N. - 386658 Gelieve hieronder de geselecteerde Europese overheidsopdracht te vinden.

zaterdag 4 oktober 2025
TNL - Onderwerp: Facilitair Management Informatie Systeem (FMIS); gemeente Maashorst
Gelieve hieronder de geselecteerde Europese overheidsopdracht te vinden.
N. - 386658
Publicatiedatum:16/07/2025
Uiterste datum:
 
Type:Aankondiging gegunde opdracht – algemene richtlijn, standaardregeling
Land:TNL
Beknopte beschrijving:
De gemeente Maashorst heeft besloten om een FMIS aan te besteden. De aanbestedende dienst heeft ervoor gekozen om een Nationale aanbesteding te doorlopen volgens de openbare procedure om op deze wijze te komen tot een overeenkomst voor de ter beschikkingstelling van een FMIS. De overeenkomst bestaat uit het ter beschikking stellen van een FMIS in de vorm van een SaaS-applicatie. De overeenkomst wordt aangegaan voor een periode van minimaal vier jaar plus de implementatieperiode . Doelstelling van deze aanbesteding is het verwerven van een FMIS applicatie waarmee de taak van het Team VAF zo goed en efficiënt mogelijk uitgevoerd kan worden. Het FMIS landschap moet de volgende functionele modules omvatten: Facilitair beheer (facilitaire diensten) Technisch beheer (registratie en onderhoud) [PV1] [MB2] van het gemeentelijk vastgoed Structureel en incidenteel Verhuur van gebouwen, accommodaties en ruimtes aan inwoners en bedrijven.
Aanbestedende overheid:
Gemeente Maashorst

CPV-classificatie (gemeenschappelijke woordenlijst overheidsopdrachten):
72000000
Beschrijving:
IT-diensten: adviezen, softwareontwikkeling, internet en ondersteuning.



Tekst in originele taal

Nederland: IT-diensten: adviezen, softwareontwikkeling, internet en ondersteuning
Facilitair Management Informatie Systeem (FMIS); gemeente Maashorst

Aankondiging van een gegunde opdracht of concessie – standaardregeling

1. Koper

1.1 Koper

Officiële naam: Gemeente Maashorst
Rechtsvorm van de koper: Lokale overheid
Activiteit van de aanbestedende dienst: Algemene overheidsdiensten

1.1 Koper

Officiële naam: Bizob
Rechtsvorm van de koper: Lokale overheid
Activiteit van de aanbestedende dienst: Algemene overheidsdiensten

2. Procedure

2.1 Procedure

Titel: Facilitair Management Informatie Systeem (FMIS); gemeente Maashorst
Beschrijving: De gemeente Maashorst heeft besloten om een FMIS aan te besteden. De aanbestedende dienst heeft ervoor gekozen om een Nationale aanbesteding te doorlopen volgens de openbare procedure om op deze wijze te komen tot een overeenkomst voor de ter beschikkingstelling van een FMIS. De overeenkomst bestaat uit het ter beschikking stellen van een FMIS in de vorm van een SaaS-applicatie. De overeenkomst wordt aangegaan voor een periode van minimaal vier jaar plus de implementatieperiode . Doelstelling van deze aanbesteding is het verwerven van een FMIS applicatie waarmee de taak van het Team VAF zo goed en efficiënt mogelijk uitgevoerd kan worden. Het FMIS landschap moet de volgende functionele modules omvatten: Facilitair beheer (facilitaire diensten) Technisch beheer (registratie en onderhoud) [PV1] [MB2] van het gemeentelijk vastgoed Structureel en incidenteel Verhuur van gebouwen, accommodaties en ruimtes aan inwoners en bedrijven.
Identificatiecode van de procedure: d5e5ce1e-c670-48d9-bfc5-f313432bbe8f
Eerdere aankondiging: 1b394bb8-55b7-462a-bc76-60f0f4e4475f-01
Interne identificatiecode: BIZOB-2023-MAA-MBO-00337
Type procedure: Openbaar
De procedure wordt versneld: neen

2.1.1 Doel

Aard van het contract: Diensten
Belangrijkste classificatie (cpv): 72000000 IT-diensten: adviezen, softwareontwikkeling, internet en ondersteuning

2.1.2 Plaats van uitvoering

Onderverdeling land (NUTS): Noordoost-Noord-Brabant (NL416)
Land: Nederland
Aanvullende informatie: Uden, zie documentatie

2.1.3 Waarde

Geraamde waarde exclusief btw: 220 000 Euro

2.1.4 Algemene informatie

Oproep tot mededinging is beëindigd
Aanvullende informatie: Deze rectificatie wordt gepubliceerd in het kader van de problemen die een klein deel van de tenderned gebruikers ondervond met de vindbaarheid van aankondigingen (zie voor nadere informatie: https://www.tenderned.nl/cms/nl/nieuws/aankondigingen-met-specifieke-nuts-codes-niet-goed-vindbaar). Er zijn verder geen wijzigingen doorgevoerd in de planning of tendervoorwaarden. Opmerking: In verband met een probleem in Mercell is de tender afgesloten met een publicatie met als resultaat dat er geen inschrijver de opdracht gegund heeft gekregen. In werkelijkheid is er 1 inschrijving ontvangen: XXlerate. De opdracht is aan deze inschrijver gegund met een opdrachtwaarde van € 220.000.
Rechtsgrondslag:
Richtlijn 2014/24/EU

5. Perceel

5.1 Technische ID van het kavel: LOT-0000

Titel: Facilitair Management Informatie Systeem (FMIS); gemeente Maashorst
Beschrijving: De gemeente Maashorst heeft besloten om een FMIS aan te besteden. De aanbestedende dienst heeft ervoor gekozen om een Nationale aanbesteding te doorlopen volgens de openbare procedure om op deze wijze te komen tot een overeenkomst voor de ter beschikkingstelling van een FMIS. De overeenkomst bestaat uit het ter beschikking stellen van een FMIS in de vorm van een SaaS-applicatie. De overeenkomst wordt aangegaan voor een periode van minimaal vier jaar plus de implementatieperiode . Doelstelling van deze aanbesteding is het verwerven van een FMIS applicatie waarmee de taak van het Team VAF zo goed en efficiënt mogelijk uitgevoerd kan worden. Het FMIS landschap moet de volgende functionele modules omvatten: Facilitair beheer (facilitaire diensten) Technisch beheer (registratie en onderhoud) [PV1] [MB2] van het gemeentelijk vastgoed Structureel en incidenteel Verhuur van gebouwen, accommodaties en ruimtes aan inwoners en bedrijven.
Interne identificatiecode: BIZOB-2023-MAA-MBO-00337

5.1.1 Doel

Aard van het contract: Diensten
Belangrijkste classificatie (cpv): 72000000 IT-diensten: adviezen, softwareontwikkeling, internet en ondersteuning

5.1.2 Plaats van uitvoering

Onderverdeling land (NUTS): Noordoost-Noord-Brabant (NL416)
Land: Nederland
Aanvullende informatie: Uden, zie documentatie

5.1.3 Geraamde duur

Looptijd: 4 Jaar

5.1.5 Waarde

Geraamde waarde exclusief btw: 220 000 Euro

5.1.6 Algemene informatie

Aanbestedingsproject dat niet uit EU-fondsen wordt gefinancierd
De aanbesteding valt onder de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA): neen
Aanvullende informatie: Deze rectificatie wordt gepubliceerd in het kader van de problemen die een klein deel van de tenderned gebruikers ondervond met de vindbaarheid van aankondigingen (zie voor nadere informatie: https://www.tenderned.nl/cms/nl/nieuws/aankondigingen-met-specifieke-nuts-codes-niet-goed-vindbaar). Er zijn verder geen wijzigingen doorgevoerd in de planning of tendervoorwaarden. Opmerking: In verband met een probleem in Mercell is de tender afgesloten met een publicatie met als resultaat dat er geen inschrijver de opdracht gegund heeft gekregen. In werkelijkheid is er 1 inschrijving ontvangen: XXlerate. De opdracht is aan deze inschrijver gegund met een opdrachtwaarde van € 220.000.

5.1.7 Strategische aanbestedingen

5.1.10 Gunningscriteria

Criterium:
Type: Prijs
Naam: Inschrijfbiljet
Beschrijving: De inschrijfprijs van het ingevulde inschrijfbiljet komt overeen met de factor Pi uit de weerge-geven formule. Opbouw inschrijfprijs De inschrijfprijs is opgebouwd uit de volgende kosten voor een periode van 4 jaar. - Eenmalige kosten o Implementatiekosten o Training en adoptie o Kosten uitvoeren Exitplan (zie ook subcriterium 2 Plan van aanpak implementa-tie) o Overige eenmalige kosten - Structurele Kosten o Ter beschikking stelling licenties o servicedienstverlening incl. beheer, onderhoud o koppelingen - Stelpost Prijsplafond Voor de inschrijfprijs geldt een prijsplafond van € 220.000. Een inschrijving waarbij het plafondbedrag overschreden wordt, is ongeldig en komt niet in aanmerking voor gunning van de opdracht. De opgenomen stelpost is (nog) niet factureerbaar maar dient voor toekomstige projecten en niet-standaard changes. Dit is een bedrag dat in de begroting wordt meegenomen. Mochten binnen de overeenkomst projecten opgestart worden, dan zijn deze kosten al in deze aanbesteding meegenomen en hoeft hiervoor niet opnieuw aanbesteed te worden. De inzet van de stelpost wordt bepaald door de Opdrachtgever. De stelpost hoeft niet door de opgemaakt te worden en het resterende bedrag uit een jaar kan meegenomen worden naar het volgende jaar.
Categorie van het gunningscriterium drempel: Gewicht (punten, exact)
Gunningscriterium numerieke waarde: 300
Criterium:
Type: Kwaliteit
Naam: Subcriterium 1 Oplossing
Beschrijving: De gemeente wil via de FMIS applicatie de taak van het Team VAF zo goed en efficiënt mogelijk uitvoeren. Het FMIS landschap moet de volgende functionele modules omvatten: - Facilitair beheer (facilitaire diensten) - Technisch beheer van het gemeentelijk vastgoed - Structureel en incidenteel Verhuur van gebouwen, accommodaties en ruimtes aan in-woners en bedrijven. De oplossing moet de in paragraaf 2.1 genoemde eigenschappen/functie bezitten en hiervoor handige functionaliteiten bieden en gebruiksvriendelijk zijn. Digitale toegankelijkheid; applicaties die de gemeente gebruikt moeten digitaal toegankelijk zijn. Echter niet alle applicaties zijn zover. In eerste instantie ligt de focus op het deel van het applicatielandschap waar externe partijen gebruik van maken. Denk daarbij aan inwoners die ruimtes huren en huurders die b.v. storingen melden.
Categorie van het gunningscriterium drempel: Gewicht (punten, exact)
Gunningscriterium numerieke waarde: 300
Criterium:
Type: Kwaliteit
Naam: Subriterium 2 Plan van aanpak Implementatie
Beschrijving: Het implementeren en in gebruik nemen van een FMIS applicatie is een uitdaging voor een organisatie zoals die van de aanbestedende dienst. Resources en technische kennis vanuit de aanbestedende dienst zijn beperkt beschikbaar. Dit vraagt om een proactieve houding én invulling van de rol van “verbindende partij” door de inschrijver. Een goede onderlinge afstemming met snelle responstijden vooraf én tijdens implementatie is daarvoor cruciaal. Inschrijver is verantwoordelijk voor het nemen van de leiding in dit proces. De implementatie van de FMIS applicatie wordt, met uitzondering van situaties waardoor dat echt niet kan, met een ononderbroken deelname door dezelfde projectleider en projectdeel-nemers vanuit de leverancier begeleid. Na de implementatiefase is de aanbestedende dienst zelf in staat het functioneel beheer van de applicatie uit te voeren. Werken met een nieuwe toepassing vraagt daarnaast ook goede begeleiding van de gebruiker. Training, mogelijkheid tot naslag van instructies én begeleiding tijdens de implementatiefase zijn daarin belangrijke speerpunten waarmee inschrijver het positieve verschil kan maken. Opdrachtgever wil na afloop van de overeenkomst of bij beëindiging van de overeenkomst de mogelijkheid hebben om over te stappen op een andere leverancier. Hierbij moeten alle opgebouwde gegevens en instellingen/inrichting overgedragen kunnen worden naar de gemeente of naar de nieuwe leverancier van een digitale balie applicatie.
Categorie van het gunningscriterium drempel: Gewicht (punten, exact)
Gunningscriterium numerieke waarde: 100
Criterium:
Type: Kwaliteit
Naam: Subcriterium 3 Wensen
Beschrijving: De aanbestedende dienst wenst een FMIS oplossing die extra functionaliteit beidt ten opzichte van de minimale eisen uit het Programma van Eisen. De oplossing moet zoveel mogelijk van de wensenlijst (Bijlage 7) vervullen.
Categorie van het gunningscriterium drempel: Gewicht (punten, exact)
Gunningscriterium numerieke waarde: 300

5.1.15 Technieken

Raamovereenkomst:
Geen raamovereenkomst
Informatie over het dynamische aankoopsysteem:
Geen dynamisch aankoopsysteem

5.1.16 Nadere inlichtingen, bemiddeling en evaluatie

Organisatie voor beroepsprocedures: Rechtbank Oost-Brabant
Informatie over de termijnen voor beroep: Inschrijvers die niet in aanmerking komen voor gunning van de overeenkomst ontvangen een motivatie van de redenen tot afwijzing. De aanbestedende dienst hanteert een periode van twintig dagen vanaf het bekendmaken van de gunningsbeslissing aan de inschrijvers totdat de overeenkomst definitief wordt gegund. Als binnen die termijn een kort geding tegen de gunningsbeslissing aanhangig is gemaakt, wordt in eerste beginsel de definitieve overeenkomst, in afwachting van de uitspraak van de rechter, opgeschort. Indien de inschrijver niet binnen deze termijn een kort geding aanhangig maakt, dan wordt geacht dat de inschrijver afstand heeft gedaan van dit recht en is de inschrijver niet-ontvankelijk in zijn vorderingen, wanneer de inschrijver alsnog een kort geding aanhangig maakt. Op deze aanbesteding is Nederlands recht van toepassing. Geschillen die ontstaan naar aanleiding van deze aanbesteding worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in het arrondissement Oost-Brabant.

6. Resultaten

6.1 ID resultaat perceel: LOT-0000

Er is geen winnaar gekozen en de mededinging is gesloten.
De reden waarom geen winnaar is gekozen: Er is slechts één ontvankelijk(e) inschrijving, verzoek tot deelname of project ontvangen

6.1.4 Statistische informatie

Samenvatting van de door de koper ontvangen beroepen:
Aantal klagers: 0
Ontvangen inschrijvingen of verzoeken tot deelname:
Type van de ontvangen inschrijvingen: Inschrijvingen
Aantal ontvangen inschrijvingen of verzoeken tot deelname: 1

8. Organisaties

8.1 ORG-0001

Officiële naam: Rechtbank Oost-Brabant
Registratienummer: 82956774
Postadres: Leeghwaterlaan 8
Stad: ’s-Hertogenbosch
Postcode: 5223 BA
Onderverdeling land (NUTS): Noordoost-Noord-Brabant (NL416)
Land: Nederland
Telefoon: +31 883621000
Rollen van deze organisatie:
Organisatie voor beroepsprocedures

8.1 ORG-0002

Officiële naam: Gemeente Maashorst
Registratienummer: 85031186
Stad: Uden
Postcode: 5401 EJ
Onderverdeling land (NUTS): Noordoost-Noord-Brabant (NL416)
Land: Nederland
Contactpunt: Michiel Bok
Telefoon: 0646737709
Rollen van deze organisatie:
Koper
Groepsleider

8.1 ORG-0003

Officiële naam: Bizob
Registratienummer: 17159755
Postadres: Deken Frankenstraat 3
Stad: Oirschot
Postcode: 5688 AK
Onderverdeling land (NUTS): Zuidoost-Noord-Brabant (NL414)
Land: Nederland
Contactpunt: Michiel Bok
Telefoon: +31646737709
Internetadres: https://www.bizob.nl
Rollen van deze organisatie:
Koper

Informatie over een aankondiging

Identificatiecode/versie van de aankondiging: 7011da82-060b-4a3b-8b78-e22566c108d0 - 01
Type formulier: Resultaat
Type aankondiging: Aankondiging van een gegunde opdracht of concessie – standaardregeling
Verzenddatum van de aankondiging: 16/07/2025 15:51 +00:00
Aankondiging datum verzending (eSender): 16/07/2025 15:51 +00:00
Talen waarin deze aankondiging officieel beschikbaar is: Nederlands
links: 
pdf: /papi/tenderned-rs-tns/v2/publicaties/386658/pdf

typePublicatie: Aankondiging gegunde opdracht - algemene richtlijn, standaardregeling
juridischKaderCode: Aanbestedingswet 2012
typeOpdrachtCode: Diensten
procedureCode: Openbaar
kenmerk: 537982
referentieNummer: BIZOB-2023-MAA-MBO-00337
isDigitaalInschrijvenMogelijk: false
afgerondeAanbesteding: false
onlyGunningProcedure: false
isVroegtijdigBeeindigd: true