N. 8/2019 - 014469-2019 Gelieve hieronder de geselecteerde Europese overheidsopdracht te vinden.

woensdag 24 april 2024
Gelieve hieronder de geselecteerde Europese overheidsopdracht te vinden.
N. 8/2019 - 014469-2019
Publicatiedatum:11/01/2019
Uiterste datum:19/02/2019
 
Type:Aankondiging van opdracht
Land:BE
Onderwerp:
Dienstverlening op het gebied van architectuur, bouwkunde, civiele techniek en inspectie
Aanbestedende overheid:
Gemeente Hamme

CPV-classificatie (gemeenschappelijke woordenlijst overheidsopdrachten):
71000000
Beschrijving:
Dienstverlening op het gebied van architectuur, bouwkunde, civiele techniek en inspectie.

AFDELING: AANBESTEDENDE DIENST

Gemeente Hamme Marktplein 1 Hamme 9220 Telefoon: +32 52475511 _hidden_@hamme.be www.hamme.be Stadsbestuur Dendermonde Fr. Courtensstraat 11 Dendermonde 9200 _hidden_@dendermonde.be www.dendermonde.be https://cloud.3p.eu/Downloads/1/1162/AO/2018 Afdeling Gemeentewerken Markt 1 Hamme 9220 De heer Bart Peeters Telefoon: +32 52475570 _hidden_@hamme.be www.hamme.be https://eten.publicprocurement.be

AFDELING: VOORWERP VAN DE OPDRACHT

Aanleg van fietspaden en rioleringen in Smidsestraat - Denstraat - Hebbestraat: ontwerp en leiding van de werken

39

Zie II.2.4

Smidsestraat - Denstraat - Hebbestraat

Deze opdracht betreft de studie en het ontwerp voor de aanleg van fietspaden en rioleringen in de Smidsestraat - Denstraat - Hebbestraat te Dendermonde en Hamme. Ook de rijwegen en voetpaden dienen vernieuwd en heringericht te worden met aandacht voor verkeersveiligheid en kwaliteit van de openbare ruimte.

De fietspaden worden ontworpen volgens de regels betreffende de organisatorische omkadering, de financiering en de samenwerking voor het mobiliteitsbeleid (besluit van Vlaamse Regering van 25.1.2013 en latere wijzigingen en het reglement van de provincie Oost-Vlaanderen met betrekking tot het toekennen van subsidies voor de aanleg en herinrichting van fietsinfrastructuur op het bovenlokaal functioneel fietsroutenetwerk (Fietsfonds) en latere wijzigingen).

De rioleringen worden ontworpen volgens de voorwaarden betreffende de subsidiëring van werken tot bescherming van de oppervlaktewateren tegen verontreiniging (besluit van Vlaamse Regering van 5.5.2017 en latere wijzigingen).

De woningen, die lozen in de nieuwe riolering, dienen optimaal afgekoppeld te worden. Hiervoor dienen afkoppelingsstudies uitgevoerd te worden.

Ook dienen er waar nodig rooilijn- en onteigeningsplannen opgemaakt te worden en een projectnota m.b.t. onteigening.

De totale lengte bedraagt circa 3 010 m waarvan circa 1 470 m op grondgebied Dendermonde en circa 1 540 m op grondgebied Hamme.

Als eerste fase zal een aanbestedingsdossier uitgewerkt worden zonder betoelaging voor de aanleg van een bijkomend fietspad aan de noordzijde van de Denstraat ten oosten en westen van de N41 te Dendermonde. De oversteken dienen dan uitgewerkt te worden met aandacht voor verkeersveiligheid. De aansluiting op de gewestweg N41 dient ontworpen te worden in overleg met het Vlaamse gewest.

De juiste afbakening van de projectzone van de eerste fase zal bepaald worden tijdens het ontwerp van deze fase op basis van technische en verkeerskundige gegevens en op basis van de opmerkingen van de subsidiërende overheden. De lengte bevat circa 300 m op grondgebied Dendermonde. Deze fase dient maximaal te passen in de eindvisie van de totale herinrichting van het volledige project.

De uitvoering van de werken op het volledige tracé wordt indicatief geraamd op ca. 5 841 000 EUR exclusief btw inclusief de werken in fase 1. De uitvoering van de werken van fase 1 wordt indicatief geraamd op ca 150 000 EUR exclusief btw. Voor de bepaling van het ereloon voor het ontwerp en de leiding van de werken in fase 1 zal de opgegeven aanpassingscoëfficient in het offerteformulier toegepast worden op het KVIV-tarief dat van toepassing is op het uitvoeringsbedrag van fase 1.

De vermelding van deze bedragen in dit bestek en de opmetingstaat gebeurt op basis van een voorlopige inschatting zonder studie van de technische gegevens en kan geen aanleiding geven tot latere betwistingen en schadeclaims inzake de bepaling van het ereloon indien het bedrag van de eindafrekening van de saneringswerken in belangrijke mate afwijkt van de indicatieve raming. In het inschrijvingsbiljet van de offerte is het indicatieve ramingsbedrag van ca 5 841 000 EUR exclusief btw voorlopig gebruikt als basis om de opdracht te kunnen gunnen. De effectieve verrekening van het ereloon zal gebeuren op basis van het bedrag van de eindafrekening van de werken.

Gunningscriteria Looptijd in maanden 36

AFDELING: JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

* Het UEA, waarmee de inschrijver verklaart dat hij zich niet bevindt in een van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17.6.2016.

Het UEA, waarmee de inschrijver verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:

1. De dienstverlener dient zijn financiële en economische draagkracht aan te tonen door voor de gunning van de opdracht de volgende documenten aan het stadsbestuur te bezorgen: een certificaat, opgesteld door een bedrijfsrevisor of een erkend account, waaruit de jaaromzet blijkt aan erelonen van de inschrijver over de laatste, 3 boekjaren

1. Om geselecteerd te worden voor deze opdracht moet de inschrijver minimum een jaaromzet van 700.000 EUR exclusief btw gerealiseerd hebben per boekjaar in 2015 en 2016 en 2017.

Het UEA, waarmee de inschrijver verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:

1. A. Studie- en beroepskwalificaties

Ten einde de bekwaamheid inzake studie- en beroepskwalificaties van de dienstverlener na te gaan moeten bij de offerte volgende documenten worden bijgevoegd:

- de lijst van de werknemers en hun functie

- een kopie van het diploma van de verantwoordelijke ingenieur voor de leiding van het project en van de verkeersdeskundige

- het curriculum vitae van de verantwoordelijke ingenieur voor de leiding van het project alsook de lijst van de projecten waaraan hij/zij heeft meegewerkt in 2015 en 2016 en 2017

- het curriculum vitae van de verkeersdeskundige van het project alsook de lijst van de projecten waaraan hij/zij heeft meegewerkt in 2015 en 2016 en 2017

Indien nodig kan het opdrachtgevend bestuur contactpersonen opvragen, die de ervaring en de deskundigheid van de opgegeven medewerker kunnen bevestigen. Uit de ingediende documenten moet blijken dat de inschrijver voldoet aan de voorwaarden om geselecteerd te worden.

Inschrijvingen zonder de bijgevoegde lijst van de werknemers of met ontbrekende, bijhorende documenten worden als nietig beschouwd. Na het indienen van de inschrijving kunnen geen bescheiden meer ingediend worden.

2. B.1. Diensten voor het ontwerp en werftoezicht van wegen- en rioleringsdossiers (De inschrijver dient cumulatief te voldoen aan alle voorwaarden vermeld onder B.1. en B.2.)

Ten einde de bekwaamheid inzake uitgevoerde diensten m.b.t. ontwerp en toezicht van wegen- en rioleringsdossiers van de dienstverlener na te gaan moeten bij de offerte volgende documenten worden bijgevoegd:

- een lijst van 3 referentieprojecten in opdracht van een openbaar bestuur waarbij bij minstens 1 project een RIO-toelage volgens het besluit van de Vlaamse regering van 1 februari 2002 en zijn latere wijzigingen m.b.t. de subsidiëring van de aanleg door de gemeenten van openbare rioleringen, andere dan prioritaire rioleringen werd bekomen van de Vlaamse milieumaatschappij en waarbij bij minstens 1 project de wegen, fietspaden en voetpaden ontworpen zijn met een speciale aandacht voor verkeersveiligheid en - leefbaarheid en voor de kwaliteit van het openbaar domein en volgens de regels betreffende de organisatorische omkadering, de financiering en de samenwerking voor het mobiliteitsbeleid (besluit van Vlaamse Regering van 25.1.2013 en latere wijzigingen).

In de lijst wordt vermeld: de titel van het project, het opdrachtgevend bestuur, de datum van goedkeuring van het aanbestedingsdossier door de aanbestedende overheid, het bedrag van de raming van het aanbestedingsdossier of het bedrag van de laagste, regelmatige inschrijver bij de aanbesteding.

- Een bondige beschrijving (op maximaal 1 A4-bladzijde) van de inhoud van de 3 referentie- projecten,

- De grondplannen van de wegenis en de riolering van het aanbestedingsdossier van de 3 referentieprojecten (in pdf-formaat),

- De ondertekende verklaringen van elk opdrachtgevend bestuur waarin bevestigd wordt dat elk van de 3 referentieprojecten deskundig en zelfstandig zijn uitgevoerd. Bij elke verklaring moet een contactpersoon worden gevoegd met vermelding van naam en telefoonnummer die de inhoud van de schriftelijke verklaring kan bevestigen.

Uit de ingediende lijst met bijhorende documenten en plannen moet blijken dat de inschrijver voldoet aan de voorwaarden om geselecteerd te worden. Indien een lijst ingediend wordt met meer dan 3 referentieprojecten zullen enkel de 3 projecten in aanmerking genomen die het eerst vermeld worden op de lijst. Het is dus overbodig om lijsten met meer dan 3 projecten in te dienen inclusief de bijhorende documenten en grondplannen.

Inschrijvingen zonder de bijgevoegde lijst van 3 referentieprojecten of met ontbrekende, bijhorende documenten, grondplannen of verklaringen worden a...(zie opdrachtdocumenten)

1. Om geselecteerd te kunnen worden voor de opdracht dient de ontwerper minstens te beschikken over 7 werknemers waaronder 2 burgerlijk of industrieel ingenieurs en een gediplomeerde verkeersdeskundige met een bachelor- of masterdiploma verkeerskunde of gelijkwaardig door aantoonbare ervaring en opleiding) die deel uit maken van het projectteam, dat het project van deze opdracht zal uitvoeren en begeleiden. De 2 ingenieurs alsook de verkeersdeskundige dienen elk minstens 4 jaar ervaring te hebben in het ontwerp en de begeleiding van gelijkwaardige projecten.

2. Om geselecteerd te worden voor deze opdracht moet de inschrijver 3 referentieprojecten ontworpen hebben, die voldoen aan de volgende voorwaarden:

1. Minstens 1 project betreft wegen- en rioleringswerken waarbij een RIO-toelage volgens het besluit van de Vlaamse regering van 1.2.2002 en zijn latere wijzigingen m.b.t. de subsidiëring van de aanleg door de gemeenten van openbare rioleringen, andere dan prioritaire rioleringen werd bekomen van de Vlaamse milieumaatschappij en waarbij de wegen ontworpen zijn met een speciale aandacht voor verkeersveiligheid en - leefbaarheid en voor de inpassing in de ruimtelijke omgeving.

2. Minstens 1 project omvat de aanleg van fietspaden volgens de regels betreffende de organisatorische omkadering, de financiering en de samenwerking voor het mobiliteitsbeleid (besluit van Vlaamse Regering van 25.1.2013 en latere wijzigingen) en waarbij de wegen ontworpen zijn met een speciale aandacht voor verkeersveiligheid en-leefbaarheid en voor de inpassing in de ruimtelijke omgeving.

3. De omvang van de wegen- en rioleringswerken bedraagt voor elk project minimaal 1 000 000 EUR exclusief btw (bedrag van de raming van het aanbestedingsdossier of van de laagste, regelmatige inschrijver bij de aanbesteding)

4. Het aanbestedingsdossier is door het openbaar bestuur goedgekeurd tussen 1.1.2012 en 31.12.2017

3. Om geselecteerd te worden voor deze opdracht moet de inschrijver 3 referentieprojecten uitgewerkt hebben, die voldoen aan de volgende voorwaarden:

- elk referentieproject bevat minstens 25 woningen

- van de 3 referentieprojecten zijn de afkoppelingdossiers (beschrijving en plan van bestaande toestand, beschrijving en plan van geplande toestand) door het opdrachtgevend bestuur goedgekeurd ter uitvoering

- 1 referentieproject is in uitvoering of is reeds uitgevoerd

AFDELING: PROCEDURE

Termijn voor ontvangst van projecten of deelnemingsaanvragen: 2019-02-19 Plaatselijke tijd: 15:30 De inschrijving moet geldig blijven tot 2019-08-18 Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend: Datum: 2019-02-19 Plaatselijke tijd: 15:30

Bureel dienst gemeentewerken

AFDELING: AANVULLENDE INLICHTINGEN

De offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.

Raad van State - Griffie van de afdeling bestuursrechtspraak Wetenschapsstraat 37 Brussel (Etterbeek) 1040 Datum van verzending van deze aankondiging: 2019-01-10


Tekst in originele taal
 

AFDELING: AANBESTEDENDE DIENST

Gemeente Hamme Marktplein 1 Hamme 9220 Telefoon: +32 52475511 _hidden_@hamme.be www.hamme.be Stadsbestuur Dendermonde Fr. Courtensstraat 11 Dendermonde 9200 _hidden_@dendermonde.be www.dendermonde.be https://cloud.3p.eu/Downloads/1/1162/AO/2018 Afdeling Gemeentewerken Markt 1 Hamme 9220 De heer Bart Peeters Telefoon: +32 52475570 _hidden_@hamme.be www.hamme.be https://eten.publicprocurement.be

AFDELING: VOORWERP VAN DE OPDRACHT

Aanleg van fietspaden en rioleringen in Smidsestraat - Denstraat - Hebbestraat: ontwerp en leiding van de werken

39

Zie II.2.4

Smidsestraat - Denstraat - Hebbestraat

Deze opdracht betreft de studie en het ontwerp voor de aanleg van fietspaden en rioleringen in de Smidsestraat - Denstraat - Hebbestraat te Dendermonde en Hamme. Ook de rijwegen en voetpaden dienen vernieuwd en heringericht te worden met aandacht voor verkeersveiligheid en kwaliteit van de openbare ruimte.

De fietspaden worden ontworpen volgens de regels betreffende de organisatorische omkadering, de financiering en de samenwerking voor het mobiliteitsbeleid (besluit van Vlaamse Regering van 25.1.2013 en latere wijzigingen en het reglement van de provincie Oost-Vlaanderen met betrekking tot het toekennen van subsidies voor de aanleg en herinrichting van fietsinfrastructuur op het bovenlokaal functioneel fietsroutenetwerk (Fietsfonds) en latere wijzigingen).

De rioleringen worden ontworpen volgens de voorwaarden betreffende de subsidiëring van werken tot bescherming van de oppervlaktewateren tegen verontreiniging (besluit van Vlaamse Regering van 5.5.2017 en latere wijzigingen).

De woningen, die lozen in de nieuwe riolering, dienen optimaal afgekoppeld te worden. Hiervoor dienen afkoppelingsstudies uitgevoerd te worden.

Ook dienen er waar nodig rooilijn- en onteigeningsplannen opgemaakt te worden en een projectnota m.b.t. onteigening.

De totale lengte bedraagt circa 3 010 m waarvan circa 1 470 m op grondgebied Dendermonde en circa 1 540 m op grondgebied Hamme.

Als eerste fase zal een aanbestedingsdossier uitgewerkt worden zonder betoelaging voor de aanleg van een bijkomend fietspad aan de noordzijde van de Denstraat ten oosten en westen van de N41 te Dendermonde. De oversteken dienen dan uitgewerkt te worden met aandacht voor verkeersveiligheid. De aansluiting op de gewestweg N41 dient ontworpen te worden in overleg met het Vlaamse gewest.

De juiste afbakening van de projectzone van de eerste fase zal bepaald worden tijdens het ontwerp van deze fase op basis van technische en verkeerskundige gegevens en op basis van de opmerkingen van de subsidiërende overheden. De lengte bevat circa 300 m op grondgebied Dendermonde. Deze fase dient maximaal te passen in de eindvisie van de totale herinrichting van het volledige project.

De uitvoering van de werken op het volledige tracé wordt indicatief geraamd op ca. 5 841 000 EUR exclusief btw inclusief de werken in fase 1. De uitvoering van de werken van fase 1 wordt indicatief geraamd op ca 150 000 EUR exclusief btw. Voor de bepaling van het ereloon voor het ontwerp en de leiding van de werken in fase 1 zal de opgegeven aanpassingscoëfficient in het offerteformulier toegepast worden op het KVIV-tarief dat van toepassing is op het uitvoeringsbedrag van fase 1.

De vermelding van deze bedragen in dit bestek en de opmetingstaat gebeurt op basis van een voorlopige inschatting zonder studie van de technische gegevens en kan geen aanleiding geven tot latere betwistingen en schadeclaims inzake de bepaling van het ereloon indien het bedrag van de eindafrekening van de saneringswerken in belangrijke mate afwijkt van de indicatieve raming. In het inschrijvingsbiljet van de offerte is het indicatieve ramingsbedrag van ca 5 841 000 EUR exclusief btw voorlopig gebruikt als basis om de opdracht te kunnen gunnen. De effectieve verrekening van het ereloon zal gebeuren op basis van het bedrag van de eindafrekening van de werken.

Gunningscriteria Looptijd in maanden 36

AFDELING: JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

* Het UEA, waarmee de inschrijver verklaart dat hij zich niet bevindt in een van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17.6.2016.

Het UEA, waarmee de inschrijver verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:

1. De dienstverlener dient zijn financiële en economische draagkracht aan te tonen door voor de gunning van de opdracht de volgende documenten aan het stadsbestuur te bezorgen: een certificaat, opgesteld door een bedrijfsrevisor of een erkend account, waaruit de jaaromzet blijkt aan erelonen van de inschrijver over de laatste, 3 boekjaren

1. Om geselecteerd te worden voor deze opdracht moet de inschrijver minimum een jaaromzet van 700.000 EUR exclusief btw gerealiseerd hebben per boekjaar in 2015 en 2016 en 2017.

Het UEA, waarmee de inschrijver verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:

1. A. Studie- en beroepskwalificaties

Ten einde de bekwaamheid inzake studie- en beroepskwalificaties van de dienstverlener na te gaan moeten bij de offerte volgende documenten worden bijgevoegd:

- de lijst van de werknemers en hun functie

- een kopie van het diploma van de verantwoordelijke ingenieur voor de leiding van het project en van de verkeersdeskundige

- het curriculum vitae van de verantwoordelijke ingenieur voor de leiding van het project alsook de lijst van de projecten waaraan hij/zij heeft meegewerkt in 2015 en 2016 en 2017

- het curriculum vitae van de verkeersdeskundige van het project alsook de lijst van de projecten waaraan hij/zij heeft meegewerkt in 2015 en 2016 en 2017

Indien nodig kan het opdrachtgevend bestuur contactpersonen opvragen, die de ervaring en de deskundigheid van de opgegeven medewerker kunnen bevestigen. Uit de ingediende documenten moet blijken dat de inschrijver voldoet aan de voorwaarden om geselecteerd te worden.

Inschrijvingen zonder de bijgevoegde lijst van de werknemers of met ontbrekende, bijhorende documenten worden als nietig beschouwd. Na het indienen van de inschrijving kunnen geen bescheiden meer ingediend worden.

2. B.1. Diensten voor het ontwerp en werftoezicht van wegen- en rioleringsdossiers (De inschrijver dient cumulatief te voldoen aan alle voorwaarden vermeld onder B.1. en B.2.)

Ten einde de bekwaamheid inzake uitgevoerde diensten m.b.t. ontwerp en toezicht van wegen- en rioleringsdossiers van de dienstverlener na te gaan moeten bij de offerte volgende documenten worden bijgevoegd:

- een lijst van 3 referentieprojecten in opdracht van een openbaar bestuur waarbij bij minstens 1 project een RIO-toelage volgens het besluit van de Vlaamse regering van 1 februari 2002 en zijn latere wijzigingen m.b.t. de subsidiëring van de aanleg door de gemeenten van openbare rioleringen, andere dan prioritaire rioleringen werd bekomen van de Vlaamse milieumaatschappij en waarbij bij minstens 1 project de wegen, fietspaden en voetpaden ontworpen zijn met een speciale aandacht voor verkeersveiligheid en - leefbaarheid en voor de kwaliteit van het openbaar domein en volgens de regels betreffende de organisatorische omkadering, de financiering en de samenwerking voor het mobiliteitsbeleid (besluit van Vlaamse Regering van 25.1.2013 en latere wijzigingen).

In de lijst wordt vermeld: de titel van het project, het opdrachtgevend bestuur, de datum van goedkeuring van het aanbestedingsdossier door de aanbestedende overheid, het bedrag van de raming van het aanbestedingsdossier of het bedrag van de laagste, regelmatige inschrijver bij de aanbesteding.

- Een bondige beschrijving (op maximaal 1 A4-bladzijde) van de inhoud van de 3 referentie- projecten,

- De grondplannen van de wegenis en de riolering van het aanbestedingsdossier van de 3 referentieprojecten (in pdf-formaat),

- De ondertekende verklaringen van elk opdrachtgevend bestuur waarin bevestigd wordt dat elk van de 3 referentieprojecten deskundig en zelfstandig zijn uitgevoerd. Bij elke verklaring moet een contactpersoon worden gevoegd met vermelding van naam en telefoonnummer die de inhoud van de schriftelijke verklaring kan bevestigen.

Uit de ingediende lijst met bijhorende documenten en plannen moet blijken dat de inschrijver voldoet aan de voorwaarden om geselecteerd te worden. Indien een lijst ingediend wordt met meer dan 3 referentieprojecten zullen enkel de 3 projecten in aanmerking genomen die het eerst vermeld worden op de lijst. Het is dus overbodig om lijsten met meer dan 3 projecten in te dienen inclusief de bijhorende documenten en grondplannen.

Inschrijvingen zonder de bijgevoegde lijst van 3 referentieprojecten of met ontbrekende, bijhorende documenten, grondplannen of verklaringen worden a...(zie opdrachtdocumenten)

1. Om geselecteerd te kunnen worden voor de opdracht dient de ontwerper minstens te beschikken over 7 werknemers waaronder 2 burgerlijk of industrieel ingenieurs en een gediplomeerde verkeersdeskundige met een bachelor- of masterdiploma verkeerskunde of gelijkwaardig door aantoonbare ervaring en opleiding) die deel uit maken van het projectteam, dat het project van deze opdracht zal uitvoeren en begeleiden. De 2 ingenieurs alsook de verkeersdeskundige dienen elk minstens 4 jaar ervaring te hebben in het ontwerp en de begeleiding van gelijkwaardige projecten.

2. Om geselecteerd te worden voor deze opdracht moet de inschrijver 3 referentieprojecten ontworpen hebben, die voldoen aan de volgende voorwaarden:

1. Minstens 1 project betreft wegen- en rioleringswerken waarbij een RIO-toelage volgens het besluit van de Vlaamse regering van 1.2.2002 en zijn latere wijzigingen m.b.t. de subsidiëring van de aanleg door de gemeenten van openbare rioleringen, andere dan prioritaire rioleringen werd bekomen van de Vlaamse milieumaatschappij en waarbij de wegen ontworpen zijn met een speciale aandacht voor verkeersveiligheid en - leefbaarheid en voor de inpassing in de ruimtelijke omgeving.

2. Minstens 1 project omvat de aanleg van fietspaden volgens de regels betreffende de organisatorische omkadering, de financiering en de samenwerking voor het mobiliteitsbeleid (besluit van Vlaamse Regering van 25.1.2013 en latere wijzigingen) en waarbij de wegen ontworpen zijn met een speciale aandacht voor verkeersveiligheid en-leefbaarheid en voor de inpassing in de ruimtelijke omgeving.

3. De omvang van de wegen- en rioleringswerken bedraagt voor elk project minimaal 1 000 000 EUR exclusief btw (bedrag van de raming van het aanbestedingsdossier of van de laagste, regelmatige inschrijver bij de aanbesteding)

4. Het aanbestedingsdossier is door het openbaar bestuur goedgekeurd tussen 1.1.2012 en 31.12.2017

3. Om geselecteerd te worden voor deze opdracht moet de inschrijver 3 referentieprojecten uitgewerkt hebben, die voldoen aan de volgende voorwaarden:

- elk referentieproject bevat minstens 25 woningen

- van de 3 referentieprojecten zijn de afkoppelingdossiers (beschrijving en plan van bestaande toestand, beschrijving en plan van geplande toestand) door het opdrachtgevend bestuur goedgekeurd ter uitvoering

- 1 referentieproject is in uitvoering of is reeds uitgevoerd

AFDELING: PROCEDURE

Termijn voor ontvangst van projecten of deelnemingsaanvragen: 2019-02-19 Plaatselijke tijd: 15:30 De inschrijving moet geldig blijven tot 2019-08-18 Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend: Datum: 2019-02-19 Plaatselijke tijd: 15:30

Bureel dienst gemeentewerken

AFDELING: AANVULLENDE INLICHTINGEN

De offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.

Raad van State - Griffie van de afdeling bestuursrechtspraak Wetenschapsstraat 37 Brussel (Etterbeek) 1040 Datum van verzending van deze aankondiging: 2019-01-10