N. 94/2019 - 227306-2019 Gelieve hieronder de geselecteerde Europese overheidsopdracht te vinden.

zaterdag 4 mei 2024
Gelieve hieronder de geselecteerde Europese overheidsopdracht te vinden.
N. 94/2019 - 227306-2019
Publicatiedatum:16/05/2019
Uiterste datum:24/06/2019
 
Type:Aankondiging van opdracht
Land:NL
Onderwerp:
Afvalverzameling en –verwerking
Aanbestedende overheid:
Gemeente Deurne 251662132

CPV-classificatie (gemeenschappelijke woordenlijst overheidsopdrachten):
90000000, 90500000, 90510000, 90511400
Beschrijving:
Diensten inzake afvalwater, afval, reiniging en milieu.
Diensten op het gebied van vuilnis en afval.
Afvalverzameling en –verwerking.
Diensten voor het verzamelen van oud papier.

AFDELING: AANBESTEDENDE DIENST

Gemeente Deurne 251662132 Postbus 3 Deurne 5750 AA Jolanda van Grinsven Telefoon: +31 646097724 _hidden_@bizob.nl http://www.bizob.nl https://platform.negometrix.com/PublishedTenders.aspx?tenderid=121832 https://platform.negometrix.com/PublishedTenders.aspx?tenderid=121832

AFDELING: VOORWERP VAN DE OPDRACHT

Verwerken en vermarkten van oud papier en karton Gemeente Deurne

BIZOB-2018-DEU-JGR-00756

De overeenkomst bestaat uit het inzamelen, verwerken en vermarkten van het door huishoudens aangeboden OPK.

De aanbestedende dienst, de gemeente Deurne, heeft voor de uitvoering van haar wettelijke plicht om de inzameling van oud papier te regelen de Stichting Oud Papier Deurne (SOPD) opgericht. 11 verenigingen nemen deel in deze stichting. SOPD treedt op als opdrachtgever en contracthouder van onderhavige opdracht. Alle contacten, facturen, afhandeling van klachten / meldingen etc. lopen via de opdrachtgever SOPD.

De overeenkomst wordt aangegaan voor een periode van minimaal 2 jaar en maximaal 6 jaar. De beoogde ingangsdatum van de overeenkomst is 1.1.2020.

Gemeente Deurne

De overeenkomst bestaat uit het inzamelen, verwerken en vermarkten van het door huishoudens aangeboden OPK.

Hierbij worden deze werkzaamheden samengevoegd in 1 opdracht. Omdat dit in de bestaande markt een gebruikelijke samenvoeging betreft heeft dit geen gevolgen voor de toegang van het MKB tot deze opdracht.

De opdracht is ook niet in percelen verdeeld. De omvang van de aanbesteding is namelijk zodanig dat partijen op voorhand niet uitgesloten worden omdat deze omvang te groot zou zijn. Daarbij heeft het voor zowel de opdrachtgever als opdrachtnemer efficiency voordelen om deze opdracht niet in percelen te verdelen op de onderdelen inzamelen en verwerken. Voor de opdrachtgever omdat deze slechts 1 aanspreekpunt heeft bij deze werkzaamheden. Voor de opdrachtgever en opdrachtnemer beide omdat er binnen de opdracht geen sprake van is een overdracht moment van het ingezamelde OPK tussen partijen met bijbehorende (administratieve) handelingen.

Gelet op de gewenste efficiency, in combinatie met het risico dat bij het toepassen van percelen er op bepaalde percelen niet ingeschreven wordt, is de opdracht niet in percelen opgedeeld.

De overeenkomst wordt aangegaan voor een periode van minimaal 2 jaar en maximaal 6 jaar. De beoogde ingangsdatum van de overeenkomst is 1.1.2020.

Gunningscriteria Aanvang 2020-01-01 Einde 2021-12-31 Beschrijving van verlengingen:

Na het verstrijken van de looptijd van de overeenkomst kan de opdrachtgever eenzijdig, 2 keer, de overeenkomst verlengen met 2 jaar.

Alle gegadigden hebben de mogelijkheid om vragen te stellen. Vragen en/of opmerkingen kunnen alleen middels de Negometrix “Vraag & Antwoord” module worden ingediend uiterlijk tot het in de planning vermelde datum en tijdstip, bij de aanbestedende dienst.

AFDELING: JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

Alle in artikel 2.86 Aanbestedingswet 2012 opgenomen uitsluitingsgronden en de in de eigen verklaring (Uniform Europees Aanbestedingsdocument) aangekruiste facultatieve uitsluitingsgronden als opgenomen in artikel 2.87 Aanbestedingswet 2012 zijn van toepassing.

Als bewijs dat een inschrijver niet in 1 van de genoemde omstandigheden verkeert, dient hij de eigen verklaring (Uniform Europees Aanbestedingsdocument) in te vullen en indien nodig te ondertekenen.

Door indiening van de eigen verklaring (Uniform Europees Aanbestedingsdocument) verklaart inschrijver tevens dat hij de in artikel 2.89 Aanbestedingswet 2012 opgenomen bewijsstukken op verzoek van de aanbestedende dienst binnen een termijn van 7 kalenderdagen zal indienen. Zie verder het aanbestedingsdocument en bijlagen.

De inschrijver beschikt over voldoende technische kennis en kunde om de overeenkomst uit te kunnen voeren. Dit verklaart de inschrijver in eerste instantie door het invullen en indienen van de Eigen Verklaring. Bij de inschrijver met de laagste prijs worden de navolgende bewijsstukken opgevraagd.

Certificaat “erkenningsregeling OPK”

De inschrijver heeft een vastgelegd en gecertificeerd systeem volgens de “Erkenningsregeling OPK” van de FNOI (of gelijkwaardig, deze gelijkwaardigheid dient door de inschrijver aangetoond te worden en is ter beoordeling van de opdrachtgever) dat naast de veiligheid, arbeidsomstandigheden, gezondheid en het milieu van de inschrijver ook toeziet op die van de onderaannemers, dat periodiek door een geaccrediteerde instelling wordt getoetst. Van de inschrijver met de laagste prijs wordt gevraagd binnen 7 dagen na verzoek een kopie van het betreffende certificaat te overleggen.

AFDELING: PROCEDURE

Termijn voor ontvangst van projecten of deelnemingsaanvragen: 2019-06-24 Plaatselijke tijd: 11:00 Looptijd in maanden vanaf de datum van ontvangst van de inschrijving 3 Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend: Datum: 2019-06-24 Plaatselijke tijd: 11:00

De digitale kluis wordt zo spoedig mogelijk na vrijgave van de digitale kluis geopend. Een openbare aanbestedingszitting vindt niet plaats. De inschrijvers ontvangen op zo kort mogelijke termijn een proces verbaal van opening.

AFDELING: AANVULLENDE INLICHTINGEN

Rechtbank Oost-Brabant 's-Hertogenbosch _hidden_@rechtspraak.nl www.rechtspraak.nl

Inschrijvers die niet in aanmerking komen voor gunning van de overeenkomst ontvangen een motivatie van de redenen tot afwijzing. De aanbestedende dienst hanteert een periode van 20 dagen vanaf het bekendmaken van de gunningsbeslissing aan de inschrijvers totdat de overeenkomst definitief wordt gegund. Als binnen die termijn een kort geding tegen de gunningsbeslissing aanhangig is gemaakt, wordt in eerste beginsel de definitieve overeenkomst, in afwachting van de uitspraak van de rechter, opgeschort. Indien de inschrijver niet binnen deze termijn een kort geding aanhangig maakt, dan wordt geacht dat de inschrijver afstand heeft gedaan van dit recht en is de inschrijver niet-ontvankelijk in zijn vorderingen, wanneer de inschrijver alsnog een kort geding aanhangig maakt.

Datum van verzending van deze aankondiging: 2019-05-13


Tekst in originele taal
 

AFDELING: AANBESTEDENDE DIENST

Gemeente Deurne 251662132 Postbus 3 Deurne 5750 AA Jolanda van Grinsven Telefoon: +31 646097724 _hidden_@bizob.nl http://www.bizob.nl https://platform.negometrix.com/PublishedTenders.aspx?tenderid=121832 https://platform.negometrix.com/PublishedTenders.aspx?tenderid=121832

AFDELING: VOORWERP VAN DE OPDRACHT

Verwerken en vermarkten van oud papier en karton Gemeente Deurne

BIZOB-2018-DEU-JGR-00756

De overeenkomst bestaat uit het inzamelen, verwerken en vermarkten van het door huishoudens aangeboden OPK.

De aanbestedende dienst, de gemeente Deurne, heeft voor de uitvoering van haar wettelijke plicht om de inzameling van oud papier te regelen de Stichting Oud Papier Deurne (SOPD) opgericht. 11 verenigingen nemen deel in deze stichting. SOPD treedt op als opdrachtgever en contracthouder van onderhavige opdracht. Alle contacten, facturen, afhandeling van klachten / meldingen etc. lopen via de opdrachtgever SOPD.

De overeenkomst wordt aangegaan voor een periode van minimaal 2 jaar en maximaal 6 jaar. De beoogde ingangsdatum van de overeenkomst is 1.1.2020.

Gemeente Deurne

De overeenkomst bestaat uit het inzamelen, verwerken en vermarkten van het door huishoudens aangeboden OPK.

Hierbij worden deze werkzaamheden samengevoegd in 1 opdracht. Omdat dit in de bestaande markt een gebruikelijke samenvoeging betreft heeft dit geen gevolgen voor de toegang van het MKB tot deze opdracht.

De opdracht is ook niet in percelen verdeeld. De omvang van de aanbesteding is namelijk zodanig dat partijen op voorhand niet uitgesloten worden omdat deze omvang te groot zou zijn. Daarbij heeft het voor zowel de opdrachtgever als opdrachtnemer efficiency voordelen om deze opdracht niet in percelen te verdelen op de onderdelen inzamelen en verwerken. Voor de opdrachtgever omdat deze slechts 1 aanspreekpunt heeft bij deze werkzaamheden. Voor de opdrachtgever en opdrachtnemer beide omdat er binnen de opdracht geen sprake van is een overdracht moment van het ingezamelde OPK tussen partijen met bijbehorende (administratieve) handelingen.

Gelet op de gewenste efficiency, in combinatie met het risico dat bij het toepassen van percelen er op bepaalde percelen niet ingeschreven wordt, is de opdracht niet in percelen opgedeeld.

De overeenkomst wordt aangegaan voor een periode van minimaal 2 jaar en maximaal 6 jaar. De beoogde ingangsdatum van de overeenkomst is 1.1.2020.

Gunningscriteria Aanvang 2020-01-01 Einde 2021-12-31 Beschrijving van verlengingen:

Na het verstrijken van de looptijd van de overeenkomst kan de opdrachtgever eenzijdig, 2 keer, de overeenkomst verlengen met 2 jaar.

Alle gegadigden hebben de mogelijkheid om vragen te stellen. Vragen en/of opmerkingen kunnen alleen middels de Negometrix “Vraag & Antwoord” module worden ingediend uiterlijk tot het in de planning vermelde datum en tijdstip, bij de aanbestedende dienst.

AFDELING: JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

Alle in artikel 2.86 Aanbestedingswet 2012 opgenomen uitsluitingsgronden en de in de eigen verklaring (Uniform Europees Aanbestedingsdocument) aangekruiste facultatieve uitsluitingsgronden als opgenomen in artikel 2.87 Aanbestedingswet 2012 zijn van toepassing.

Als bewijs dat een inschrijver niet in 1 van de genoemde omstandigheden verkeert, dient hij de eigen verklaring (Uniform Europees Aanbestedingsdocument) in te vullen en indien nodig te ondertekenen.

Door indiening van de eigen verklaring (Uniform Europees Aanbestedingsdocument) verklaart inschrijver tevens dat hij de in artikel 2.89 Aanbestedingswet 2012 opgenomen bewijsstukken op verzoek van de aanbestedende dienst binnen een termijn van 7 kalenderdagen zal indienen. Zie verder het aanbestedingsdocument en bijlagen.

De inschrijver beschikt over voldoende technische kennis en kunde om de overeenkomst uit te kunnen voeren. Dit verklaart de inschrijver in eerste instantie door het invullen en indienen van de Eigen Verklaring. Bij de inschrijver met de laagste prijs worden de navolgende bewijsstukken opgevraagd.

Certificaat “erkenningsregeling OPK”

De inschrijver heeft een vastgelegd en gecertificeerd systeem volgens de “Erkenningsregeling OPK” van de FNOI (of gelijkwaardig, deze gelijkwaardigheid dient door de inschrijver aangetoond te worden en is ter beoordeling van de opdrachtgever) dat naast de veiligheid, arbeidsomstandigheden, gezondheid en het milieu van de inschrijver ook toeziet op die van de onderaannemers, dat periodiek door een geaccrediteerde instelling wordt getoetst. Van de inschrijver met de laagste prijs wordt gevraagd binnen 7 dagen na verzoek een kopie van het betreffende certificaat te overleggen.

AFDELING: PROCEDURE

Termijn voor ontvangst van projecten of deelnemingsaanvragen: 2019-06-24 Plaatselijke tijd: 11:00 Looptijd in maanden vanaf de datum van ontvangst van de inschrijving 3 Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend: Datum: 2019-06-24 Plaatselijke tijd: 11:00

De digitale kluis wordt zo spoedig mogelijk na vrijgave van de digitale kluis geopend. Een openbare aanbestedingszitting vindt niet plaats. De inschrijvers ontvangen op zo kort mogelijke termijn een proces verbaal van opening.

AFDELING: AANVULLENDE INLICHTINGEN

Rechtbank Oost-Brabant 's-Hertogenbosch _hidden_@rechtspraak.nl www.rechtspraak.nl

Inschrijvers die niet in aanmerking komen voor gunning van de overeenkomst ontvangen een motivatie van de redenen tot afwijzing. De aanbestedende dienst hanteert een periode van 20 dagen vanaf het bekendmaken van de gunningsbeslissing aan de inschrijvers totdat de overeenkomst definitief wordt gegund. Als binnen die termijn een kort geding tegen de gunningsbeslissing aanhangig is gemaakt, wordt in eerste beginsel de definitieve overeenkomst, in afwachting van de uitspraak van de rechter, opgeschort. Indien de inschrijver niet binnen deze termijn een kort geding aanhangig maakt, dan wordt geacht dat de inschrijver afstand heeft gedaan van dit recht en is de inschrijver niet-ontvankelijk in zijn vorderingen, wanneer de inschrijver alsnog een kort geding aanhangig maakt.

Datum van verzending van deze aankondiging: 2019-05-13