N. 38/2019 - 086039-2019 Gelieve hieronder de geselecteerde Europese overheidsopdracht te vinden.

zondag 19 mei 2024
Gelieve hieronder de geselecteerde Europese overheidsopdracht te vinden.
N. 38/2019 - 086039-2019
Publicatiedatum:22/02/2019
Uiterste datum:09/04/2019
 
Type:Aankondiging van opdracht
Land:BE
Onderwerp:
Makelaarsdiensten
Aanbestedende overheid:
Regie der Gebouwen 0208.312.646_40

CPV-classificatie (gemeenschappelijke woordenlijst overheidsopdrachten):
70000000
Beschrijving:
Makelaarsdiensten.

AFDELING: AANBESTEDENDE DIENST

Regie der Gebouwen 0208.312.646_40 Gulden Vlieslaan 87 b2 Brussel 1060 DAG Strategie & Vastgoedbeheer - Nicola Debuisson Telefoon: +32 474302760 _hidden_@buildingsagency.be http://www.buildingsagency.be https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=333517 https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=333517 https://eten.publicprocurement.be/etendering/viewWorkspacesBasedOnExtUrl.do?wsName=RDGB-2019-SVB-001-F02

AFDELING: VOORWERP VAN DE OPDRACHT

Regie der Gebouwen - Waardering portfolio beheerd door de Regie der Gebouwen

RDGB-2019-SVB-001-F02_0

Regie der Gebouwen - Waardering aan marktwaarde voor de eigendommen van de federale overheid en schatting van de markthuurwaarde voor het gehele door de Regie der Gebouwen beheerde portfolio

Luik 1 (waardering aan marktwaarde eigendom federale overheid): 708 complexen & 543 terreinen/grondoverschotten

Luik 2 (bepaling ERV volledig portfolio beheerd door de Regie der Gebouwen): 1 021 complexen

Gunningscriteria Aanvang 2019-05-27 Einde 2023-12-31

Alle bijlagen bij het bestek (zie DEEL 9) dienen als basis voor de in te dienen offerte. Deze bijlagen moeten door de Inschrijver ingevuld en ondertekend te worden en vervolgens bezorgd te worden aan de Aanbestedende Overheid.

AFDELING: JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

Criteria die tot uitsluiting kunnen leiden: zie toegevoegd UEA

Selectiecriteria:

Om de beroepsbekwaamheid van de kandidaten of Inschrijvers te beoordelen om de diensten te verstrekken, dienen de Inschrijvers daarvan volgende bewijzen te leveren:

1) bewijs van hun knowhow, efficiëntie, ervaring en betrouwbaarheid op de wijze zoals hieronder aangegeven

2) kandidaten of Inschrijvers die rechtspersonen zijn, moeten in hun aanvraag tot deelneming of in hun offerte, de namen en de beroepskwalificaties te vermelden van de personen die belast zijn met de uitvoering van de opdracht op de wijze zoals hieronder aangegeven

Het bewijs van beroepsbekwaamheid wordt geleverd door:

a) een overzicht van minimaal 2 gelijkaardige opdrachten die gedurende de afgelopen periode van maximaal vijf jaar werden verricht, met vermelding van het bedrag, de datum en van de publiek- of privaatrechtelijke instanties waarvoor zij bestemd waren.

b) een overzicht van minimaal 2 gelijkaardige opdrachten die gedurende de afgelopen periode van maximaal vijf jaar werden verricht, met vermelding van het bedrag, de datum en van de publiek- of privaatrechtelijke instanties waarvoor zij bestemd waren.

c) een overzicht van het team dat belast zal worden met de uitvoering van de opdracht met vermelding van de studie- en beroepskwalificaties van elk teamlid, alsook de relevante ervaring (ervaring in het waarderen van onroerende goederen) van het betreffende lid.

a) een overzicht van minimaal 2 gelijkaardige opdrachten die gedurende de afgelopen periode van maximaal 5 jaar werden verricht, met vermelding van het bedrag, de datum en van de publiek- of privaatrechtelijke instanties waarvoor zij bestemd waren. Onder gelijkaardige opdrachten wordt verstaan: het schatten van de marktwaarde van het portfolio (ten minste 150 gebouwen/sites waarvan het/de gebouw(en) een minimale bruto-oppervlakte heeft/hebben van 2 000 m2) van een publieke- of privaatrechtelijke instantie in België, voor boekhoudkundige doeleinden. Het moet daarbij gaan om een portfolio waarbij het minimaal om assets moet gaan binnen categorie A (kantoorgebouwen).

b) een overzicht van minimaal 2 gelijkaardige opdrachten die gedurende de afgelopen periode van maximaal 5 jaar werden verricht, met vermelding van het bedrag, de datum en van de publiek- of privaatrechtelijke instanties waarvoor zij bestemd waren. Onder gelijkaardige opdrachten wordt verstaan: het schatten van een conforme markthuurprijs in opdracht van een publieke- of privaatrechtelijke instantie voor gebouwen/sites verspreid over geheel België (met een minimum van 50 gebouwen waarvan het/de gebouw(en) een minimale bruto-oppervlakte heeft/hebben van 2 000 m2). Het moet daarbij gaan om een portfolio waarbij het minimaal om assets moet gaan binnen categorie A (kantoorgebouwen).

c) een overzicht van het team dat belast zal worden met de uitvoering van de opdracht met vermelding van de studie- en beroepskwalificaties van elk teamlid, alsook de relevante ervaring (ervaring in het waarderen van onroerende goederen) van het betreffende lid. De Aanbestedende Overheid verwacht voor de uitvoering van deze opdracht een minimale samenstelling van 2 seniors (minstens 10 jaar ervaring) en 5 experts (minstens 3 jaar ervaring). In de loop van de overeenkomst mogen deze personen binnen het opgegeven team niet vervangen worden, behalve indien hiervoor een voorafgaand akkoord verkregen wordt vanwege de Aanbestedende Overheid.

Klasse: N/A, Categorie: N/A

Volgens de uitvoeringstermijnen opgenomen in het bestek

Uitvoering volgens de bepalingen opgenomen in het bestek onder DEEL 6, DEEL 7 en DEEL 8

AFDELING: PROCEDURE

Termijn voor ontvangst van projecten of deelnemingsaanvragen: 2019-04-09 Plaatselijke tijd: 10:00 Looptijd in maanden vanaf de datum van ontvangst van de inschrijving 3 Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend: Datum: 2019-04-09 Plaatselijke tijd: 10:00

AFDELING: AANVULLENDE INLICHTINGEN

RDGB-SVB-2018-MCM001 van 11/04/2018 - publicatie marktconsultatie

Om de volgende redenen is beslist om de opdracht niet in te delen in percelen:

- Om te kunnen garanderen dat de waardering op uniforme wijze gebeurt voor het gehele portfolio,

- Om te kunnen garanderen dat de volledige opdracht kan gebeuren (door te vermijden dat 1 of meerdere percelen niet toegewezen worden).

Raad van State - Afdeling Bestuursrechtspraak Wetenschapsstraat 37 Brussel 1040 Telefoon: +32 22349611 _hidden_@raadvst-consetat.be http://www.raadvst-consetat.be/

Overeenkomstig artikel 19 van de gecoördineerde wetten van 12.1.1973 op de Raad van State moet een verzoek

Tot schorsing of opheffing, op straffe van onontvankelijkheid, ingediend worden binnen de 60 dagen volgend op:

- voor de niet geselecteerde kandidaten: de betekening van de selectiebeslissing,

- voor de inschrijvers van wie de offerte als onregelmatig beschouwd werd: de betekening van de beslissing dat hun offerte onregelmatig verklaard werd,

- voor de inschrijvers van wie de offerte niet uitgekozen werd: de betekening van de gunningsbeslissing.

Regie der Gebouwen - Juridische dienst Gulden Vlieslaan 87, bus 2 Brussel 1060 Telefoon: +32 25416973 _hidden_@regiedesbatiments.be Fax: +32 25417001 http://www.buildingsagency.be Datum van verzending van deze aankondiging: 2019-02-20


Tekst in originele taal
 

AFDELING: AANBESTEDENDE DIENST

Régie des Bâtiments 0208.312.646_40 Av. de la Toison d'Or 87, b2 Bruxelles 1060 SAG Stratégie & gestion immobilière - Nicola Debuisson Telefoon: +32 474302760 _hidden_@buildingsagency.be http://www.buildingsagency.be https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=333517 https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=333517 https://eten.publicprocurement.be/etendering/viewWorkspacesBasedOnExtUrl.do?wsName=RDGB-2019-SVB-001-F02

AFDELING: VOORWERP VAN DE OPDRACHT

Régie des bâtiments - évaluation du portefeuille géré par la Régie des Bâtiments

RDGB-2019-SVB-001-F02_0

Régie des bâtiments - évaluation à la valeur de marché pour les propriétés de l’État fédéral et la valeur locative de marché estimée pour l’ensemble du portefeuille géré.

- volet 1 (évaluation à la valeur de marché pour les propriétés de l’État fédéral): 708 complexes & 543 terrains/excédents de terrain,

- volet 2 (évaluation ERV pour l’ensemble du portefeuille géré par la Régie des Bâtiments): 1 021 complexes.

Gunningscriteria Aanvang 2019-05-27 Einde 2023-12-31

Toutes les annexes au cahier des charges (voir partie 9) servent de base pour l’offre à introduire. Ces annexes doivent être complétées et signées par le Soumissionnaire avant d’être remises au pouvoir adjudicateur.

AFDELING: JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

Critères pouvant mener à une exclusion: voir DUME ci-joint

Critères de sélection:

Afin d’évaluer la capacité technique ou professionnelle des candidats ou Soumissionnaires à fournir les services, les Soumissionnaires sont tenus d’apporter les preuves suivantes:

1) preuve de leur savoir-faire, efficacité, expérience et fiabilité de la façon indiquée ci-dessous;

2) les candidats ou Soumissionnaires qui sont des personnes morales doivent préciser dans leur demande de participation ou leur offre les noms et qualifications professionnelles des personnes chargées de l’exécution du marché de la façon indiquée ci-dessous.

La preuve de la capacité professionnelle est apportée par les moyens suivants:

a) Un aperçu d’au moins 2 marchés semblables qui ont été exécutés au cours des 5 dernières années au maximum, indiquant le montant, la date et le destinataire public ou privé;

b) Un aperçu d’au moins 2 marchés semblables qui ont été exécutés au cours des 5 dernières années au maximum, indiquant le montant, la date et le destinataire public ou privé;

c) Un aperçu de l’équipe qui sera chargée de l’exécution du marché indiquant les titres d’études ou professionnels de chaque membre de l’équipe, ainsi que l’expérience pertinente (expérience en matière d’évaluation de biens immobiliers) du membre en question.

La preuve de la capacité professionnelle est apportée par les moyens suivants:

a) Un aperçu d’au moins 2 marchés semblables qui ont été exécutés au cours des 5 dernières années au maximum, indiquant le montant, la date et le destinataire public ou privé. Par «marchés semblables», on entend: l’estimation de la valeur de marché du portefeuille (au moins 150 bâtiments/sites dont les bâtiments possèdent une surface brute minimale de 2 000 m 2 ) d’une instance de droit public ou privé en Belgique, à des fins comptables. Il doit s’agir en outre d’un portefeuille comportant au moins des biens de catégorie A (immeubles de bureaux);

b) Un aperçu d’au moins 2 marchés semblables qui ont été exécutés au cours des 5 dernières années au maximum, indiquant le montant, la date et le destinataire public ou privé. Par «marchés semblables», on entend: l’estimation d’un loyer de marché conforme pour le compte d’une instance de droit public ou privé pour des bâtiments/sites répartis dans toute la Belgique (avec un minimum de 50 bâtiments dont les bâtiments possèdent une surface brute minimale de 2 000 m 2 ). Il doit s’agir en outre d’un portefeuille comportant au moins des biens de catégorie A (immeubles de bureaux);

c) Un aperçu de l’équipe qui sera chargée de l’exécution du marché indiquant les titres d’études ou professionnels de chaque membre de l’équipe, ainsi que l’expérience pertinente (expérience en matière d’évaluation de biens immobiliers) du membre en question. Le pouvoir adjudicateur attend pour l’exécution du présent marché une composition minimale de 2 seniors (au moins 10 ans d’expérience) et 5 experts (au moins 3 ans d’expérience). En cours de contrat, ces personnes ne peuvent être remplacées au sein de l’équipe indiquée, sauf si le pouvoir adjudicateur y a donné son accord préalable.

Classe: N/A, catégorie: N/A.

Selon les délais d’exécution indiqués dans le cahier des charges.

Exécution conformément aux dispositions indiquées dans le cahier des charges sous les partie 6, partie 7 et partie 8.

AFDELING: PROCEDURE

Termijn voor ontvangst van projecten of deelnemingsaanvragen: 2019-04-09 Plaatselijke tijd: 10:00 Looptijd in maanden vanaf de datum van ontvangst van de inschrijving 3 Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend: Datum: 2019-04-09 Plaatselijke tijd: 10:00

AFDELING: AANVULLENDE INLICHTINGEN

RDGB-SVB-2018-MCM001 du 11.4.2018 - publication consultation du marché

Pour les raisons suivantes, il a été décidé de ne pas diviser le marché en lots:

- afin de pouvoir garantir que l’ensemble du portefeuille sera évalué de manière uniforme,

- afin de pouvoir garantir que l’intégralité du marché puisse être exécutée (en évitant la non-attribution d’un ou de plusieurs lots).

Conseil d’État - section du contentieux administratif Rue de la Science 37 Bruxelles 1040 Telefoon: +32 22349611 _hidden_@raadvst-consetat.be http://www.raadvst-consetat.be/

En vertu de l’article 19 des lois coordonnées du 12.1.1973 sur le Conseil d’État, un recours en suspension ou en annulation doit, sous peine d’irrecevabilité, être introduit dans un délai de 60 jours à compter de:

- pour les candidats qui ne sont pas sélectionnés: la notification de la décision de sélection,

- pour les soumissionnaires dont l’offre a été considérée comme irrégulière: la notification de la décision d’écartement de leur offre,

- pour les soumissionnaires dont l’offre n’a pas été retenue: la notification de la décision d’attribution.

Régie des Bâtiments - Service juridique Avenue de la Toison d’Or 87, Bte 2 Bruxelles 1060 Telefoon: +32 25416973 _hidden_@regiedesbatiments.be Fax: +32 25417001 http://www.buildingsagency.be Datum van verzending van deze aankondiging: 2019-02-20

AFDELING: AANBESTEDENDE DIENST

Regie der Gebouwen 0208.312.646_40 Gulden Vlieslaan 87 b2 Brussel 1060 DAG Strategie & Vastgoedbeheer - Nicola Debuisson Telefoon: +32 474302760 _hidden_@buildingsagency.be http://www.buildingsagency.be https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=333517 https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=333517 https://eten.publicprocurement.be/etendering/viewWorkspacesBasedOnExtUrl.do?wsName=RDGB-2019-SVB-001-F02

AFDELING: VOORWERP VAN DE OPDRACHT

Regie der Gebouwen - Waardering portfolio beheerd door de Regie der Gebouwen

RDGB-2019-SVB-001-F02_0

Regie der Gebouwen - Waardering aan marktwaarde voor de eigendommen van de federale overheid en schatting van de markthuurwaarde voor het gehele door de Regie der Gebouwen beheerde portfolio

Luik 1 (waardering aan marktwaarde eigendom federale overheid): 708 complexen & 543 terreinen/grondoverschotten

Luik 2 (bepaling ERV volledig portfolio beheerd door de Regie der Gebouwen): 1 021 complexen

Gunningscriteria Aanvang 2019-05-27 Einde 2023-12-31

Alle bijlagen bij het bestek (zie DEEL 9) dienen als basis voor de in te dienen offerte. Deze bijlagen moeten door de Inschrijver ingevuld en ondertekend te worden en vervolgens bezorgd te worden aan de Aanbestedende Overheid.

AFDELING: JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

Criteria die tot uitsluiting kunnen leiden: zie toegevoegd UEA

Selectiecriteria:

Om de beroepsbekwaamheid van de kandidaten of Inschrijvers te beoordelen om de diensten te verstrekken, dienen de Inschrijvers daarvan volgende bewijzen te leveren:

1) bewijs van hun knowhow, efficiëntie, ervaring en betrouwbaarheid op de wijze zoals hieronder aangegeven

2) kandidaten of Inschrijvers die rechtspersonen zijn, moeten in hun aanvraag tot deelneming of in hun offerte, de namen en de beroepskwalificaties te vermelden van de personen die belast zijn met de uitvoering van de opdracht op de wijze zoals hieronder aangegeven

Het bewijs van beroepsbekwaamheid wordt geleverd door:

a) een overzicht van minimaal 2 gelijkaardige opdrachten die gedurende de afgelopen periode van maximaal vijf jaar werden verricht, met vermelding van het bedrag, de datum en van de publiek- of privaatrechtelijke instanties waarvoor zij bestemd waren.

b) een overzicht van minimaal 2 gelijkaardige opdrachten die gedurende de afgelopen periode van maximaal vijf jaar werden verricht, met vermelding van het bedrag, de datum en van de publiek- of privaatrechtelijke instanties waarvoor zij bestemd waren.

c) een overzicht van het team dat belast zal worden met de uitvoering van de opdracht met vermelding van de studie- en beroepskwalificaties van elk teamlid, alsook de relevante ervaring (ervaring in het waarderen van onroerende goederen) van het betreffende lid.

a) een overzicht van minimaal 2 gelijkaardige opdrachten die gedurende de afgelopen periode van maximaal 5 jaar werden verricht, met vermelding van het bedrag, de datum en van de publiek- of privaatrechtelijke instanties waarvoor zij bestemd waren. Onder gelijkaardige opdrachten wordt verstaan: het schatten van de marktwaarde van het portfolio (ten minste 150 gebouwen/sites waarvan het/de gebouw(en) een minimale bruto-oppervlakte heeft/hebben van 2 000 m2) van een publieke- of privaatrechtelijke instantie in België, voor boekhoudkundige doeleinden. Het moet daarbij gaan om een portfolio waarbij het minimaal om assets moet gaan binnen categorie A (kantoorgebouwen).

b) een overzicht van minimaal 2 gelijkaardige opdrachten die gedurende de afgelopen periode van maximaal 5 jaar werden verricht, met vermelding van het bedrag, de datum en van de publiek- of privaatrechtelijke instanties waarvoor zij bestemd waren. Onder gelijkaardige opdrachten wordt verstaan: het schatten van een conforme markthuurprijs in opdracht van een publieke- of privaatrechtelijke instantie voor gebouwen/sites verspreid over geheel België (met een minimum van 50 gebouwen waarvan het/de gebouw(en) een minimale bruto-oppervlakte heeft/hebben van 2 000 m2). Het moet daarbij gaan om een portfolio waarbij het minimaal om assets moet gaan binnen categorie A (kantoorgebouwen).

c) een overzicht van het team dat belast zal worden met de uitvoering van de opdracht met vermelding van de studie- en beroepskwalificaties van elk teamlid, alsook de relevante ervaring (ervaring in het waarderen van onroerende goederen) van het betreffende lid. De Aanbestedende Overheid verwacht voor de uitvoering van deze opdracht een minimale samenstelling van 2 seniors (minstens 10 jaar ervaring) en 5 experts (minstens 3 jaar ervaring). In de loop van de overeenkomst mogen deze personen binnen het opgegeven team niet vervangen worden, behalve indien hiervoor een voorafgaand akkoord verkregen wordt vanwege de Aanbestedende Overheid.

Klasse: N/A, Categorie: N/A

Volgens de uitvoeringstermijnen opgenomen in het bestek

Uitvoering volgens de bepalingen opgenomen in het bestek onder DEEL 6, DEEL 7 en DEEL 8

AFDELING: PROCEDURE

Termijn voor ontvangst van projecten of deelnemingsaanvragen: 2019-04-09 Plaatselijke tijd: 10:00 Looptijd in maanden vanaf de datum van ontvangst van de inschrijving 3 Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend: Datum: 2019-04-09 Plaatselijke tijd: 10:00

AFDELING: AANVULLENDE INLICHTINGEN

RDGB-SVB-2018-MCM001 van 11/04/2018 - publicatie marktconsultatie

Om de volgende redenen is beslist om de opdracht niet in te delen in percelen:

- Om te kunnen garanderen dat de waardering op uniforme wijze gebeurt voor het gehele portfolio,

- Om te kunnen garanderen dat de volledige opdracht kan gebeuren (door te vermijden dat 1 of meerdere percelen niet toegewezen worden).

Raad van State - Afdeling Bestuursrechtspraak Wetenschapsstraat 37 Brussel 1040 Telefoon: +32 22349611 _hidden_@raadvst-consetat.be http://www.raadvst-consetat.be/

Overeenkomstig artikel 19 van de gecoördineerde wetten van 12.1.1973 op de Raad van State moet een verzoek

Tot schorsing of opheffing, op straffe van onontvankelijkheid, ingediend worden binnen de 60 dagen volgend op:

- voor de niet geselecteerde kandidaten: de betekening van de selectiebeslissing,

- voor de inschrijvers van wie de offerte als onregelmatig beschouwd werd: de betekening van de beslissing dat hun offerte onregelmatig verklaard werd,

- voor de inschrijvers van wie de offerte niet uitgekozen werd: de betekening van de gunningsbeslissing.

Regie der Gebouwen - Juridische dienst Gulden Vlieslaan 87, bus 2 Brussel 1060 Telefoon: +32 25416973 _hidden_@regiedesbatiments.be Fax: +32 25417001 http://www.buildingsagency.be Datum van verzending van deze aankondiging: 2019-02-20