N. - 378973 Veuillez trouver ci-dessous le marché public européen sélectionné.

mardi 20 mai 2025
TNL - Sujet: personele invulling huiskamer plus projecten
Veuillez trouver ci-dessous le marché public européen sélectionné.
N. - 378973
Date de publication:15/05/2025
Date limite:
 
Type:Avis en cas de transparence ex ante volontaire – directive générale
Pays:TNL
Description succinte:
Middels deze aankondiging van vrijwillige transparantie wil de gemeente de voorgenomen procedurekeuze en het voornemen van gunnen vooraf bekend maken. Naar het oordeel van de gemeente zijn er geen andere ondernemers dan Zorg&Co (direct) die de gewenste dienstverlening, binnen een passende aanbieding op korte termijn kunnen leveren, waarbij er geen BTW in rekening wordt gebracht omdat de opdracht BTW vrij is voor de zorg. Om die reden is de gemeente van mening dat wegens het ontbreken van mededinging overeenkomstig art 2.32 lid 1 sub b, aanbestedingswet, een onderhandelingsprocedure zonder aankondiging gevolgd kan worden met Zorg&Co. De geschatte omvang is circa 120 uur per week en 6000 uur per jaar verdeeld over thans 5 locaties. De geschatte waarde op jaarbasis is circa 300.000 euro. De looptijd is 3 jaar met een optie tot verlenging van 2 keer 1 jaar. De geraamde contractwaarde is op basis van de huidige situatie. Het is echter mogelijk dat er in de toekomst door meer personen een beroep gedaan wordt op het huiskamerplus project en of huiskamer extra project, waardoor de inzet uitgebreid wordt en daarmee ook de contractwaarde.
Pouvoir public:
Gemeente Echt-Susteren

Classification CPV (vocabulaire commun pour les marchés publics):
85312400
Description:
Services sociaux non prestés par les institutions résidentielles.



Texte en langue originale

Pays-Bas: Services sociaux non prestés par les institutions résidentielles
personele invulling huiskamer plus projecten

Avis en cas de transparence ex ante volontaire

1. Acheteur

1.1 Acheteur

Nom officiel: Gemeente Echt-Susteren
Forme juridique de l’acheteur: Organisme de droit public
Activité du pouvoir adjudicateur: Services d’administration générale

2. Procédure

2.1 Procédure

Titre: personele invulling huiskamer plus projecten
Description: Middels deze aankondiging van vrijwillige transparantie wil de gemeente de voorgenomen procedurekeuze en het voornemen van gunnen vooraf bekend maken. Naar het oordeel van de gemeente zijn er geen andere ondernemers dan Zorg&Co (direct) die de gewenste dienstverlening, binnen een passende aanbieding op korte termijn kunnen leveren, waarbij er geen BTW in rekening wordt gebracht omdat de opdracht BTW vrij is voor de zorg. Om die reden is de gemeente van mening dat wegens het ontbreken van mededinging overeenkomstig art 2.32 lid 1 sub b, aanbestedingswet, een onderhandelingsprocedure zonder aankondiging gevolgd kan worden met Zorg&Co. De geschatte omvang is circa 120 uur per week en 6000 uur per jaar verdeeld over thans 5 locaties. De geschatte waarde op jaarbasis is circa 300.000 euro. De looptijd is 3 jaar met een optie tot verlenging van 2 keer 1 jaar. De geraamde contractwaarde is op basis van de huidige situatie. Het is echter mogelijk dat er in de toekomst door meer personen een beroep gedaan wordt op het huiskamerplus project en of huiskamer extra project, waardoor de inzet uitgebreid wordt en daarmee ook de contractwaarde.
Identifiant de la procédure: ed71b15a-6038-4f8a-889f-562e1bc49f40
Identifiant interne: 2025-004
Type de procédure: Négociée sans mise en concurrence préalable

2.1.1 Objet

Nature du marché: Services
Nomenclature principale (cpv): 85312400 Services sociaux non prestés par les institutions résidentielles

2.1.2 Lieu d’exécution

Subdivision pays (NUTS): Midden-Limburg (NL422)
Pays: Pays-Bas
Informations complémentaires: Echt-Susteren

2.1.4 Informations générales

Base juridique:
Directive 2014/24/UE

5. Lot

5.1 Identifiant technique du lot: LOT-0000

Titre: personele invulling huiskamer plus projecten
Description: - circa 120 uur per week en circa 6000 uur per jaar verdeeld over 5 locaties
Identifiant interne: 1

5.1.1 Objet

Nature du marché: Services
Nomenclature principale (cpv): 85312400 Services sociaux non prestés par les institutions résidentielles

5.1.2 Lieu d’exécution

Subdivision pays (NUTS): Midden-Limburg (NL422)
Pays: Pays-Bas
Informations complémentaires: Echt-Susteren

5.1.3 Durée estimée

Date de début: 01/01/2026
Date de fin de durée: 31/12/2028

5.1.6 Informations générales

Projet de passation de marché non financé par des fonds de l’UE
Le marché relève de l’accord sur les marchés publics (AMP): oui
Informations complémentaires: -

5.1.7 Marché public stratégique

Objectif du marché public stratégique: Pas de passation de marché stratégique

5.1.8 Critères d’accessibilité

Des critères d’accessibilité pour les personnes handicapées ne sont pas appliqués parce que le marché n’est pas destiné aux personnes physiques

5.1.10 Critères d’attribution

Critère:
Type: Prix
Nom: prijs
Description: -
Catégorie du critère d’attribution seuil: Pondération (points, valeur exacte)
Nombre critère d’attribution: 100
Description de la méthode à utiliser si la pondération ne peut être exprimée par des critères:
Justification de l’absence d’indication de la pondération des critères d’attribution:

5.1.15 Techniques

Accord-cadre:
Pas d’accord-cadre
Informations sur le système d’acquisition dynamique:
Pas de système d’acquisition dynamique

5.1.16 Informations complémentaires, médiation et réexamen

Organisation chargée des procédures de recours: Gemeente Echt-Susteren - Rechtbank Limburg
Organisation qui fournit des informations complémentaires sur la procédure de passation de marché: Gemeente Echt-Susteren -
Organisation qui fournit des précisions concernant l’introduction des recours: Gemeente Echt-Susteren -
Organisation qui signe le marché: Gemeente Echt-Susteren

6. Résultats

Valeur de tous les contrats attribués dans cet avis: 300 000 Euro
Attribution directe:
Justification de l’attribution directe: Exclusions spécifiques pour les marchés de services
Autre justification: De gemeente Echt-Susteren wil dat oudere (en deels kwetsbare)inwoners zo lang mogelijk zelfstandig en op eigen kracht thuis kunnen wonen en blijven deelnemen aan de samenleving. Dit kan door voorzieningen dicht bij huis, zoals Huiskamer Plus projecten (HKP). Het zijn projecten waarbij oudere leeftijdsgenoten elkaar tijdens wekelijks terugkerende momenten ontmoeten en vooral huiselijke en sociale activiteiten worden aangeboden. Het dagprogramma loopt van 09:30 uur tot +/- 16:30 uur. De HKP worden gerund door professionele activiteitenbegeleiders, ondersteund door vrijwilligers. De HKP is een voorliggende voorziening en daarom enkel geschikt voor mensen zonder indicatie. Daarnaast is er een Huiskamer Extra project. Dit is een project met dagbesteding voor mensen met beginnende dementie en hun mantelzorger. De Huiskamer Plus- en -extra projecten erg succesvol gebleken en de gemeente wil de continuïteit en kwaliteit ervan blijven garanderen. Hiervoor wil de gemeente met één vaste partij samenwerken m.b.t. de personele bezetting waarbij de gemeente enkele voorwaarden stelt: 1. De “aanbieder” beschikt over een structureel en aantoonbaar toetsbaar model dat is beoordeeld door een onafhankelijke jurist of fiscalist als DBA-proof, inclusief risicoanalyse. 2. De “aanbieder” maakt gebruik van een onafhankelijk verificatieportaal voor identiteitscontrole, diploma-validatie, IBAN-verificatie en referentiechecks. 3. De “aanbieder” dient de aangesloten professionals collectief of via partnerconstructie onder een beroeps- en bedrijfsaansprakelijksverzekering te brengen, met dekking tot minimaal € 2,5 miljoen. 4. De “aanbieder” beschikt over minimaal 3 referentie-instellingen waar het model succesvol is geïmplementeerd bij inzet van ten minste 5 zelfstandige zorgprofessionals per opdrachtgever. Naar het oordeel van de gemeente is er geen andere ondernemer dan Zorg&Co (Z&C) die de gewenste uitvoering en daarbij horende dienstverlening, binnen een passende aanbieding op korte termijn kan leveren daar Z&C een professionele en vertrouwensrelatie heeft opgebouwd met de inwoners en het netwerk. Deze kennis is van wezenlijk belang voor de uitvoering van projecten. De gemeente acht de opgedane inhoudelijke kennis en kunde van grote toegevoegde waarde en is van mening dat het wegvloeien van deze kennis schadelijk is voor de inwoners, en de gemeente als opdrachtgever. Ook hecht de gemeente veel waarde aan het functioneren van alle betrokkenen, die op elkaar zijn ingespeeld. Uit research blijkt dat er geen andere partijen zijn met vergelijkbare ervaring of personele capaciteit om deze opdracht op korte termijn aan te nemen. Een wijziging van opdrachtnemer op korte termijn heeft een dusdanig afbreukrisico dat wijziging van opdrachtnemer zeer ongewenst is en een substantieel ongemak met zich meebrengt. Daarnaast is de huidige dienstverlening specifiek voor de gemeente ingericht. Voor het beoogde contract zijn er geen redelijke substituten of alternatieven. Gezien deze argumenten, de krapte op de arbeidsmarkt en de behoefte aan continuïteit op korte termijn, is het cruciaal om de gevraagde diensten af te nemen bij Z&C. Gelet op het bovenstaande kan rechtsgeldig een beroep worden gedaan op de in de Aanbestedingswet genoemde uitzonderingsgrond. Ingevolge de huidige aanbestedingsregelgeving maakt de gemeente bekend, zulks in het kader van vrijwillige transparantie vooraf, voornemens te zijn om op grond van bovenstaande motivatie een overeenkomst aan te gaan met de Z&C. Bezwaren tegen dit voornemen kunt u kenbaar maken via de berichtenmodule van TenderNed of bij de rechtbank Limburg. Bezwaar dient te worden aangetekend binnen twintig kalenderdagen na publicatie van deze aankondiging op straffe van verval van recht. Deze termijn betreft een fatale vervaltermijn. Het bezwaar moet met redenen omkleed zijn en bevat in ieder geval een motivatie waarom de onderhavige procedure en de daaruit volgende gunning niet kan worden voortgezet.

6.1 Résultat – Identifiants des lots: LOT-0000

6.1.2 Informations sur les lauréats

Lauréat:
Nom officiel: Coöperatie Zorg & Co U.A.
Offre:
Identifiant de l’offre: 1
Identifiant du lot ou groupe de lots: LOT-0000
Valeur de l'offre: 250 000 Euro
L’offre a été classée: non
Sous-traitance: Non
Informations relatives au marché:
Identifiant du marché: CON-0001
Titre: P1 personele invulling huiskamer plus projecten
Date à laquelle le lauréat a été choisi: 01/05/2025
Organisation qui signe le marché: Gemeente Echt-Susteren

8. Organisations

8.1 ORG-0001

Nom officiel: Gemeente Echt-Susteren
Numéro d’enregistrement: 351999979
Adresse postale: Nieuwe Markt 55
Ville: Echt
Code postal: 6101 CV
Subdivision pays (NUTS): Midden-Limburg (NL422)
Pays: Pays-Bas
Point de contact: Mat Jacobs
Adresse électronique: _hidden_@echt-susteren.nl
Téléphone: +31 475478478
Télécopieur: +31 475478755
Adresse internet: http://www.echt-susteren.nl
Autres points de contact:
Nom officiel: Rechtbank Limburg
Adresse postale: St Annadal 1 67
Ville: Maastricht
Code postal: 6214 PA
Subdivision pays (NUTS): Zuid-Limburg (NL423)
Pays: Pays-Bas
Point de contact: Rechtbank Limburg
Adresse électronique: _hidden_@rechtspraak.nl
Téléphone: +31 433465465
Adresse internet: http://www.rechtspraak.nl
Rôles de cette organisation:
Acheteur
Organisation qui fournit des informations complémentaires sur la procédure de passation de marché
Organisation chargée des procédures de recours
Organisation qui fournit des précisions concernant l’introduction des recours
Organisation qui signe le marché

8.1 ORG-0002

Nom officiel: Coöperatie Zorg & Co U.A.
Taille de l’opérateur économique: Micro, petite ou moyenne
Numéro d’enregistrement: 14095472
Adresse postale: Business Park Stein 108
Ville: Elsloo
Code postal: 6181MA
Subdivision pays (NUTS): Midden-Limburg (NL422)
Pays: Pays-Bas
Adresse électronique: _hidden_@zorgenco.nl
Téléphone: +31 880405900
Adresse internet: http://www.coopenco.nl
Rôles de cette organisation:
Soumissionnaire
Lauréat de ces lots: LOT-0000
Informations relatives à l’avis
Identifiant/version de l’avis: cf2e8e67-9b1d-4048-ac4d-1c74a8dfd5ea - 01
Type de formulaire: Notification préalable d’attribution directe
Type d’avis: Avis en cas de transparence ex ante volontaire
Date d’envoi de l’avis: 15/05/2025 14:52 +02:00
Langues dans lesquelles l’avis en question est officiellement disponible: néerlandais
links: 
pdf: /papi/tenderned-rs-tns/v2/publicaties/378973/pdf

typePublicatie: Aankondiging in geval van vrijwillige transparantie vooraf - algemene richtlijn
juridischKaderCode: Aanbestedingswet 2012
typeOpdrachtCode: Diensten
procedureCode: Onderhandeling zonder bekendmaking
kenmerk: 526020
referentieNummer: 2025-004
isDigitaalInschrijvenMogelijk: false
afgerondeAanbesteding: false
onlyGunningProcedure: true
isVroegtijdigBeeindigd: false