N. 136/2018 - 311743-2018 Gelieve hieronder de geselecteerde Europese overheidsopdracht te vinden.

dinsdag 30 april 2024
Gelieve hieronder de geselecteerde Europese overheidsopdracht te vinden.
N. 136/2018 - 311743-2018
Publicatiedatum:18/07/2018
Uiterste datum:04/09/2018
 
Type:Aankondiging van opdracht
Land:BE
Onderwerp:
Netwerksoftware
Aanbestedende overheid:
Infrabel nv - Procurement, afdeling I-FBA.51

CPV-classificatie (gemeenschappelijke woordenlijst overheidsopdrachten):
32562300, 48210000
Beschrijving:
Glasvezelkabels voor datatransmissie.
Netwerksoftware.

AFDELING: AANBESTEDENDE DIENST

Infrabel nv - Procurement, afdeling I-FBA.51 0869.763.267_25562 Marcelbroodthaers 2 Brussel 1060 Telefoon: +32 25263599 _hidden_@infrabel.be www.infrabel.be https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=311944 https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=311944

AFDELING: VOORWERP VAN DE OPDRACHT

Vervanging en modernisering van Sirius

I-FBA51-0000566332-F05_0

Raamovereenkomst voor de licenties, het onderhoud (ondersteuning en bijwerking) en de opleidingen voor de integratie van een oplossing voor het beheer van het telecomnetwerk (optische vezels) binnen de toepassingssystemen van Infrabel.

De migratie van de gegevens is niet inbegrepen in deze raamovereenkomst (buiten het noodzakelijke gedeelte voor de proof of concept). Aan potentiele leveranciers wordt echter gevraagd om 20 consultancydagen op te nemen in hun aanbod om Infrabel te helpen bij het realiseren van deze overdracht.

Infrabel - ICT is op zoek naar een nieuw systeem voor het beheer van zijn optische glasvezelkabelnetwerk. Het huidige intern ontwikkelde systeem “Sirius” kent een aantal beperkingen, waaronder een Oracle Forms gebruikersinterface dat in de toekomst niet langer ondersteund wordt.

Momenteel telt Sirius een honderdtal gebruikers waarbij men een twintigtal tekenaars van de tekenbureaus moet bijrekenen gezien de geometrie ook zal beheerd worden in het nieuwe systeem.

Het nieuwe systeem combineert enerzijds het beheer van de topologische connectiviteit van kabels, secties en vezels en van de verbindingen van de klanten. Hierbij wenst men op een consistente manier wijzigingen te kunnen aanbrengen alsook xWDM-kabels en verbindingen te kunnen beheren.

Anderzijds moet het nieuwe systeem ook de geometrie kunnen bevatten. Als er een opdeling is in sleuf (trench), buis (duct) en kabels, mag de geometrie met behulp van relaties worden doorgegeven van het ene naar het andere niveau.

Daarnaast moet het systeem nog andere functionaliteiten bevatten, zoals:

• het genereren van rapporten;

• het realiseren van de planning en de implementatie met inbegrip van het versiebeheer voor wijzigingen in het optische glasvezelnetwerk;

• het plannen van nieuwe kabels met een voorlopige ligging en het wijzigen van de structuur van het huidige glasvezelnetwerk. Hierbij dient een versiebeheer in acht genomen te worden;

• het bijhouden van een historiek van optische paden;

• het beheren van “patches” (de koppeling tussen een ODF en een machine);

• het hebben van een meetmodule voor de locatiebepaling van kabelbreuken.

Verder is het noodzakelijk dat het nieuwe systeem koppelingen maakt met andere applicaties zoals SAP, Netwerk Objects (die de relatie legt tussen de optische kanalen en het bovenliggende netwerk) en de GIS webviewer van Infrabel.

Er zijn ook nog bijkomende verzoeken die niet uitgewerkt zijn

Het tabel in bijlage vat de gewenste functionaliteiten samen volgens prioriteit. Het is mogelijk dat deze lijst nog wijzigt tot aan de publicatie van het lastenboek.

Het contract moet voor een periode van acht jaar de kost van de licenties, van het onderhoud (support en bijwerken) en de functionele en technische opleidingen van de voorgestelde oplossing inhouden.

Gunningscriteria Looptijd in maanden 96

Zal later eventueel beschreven worden in het bestek

AFDELING: JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

Zie Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) (het UEA-document vindt u terug in bijlage van de aankondiging van de opdracht (zie ook via de website: https://ec.europa.eu/tools/espd/filter?lang=nl).

Indien de aanbestedende overheid het bewijsstuk rechtstreeks kan verkrijgen door raadpleging van een databank, bevat het Uniform Europees Aanbestedingsdocument ook de daartoe vereiste informatie, zoals het internetadres van de databank, alle identificatiegegevens en, in voorkomend geval, de benodigde verklaring van instemming.

Ondernemers kunnen het reeds in een vorige overheidsopdrachtenprocedure gebruikte Uniform Europees Aanbestedingsdocument opnieuw gebruiken, mits zij bevestigen dat de daarin opgenomen gegevens nog steeds correct zijn.

De aanbestedende overheid kan kandidaten en inschrijvers tijdens de procedure te allen tijde verzoeken de vereiste ondersteunende documenten geheel of gedeeltelijk in te dienen wanneer dit noodzakelijk is voor het goede verloop van de procedure.

De ondernemers zijn niet verplicht ondersteunende documenten of andere bewijsstukken over te leggen indien en voor zover de aanbestedende overheid de certificaten of de relevante informatie rechtstreeks kan verkrijgen door raadpleging van een gratis toegankelijke nationale databank in elke lidstaat, zoals een nationaal aanbestedingsregister, een digitaal bedrijfsdossier, een systeem voor digitale documentopslag of een voorselectiesysteem.

De ondernemers zijn niet verplicht ondersteunende documenten over te leggen wanneer de aanbestedende overheid deze documenten reeds in haar bezit heeft ten gevolge van een opdracht of raamovereenkomst die eerder werd afgesloten. Dit op voorwaarde dat de betrokken ondernemers in hun aanvraag tot deelneming of in hun offerte de procedure identificeren tijdens dewelke zij deze documenten reeds hebben voorgelegd en voor zover de voormelde inlichtingen en documenten nog beantwoorden aan de gestelde vereisten.

- de kandidaat dient aan te tonen te beschikken over een jaaromzet die groter of gelijk is aan EUR 1 000 000 in de laatste boekjaar

- de economische en financiële capaciteit van de kandiderende bedrijven zal gecontroleerd worden door een D&B evaluatie (Dun & Bradtstreet) en zijn ratio's. Elke kandidat kan het rapport gratis bekomen bij Dun & Bradstreet. De economische en financiële betrouwbaarheid van de kandidaat moet gegarandeerd worden door een Dun & Bradstreet index kleiner dan of gelijk aan 2. Indien er voor een kandidaat geen Dun & Bradstreet Rapport bestaat, kan een gelijkwaardig alternatief voorgesteld worden.

- Minimaal 10 gecertificeerde consultants hebben voor de voorgestelde oplossing

- Minimaal 1 referentie hebben van het klantcontract na 2013 (met tevredenheidsverklaring ondertekend door de klant) over de aankoop van licenties en onderhoud voor de voorgestelde oplossing voor een minimum bedrag van EUR 500 000

Klasse: N/A, Categorie: N/A

Een borgtocht wordt geëist. De modaliteiten zullen worden vermeld in het lastenboek.

AFDELING: PROCEDURE

Termijn voor ontvangst van projecten of deelnemingsaanvragen: 2018-09-04 Plaatselijke tijd: 12:00

AFDELING: AANVULLENDE INLICHTINGEN

Iedere kandidaat zal, ten laatste 12u, bij Infrabel zijn kandidatuur indienen.

De kandidatuur moet in één exemplaar (papieren versie) ingediend worden op voorgemeld adres en één elektronische versie

Via e-mail _hidden_@infrabel.be met als onderwerp: F41/0000566332.

Het lastenboek wordt pas toegestuurd na een positieve evaluatie van de kandidatuur.

Raad Van State Wetenschapsstraat 33 Brussel 1040 Raad Van State Wetenschapsstraat 33 Brussel 1040 Datum van verzending van deze aankondiging: 2018-07-13


Tekst in originele taal
 

AFDELING: AANBESTEDENDE DIENST

Infrabel SA - Procurement, division I-FBA.51 0869.763.267_25562 Place Marcel Broodthaers 2 Bruxelles 1060 Telefoon: +32 25263599 _hidden_@infrabel.be www.infrabel.be https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=311944 https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=311944

AFDELING: VOORWERP VAN DE OPDRACHT

Remplacement et modernisation de Sirius

I-FBA51-0000566332-F05_0

Accord-cadre pour des licences, de la maintenance (support et mises à jour) et des formations pour l’intégration d’une solution de gestion du réseau Telecom (Fibres optiques) au sein des systèmes applicatifs d’Infrabel.

La migration des données n’est pas incluse dans cet accord-cadre (en dehors de la partie nécessaire pour le proof of concept). Il est toutefois demandé aux fournisseurs potentiels d’inclure 20 jours de consultance dans leur offre pour aider Infrabel à réaliser cette migration.

Infrabel - ICT cherche un nouveau système pour la gestion de son réseau de fibres optiques. Le système actuel développé en interne «Sirius» connaît certaines limitations, comme une interface utilisateur Oracle Forms qui ne sera bientôt plus supportée.

Actuellement Sirius comporte une centaine d’utilisateurs auxquels il faudra ajouter une vingtaine de dessinateurs des bureaux de dessin vu que la géométrie sera également gérée dans le nouveau système.

D’une part, le nouveau système combine la gestion de la connectivité topologique des câbles, des sections, des fibres et des connexions des clients. Avec celle-ci on souhaite être capable de faire des adaptions d’une manière consistante et gérer les câbles et connexions xWDM.

D’autre part, le nouveau système doit pouvoir contenir la géométrie. S'il y a une division en tranchée (trench), tube (duct) et câbles, la géométrie peut être transmise d'un niveau à l'autre en utilisant des relations.

De plus, le système doit contenir des autres fonctionnalités comme la possibilité de:

- faire des rapports,

- réaliser le planning et l’implémentation incluant la gestion de version pour des adaptions dans le réseau fibres optiques,

- planifier de nouveaux câbles avec une position provisoire et changer la structure du réseau de fibre optique existant. Une gestion de version doit être possible,

- organiser la tenue d’un historique des chemins optiques,

- gérer les «patchs» (le lien entre un ODF et une machine),

- avoir un module de mesure pour la détermination de l'emplacement des coupures des câbles.

Ensuite c’est nécessaire que le nouveau système fasse le lien avec des autres applications, comme SAP, Network Objects (qui fait la relation entre des câbles optiques et le réseau sous-jacent) et l’application Webviewer GIS d’Infrabel.

Il y a aussi des demandes supplémentaires qui ne sont pas détaillées.

Le tableau en annexe résume les fonctionnalités souhaitées. Il est possible que cette liste évolue encore jusqu’à la publication du cahier des charges.

Le contrat doit reprendre, pour une période de 8 ans, le coût des licences, de la maintenance (support et mises à jour) et des formations fonctionnelles et techniques sur la solution proposée.

Gunningscriteria Looptijd in maanden 96

Sera éventuellement précisé ultérieurement dans le cahier spécial des charges

AFDELING: JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

Voir le Document unique de marché européen (DUME) en annexe de l’avis de marché (voir aussi le site Web suivant: https://ec.europa.eu/tools/espd/filter?lang=fr).

Lorsque le pouvoir adjudicateur peut obtenir directement le document justificatif en accédant à une base de données, le Document unique de marché européen contient également les renseignements requis à cette fin, tels que l’adresse internet de la base de données, toute donnée d’identification et, le cas échéant, la déclaration de consentement nécessaire.

Les opérateurs économiques peuvent réutiliser un Document unique de marché européen qui a déjà été utilisé dans une procédure antérieure, à condition qu’ils confirment que les informations qui y figurent sont toujours valables.

Le pouvoir adjudicateur peut demander à des candidats et soumissionnaires, à tout moment de la procédure, de fournir tout ou partie des documents justificatifs, si cela est nécessaire pour assurer le bon déroulement de la procédure.

Les opérateurs économiques ne sont pas tenus de présenter des documents justificatifs ou d’autres pièces justificatives lorsque et dans la mesure où le pouvoir adjudicateur a la possibilité d’obtenir directement les certificats ou les informations pertinentes en accédant à une base de données nationale dans un Etat membre qui est accessible gratuitement, comme un registre national des marchés publics, un dossier virtuel d’entreprise, un système de stockage électronique de documents ou un système de préqualification.

Les opérateurs économiques ne sont pas tenus de présenter des documents justificatifs lorsque le pouvoir adjudicateur a déjà ces documents en sa possession suite à un marché ou un accord-cadre conclu précédemment, et ce, à condition que les opérateurs économiques concernés identifient dans leur demande de participation ou dans leur offre la procédure au cours de laquelle lesdits documents ont déjà été fournis et pour autant que les renseignements et documents mentionnés répondent encore aux exigences requises.

- le candidat doit démontrer qu'il dispose d'un chiffre d'affaires annuel qui est supérieur ou égal à 1.000.000 € pour le dernier exercice comptable,

- la capacité économique et financière des entreprises candidates sera contrôlée au moyen d'une évaluation D&B (Dun & Bradstreet) de leurs ratios. Chaque candidat peut obtenir gratuitement un rapport Dun & Bradstreet. La fiabilité financière du candidat doit être garantie par un indice Dun & Bradstreet inférieur ou égal à 2. Si il n'existe pas un rapport Dun & Bradstreet, une alternative équivalente peut être proposée.

- avoir minimum 10 consultants certifiés sur la solution proposée,

- fournir minimum 1 référence de contrat client postérieure à 2013 (avec attestation de satisfaction signée par le client) portant sur l’acquisition de licenses et de maintenance pour la solution proposée pour un montant de minimum 500 000 EUR.

Classe: N/A, Catégorie: N/A

Un cautionnement sera exigé. Les modalités seront décrites dans le cahier spécial des charges.

AFDELING: PROCEDURE

Termijn voor ontvangst van projecten of deelnemingsaanvragen: 2018-09-04 Plaatselijke tijd: 12:00

AFDELING: AANVULLENDE INLICHTINGEN

Chaque candidat déposera sa candidature à Infrabel à 12:00 au plus tard. La candidature sera déposée à l’adresse susmentionnée

La candidature doit être introduite en un exemplaire sous format papier et un exemplaire sous forme électronique par e-mail _hidden_@infrabel.be avec comme sujet: F41/0000566332.

Le Cahier Spécial des Charges vous sera envoyé dans le cas d'une évaluation positive de votre candidature.

Conseil d'Etat rue de la Science 33 Bruxelles 1040 Conseil d'Etat rue de la Science 33 Bruxelles 1040 Datum van verzending van deze aankondiging: 2018-07-13

AFDELING: AANBESTEDENDE DIENST

Infrabel nv - Procurement, afdeling I-FBA.51 0869.763.267_25562 Marcelbroodthaers 2 Brussel 1060 Telefoon: +32 25263599 _hidden_@infrabel.be www.infrabel.be https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=311944 https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=311944

AFDELING: VOORWERP VAN DE OPDRACHT

Vervanging en modernisering van Sirius

I-FBA51-0000566332-F05_0

Raamovereenkomst voor de licenties, het onderhoud (ondersteuning en bijwerking) en de opleidingen voor de integratie van een oplossing voor het beheer van het telecomnetwerk (optische vezels) binnen de toepassingssystemen van Infrabel.

De migratie van de gegevens is niet inbegrepen in deze raamovereenkomst (buiten het noodzakelijke gedeelte voor de proof of concept). Aan potentiele leveranciers wordt echter gevraagd om 20 consultancydagen op te nemen in hun aanbod om Infrabel te helpen bij het realiseren van deze overdracht.

Infrabel - ICT is op zoek naar een nieuw systeem voor het beheer van zijn optische glasvezelkabelnetwerk. Het huidige intern ontwikkelde systeem “Sirius” kent een aantal beperkingen, waaronder een Oracle Forms gebruikersinterface dat in de toekomst niet langer ondersteund wordt.

Momenteel telt Sirius een honderdtal gebruikers waarbij men een twintigtal tekenaars van de tekenbureaus moet bijrekenen gezien de geometrie ook zal beheerd worden in het nieuwe systeem.

Het nieuwe systeem combineert enerzijds het beheer van de topologische connectiviteit van kabels, secties en vezels en van de verbindingen van de klanten. Hierbij wenst men op een consistente manier wijzigingen te kunnen aanbrengen alsook xWDM-kabels en verbindingen te kunnen beheren.

Anderzijds moet het nieuwe systeem ook de geometrie kunnen bevatten. Als er een opdeling is in sleuf (trench), buis (duct) en kabels, mag de geometrie met behulp van relaties worden doorgegeven van het ene naar het andere niveau.

Daarnaast moet het systeem nog andere functionaliteiten bevatten, zoals:

• het genereren van rapporten;

• het realiseren van de planning en de implementatie met inbegrip van het versiebeheer voor wijzigingen in het optische glasvezelnetwerk;

• het plannen van nieuwe kabels met een voorlopige ligging en het wijzigen van de structuur van het huidige glasvezelnetwerk. Hierbij dient een versiebeheer in acht genomen te worden;

• het bijhouden van een historiek van optische paden;

• het beheren van “patches” (de koppeling tussen een ODF en een machine);

• het hebben van een meetmodule voor de locatiebepaling van kabelbreuken.

Verder is het noodzakelijk dat het nieuwe systeem koppelingen maakt met andere applicaties zoals SAP, Netwerk Objects (die de relatie legt tussen de optische kanalen en het bovenliggende netwerk) en de GIS webviewer van Infrabel.

Er zijn ook nog bijkomende verzoeken die niet uitgewerkt zijn

Het tabel in bijlage vat de gewenste functionaliteiten samen volgens prioriteit. Het is mogelijk dat deze lijst nog wijzigt tot aan de publicatie van het lastenboek.

Het contract moet voor een periode van acht jaar de kost van de licenties, van het onderhoud (support en bijwerken) en de functionele en technische opleidingen van de voorgestelde oplossing inhouden.

Gunningscriteria Looptijd in maanden 96

Zal later eventueel beschreven worden in het bestek

AFDELING: JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

Zie Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) (het UEA-document vindt u terug in bijlage van de aankondiging van de opdracht (zie ook via de website: https://ec.europa.eu/tools/espd/filter?lang=nl).

Indien de aanbestedende overheid het bewijsstuk rechtstreeks kan verkrijgen door raadpleging van een databank, bevat het Uniform Europees Aanbestedingsdocument ook de daartoe vereiste informatie, zoals het internetadres van de databank, alle identificatiegegevens en, in voorkomend geval, de benodigde verklaring van instemming.

Ondernemers kunnen het reeds in een vorige overheidsopdrachtenprocedure gebruikte Uniform Europees Aanbestedingsdocument opnieuw gebruiken, mits zij bevestigen dat de daarin opgenomen gegevens nog steeds correct zijn.

De aanbestedende overheid kan kandidaten en inschrijvers tijdens de procedure te allen tijde verzoeken de vereiste ondersteunende documenten geheel of gedeeltelijk in te dienen wanneer dit noodzakelijk is voor het goede verloop van de procedure.

De ondernemers zijn niet verplicht ondersteunende documenten of andere bewijsstukken over te leggen indien en voor zover de aanbestedende overheid de certificaten of de relevante informatie rechtstreeks kan verkrijgen door raadpleging van een gratis toegankelijke nationale databank in elke lidstaat, zoals een nationaal aanbestedingsregister, een digitaal bedrijfsdossier, een systeem voor digitale documentopslag of een voorselectiesysteem.

De ondernemers zijn niet verplicht ondersteunende documenten over te leggen wanneer de aanbestedende overheid deze documenten reeds in haar bezit heeft ten gevolge van een opdracht of raamovereenkomst die eerder werd afgesloten. Dit op voorwaarde dat de betrokken ondernemers in hun aanvraag tot deelneming of in hun offerte de procedure identificeren tijdens dewelke zij deze documenten reeds hebben voorgelegd en voor zover de voormelde inlichtingen en documenten nog beantwoorden aan de gestelde vereisten.

- de kandidaat dient aan te tonen te beschikken over een jaaromzet die groter of gelijk is aan EUR 1 000 000 in de laatste boekjaar

- de economische en financiële capaciteit van de kandiderende bedrijven zal gecontroleerd worden door een D&B evaluatie (Dun & Bradtstreet) en zijn ratio's. Elke kandidat kan het rapport gratis bekomen bij Dun & Bradstreet. De economische en financiële betrouwbaarheid van de kandidaat moet gegarandeerd worden door een Dun & Bradstreet index kleiner dan of gelijk aan 2. Indien er voor een kandidaat geen Dun & Bradstreet Rapport bestaat, kan een gelijkwaardig alternatief voorgesteld worden.

- Minimaal 10 gecertificeerde consultants hebben voor de voorgestelde oplossing

- Minimaal 1 referentie hebben van het klantcontract na 2013 (met tevredenheidsverklaring ondertekend door de klant) over de aankoop van licenties en onderhoud voor de voorgestelde oplossing voor een minimum bedrag van EUR 500 000

Klasse: N/A, Categorie: N/A

Een borgtocht wordt geëist. De modaliteiten zullen worden vermeld in het lastenboek.

AFDELING: PROCEDURE

Termijn voor ontvangst van projecten of deelnemingsaanvragen: 2018-09-04 Plaatselijke tijd: 12:00

AFDELING: AANVULLENDE INLICHTINGEN

Iedere kandidaat zal, ten laatste 12u, bij Infrabel zijn kandidatuur indienen.

De kandidatuur moet in één exemplaar (papieren versie) ingediend worden op voorgemeld adres en één elektronische versie

Via e-mail _hidden_@infrabel.be met als onderwerp: F41/0000566332.

Het lastenboek wordt pas toegestuurd na een positieve evaluatie van de kandidatuur.

Raad Van State Wetenschapsstraat 33 Brussel 1040 Raad Van State Wetenschapsstraat 33 Brussel 1040 Datum van verzending van deze aankondiging: 2018-07-13