N. 23/2025 - 00072669-2025 Veuillez trouver ci-dessous le marché public européen sélectionné.

vendredi 2 mai 2025
BEL - Sujet: Aankoop, ingebruikstelling en onderhoud van een hematologieconfiguratie, te koppelen aan het laboratorium automatisatieplatform in opbouw binnen het laboratorium, en raamovereenkomst voor bijhorende reagentia en consumables
Veuillez trouver ci-dessous le marché public européen sélectionné.
N. 23/2025 - 00072669-2025
Date de publication:30/01/2025
Date limite:
 
Type:Avis de marché – directive générale, régime ordinaire
Pays:BEL
Description succinte:
Huidige opstelling hematologie: Het laboratorium beschikt momenteel over twee hematologie analyzers (Sysmex XN10 en XN20) en een daaraan gekoppelde uitstrijk- en kleurmodule (Sysmex SP-10), aangestuurd door een middlewaresoftware (Extended IPU) die bidirectioneel gekoppeld is met het laboratorium informaticasysteem (Glims10). Daarnaast beschikt het laboratorium over een stand alone benchtop digitale microscoop (CellaVision DI-60), softwarematig gekoppeld aan dezelfde middleware (Extended IPU), softwarematig geconnecteerd aan de analyzers en de uitstrijk- en kleurmodule. Beschrijving van de aanbestedingsopdracht: • Aankoop van twee hematologie analyzers die als elkaars back-up kunnen functioneren en onafhankelijk van elkaar kunnen werken • Aankoop van een uitstrijk- en kleurmodule • Terugname van de huidige analyzers en uitstrijk- en kleurmodule • Aankoop van middlewaresoftware • Fysische integratie van de hematologie analyzers/uitstrijk- en kleurmodule met de bestaande digitale microscoop DI-60 • Fysische integratie van het geheel met het laboratorium automatisatieplatform (CCM van Roche) in opbouw binnen het laboratorium • Bidirectionele koppeling met het laboratorium informaticasysteem (Glims10) De opdracht omvat (niet limitatief) aankoop van hardware/software, installatie, implementatie, functionele en operationele validatie, onderhoud, opleiding, dienst na verkoop. Deze opdracht omvat tevens een raamovereenkomst voor reagentia en verbruiksartikelen voor een periode van 10 jaar. De opdrachtnemer biedt een oplossing op maat aan voor de bestaande en beschikbare ruimte van de aanbestedende overheid. De opdracht bestaat uit één (1) perceel en wordt aan één (1) leverancier gegund. Dit om de optimale compatibiliteit en werking alsook de service na verkoop van het systeem te waarborgen.
Pouvoir public:
AZ Klina

Classification CPV (vocabulaire commun pour les marchés publics):
38000000
Description:
Equipements de laboratoire, d'optique et de précision (excepté les lunettes).


LOT-0001 DOC 01


Texte en langue originale

Belgique: Équipements de laboratoire, d'optique et de précision (excepté les lunettes)
Aankoop, ingebruikstelling en onderhoud van een hematologieconfiguratie, te koppelen aan het laboratorium automatisatieplatform in opbouw binnen het laboratorium, en raamovereenkomst voor bijhorende reagentia en consumables

23/2025 - 00072669-2025

Avis de marché ou de concession – régime ordinaire

1. Acheteur

1.1 Acheteur

Nom officiel: AZ Klina
Forme juridique de l’acheteur: Entreprise publique
Activité du pouvoir adjudicateur: Santé

2. Procédure

2.1 Procédure

Titre: Aankoop, ingebruikstelling en onderhoud van een hematologieconfiguratie, te koppelen aan het laboratorium automatisatieplatform in opbouw binnen het laboratorium, en raamovereenkomst voor bijhorende reagentia en consumables
Description: Huidige opstelling hematologie: Het laboratorium beschikt momenteel over twee hematologie analyzers (Sysmex XN10 en XN20) en een daaraan gekoppelde uitstrijk- en kleurmodule (Sysmex SP-10), aangestuurd door een middlewaresoftware (Extended IPU) die bidirectioneel gekoppeld is met het laboratorium informaticasysteem (Glims10). Daarnaast beschikt het laboratorium over een stand alone benchtop digitale microscoop (CellaVision DI-60), softwarematig gekoppeld aan dezelfde middleware (Extended IPU), softwarematig geconnecteerd aan de analyzers en de uitstrijk- en kleurmodule. Beschrijving van de aanbestedingsopdracht: • Aankoop van twee hematologie analyzers die als elkaars back-up kunnen functioneren en onafhankelijk van elkaar kunnen werken • Aankoop van een uitstrijk- en kleurmodule • Terugname van de huidige analyzers en uitstrijk- en kleurmodule • Aankoop van middlewaresoftware • Fysische integratie van de hematologie analyzers/uitstrijk- en kleurmodule met de bestaande digitale microscoop DI-60 • Fysische integratie van het geheel met het laboratorium automatisatieplatform (CCM van Roche) in opbouw binnen het laboratorium • Bidirectionele koppeling met het laboratorium informaticasysteem (Glims10) De opdracht omvat (niet limitatief) aankoop van hardware/software, installatie, implementatie, functionele en operationele validatie, onderhoud, opleiding, dienst na verkoop. Deze opdracht omvat tevens een raamovereenkomst voor reagentia en verbruiksartikelen voor een periode van 10 jaar. De opdrachtnemer biedt een oplossing op maat aan voor de bestaande en beschikbare ruimte van de aanbestedende overheid. De opdracht bestaat uit één (1) perceel en wordt aan één (1) leverancier gegund. Dit om de optimale compatibiliteit en werking alsook de service na verkoop van het systeem te waarborgen.
Identifiant de la procédure: c3f16874-592c-4090-a8a1-915cdb536f9a
Identifiant interne: PPP0N8-203/5016/AZ Klina OO2025-022
Type de procédure: Négociée avec publication préalable d’un appel à la concurrence / concurrentielle avec négociation
Justification de la procédure accélérée:
Principales caractéristiques de la procédure:

2.1.1 Objet

Nature du marché: Fournitures
Nomenclature principale (cpv): 38000000 Équipements de laboratoire, d'optique et de précision (excepté les lunettes)

2.1.3 Valeur

Valeur maximale de l’accord-cadre: 5 000 000 Euro

2.1.4 Informations générales

Base juridique:
Directive 2014/24/UE

2.1.6 Motifs d’exclusion

Motifs d’exclusion purement nationaux: (zie UEA)

5. Lot

5.1 Identifiant technique du lot: LOT-0001

Titre: Aankoop, ingebruikstelling en onderhoud van een hematologieconfiguratie, te koppelen aan het laboratorium automatisatieplatform in opbouw binnen het laboratorium, en raamovereenkomst voor bijhorende reagentia en consumables
Description: Huidige opstelling hematologie: Het laboratorium beschikt momenteel over twee hematologie analyzers (Sysmex XN10 en XN20) en een daaraan gekoppelde uitstrijk- en kleurmodule (Sysmex SP-10), aangestuurd door een middlewaresoftware (Extended IPU) die bidirectioneel gekoppeld is met het laboratorium informaticasysteem (Glims10). Daarnaast beschikt het laboratorium over een stand alone benchtop digitale microscoop (CellaVision DI-60), softwarematig gekoppeld aan dezelfde middleware (Extended IPU), softwarematig geconnecteerd aan de analyzers en de uitstrijk- en kleurmodule. Beschrijving van de aanbestedingsopdracht: • Aankoop van twee hematologie analyzers die als elkaars back-up kunnen functioneren en onafhankelijk van elkaar kunnen werken • Aankoop van een uitstrijk- en kleurmodule • Terugname van de huidige analyzers en uitstrijk- en kleurmodule • Aankoop van middlewaresoftware • Fysische integratie van de hematologie analyzers/uitstrijk- en kleurmodule met de bestaande digitale microscoop DI-60 • Fysische integratie van het geheel met het laboratorium automatisatieplatform (CCM van Roche) in opbouw binnen het laboratorium • Bidirectionele koppeling met het laboratorium informaticasysteem (Glims10) De opdracht omvat (niet limitatief) aankoop van hardware/software, installatie, implementatie, functionele en operationele validatie, onderhoud, opleiding, dienst na verkoop. Deze opdracht omvat tevens een raamovereenkomst voor reagentia en verbruiksartikelen voor een periode van 10 jaar. De opdrachtnemer biedt een oplossing op maat aan voor de bestaande en beschikbare ruimte van de aanbestedende overheid. De opdracht bestaat uit één (1) perceel en wordt aan één (1) leverancier gegund. Dit om de optimale compatibiliteit en werking alsook de service na verkoop van het systeem te waarborgen.
Identifiant interne: AZ Klina OO2025-022_1

5.1.1 Objet

Nature du marché: Fournitures
Nomenclature principale (cpv): 38000000 Équipements de laboratoire, d'optique et de précision (excepté les lunettes)

5.1.2 Lieu d’exécution

Adresse postale: Augustijnslei 100
Ville: Brasschaat
Code postal: 2930
Subdivision pays (NUTS): Arr. Antwerpen (BE211)
Pays: Belgique
Informations complémentaires: AZ Klina

5.1.3 Durée estimée

Durée: 120 Mois

5.1.5 Valeur

Valeur maximale de l’accord-cadre: 5 000 000 Euro

5.1.6 Informations générales

Participation réservée: La participation n’est pas réservée.
Les noms et les qualifications professionnelles du personnel chargé de l’exécution du marché doivent être mentionnés: Non requises
Projet de passation de marché non financé par des fonds de l’UE
Le marché relève de l’accord sur les marchés publics (AMP): oui
Informations complémentaires: In het kader van deze overheidsopdracht betreft het een raamovereenkomst met een maximale waarde van 5.000.000 EUR exclusief btw. Deze maximale waarde is vastgesteld als een theoretische bovengrens die de opdrachtgever toelaat om gedurende de volledige looptijd van de overeenkomst flexibel in te spelen op mogelijke evoluties en noden binnen de scope van de opdracht. Het bedrag van 5.000.000 EUR dient expliciet te worden begrepen als een maximale grens, en niet als een indicatie of suggestie van de geraamde waarde of het werkelijke verbruik binnen de looptijd van de raamovereenkomst. De uiteindelijke uitgaven binnen deze opdracht zijn afhankelijk van de daadwerkelijke behoeften van de opdrachtgever en kunnen aanzienlijk lager liggen dan de opgegeven maximale waarde. Wij wijzen erop dat inschrijvers op basis van de gevraagde prestaties en leveringen hun prijzen marktconform dienen te bepalen, onafhankelijk van deze maximale waarde. Overdreven prijsstellingen met verwijzing naar de opgegeven bovengrens zullen niet in lijn worden geacht met de beginselen van proportionaliteit en mededinging die aan de basis liggen van deze opdracht, en kunnen potentieel de nietigheid van de ingediende offerte met zich meebrengen.

5.1.9 Critères de sélection

Critère:
Type: Capacité technique et professionnelle
Description: Verklaring of bewijzen inzake maatregelen op het gebied van kwaliteitsbewaking.Minimumeisen: Aanleveren van minimum één kwaliteitsattest, ISO 9001 of gelijkwaardig.
Critère:
Type: Capacité technique et professionnelle
Description: Een grondige beschrijving van de in house expertise die nodig is om deze opdracht correct uit te voeren. Op deze manier toont u dat u de nodige ervaring en expertise heeft om de opdracht uit te voeren; Minimumeisen: Aantonen van de nodige ervaring en expertise om de opdracht uit te voeren.
Critère:
Type: Capacité technique et professionnelle
Description: Een lijst van de 3 voornaamste leveringen of opdrachten, die gedurende de afgelopen drie jaar werden verricht binnen de Benelux, in dezelfde grootte orde als deze opdracht, de datum en van de publiek- of privaatrechtelijke instanties waarvoor zij bestemd waren. De inschrijver geeft hierbij zijn akkoord om de referenties te contacteren. De referenties dienen van een gelijkaardige aard en omvang te zijn dan de voorliggende opdracht. De leveringen worden aangetoond door attesten die de bevoegde autoriteit heeft afgegeven of medeondertekend of, in geval van leveringen voor een particuliere afnemer, door attesten van de afnemer of bij ontstentenis eenvoudigweg door een verklaring van de leverancier.Minimumeisen: Aanleveren van een referentielijst met min. 3 referenties binnen de Benelux, in dezelfde groot orde als deze opdracht.
Critère:
Type: Capacité technique et professionnelle
Description: De inschrijver toont aan dat hij over de nodige vergunningen en kwaliteitseisen beschikt inzake de distributieactiviteit op de Belgische markt van de in de offerte aangeboden medische hulpmiddelen voor in vitro diagnostiek. De inschrijver dient minimaal te voldoen aan alle wettelijke bepalingen die van toepassing zijn. Een bewijs van registratie van de aanbieder door het FAGG (Federaal Agentschap voor Geneesmiddelen en Gezondheidsproducten) dient voorgelegd te worden Minimumeisen: Registratiebewijs FAGG aan te leveren.
Critère:
Type: Capacité technique et professionnelle
Description: In de mogelijkheid zijn apparatuur/software/reagentia aan te bieden die compliant is met de In Vitro Diagnostic Medical Devices Regulation. Beschrijf uw aanpak/tijdslijn voor transitie naar compliantie m.b.t. Verordening (EU) 2017/746 betreffende medische hulpmiddelen voor in-vitro diagnostiek (IVD-R).Minimumeisen: Beschrijf welke apparatuur, reagentia en consumables op moment van publicatie reeds IVD-CE of IVD-R gemarkeerd zijn. Voeg attesten toe. Beschrijf uw aanpak/tijdslijn voor transitie naar compliantie m.b.t. Verordening (EU) 2017/746 betreffende medische hulpmiddelen voor in-vitro diagnostiek (IVD-R).
Critère:
Type: Capacité économique et financière
Description: Kredietwaardig: Om de financiële draagkracht van de kandidaat te controleren zal de aanbestedende overheid gebruik maken van de Creditsafe International Score. Voor elke kandidaat zal de aanbestedende overheid zelf een Creditsafe rapport opvragen. De Creditsafe Internationale Score is een gestandaardiseerde score afgeleid van de normale Creditsafe score. Hierdoor kan een score vergelijking worden gemaakt tussen bedrijven in verschillende landen. Volgende scores zijn mogelijk: Score Omschrijving A Zeer Laag risico B Laag risico C Gemiddeld risico D Hoog risico E Geen Score Meer informatie over CreditSafe kan desgewenst bekomen worden via https://www.creditsafe.be/ Minimumeisen: Uit de behaalde score moet een gezonde financiële toestand blijken. Deze score dient dan ook A, B of C te zijn.
Critère:
Type: Capacité économique et financière
Description: Een passende bankverklaring opgesteld overeenkomstig het model vervat in bijlage van het KB van 18 april 2017.Minimumeisen: Passende bankverklaring waaruit een gezonde financiële toestand blijkt
Critère:
Type: Capacité économique et financière
Description: Het bewijs van een verzekering tegen beroepsrisico's.Minimumeisen: Bewijs van verzekering tegen beroepsrisico's aanleveren inclusief bedrag
Critère:
Type: Aptitude à exercer l’activité professionnelle
Description: Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij zich niet bevindt in een van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016. Artikel 70 van de wet van 17 juni 2016 betreffende de overheidsopdrachten is van toepassing. Voor de in artikel 67 van de wet bedoelde uitsluitingsgronden deelt de gegadigde of inschrijver op eigen initiatief mee of hij bij het begin van de procedure de in artikel 70, lid 1, bedoelde corrigerende maatregelen heeft genomen.
Informations sur la seconde étape d’une procédure en deux étapes:
Nombre minimal de candidats à convoquer pour la seconde étape de la procédure: 3
L’acheteur se réserve le droit d’attribuer le marché sur la base des offres initiales sans mener de négociations

5.1.10 Critères d’attribution

Critère:
Type: Coût
Nom:
Description: De gunningscriteria zullen in het bestek worden meegedeeld.
Catégorie du critère d’attribution seuil: Ordre d’importance
Nombre critère d’attribution: 1
Description de la méthode à utiliser si la pondération ne peut être exprimée par des critères:
Justification de l’absence d’indication de la pondération des critères d’attribution:

5.1.11 Documents de marché

Adresse des documents de marché: https://cloud.3p.eu/Downloads/1/203/N8/2025

5.1.12 Conditions du marché public

Conditions de présentation:
Présentation par voie électronique: Requise
Adresse de présentation: https://www.publicprocurement.be
Langues dans lesquelles les offres ou demandes de participation peuvent être présentées: néerlandais
Catalogue électronique: Non autorisée
Variantes: Non autorisée
Description de la garantie financière: Borgtocht (3 % van het geraamde bedrag van de opdracht (excl. btw), afgerond naar het hogere tiental)
Date limite de réception des demandes de participation: 10/03/2025 10:00 +01:00
Date limite de validité de l’offre: 6 Mois
Conditions du marché:
Le marché doit être exécuté dans le cadre de programmes d’emplois protégés: Non
Facturation en ligne: Requise
La commande en ligne sera utilisée: non
Le paiement en ligne sera utilisé: non

5.1.15 Techniques

Accord-cadre:
Accord-cadre, sans remise en concurrence
Nombre maximal de participants: 1
Justification de la durée de l’accord-cadre: <br> Totale maximale looptijd van deze raamovereenkomst: 120 maanden<br> De hardware toestellen zullen bij sluiting van de opdracht worden afgenomen. Alle periodiek weerkerende artikelen (de verbruiksgoederen, reagentia, de eventuele software licenties, onderhoud, …) kunnen voor een maximale periode van 10 jaar tegen de voorwaarden van het bestek en ingediende offerte worden afgenomen.
Informations sur le système d’acquisition dynamique:
Pas de système d’acquisition dynamique

5.1.16 Informations complémentaires, médiation et réexamen

Organisation chargée des procédures de recours: Ondernemingsrechtbank Antwerpen -
Organisation qui fournit des informations complémentaires sur la procédure de passation de marché: AZ Klina -
Organisation qui reçoit les demandes de participation: AZ Klina -

8. Organisations

8.1 ORG-0001

Nom officiel: AZ Klina
Numéro d’enregistrement: BE 0434.302.850
Adresse postale: Augustijnslei 100
Ville: Brasschaat
Code postal: 2930
Subdivision pays (NUTS): Arr. Antwerpen (BE211)
Pays: Belgique
Point de contact: Peggy Reyntjens
Adresse électronique: _hidden_@klina.be
Téléphone: +32 36505027
Adresse internet: http://www.klina.be/
Profil de l’acheteur: https://www.publicprocurement.be
Rôles de cette organisation:
Acheteur
Organisation qui fournit des informations complémentaires sur la procédure de passation de marché
Organisation qui reçoit les demandes de participation

8.1 ORG-0002

Nom officiel: Ondernemingsrechtbank Antwerpen
Numéro d’enregistrement: BE 0308.357.753
Adresse postale: Bolivarplaats 20
Ville: Antwerpen
Code postal: 2000
Subdivision pays (NUTS): Arr. Antwerpen (BE211)
Pays: Belgique
Adresse électronique: _hidden_@just.fgov.be
Téléphone: +32 32578011
Rôles de cette organisation:
Organisation chargée des procédures de recours

8.1 ORG-0003

Nom officiel: 3P - Aanbieder van diensten / Prestataire de services
Numéro d’enregistrement: BE 0475.480.736
Ville: Antwerpen / Anvers
Code postal: 2000
Subdivision pays (NUTS): Arr. Antwerpen (BE211)
Pays: Belgique
Adresse électronique: _hidden_@3p.eu
Téléphone: +32 3 294 30 51
Rôles de cette organisation:
Prestataire de services de passation de marché

8.1 ORG-0004

Nom officiel: FPS Policy and Support
Numéro d’enregistrement: BE 0671.516.647
Ville: Brussels
Code postal: 1000
Subdivision pays (NUTS): Arr. de Bruxelles-Capitale/Arr. Brussel-Hoofdstad (BE100)
Pays: Belgique
Adresse électronique: e.proc@publicprocurement.be
Téléphone: +32 2 740 80 00
Rôles de cette organisation:
TED eSender
Informations relatives à l’avis
Identifiant/version de l’avis: 210396bf-b9db-40ec-9089-7fbfb8cc2b89 - 01
Type de formulaire: Mise en concurrence
Type d’avis: Avis de marché ou de concession – régime ordinaire
Date d’envoi de l’avis: 30/01/2025 00:00 +01:00
Date d’envoi de l’avis (eSender): 30/01/2025 00:00 +01:00
Langues dans lesquelles l’avis en question est officiellement disponible: néerlandais
Numéro de publication de l’avis: 00072669-2025
Numéro de publication au JO S: 23/2025
Date de publication: 03/02/2025