N. 73/2019 - 172964-2019 Gelieve hieronder de geselecteerde Europese overheidsopdracht te vinden.

maandag 6 mei 2024
Gelieve hieronder de geselecteerde Europese overheidsopdracht te vinden.
N. 73/2019 - 172964-2019
Publicatiedatum:12/04/2019
Uiterste datum:24/05/2019
 
Type:Aankondiging van opdracht
Land:BE
Onderwerp:
Reisbureaudiensten en dergelijke
Aanbestedende overheid:
Agentschap voor Buitenlandse Handel 0858.355.275

CPV-classificatie (gemeenschappelijke woordenlijst overheidsopdrachten):
63000000, 63500000, 63510000, 63514000, 63515000, 63516000
Beschrijving:
Ondersteunende en aanvullende vervoersdiensten; reisbureaudiensten.
Reisbureau- en touroperatordiensten, hulp aan toeristen.
Reisbureaudiensten en dergelijke.
Reisleidersdiensten.
Reisdiensten.
Reisorganisatiediensten.

AFDELING: AANBESTEDENDE DIENST

Agentschap voor Buitenlandse Handel 0858.355.275 Montoyerstraat 3 Brussel 1000 Mevrouw Fabienne L’Hoost Telefoon: +32 22063511 _hidden_@abh-ace.be Fax: +32 22031812 www.abh-ace.be https://cloud.3p.eu/Downloads/1/2/1B0/2019 https://eten.publicprocurement.be Andere

AFDELING: VOORWERP VAN DE OPDRACHT

Raamovereenkomst voor de preselectie van de reisbureaus voor de logistieke organisatie van de gezamenlijke zendingen en Staatsbezoeken 2020-2024

I 0002099

Zie II.2.4

Agentschap voor Buitenlandse Handel, Montoyerstraat 3 te 1000 Brussel

Voor de logistieke organisatie van het geheel van een zending/Staatsbezoek doet het ABH een beroep op de diensten van een reisorganisator. Elke opdracht betreft de organisatie van een reis op maat, met een wisselend aantal deelnemers en een specifiek programma.

In principe worden elk jaar twee zendingen georganiseerd. Het Agentschap werkt ook mee aan de logistieke organisatie en het economische luik van de Staatsbezoeken. Jaarlijks worden gewoonlijk twee Staatsbezoeken gepland.

Het Agentschap heeft zo een gebruikelijke kruissnelheid van vier bezoeken op het hoogste niveau per jaar. Afhankelijk van de politieke en feitelijke omstandigheden, kan het jaarlijks actieplan worden herzien.

Het ABH zal de opdracht voor de logistieke organisatie van elke zending/Staatsbezoek bij onderhandelingsprocedure* toekennen aan 1 van de 5 vooraf geselecteerde reisorganisatoren. De bedoeling van deze raadpleging is een shortlist samen te stellen van deze 5 reisbureaus.

Wij vestigen de aandacht op het feit dat de opdracht zich voor het ABH beperkt tot alleen de uitgaven verbonden aan de organisatie van de missie/Staatsbezoek, de reis en het verblijf van zijn eigen personeel (3 tot maximum 4 personen). Het leveren van prestaties aan de overige deelnemers gebeurt rechtstreeks tussen het reisbureau en de deelnemende ondernemingen en officiële instanties, die bovendien niet verplicht zijn een beroep te doen op het aangeduide reisbureau.

De complexiteit van een zending/Staatsbezoek vereist een grote flexibiliteit vanwege de reisorganisatoren. Deze moeten in staat zijn uiterst veeleisende prestaties te leveren, rekening houdend met de desiderata van elke deelnemer, en moeten zonder onderscheid vragen kunnen behandelen, komende van de drie gewesten. Bovendien moeten zij over voldoende middelen beschikken om de nodige reservaties te blokkeren, vooraleer de inschrijvingen van alle deelnemers zijn afgerond.

Elke zending/Staatsbezoek heeft wisselende organisatievoorwaarden en toekenningscriteria. Daarom schrijft het ABH aparte procedures op basis van een bijzonder bestek, specifiek voor elke missie.

De preselectie houdt geen automatische selectie in voor toekomstige aanbestedingen.

Gunningscriteria Kwaliteitscriterium Naam: Kwaliteit Weging: 60 Kwaliteitscriterium Naam: Technische bekwaamheid Weging: 45 Prijs Weging: 5 Looptijd in maanden 48

AFDELING: JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

* Het UEA, waarmee de inschrijver verklaart dat hij zich niet bevindt in een van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17.6.2016.

Het UEA, waarmee de inschrijver verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:

1. Voor de beoordeling van de financiële en economische draagkracht, zullen de inschrijvers bij hun offerte een verklaring voegen betreffende enerzijds de totale omzet van de onderneming en anderzijds de omzet van de afdeling die de opdrachten zou uitvoeren, beide voor de jongste 3 boekjaren

1. De inschrijver moet tijdens 1 van de laatste 3 boekjaren een totale omzet hebben gerealiseerd die ten minste 100 000 EURO bedroeg, de omzet van de afdeling die de opdrachten zou uitvoeren moet minstens 10 000 EURO bedragen.

Het UEA, waarmee de inschrijver verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:

1. Voor de beoordeling van de de technische bekwaamheid, zullen de inschrijvers bij hun offerte een verklaring voegen waarin het gemiddelde personeelsbestand gedurende de jongste 3 boekjaren vermeld wordt, enerzijds voor het geheel van de onderneming en anderzijds voor de afdeling waarop een beroep zal gedaan worden voor de uitvoering van de opdracht

2. Voor de beoordeling van de de technische bekwaamheid, zullen de inschrijvers bij hun offerte een lijst voegen met referenties met de namen van de overheden of ondernemingen waarvoor georganisseerde reizen op hoog niveau werden vervuld en een bondige omschrijving van de uitgevoerde opdrachten (met vermelding van de bestemmingen, het aantal deelnemers en de omzet (bij benadering) van de verschillende prestaties);

1.

Een minimum van 80 personen in totaal en 6 personen M&E die in België zijn gevestigd. Tijdens het piekmoment van de voorbereiding van de missie moeten ten minste 2 tot 3 werknemers beschikbaar zijn voor alle vergaderingen, aanvragen met betrekking tot vluchten, lokale transporten, evenementen en kamerboekingen. Verder wordt van alle medewerkers verwacht dat ze alle aanvragen in het Frans, Nederlands en Engels kunnen afhandelen.

Gelieve een gedetailleerde beschrijving te geven.

2. Een minimum van tien georganiseerde reizen voor groepen van minimum 200 personen met een omzet van minimum 10 000 EUR in vergelijkbare VIP context

AFDELING: PROCEDURE

5 Termijn voor ontvangst van projecten of deelnemingsaanvragen: 2019-05-24 Plaatselijke tijd: 11:00 De inschrijving moet geldig blijven tot 2019-09-21 Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend: Datum: 2019-05-24 Plaatselijke tijd: 11:00

AFDELING: AANVULLENDE INLICHTINGEN

Informatiesessie:

9.5.2019 om 11:00

Agentschap voor Buitenlandse Handel, Montoyerstraat 3 te 1000 Brussel

De offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.

Raad van State Wetenschappenstraat 33 Brussel 1040 Datum van verzending van deze aankondiging: 2019-04-10


Tekst in originele taal
 

AFDELING: AANBESTEDENDE DIENST

Agence pour le commerce extérieur 0858.355.275 Rue Montoyer 3 Bruxelles 1000 Madame Fabienne L’Hoost Telefoon: +32 22063511 _hidden_@abh-ace.be Fax: +32 22031812 www.abh-ace.be https://cloud.3p.eu/Downloads/1/2/1B0/2019 https://eten.publicprocurement.be Autre

AFDELING: VOORWERP VAN DE OPDRACHT

Accord-cadre pour la présélection des agences de voyage pour l’organisation logistique des missions économiques et des visites d’État 2020 - 2024

I 0002099

Voir II.2.4).

Agence pour le commerce extérieur, Rue Montoyer 3 à 1000 Bruxelles.

L’ACE est amenée à faire appel aux services d’un organisateur de voyage pour gérer l’organisation logistique des missions/visite d’États. L’objet de chaque marché est l’organisation d’un voyage conçu sur mesure, avec un nombre de participants variable et un programme spécifique.

En principe, 2 missions sont organisées chaque année. L’agence contribue aussi à l’organisation logistique et au volet économique des visites d’État. Annuellement, 2 visites d’État sont projetées.

L’Agence a son rythme de croisière de quatre visites du plus haut niveau sur l’année. Le plan d’actions annuel est sujet à modification, étant tributaire des circonstances politiques et factuelles.

L’ACE attribuera le marché de l’organisation logistique de chaque mission par procédure négociée à un organisateur de voyages parmi les cinq présélectionnés. Le but de cette consultation est d’établir une shortlist de ces 5 bureaux de voyages.

On attire l'attention sur le fait que le marché se limite pour l’ACE uniquement aux seules dépenses liées à l’organisation de la mission/visite d’État, au voyage et au séjour pour son propre personnel (3 à 4 personnes au plus). Les fournitures des prestations aux autres participants doivent être traitées directement avec les entreprises participantes et les instances officielles, qui cependant ne sont pas obligées de faire appel à l’agence de voyages désignée.

La complexité des missions/visites d’État requiert une grande flexibilité de la part des organisateurs de voyages. Ils doivent être en mesure de fournir des prestations extrêmement exigeantes eu égard aux desiderata de chaque participant et pouvoir traiter indifféremment des demandes provenant des 3 régions. En outre, ils doivent disposer de suffisamment de moyens afin de pouvoir bloquer les réservations nécessaires avant que toutes les inscriptions des participants ne soient clôturées.

Chaque mission/visite d’État a des conditions d’organisation et des critères d’attribution variables. Pour cette raison, l’ACE rédige des procédures distinctes sur la base d’un cahier spécial des charges spécifique à chaque mission.

La présélection n’entraîne pas une sélection automatique pour les marchés futurs.

Gunningscriteria Kwaliteitscriterium Naam: La qualité Weging: 60 Kwaliteitscriterium Naam: Capacité technique Weging: 45 Prijs Weging: 5 Looptijd in maanden 48

AFDELING: JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

- le DUME, par lequel le soumissionnaire déclare qu’il ne se trouve pas dans une des situations d’exclusion visées aux articles 67 à 69 de la loi du 17.6.2016.

Le DUME, par lequel le soumissionnaire déclare qu'il satisfait aux critères de sélection suivants:

1) Pour l’évaluation des moyens financiers et économiques, les soumissionnaires joindront à leur offre une déclaration des chiffres d’affaires totaux de l’entreprise et du chiffre d’affaires du département organisation de voyages auquel les marchés se rapportent, au cours des 3 derniers exercices.

1) Le soumissionnaire doit avoir réalisé au cours d’un des 3 derniers exercices un chiffre d’affaires total au moins égal à 100 000 EUR, le chiffre d’affaires du département organisation de voyages auquel les marchés se rapportent est au moins égal à 10 000 EUR.

Le DUME, par lequel le soumissionnaire déclare qu'il satisfait aux critères de sélection suivants:

1) Pour l’évaluation des compétences techniques, les soumissionnaires joindront à leur offre une déclaration reprenant les effectifs moyens du personnel au cours des 3 derniers exercices pour l’ensemble de l’entreprise et pour le service appelé à traiter les marchés;

2) Pour l’évaluation des compétences techniques, les soumissionnaires joindront à leur offre une liste de références avec les noms des autorités ou des entreprises pour lesquelles des voyages organisés de haut niveau ont été complétés et une description concise des tâches complétées (indiquant les destinations, le nombre de participants et le chiffre d'affaires (approximativement) des différentes prestations).

1) Un minimum de 80 personnes en totalité et au minimum 6 personnes M&E basées en Belgique. Pendant la période de pointe de la préparation de la mission, au moins 2 à 3 employés doivent être disponibles pour toutes les réunions, les demandes concernant les vols, les transports locaux, les événements et la réservation des chambres. De plus, tous les employés doivent être en mesure de traiter toutes les demandes en français, en néerlandais et en anglais. Veuillez donner une description détaillée.

Veuillez donner une description détaillée;

2) Un minimum de dix voyages organisés pour des groupes de minimum 200 personnes avec un chiffre d'affaire minimum de 10 000 EUR dans un contexte VIP comparable.

AFDELING: PROCEDURE

5 Termijn voor ontvangst van projecten of deelnemingsaanvragen: 2019-05-24 Plaatselijke tijd: 11:00 De inschrijving moet geldig blijven tot 2019-09-21 Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend: Datum: 2019-05-24 Plaatselijke tijd: 11:00

AFDELING: AANVULLENDE INLICHTINGEN

Séance d'information:

9.5.2019 à 11.00

Agence pour le Commerce Extérieur, Rue Montoyer 3 à 1000 Bruxelles

Les offres peuvent uniquement être introduites électroniquement sur le site internet de e-Tendering https://eten.publicprocurement.be/.

Conseil d'État Rue de la Science 33 Bruxelles 1040 Datum van verzending van deze aankondiging: 2019-04-10

AFDELING: AANBESTEDENDE DIENST

Agentschap voor Buitenlandse Handel 0858.355.275 Montoyerstraat 3 Brussel 1000 Mevrouw Fabienne L’Hoost Telefoon: +32 22063511 _hidden_@abh-ace.be Fax: +32 22031812 www.abh-ace.be https://cloud.3p.eu/Downloads/1/2/1B0/2019 https://eten.publicprocurement.be Andere

AFDELING: VOORWERP VAN DE OPDRACHT

Raamovereenkomst voor de preselectie van de reisbureaus voor de logistieke organisatie van de gezamenlijke zendingen en Staatsbezoeken 2020-2024

I 0002099

Zie II.2.4

Agentschap voor Buitenlandse Handel, Montoyerstraat 3 te 1000 Brussel

Voor de logistieke organisatie van het geheel van een zending/Staatsbezoek doet het ABH een beroep op de diensten van een reisorganisator. Elke opdracht betreft de organisatie van een reis op maat, met een wisselend aantal deelnemers en een specifiek programma.

In principe worden elk jaar twee zendingen georganiseerd. Het Agentschap werkt ook mee aan de logistieke organisatie en het economische luik van de Staatsbezoeken. Jaarlijks worden gewoonlijk twee Staatsbezoeken gepland.

Het Agentschap heeft zo een gebruikelijke kruissnelheid van vier bezoeken op het hoogste niveau per jaar. Afhankelijk van de politieke en feitelijke omstandigheden, kan het jaarlijks actieplan worden herzien.

Het ABH zal de opdracht voor de logistieke organisatie van elke zending/Staatsbezoek bij onderhandelingsprocedure* toekennen aan 1 van de 5 vooraf geselecteerde reisorganisatoren. De bedoeling van deze raadpleging is een shortlist samen te stellen van deze 5 reisbureaus.

Wij vestigen de aandacht op het feit dat de opdracht zich voor het ABH beperkt tot alleen de uitgaven verbonden aan de organisatie van de missie/Staatsbezoek, de reis en het verblijf van zijn eigen personeel (3 tot maximum 4 personen). Het leveren van prestaties aan de overige deelnemers gebeurt rechtstreeks tussen het reisbureau en de deelnemende ondernemingen en officiële instanties, die bovendien niet verplicht zijn een beroep te doen op het aangeduide reisbureau.

De complexiteit van een zending/Staatsbezoek vereist een grote flexibiliteit vanwege de reisorganisatoren. Deze moeten in staat zijn uiterst veeleisende prestaties te leveren, rekening houdend met de desiderata van elke deelnemer, en moeten zonder onderscheid vragen kunnen behandelen, komende van de drie gewesten. Bovendien moeten zij over voldoende middelen beschikken om de nodige reservaties te blokkeren, vooraleer de inschrijvingen van alle deelnemers zijn afgerond.

Elke zending/Staatsbezoek heeft wisselende organisatievoorwaarden en toekenningscriteria. Daarom schrijft het ABH aparte procedures op basis van een bijzonder bestek, specifiek voor elke missie.

De preselectie houdt geen automatische selectie in voor toekomstige aanbestedingen.

Gunningscriteria Kwaliteitscriterium Naam: Kwaliteit Weging: 60 Kwaliteitscriterium Naam: Technische bekwaamheid Weging: 45 Prijs Weging: 5 Looptijd in maanden 48

AFDELING: JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

* Het UEA, waarmee de inschrijver verklaart dat hij zich niet bevindt in een van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17.6.2016.

Het UEA, waarmee de inschrijver verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:

1. Voor de beoordeling van de financiële en economische draagkracht, zullen de inschrijvers bij hun offerte een verklaring voegen betreffende enerzijds de totale omzet van de onderneming en anderzijds de omzet van de afdeling die de opdrachten zou uitvoeren, beide voor de jongste 3 boekjaren

1. De inschrijver moet tijdens 1 van de laatste 3 boekjaren een totale omzet hebben gerealiseerd die ten minste 100 000 EURO bedroeg, de omzet van de afdeling die de opdrachten zou uitvoeren moet minstens 10 000 EURO bedragen.

Het UEA, waarmee de inschrijver verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:

1. Voor de beoordeling van de de technische bekwaamheid, zullen de inschrijvers bij hun offerte een verklaring voegen waarin het gemiddelde personeelsbestand gedurende de jongste 3 boekjaren vermeld wordt, enerzijds voor het geheel van de onderneming en anderzijds voor de afdeling waarop een beroep zal gedaan worden voor de uitvoering van de opdracht

2. Voor de beoordeling van de de technische bekwaamheid, zullen de inschrijvers bij hun offerte een lijst voegen met referenties met de namen van de overheden of ondernemingen waarvoor georganisseerde reizen op hoog niveau werden vervuld en een bondige omschrijving van de uitgevoerde opdrachten (met vermelding van de bestemmingen, het aantal deelnemers en de omzet (bij benadering) van de verschillende prestaties);

1.

Een minimum van 80 personen in totaal en 6 personen M&E die in België zijn gevestigd. Tijdens het piekmoment van de voorbereiding van de missie moeten ten minste 2 tot 3 werknemers beschikbaar zijn voor alle vergaderingen, aanvragen met betrekking tot vluchten, lokale transporten, evenementen en kamerboekingen. Verder wordt van alle medewerkers verwacht dat ze alle aanvragen in het Frans, Nederlands en Engels kunnen afhandelen.

Gelieve een gedetailleerde beschrijving te geven.

2. Een minimum van tien georganiseerde reizen voor groepen van minimum 200 personen met een omzet van minimum 10 000 EUR in vergelijkbare VIP context

AFDELING: PROCEDURE

5 Termijn voor ontvangst van projecten of deelnemingsaanvragen: 2019-05-24 Plaatselijke tijd: 11:00 De inschrijving moet geldig blijven tot 2019-09-21 Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend: Datum: 2019-05-24 Plaatselijke tijd: 11:00

AFDELING: AANVULLENDE INLICHTINGEN

Informatiesessie:

9.5.2019 om 11:00

Agentschap voor Buitenlandse Handel, Montoyerstraat 3 te 1000 Brussel

De offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.

Raad van State Wetenschappenstraat 33 Brussel 1040 Datum van verzending van deze aankondiging: 2019-04-10