N. 79/2018 - 176672-2018 Gelieve hieronder de geselecteerde Europese overheidsopdracht te vinden.

donderdag 25 april 2024
Gelieve hieronder de geselecteerde Europese overheidsopdracht te vinden.
N. 79/2018 - 176672-2018
Publicatiedatum:24/04/2018
Uiterste datum:23/05/2018
 
Type:Aankondiging van opdracht
Land:BE
Onderwerp:
Documentbeheerdiensten
Aanbestedende overheid:
Intercommunale Slib en Vuilverwijdering Antwerpse Gemeenten (ISVAG)

CPV-classificatie (gemeenschappelijke woordenlijst overheidsopdrachten):
72512000
Beschrijving:
Documentbeheerdiensten.

AFDELING: AANBESTEDENDE DIENST

Intercommunale Slib en Vuilverwijdering Antwerpse Gemeenten (ISVAG) Boomsesteenweg 1000 Wilrijk 2610 De heer Tugrul Senol Telefoon: +32 38772855 _hidden_@isvag.be Fax: +32 38870928 www.isvag.be www.isvag.be Intercommunale

AFDELING: VOORWERP VAN DE OPDRACHT

Oproep tot aanvraag tot deelneming - Documentmanagementsysteem

2017/016

Zie II.2.4.

Intercommunale slib en vuilverwijdering Antwerpse Gemeenten (ISVAG), Boomsesteenweg 1000 te 2610 Wilrijk.

ISVAG is een organisatie met 55 werknemers, die als één van haar primaire doelstellingen heeft om de afvalverwerking en energierecuperatie verder uit te bouwen en te optimaliseren. Dit omvat verschillende korte en lange termijn projecten die een grote stroom aan ongestructureerde informatie en documentatie doorheen de organisatie zullen sturen. Tevens zijn er binnen de ISVAG organisatie verschillende afdelingen die in de loop der jaren tal van historische data en documenten hebben opgebouwd en op een ongestructureerde manier hebben weggeschreven, al dan niet op papier of digitaal. Ook wordt er momenteel zeer veel informatie opgeslagen in verschillende software applicaties, waardoor tal van documenten op verschillende plaatsen, met verschillende versies zijn opgeslagen.

Om hier een oplossing aan te bieden is er als eerste stap, voorafgaand aan deze opdracht, een informatieanalyse uitgevoerd. Dit heeft een goed beeld gegeven op de huidige documentstromen binnen de organisatie. Met de resultaten hiervan komen we tot het uitschrijven van deze opdracht.

Deze opdracht zelf omvat de introductie en inrichting van een Document Management Systeem (DMS), dat de verschillende stromen zal ondersteunen en kanaliseren. De uitdaging is om de informatie optimaal in te richten, te beheren en in te zetten in de juiste ISVAG processen, zodat ze beschikbaar wordt voor alle betrokken gebruikers op het juiste moment.

In dit kader is het belangrijk om minstens volgende doelstellingen te realiseren:

- Voor de toekomstplannen (aanleg warmtenet en bouw nieuwe afval-energiecentrale) zullen nieuwe projectdossiers opgevolgd moeten worden op een nauwgezette en efficiënte wijze. Ook moet het eenvoudig mogelijk zijn om samen te werken met externen aan deze dossiers,

- ISVAG heeft de ambitie een kwaliteitsbeheersysteem uit te werken om op termijn een ISO certificaat te halen. Het documentbeheersysteem moet het mogelijk maken dit proces volledig te bewaken,

- ISVAG gebruikt op vandaag Infor EAM, een Enterprice Recourse Planning (ERP) software dat haar in staat stelt de installatie op een gedegen manier te onderhouden en verschillende processen te bewaken, zoals o.a. het aankoopproces. Omdat bij het bedrijven en onderhouden van een afvalenergiecentrale zeer veel documenten komen kijken, moet er met de implementatie van dit documentbeheersysteem een koppeling verwezenlijkt worden die het mogelijk maakt documenten te koppelen met ERP data, in de vorm van tags, inkoopordernummers, werkordernummers, werkvergunningen, etc,

- Buiten Infor EAM zijn er nog tal van andere applicaties waar informatie wordt in opgeslagen. Ook hiermee dient een koppeling gemaakt te worden, zodat alle documenten op één centraal punt bewaard kunnen worden,

- Op dit moment bestaat de technische waarheid van de installatie voornamelijk op papier en dit in 4 versies. Aanpassingen worden grotendeels uitgewerkt op papier en als addendum toegevoegd (in 4-voud). Naar best vermogen wordt er gebruik gemaakt van standaarden en afspraken, maar dit wel steeds op papier. Het DMS zal enkel maar volledig zijn als ook al deze informatie daarin wordt opgenomen, maar dat ook wijzigingen daar kunnen worden bijgehouden,

- Een doelstelling is ook om de informatie richting een breder doelpubliek beschikbaar te stellen, maar ook actief betrekken van zowel frequent interne gebruikers als externe aannemers en leveranciers. Dit zal enkel mogelijk zijn, door een goede begeleiding, ondersteuning en het actief betrekken van de gebruikers tijdens de implementatie van deze projecten.

Alles nodig om de doelstellingen van ISVAG te bereiken, dient vervat te zijn de prijsopgave.

De roadmap van het project zal onderstaande fasering volgen, welke in detail is omschreven in de informatie-analyse (bijlage 2):

Fase 0 - Information Governance (zie opdrachtdocumenten).

Aanvang 2018-09-03 Einde 2019-09-02 5

AFDELING: JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

* Attest van in orde zijn met de betaling van de sociale zekerheidsbijdragen.

* Een attest van de rechtbank van koophandel of van een gerechtelijke of overheidsinstantie van het land van oorsprong of herkomst: dat hij niet verkeert in staat van faillissement of van vereffening, of zijn werkzaamheden heeft gestaakt of een gerechtelijk akkoord heeft gekregen, of in een overeenstemmende toestand verkeert als gevolg van gelijkaardige procedure die bestaat in de nationale wetgevingen en reglementeringen; dat hij geen aangifte heeft gedaan van zijn faillissement of dat een procedure van vereffening of gerechtelijk akkoord aanhangig is of het voorwerp is van een gelijkaardige procedure bestaande in de nationale wetgevingen en reglementeringen.

* Uittreksel uit het strafregister of evenwaardig document waaruit blijkt dat de inschrijver:

- niet veroordeeld is geweest voor deelname aan criminele organisaties, omkoping, fraude, terrorisme of witwassen,

- niet in staat van faillissement of vereffening verkeert,

- geen aangifte van faillissement heeft gedaan of geen procedure van vereffening of gerechtelijke reorganisatie aanhangig is tegen hem,

- niet veroordeeld is geweest voor een misdrijf dat de professionele integriteit aantast.

Volgende documenten zullen toegevoegd worden bij de kandidatuurstelling:

Juridische situatie van de inschrijver (uitsluitingsgronden).

* Attest van in orde zijn met de betaling van de sociale zekerheidsbijdragen.

* Een attest van de rechtbank van koophandel of van een gerechtelijke of overheidsinstantie van het land van oorsprong of herkomst: dat hij niet verkeert in staat van faillissement of van vereffening, of zijn werkzaamheden heeft gestaakt of een gerechtelijk akkoord heeft verkregen, of in een overeenstemmende toestand verkeert als gevolg van gelijkaardige procedure die bestaat in de nationale wetgevingen en reglementeringen; dat hij geen aangifte heeft gedaan van zijn faillissement of dat een procedure van vereffening of gerechtelijk akkoord aan hanig is of het voorwerp is van een gelijkaardige procedure bestaande in de nationale wetgevingen en reglementen (zie opdrachtdocumenten).

AFDELING: PROCEDURE

Termijn voor ontvangst van projecten of deelnemingsaanvragen: 2018-05-23 Plaatselijke tijd: 11:00 Geraamde datum van verzending van uitnodigingen tot inschrijving of deelneming aan geselecteerde gegadigden: 2018-06-04 Looptijd in maanden vanaf de datum van ontvangst van de inschrijving 3

AFDELING: AANVULLENDE INLICHTINGEN

Raad van State Wetenschapstraat 33 Bruxelles (Etterbeek) 1040 Telefoon: +32 22349611 Datum van verzending van deze aankondiging: 2018-04-20


Tekst in originele taal
 
          

AFDELING: AANBESTEDENDE DIENST

Intercommunale Slib en Vuilverwijdering Antwerpse Gemeenten (ISVAG) Boomsesteenweg 1000 Wilrijk 2610 De heer Tugrul Senol Telefoon: +32 38772855 _hidden_@isvag.be Fax: +32 38870928 www.isvag.be www.isvag.be Intercommunale

AFDELING: VOORWERP VAN DE OPDRACHT

Oproep tot aanvraag tot deelneming - Documentmanagementsysteem

2017/016

Zie II.2.4.

Intercommunale slib en vuilverwijdering Antwerpse Gemeenten (ISVAG), Boomsesteenweg 1000 te 2610 Wilrijk.

ISVAG is een organisatie met 55 werknemers, die als één van haar primaire doelstellingen heeft om de afvalverwerking en energierecuperatie verder uit te bouwen en te optimaliseren. Dit omvat verschillende korte en lange termijn projecten die een grote stroom aan ongestructureerde informatie en documentatie doorheen de organisatie zullen sturen. Tevens zijn er binnen de ISVAG organisatie verschillende afdelingen die in de loop der jaren tal van historische data en documenten hebben opgebouwd en op een ongestructureerde manier hebben weggeschreven, al dan niet op papier of digitaal. Ook wordt er momenteel zeer veel informatie opgeslagen in verschillende software applicaties, waardoor tal van documenten op verschillende plaatsen, met verschillende versies zijn opgeslagen.

Om hier een oplossing aan te bieden is er als eerste stap, voorafgaand aan deze opdracht, een informatieanalyse uitgevoerd. Dit heeft een goed beeld gegeven op de huidige documentstromen binnen de organisatie. Met de resultaten hiervan komen we tot het uitschrijven van deze opdracht.

Deze opdracht zelf omvat de introductie en inrichting van een Document Management Systeem (DMS), dat de verschillende stromen zal ondersteunen en kanaliseren. De uitdaging is om de informatie optimaal in te richten, te beheren en in te zetten in de juiste ISVAG processen, zodat ze beschikbaar wordt voor alle betrokken gebruikers op het juiste moment.

In dit kader is het belangrijk om minstens volgende doelstellingen te realiseren:

- Voor de toekomstplannen (aanleg warmtenet en bouw nieuwe afval-energiecentrale) zullen nieuwe projectdossiers opgevolgd moeten worden op een nauwgezette en efficiënte wijze. Ook moet het eenvoudig mogelijk zijn om samen te werken met externen aan deze dossiers,

- ISVAG heeft de ambitie een kwaliteitsbeheersysteem uit te werken om op termijn een ISO certificaat te halen. Het documentbeheersysteem moet het mogelijk maken dit proces volledig te bewaken,

- ISVAG gebruikt op vandaag Infor EAM, een Enterprice Recourse Planning (ERP) software dat haar in staat stelt de installatie op een gedegen manier te onderhouden en verschillende processen te bewaken, zoals o.a. het aankoopproces. Omdat bij het bedrijven en onderhouden van een afvalenergiecentrale zeer veel documenten komen kijken, moet er met de implementatie van dit documentbeheersysteem een koppeling verwezenlijkt worden die het mogelijk maakt documenten te koppelen met ERP data, in de vorm van tags, inkoopordernummers, werkordernummers, werkvergunningen, etc,

- Buiten Infor EAM zijn er nog tal van andere applicaties waar informatie wordt in opgeslagen. Ook hiermee dient een koppeling gemaakt te worden, zodat alle documenten op één centraal punt bewaard kunnen worden,

- Op dit moment bestaat de technische waarheid van de installatie voornamelijk op papier en dit in 4 versies. Aanpassingen worden grotendeels uitgewerkt op papier en als addendum toegevoegd (in 4-voud). Naar best vermogen wordt er gebruik gemaakt van standaarden en afspraken, maar dit wel steeds op papier. Het DMS zal enkel maar volledig zijn als ook al deze informatie daarin wordt opgenomen, maar dat ook wijzigingen daar kunnen worden bijgehouden,

- Een doelstelling is ook om de informatie richting een breder doelpubliek beschikbaar te stellen, maar ook actief betrekken van zowel frequent interne gebruikers als externe aannemers en leveranciers. Dit zal enkel mogelijk zijn, door een goede begeleiding, ondersteuning en het actief betrekken van de gebruikers tijdens de implementatie van deze projecten.

Alles nodig om de doelstellingen van ISVAG te bereiken, dient vervat te zijn de prijsopgave.

De roadmap van het project zal onderstaande fasering volgen, welke in detail is omschreven in de informatie-analyse (bijlage 2):

Fase 0 - Information Governance (zie opdrachtdocumenten).

Aanvang 2018-09-03 Einde 2019-09-02 5

AFDELING: JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

* Attest van in orde zijn met de betaling van de sociale zekerheidsbijdragen.

* Een attest van de rechtbank van koophandel of van een gerechtelijke of overheidsinstantie van het land van oorsprong of herkomst: dat hij niet verkeert in staat van faillissement of van vereffening, of zijn werkzaamheden heeft gestaakt of een gerechtelijk akkoord heeft gekregen, of in een overeenstemmende toestand verkeert als gevolg van gelijkaardige procedure die bestaat in de nationale wetgevingen en reglementeringen; dat hij geen aangifte heeft gedaan van zijn faillissement of dat een procedure van vereffening of gerechtelijk akkoord aanhangig is of het voorwerp is van een gelijkaardige procedure bestaande in de nationale wetgevingen en reglementeringen.

* Uittreksel uit het strafregister of evenwaardig document waaruit blijkt dat de inschrijver:

- niet veroordeeld is geweest voor deelname aan criminele organisaties, omkoping, fraude, terrorisme of witwassen,

- niet in staat van faillissement of vereffening verkeert,

- geen aangifte van faillissement heeft gedaan of geen procedure van vereffening of gerechtelijke reorganisatie aanhangig is tegen hem,

- niet veroordeeld is geweest voor een misdrijf dat de professionele integriteit aantast.

Volgende documenten zullen toegevoegd worden bij de kandidatuurstelling:

Juridische situatie van de inschrijver (uitsluitingsgronden).

* Attest van in orde zijn met de betaling van de sociale zekerheidsbijdragen.

* Een attest van de rechtbank van koophandel of van een gerechtelijke of overheidsinstantie van het land van oorsprong of herkomst: dat hij niet verkeert in staat van faillissement of van vereffening, of zijn werkzaamheden heeft gestaakt of een gerechtelijk akkoord heeft verkregen, of in een overeenstemmende toestand verkeert als gevolg van gelijkaardige procedure die bestaat in de nationale wetgevingen en reglementeringen; dat hij geen aangifte heeft gedaan van zijn faillissement of dat een procedure van vereffening of gerechtelijk akkoord aan hanig is of het voorwerp is van een gelijkaardige procedure bestaande in de nationale wetgevingen en reglementen (zie opdrachtdocumenten).

AFDELING: PROCEDURE

Termijn voor ontvangst van projecten of deelnemingsaanvragen: 2018-05-23 Plaatselijke tijd: 11:00 Geraamde datum van verzending van uitnodigingen tot inschrijving of deelneming aan geselecteerde gegadigden: 2018-06-04 Looptijd in maanden vanaf de datum van ontvangst van de inschrijving 3

AFDELING: AANVULLENDE INLICHTINGEN

Raad van State Wetenschapstraat 33 Bruxelles (Etterbeek) 1040 Telefoon: +32 22349611 Datum van verzending van deze aankondiging: 2018-04-20