team VAF zo goed en efficiënt mogelijk uitgevoerd kan worden. Het FMIS landschap moet de volgende functionele modules omvatten: Facilitair beheer (facilitaire diensten) Technisch beheer (registratie en onderhoud) [PV1] [MB2] van het gemeentelijk vastgoed Structureel en incidenteel Verhuur van gebouwen, accommodaties en ruimtes aan inwoners en bedrijven.
Identificatiecode van de procedure: d5e5ce1e-c670-48d9-bfc5-f313432bbe8f
Interne identificatiecode: BIZOB-2023-MAA-MBO-00337
Type procedure: Openbaar
De procedure wordt versneld: neen
2.1.1 Doel
Aard van het contract: Diensten
Belangrijkste classificatie (cpv): 72000000 IT-diensten: adviezen, softwareontwikkeling, internet en ondersteuning
2.1.2 Plaats van uitvoering
Onderverdeling land (NUTS): Noordoost-Noord-Brabant (NL413)
Land: Nederland
Aanvullende informatie: Uden, zie documentatie
2.1.3 Waarde
Geraamde waarde exclusief btw: 220 000 Euro
2.1.4 Algemene informatie
Rechtsgrondslag:
Richtlijn 2014/24/EU
2.1.6 Gronden voor uitsluiting
Met faillissement vergelijkbare toestand uit hoofde van nationale recht: zie Eigen verklaring (UEA)
Faillissement: zie Eigen verklaring (UEA)
Corruptie: zie Eigen verklaring (UEA)
Regeling met schuldeisers: zie Eigen verklaring (UEA)
Deelname aan een criminele organisatie: zie Eigen verklaring (UEA)
Vervalsing van de mededinging: zie Eigen verklaring (UEA)
Niet-nakoming van verplichtingen op het gebied van milieurecht: zie Eigen verklaring (UEA)
Witwassen van geld of financiering van terrorisme: zie Eigen verklaring (UEA)
Fraude: zie Eigen verklaring (UEA)
Kinderarbeid en andere vormen van mensenhandel: zie Eigen verklaring (UEA)
Insolventie: zie Eigen verklaring (UEA)
Niet-nakoming van verplichtingen op het gebied van arbeidsrecht: zie Eigen verklaring (UEA)
Activa beheerd door vereffenaar: zie Eigen verklaring (UEA)
Die zich schuldig heeft gemaakt aan valse verklaringen, achterhouden van informatie, niet in staat is de vereiste documenten te verstrekken en heeft vertrouwelijke informatie over deze procedure verkregen.: zie Eigen verklaring (UEA)
Belangenconflict als gevolg van deelneming aan de aanbestedingsprocedure: zie Eigen verklaring (UEA)
Ernstige beroepsfouten: zie Eigen verklaring (UEA)
Voortijdige beëindiging, schadevergoeding of andere vergelijkbare sancties: zie Eigen verklaring (UEA)
Niet-nakoming van verplichtingen op het gebied van sociaal recht: zie Eigen verklaring (UEA)
Betaling van socialezekerheidsbijdragen: zie Eigen verklaring (UEA)
Staking van bedrijfsactiviteiten: zie Eigen verklaring (UEA)
Betaling van belastingen: zie Eigen verklaring (UEA)
Terroristische misdrijven of strafbare feiten in verband met terroristische activiteiten: zie Eigen verklaring (UEA)
5. Perceel
5.1 Technische ID van het kavel: LOT-0000
Titel: Facilitair Management Informatie Systeem (FMIS); gemeente Maashorst
Beschrijving: De gemeente Maashorst heeft besloten om een FMIS aan te besteden. De aanbestedende dienst heeft ervoor gekozen om een Nationale aanbesteding te doorlopen volgens de openbare procedure om op deze wijze te komen tot een overeenkomst voor de ter beschikkingstelling van een FMIS. De overeenkomst bestaat uit het ter beschikking stellen van een FMIS in de vorm van een SaaS-applicatie. De overeenkomst wordt aangegaan voor een periode van minimaal vier jaar plus de implementatieperiode . Doelstelling van deze aanbesteding is het verwerven van een FMIS applicatie waarmee de taak van het Team VAF zo goed en efficiënt mogelijk uitgevoerd kan worden. Het FMIS landschap moet de volgende functionele modules omvatten: Facilitair beheer (facilitaire diensten) Technisch beheer (registratie en onderhoud) [PV1] [MB2] van het gemeentelijk vastgoed Structureel en incidenteel Verhuur van gebouwen, accommodaties en ruimtes aan inwoners en bedrijven.
Interne identificatiecode: BIZOB-2023-MAA-MBO-00337
5.1.1 Doel
Aard van het contract: Diensten
Belangrijkste classificatie (cpv): 72000000 IT-diensten: adviezen, softwareontwikkeling, internet en ondersteuning
5.1.2 Plaats van uitvoering
Onderverdeling land (NUTS): Noordoost-Noord-Brabant (NL413)
Land: Nederland
Aanvullende informatie: Uden, zie documentatie
5.1.3 Geraamde duur
Looptijd: 4 Jaar
5.1.5 Waarde
Geraamde waarde exclusief btw: 220 000 Euro
5.1.6 Algemene informatie
Voorbehouden deelname: Deelname is niet voorbehouden.
Aanbestedingsproject dat niet uit EU-fondsen wordt gefinancierd
De aanbesteding valt onder de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA): neen
5.1.9 Selectiecriteria
Criterium:
Type: Economische en financiële draagkracht
Gebruik van dit criterium: Niet gebruikt
Criterium:
Type: Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen
Gebruik van dit criterium: Niet gebruikt
Criterium:
Type: Technische en beroepsbekwaamheid
Naam: Technische bekwaamheid, referenties: ingevulde referentieverklaring(en)
Beschrijving: De inschrijver heeft in de laatste drie jaar een opdracht uitgevoerd bij een Nederlandse gemeente waarin een FMIS applicatie in SaaS vorm met minimaal de volgende modules: - facilitair beheer; - technisch beheer van het gemeentelijk vastgoed en; - structureel en incidenteel verhuur van gebouwen, accommodaties en ruimtes aan inwoners en bedrijven; ter beschikking is gesteld aan de opdrachtgever. Dit verklaart de inschrijver in eerste instantie door het invullen en indienen van de Eigen Verklaring. Bij de inschrijver met de beste prijs–kwaliteitverhouding wordt gevraagd de referentieverklaring in te vullen en ondertekenen die als bijlage bij dit aanbestedingsdocument is gevoegd. De aanbestedende dienst behoudt zich het recht voor om zonder tussenkomst van de inschrijver contact op te nemen met de opdrachtgever van de ingediende referentie.
Gebruik van dit criterium: Gebruikt
Criterium:
Type: Technische en beroepsbekwaamheid
Naam: Technische bekwaamheid, informatiebeveiliging: geldig ISO 27001 Certificaat
Beschrijving: De inschrijver heeft een vastgelegd en gecertificeerd managementsysteem voor informatiebeveiliging (ISO 27001), dat periodiek door een geaccrediteerde instelling wordt getoetst.
Gebruik van dit criterium: Gebruikt
5.1.10 Gunningscriteria
Criterium:
Type: Prijs
Naam: Inschrijfbiljet
Beschrijving: De inschrijfprijs van het ingevulde inschrijfbiljet komt overeen met de factor Pi uit de weerge-geven formule. Opbouw inschrijfprijs De inschrijfprijs is opgebouwd uit de volgende kosten voor een periode van 4 jaar. - Eenmalige kosten o Implementatiekosten o Training en adoptie o Kosten uitvoeren Exitplan (zie ook subcriterium 2 Plan van aanpak implementa-tie) o Overige eenmalige kosten - Structurele Kosten o Ter beschikking stelling licenties o servicedienstverlening incl. beheer, onderhoud o koppelingen - Stelpost Prijsplafond Voor de inschrijfprijs geldt een prijsplafond van € 220.000. Een inschrijving waarbij het plafondbedrag overschreden wordt, is ongeldig en komt niet in aanmerking voor gunning van de opdracht. De opgenomen stelpost is (nog) niet factureerbaar maar dient voor toekomstige projecten en niet-standaard changes. Dit is een bedrag dat in de begroting wordt meegenomen. Mochten binnen de overeenkomst projecten opgestart worden, dan zijn deze kosten al in deze aanbesteding meegenomen en hoeft hiervoor niet opnieuw aanbesteed te worden. De inzet van de stelpost wordt bepaald door de Opdrachtgever. De stelpost hoeft niet door de opgemaakt te worden en het resterende bedrag uit een jaar kan meegenomen worden naar het volgende jaar.
Gewicht (punten, exact): 300
Criterium:
Type: Kwaliteit
Naam: Subcriterium 1 Oplossing
Beschrijving: De gemeente wil via de FMIS applicatie de taak van het Team VAF zo goed en efficiënt mogelijk uitvoeren. Het FMIS landschap moet de volgende functionele modules omvatten: - Facilitair beheer (facilitaire diensten) - Technisch beheer van het gemeentelijk vastgoed - Structureel en incidenteel Verhuur van gebouwen, accommodaties en ruimtes aan in-woners en bedrijven. De oplossing moet de in paragraaf 2.1 genoemde eigenschappen/functie bezitten en hiervoor handige functionaliteiten bieden en gebruiksvriendelijk zijn. Digitale toegankelijkheid; applicaties die de gemeente gebruikt moeten digitaal toegankelijk zijn. Echter niet alle applicaties zijn zover. In eerste instantie ligt de focus op het deel van het applicatielandschap waar externe partijen gebruik van maken. Denk daarbij aan inwoners die ruimtes huren en huurders die b.v. storingen melden.
Gewicht (punten, exact): 300
Criterium:
Type: Kwaliteit
Naam: Subriterium 2 Plan van aanpak Implementatie
Beschrijving: Het implementeren en in gebruik nemen van een FMIS applicatie is een uitdaging voor een organisatie zoals die van de aanbestedende dienst. Resources en technische kennis vanuit de aanbestedende dienst zijn beperkt beschikbaar. Dit vraagt om een proactieve houding én invulling van de rol van “verbindende partij” door de inschrijver. Een goede onderlinge afstemming met snelle responstijden vooraf én tijdens implementatie is daarvoor cruciaal. Inschrijver is verantwoordelijk voor het nemen van de leiding in dit proces. De implementatie van de FMIS applicatie wordt, met uitzondering van situaties waardoor dat echt niet kan, met een ononderbroken deelname door dezelfde projectleider en projectdeel-nemers vanuit de leverancier begeleid. Na de implementatiefase is de aanbestedende dienst zelf in staat het functioneel beheer van de applicatie uit te voeren. Werken met een nieuwe toepassing vraagt daarnaast ook goede begeleiding van de gebruiker. Training, mogelijkheid tot naslag van instructies én begeleiding tijdens de implementatiefase zijn daarin belangrijke speerpunten waarmee inschrijver het positieve verschil kan maken. Opdrachtgever wil na afloop van de overeenkomst of bij beëindiging van de overeenkomst de mogelijkheid hebben om over te stappen op een andere leverancier. Hierbij moeten alle opgebouwde gegevens en instellingen/inrichting overgedragen kunnen worden naar de gemeente of naar de nieuwe leverancier van een digitale balie applicatie.
Gewicht (punten, exact): 100
Criterium:
Type: Kwaliteit
Naam: Subcriterium 3 Wensen
Beschrijving: De aanbestedende dienst wenst een FMIS oplossing die extra functionaliteit beidt ten opzichte van de minimale eisen uit het Programma van Eisen. De oplossing moet zoveel mogelijk van de wensenlijst (Bijlage 7) vervullen.
Gewicht (punten, exact): 300
5.1.11 Aanbestedingsstukken
5.1.12 Voorwaarden van de aanbesteding
Voorwaarden voor indiening:
Elektronische indiening: Toegestaan
Talen waarin inschrijvingen of verzoeken tot deelname kunnen worden ingediend: Nederlands
Elektronische catalogus: Niet toegestaan
Varianten: Niet toegestaan
Uiterste datum voor de ontvangst van inschrijvingen: 17/03/2025 09:00 +00:00
Uiterste datum tot wanneer de inschrijving geldig moet blijven: 6 Maand
Informatie over de openbare opening:
Openingsdatum: 17/03/2025 09:05 +00:00
Plaats: n.v.t.
Aanvullende informatie: De digitale kluis wordt zo spoedig mogelijk na vrijgave van de digitale kluis geopend. Een openbare aanbestedingszitting vindt niet plaats. De inschrijvers ontvangen op zo kort mogelijke termijn een proces verbaal van opening.
Voorwaarden van het contract:
De uitvoering van de opdracht moet plaatsvinden binnen het kader van programma’s voor maatwerkbedrijven: Neen
Een geheimhoudingsovereenkomst is vereist: neen
Elektronische facturering: Vereist
Er zal worden gebruikgemaakt van elektronische orderplaatsing: ja
Er zal worden gebruikgemaakt van elektronische betaling: ja
Informatie over de termijnen voor beroep: Inschrijvers die niet in aanmerking komen voor gunning van de overeenkomst ontvangen een motivatie van de redenen tot afwijzing. De aanbestedende dienst hanteert een periode van twintig dagen vanaf het bekendmaken van de gunningsbeslissing aan de inschrijvers totdat de overeenkomst definitief wordt gegund. Als binnen die termijn een kort geding tegen de gunningsbeslissing aanhangig is gemaakt, wordt in eerste beginsel de definitieve overeenkomst, in afwachting van de uitspraak van de rechter, opgeschort. Indien de inschrijver niet binnen deze termijn een kort geding aanhangig maakt, dan wordt geacht dat de inschrijver afstand heeft gedaan van dit recht en is de inschrijver niet-ontvankelijk in zijn vorderingen, wanneer de inschrijver alsnog een kort geding aanhangig maakt. Op deze aanbesteding is Nederlands recht van toepassing. Geschillen die ontstaan naar aanleiding van deze aanbesteding worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in het arrondissement Oost-Brabant.
5.1.15 Technieken
Raamovereenkomst:
Geen raamovereenkomst
Informatie over het dynamische aankoopsysteem:
Geen dynamisch aankoopsysteem
Elektronische veiling: neen
5.1.16 Nadere inlichtingen, bemiddeling en evaluatie
Organisatie voor beroepsprocedures: Rechtbank Oost-Brabant
Organisatie die verzoeken tot deelname ontvangt: Gemeente Maashorst
Organisatie die inschrijvingen verwerkt: Gemeente Maashorst
8. Organisaties
8.1 ORG-0001
Officiële naam: Rechtbank Oost-Brabant
Registratienummer: 82956774
Postadres: Leeghwaterlaan 8
Stad: ’s-Hertogenbosch
Postcode: 5223 BA
Onderverdeling land (NUTS): Noordoost-Noord-Brabant (NL413)
Land: Nederland
Telefoon: +31 883621000
Rollen van deze organisatie:
Organisatie voor beroepsprocedures
8.1 ORG-0002
Officiële naam: Gemeente Maashorst
Registratienummer: 85031186
Stad: Uden
Onderverdeling land (NUTS): Noordoost-Noord-Brabant (NL413)
Land: Nederland
Contactpunt: Michiel Bok
Telefoon: 0646737709
Rollen van deze organisatie:
Koper
Organisatie die verzoeken tot deelname ontvangt
Organisatie die inschrijvingen verwerkt
11. Informatie over een aankondiging
11.1 Informatie over een aankondiging
Identificatiecode/versie van de aankondiging: 6f004d5b-6def-426b-96d4-d7c7a4578678 - 01
Type formulier: Mededinging
Type aankondiging: Aankondiging van een opdracht of concessie – standaardregeling
Verzenddatum van de aankondiging: 29/01/2025 19:15 +00:00
Aankondiging datum verzending (eSender): 29/01/2025 19:16 +00:00
Talen waarin deze aankondiging officieel beschikbaar is: Nederlands
11.2 Informatie over de bekendmaking
links:
pdf: /papi/tenderned-rs-tns/v2/publicaties/365663/pdf
typePublicatie: Aankondiging van een opdracht - algemene richtlijn, standaardregeling
juridischKaderCode: Aanbestedingswet 2012
typeOpdrachtCode: Diensten
procedureCode: Openbaar
kenmerk: 508806
referentieNummer: BIZOB-2023-MAA-MBO-00337
isDigitaalInschrijvenMogelijk: false
afgerondeAanbesteding: false
onlyGunningProcedure: false
isVroegtijdigBeeindigd: false