N. 187/2019 - 455235-2019 Gelieve hieronder de geselecteerde Europese overheidsopdracht te vinden.

zondag 28 april 2024
Gelieve hieronder de geselecteerde Europese overheidsopdracht te vinden.
N. 187/2019 - 455235-2019
Publicatiedatum:27/09/2019
Uiterste datum:23/10/2019
 
Type:Aankondiging van opdracht
Land:BE
Onderwerp:
Dienstverlening op het gebied van architectuur, bouwkunde, civiele techniek en inspectie
Aanbestedende overheid:
Brussels woning 0403.357.276_538533

CPV-classificatie (gemeenschappelijke woordenlijst overheidsopdrachten):
71000000
Beschrijving:
Dienstverlening op het gebied van architectuur, bouwkunde, civiele techniek en inspectie.

AFDELING: AANBESTEDENDE DIENST

Brussels woning 0403.357.276_538533 Kardinaal Mercierstraat, 37 Brussel 1000 Investeringsdienst _hidden_@lbw.brussels http://logementbruxellois.be https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=353115 https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=353115 https://eten.publicprocurement.be/etendering/viewWorkspacesBasedOnExtUrl.do?wsName=LBW-2140+0032+MS_AP_02-F02 https://enot.publicprocurement.be/enot-war/displayForum.do?forumId=26079 Openbare Vastgoedmaatschappij (OVM) Onroerend patrimoniumbeheer (sociale woningen)

AFDELING: VOORWERP VAN DE OPDRACHT

Volledige opdracht betreffende de studie en de opvolging van de werken voor de renovatie van een geheel van sociale wooncomplexen

LBW-2140 0032 MS_AP_02-F02_0

Volledige opdracht van studie en opvolging van de werken voor de renovatie en de isolatie van de buitenschillen, de installatie van een ventilatiesysteem of de aanpassing van de bestaande systemen, voor bepaalde complexen het in overeenstemming brengen van de gasinstallaties - elektriciteitsinstallaties, de vervanging van zitbaden, de vervanging van afvoeren, de afbraak van garageboxen, het in overeenstemming brengen van bepaalde elementen met betrekking tot de brandbescherming en de asbestverwijdering in bepaalde zones, volgens een duurzame en ecologische visie.

1120 Brussel

De opdracht heeft als doel het sluiten van een raamovereenkomst met 3 opdrachtnemers. Het betreft multidisciplinaire teams van ontwerpers die belast worden met de volledige opdracht van studie en opvolging van de werken voor de renovatie en de isolatie van de buitenschillen, de installatie van een ventilatiesysteem of de aanpassing van de bestaande systemen, voor bepaalde complexen het in overeenstemming brengen van de gasinstallaties - elektriciteitsinstallaties, de vervanging van zitbaden, de vervanging van afvoeren, de afbraak van garageboxen, het in overeenstemming brengen van bepaalde elementen met betrekking tot de brandbescherming en de asbestverwijdering in bepaalde zones, volgens een duurzame en ecologische visie, met inachtneming van een duurzame en ecologische visie. Zie bijlagen voor vervolg van de beschrijving.

Gunningscriteria Looptijd in dagen 1460 7

De rangschikking zal alleen uitgevoerd worden indien meer dan 7 kandidaten aan de selectiecriteria voldoen.

De kandidaten voegen bij het UEA-document (Uniform Europees Aanbestedingsdocument) en de documenten die in bijlage 2 vermeld zijn.

Zie bijlage 2 voor objectieve criteria voor de beperking van het aantal gegadigden.

Er wordt voorzien in een verplichte optie betreffende de opdracht als EPB-adviseur. De aanbestedende dienst behoudt zich het recht voor deze optie al dan niet te lichten en deze bijkomende opdracht toe te wijzen. Aangezien de optie verplicht is, worden kandidaturen waarin geen EPB-adviesopdracht is opgenomen onontvankelijk beschouwd.

Elke speler die lid is van een groepering van economische spelers dient zijn UEA in. Zie bijlage 2 voor nadere inlichtingen.

AFDELING: JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

Onverminderd de toepassing van artikel 70 van de wet van 17 juni 2016 mogen de kandidaten zich niet in één van de in de artikelen 67 t/m 69 van de wet van 17 juni 2016 bedoelde uitsluitingsgronden bevinden.

De kandidaten vullen het UEA-document in (Uniform Europees Aanbestedingsdocument)

Zie UEA in bijlage.

Door de ondertekening van het UEA verklaart de kandidaat:

- op erewoord in het bezit te zijn van de onderstaande documenten of zich ertoe te verbinden ze op eenvoudig verzoek van de aanbestedende overheid binnen een termijn van 10 dagen te bezorgen (deze documenten worden gevraagd ingeval de kandidaat in aanmerking komt voor de selectie).

Voor het bureau of elk lid van de combinatie van ondernemers:

Zie bijlage 2 van deze opdracht.

De aanbestedende overheid beoordeelt de beroepsbekwaamheid van het voorgestelde team aan de hand van de studietitels en de beroepskwalificaties van de personen die belast zijn met de uitvoering van de opdracht: Zie bijlage 2 van deze opdracht

Zie punt III.1.3)

AFDELING: PROCEDURE

3 Termijn voor ontvangst van projecten of deelnemingsaanvragen: 2019-10-23 Plaatselijke tijd: 09:00 De inschrijving moet geldig blijven tot 2020-04-20

AFDELING: AANVULLENDE INLICHTINGEN

A. Art. 42: Herhaling van soortgelijke diensten.

De aanbestedende overheid behoudt zich het recht voor om over te gaan tot de herhaling van soortgelijke diensten via een onderhandelingsprocedure zonder bekendmaking. De aanbestedende overheid zal zich tot alle opdrachtnemers van de raamovereenkomst wenden voor een nieuwe oproep tot mededinging. De gunningscriteria zijn identiek aan die voor de toewijzing van de raamovereenkomst.

Omvang van de mogelijke bijkomende diensten: deze diensten zullen betrekking moeten hebben op soortgelijke opdrachten aan het voorwerp van deze raamovereenkomst en op het gehele woningenbestand van de Brusselse Woning.

B. De raamovereenkomst zal worden gesloten met 3 opdrachtnemers.

Het totaal aantal volgende opdrachten bedraagt 3, voor een geraamd totaal van werken van 26.416.676,01 € Euro excl. btw, erelonen, kosten van aansluitingen van de distributiemaatschappijen en andere diverse kosten. De opdrachtnemers zullen geen enkele vergoeding mogen eisen wegens een vermindering van de effectief gegunde volgende opdrachten.

Het mechanisme van gunning van de opdrachten die gebaseerd zijn op de raamovereenkomst verloopt zonder nieuwe oproep tot mededinging: elke volgende opdracht zal volgens de rangschikking gegund worden aan de opdrachtnemers van de raamovereenkomst. Volgens deze volgorde:

- Volgende opdracht Versailles Fase IV - Complex 48: als nr. 1 gerangschikte opdrachtnemer,

- Volgende opdracht Versailles Fase I en II - Complex 45 en 46: als nr. 2 gerangschikte opdrachtnemer,

- Volgende opdracht Versailles Fase III - Complex 47: als nr. 3 gerangschikte opdrachtnemer.

Het cascademechanisme zal ook geactiveerd worden wanneer de raamovereenkomst met een deelnemer verbroken wordt.

C. Het bestek van de dienstenopdracht zal enkel beschikbaar zijn voor de teams die via deze procedure geselecteerd werden.

D. Een samenvattende fiche van het programma is bij de onderhavige aankondiging van de opdracht gevoegd (cf. bijlage 3).

Deze aankondiging van de opdracht is niet volledig, het vergt informatie die vervat is in de bijlagen van dit document.

De duur van de overeenkomst zoals aangeduid in punt "II.2.7) Looptijd van de opdracht, de raamovereenkomst of het dynamische aankoopsysteem" in de aankondiging van de opdracht wordt ter indicatie vermeldt en verbindt de aanbestedende overheid niet.

Op e-procurement zal een forum gehouden worden. De inschrijvers worden verzocht hun eventuele vragen enkel daar te stellen; vragen zullen enkel langs die weg beantwoord worden.

Rechtbank van Eerste Aanleg van Brussel Quatre Brasstraat 13 Brussel 1000 _hidden_@just.fgov.be https://justice.belgium.be Datum van verzending van deze aankondiging: 2019-09-23


Tekst in originele taal
 

AFDELING: AANBESTEDENDE DIENST

Le logement Bruxellois 0403.357.276_538533 Rue du Cardinal Mercier 37 Bruxelles 1000 Département investissement _hidden_@lbw.brussels http://logementbruxellois.be https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=353115 https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=353115 https://eten.publicprocurement.be/etendering/viewWorkspacesBasedOnExtUrl.do?wsName=LBW-2140+0032+MS_AP_02-F02 https://enot.publicprocurement.be/enot-war/displayForum.do?forumId=26079 Société immobilière de service public (SISP) Gestion de patrimoine immobilier (logements sociaux)

AFDELING: VOORWERP VAN DE OPDRACHT

Mission complète d’étude et de suivi des travaux de rénovation d’un ensemble de complexes de logements sociaux

LBW-2140 0032 MS_AP_02-F02_0

Mission complète d’étude et de suivi des travaux de rénovation et d’isolation des enveloppes extérieures, d’installation d’un système de ventilation ou de l’adaptation des systèmes existant, pour certains complexes la mise en conformité des installations gaz - électricité, le remplacement de baignoires sabots, le remplacement de décharges, la démolition de box de garage, la mise en conformité de certains composants relatifs à l’incendie et le désamiantage de certaines zones, dans une vision durable et écologique.

1120 Bruxelles.

Le marché vise à la conclusion d’un accord-cadre avec 3 attributaires. Il s’agit d’équipes pluridisciplinaires d’auteurs de projet chargées de la mission complète d’étude et de suivi des travaux de rénovation et d’isolation des enveloppes extérieures, d’installation d’un système de ventilation ou de l’adaptation des systèmes existant, pour certains complexes la mise en conformité des installations gaz - électricité, le remplacement de baignoires sabots, le remplacement de décharges, la démolition de box de garage, la mise en conformité de certains composants relatifs à l’incendie et le désamiantage de certaines zones dans les immeubles de logements sociaux, dans une vision durable et écologique.

Suite voire annexes au présent marché.

Gunningscriteria Looptijd in dagen 1460 7

Le classement ne sera effectué que si plus de 7 candidats satisfont aux critères de sélection.

Les candidats annexeront au DUME (Document unique de marchés européens) les documents mentionnés à l'annexe 2 de l'avis de marché.

Voir annexe 2 pour les critères objectifs de limitation du nombre de candidats.

Une option obligatoire relative à la mission de conseiller PEB est prévue. Le pouvoir adjudicateur se réserve le droit de lever ou non cette option et d’attribuer cette mission supplémentaire. Le caractère obligatoire de l’option a pour conséquence qu’une candidature ne présentant pas de conseiller PEB sera considérée comme irrecevable.

Chaque opérateur membre d’un groupement d’opérateurs économiques remet son DUME.

Voir annexe 2 du présent marché.

AFDELING: JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

Sans préjudice de l’application de l’article 70 de loi du 17.6.2016, les candidats ne peuvent se trouver dans un des motifs d’exclusion visés aux articles 67 à 69 de la loi du 17.6.2016.

Les candidats compléteront le DUME (Document unique de marchés européens).

Voir DUME en annexe du présent marché.

En signant le DUME, le candidat:

- déclare sur l’honneur être en possession et s’engage à fournir, sur simple demande du pouvoir adjudicateur, dans un délai de 10 jours, les documents ci-dessous (ces documents seront demandés dans le cas où le candidat entre en considération pour la sélection).

Pour le bureau ou chaque membre du groupement d’opérateurs économiques: voir l'annexe 2 du présent marché.

Le pouvoir adjudicateur évalue la capacité professionnelle de l’équipe proposée au travers des titres d’études et des qualifications professionnelles des personnes chargées de l’exécution du marché: voir annexe 2 du présent marché.

Voir point III.1.3).

AFDELING: PROCEDURE

3 Termijn voor ontvangst van projecten of deelnemingsaanvragen: 2019-10-23 Plaatselijke tijd: 09:00 De inschrijving moet geldig blijven tot 2020-04-20

AFDELING: AANVULLENDE INLICHTINGEN

A) art. 42: répétition de services similaires.

Le pouvoir adjudicateur se réserve le droit de procéder à la répétition de services similaires par voie de procédure négociée sans publication préalable. Le pouvoir adjudicateur s’adressera à tous les attributaires de l’accord-cadre pour une remise en concurrence. Les critères d’attribution sont identiques à ceux de l’attribution de l’accord-cadre.

Étendue des services supplémentaires possibles: ces services devront porter sur des missions similaires à l’objet du présent accord-cadre et sur l’ensemble du patrimoine du logement Bruxellois.

B) l’accord-cadre sera conclu avec 3 attributaires.

Le nombre total de marchés subséquents est de 3, pour un total estimé de travaux de 26 416 676,01 EUR hors TVA, honoraires, frais de raccordements des régies et autres frais divers. Les attributaires ne pourront réclamer aucune indemnité du fait de la diminution des marches subséquents effectivement attribués.

Le mécanisme d’attribution des marchés fondés sur l’accord-cadre se fait sans remise en concurrence: chaque marché subséquent sera attribué par ordre de classement aux attributaires de l’accord-cadre. Suivant cet ordre:

- marché subséquent Versailles Phase IV - complexe 48: attributaire classé nº 1,

- marché subséquent Versailles Phase I et II - complexe 45 et 46: attributaire classé nº 2,

- marché subséquent Versailles Phase III - complexe 47: attributaire classé nº 3.

Le mécanisme de la cascade sera également activé lorsque l’accord-cadre est résilié avec un participant.

C) le cahier des charges du marché de service ne sera disponible que pour les équipes qui auront été sélectionnées par cette procédure;

D) une fiche récapitulative du programme est annexée au présent avis de marché (cf. annexe 3).

Cet avis de marché n'est pas complet, il requière des informations contenues dans les annexes jointes à ce document.

La durée du marché telle qu’elle est indiquée au point «II.2.7) Durée du marché, de l'accord-cadre ou du système d'acquisition dynamique» dans l’avis de marché est renseignée à titre indicative et n’engage pas le pouvoir adjudicateur.

Un forum sera tenu sur e-procurement. Les soumissionnaires sont priés de poser leurs questions uniquement sur celui-ci, et il ne sera répondu à leurs questions que par son biais.

Tribunal de première instance de Bruxelles Rue des Quatre Bras 13 Bruxelles 1000 _hidden_@just.fgov.be https://justice.belgium.be Datum van verzending van deze aankondiging: 2019-09-23

AFDELING: AANBESTEDENDE DIENST

Brussels woning 0403.357.276_538533 Kardinaal Mercierstraat, 37 Brussel 1000 Investeringsdienst _hidden_@lbw.brussels http://logementbruxellois.be https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=353115 https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=353115 https://eten.publicprocurement.be/etendering/viewWorkspacesBasedOnExtUrl.do?wsName=LBW-2140+0032+MS_AP_02-F02 https://enot.publicprocurement.be/enot-war/displayForum.do?forumId=26079 Openbare Vastgoedmaatschappij (OVM) Onroerend patrimoniumbeheer (sociale woningen)

AFDELING: VOORWERP VAN DE OPDRACHT

Volledige opdracht betreffende de studie en de opvolging van de werken voor de renovatie van een geheel van sociale wooncomplexen

LBW-2140 0032 MS_AP_02-F02_0

Volledige opdracht van studie en opvolging van de werken voor de renovatie en de isolatie van de buitenschillen, de installatie van een ventilatiesysteem of de aanpassing van de bestaande systemen, voor bepaalde complexen het in overeenstemming brengen van de gasinstallaties - elektriciteitsinstallaties, de vervanging van zitbaden, de vervanging van afvoeren, de afbraak van garageboxen, het in overeenstemming brengen van bepaalde elementen met betrekking tot de brandbescherming en de asbestverwijdering in bepaalde zones, volgens een duurzame en ecologische visie.

1120 Brussel

De opdracht heeft als doel het sluiten van een raamovereenkomst met 3 opdrachtnemers. Het betreft multidisciplinaire teams van ontwerpers die belast worden met de volledige opdracht van studie en opvolging van de werken voor de renovatie en de isolatie van de buitenschillen, de installatie van een ventilatiesysteem of de aanpassing van de bestaande systemen, voor bepaalde complexen het in overeenstemming brengen van de gasinstallaties - elektriciteitsinstallaties, de vervanging van zitbaden, de vervanging van afvoeren, de afbraak van garageboxen, het in overeenstemming brengen van bepaalde elementen met betrekking tot de brandbescherming en de asbestverwijdering in bepaalde zones, volgens een duurzame en ecologische visie, met inachtneming van een duurzame en ecologische visie. Zie bijlagen voor vervolg van de beschrijving.

Gunningscriteria Looptijd in dagen 1460 7

De rangschikking zal alleen uitgevoerd worden indien meer dan 7 kandidaten aan de selectiecriteria voldoen.

De kandidaten voegen bij het UEA-document (Uniform Europees Aanbestedingsdocument) en de documenten die in bijlage 2 vermeld zijn.

Zie bijlage 2 voor objectieve criteria voor de beperking van het aantal gegadigden.

Er wordt voorzien in een verplichte optie betreffende de opdracht als EPB-adviseur. De aanbestedende dienst behoudt zich het recht voor deze optie al dan niet te lichten en deze bijkomende opdracht toe te wijzen. Aangezien de optie verplicht is, worden kandidaturen waarin geen EPB-adviesopdracht is opgenomen onontvankelijk beschouwd.

Elke speler die lid is van een groepering van economische spelers dient zijn UEA in. Zie bijlage 2 voor nadere inlichtingen.

AFDELING: JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

Onverminderd de toepassing van artikel 70 van de wet van 17 juni 2016 mogen de kandidaten zich niet in één van de in de artikelen 67 t/m 69 van de wet van 17 juni 2016 bedoelde uitsluitingsgronden bevinden.

De kandidaten vullen het UEA-document in (Uniform Europees Aanbestedingsdocument)

Zie UEA in bijlage.

Door de ondertekening van het UEA verklaart de kandidaat:

- op erewoord in het bezit te zijn van de onderstaande documenten of zich ertoe te verbinden ze op eenvoudig verzoek van de aanbestedende overheid binnen een termijn van 10 dagen te bezorgen (deze documenten worden gevraagd ingeval de kandidaat in aanmerking komt voor de selectie).

Voor het bureau of elk lid van de combinatie van ondernemers:

Zie bijlage 2 van deze opdracht.

De aanbestedende overheid beoordeelt de beroepsbekwaamheid van het voorgestelde team aan de hand van de studietitels en de beroepskwalificaties van de personen die belast zijn met de uitvoering van de opdracht: Zie bijlage 2 van deze opdracht

Zie punt III.1.3)

AFDELING: PROCEDURE

3 Termijn voor ontvangst van projecten of deelnemingsaanvragen: 2019-10-23 Plaatselijke tijd: 09:00 De inschrijving moet geldig blijven tot 2020-04-20

AFDELING: AANVULLENDE INLICHTINGEN

A. Art. 42: Herhaling van soortgelijke diensten.

De aanbestedende overheid behoudt zich het recht voor om over te gaan tot de herhaling van soortgelijke diensten via een onderhandelingsprocedure zonder bekendmaking. De aanbestedende overheid zal zich tot alle opdrachtnemers van de raamovereenkomst wenden voor een nieuwe oproep tot mededinging. De gunningscriteria zijn identiek aan die voor de toewijzing van de raamovereenkomst.

Omvang van de mogelijke bijkomende diensten: deze diensten zullen betrekking moeten hebben op soortgelijke opdrachten aan het voorwerp van deze raamovereenkomst en op het gehele woningenbestand van de Brusselse Woning.

B. De raamovereenkomst zal worden gesloten met 3 opdrachtnemers.

Het totaal aantal volgende opdrachten bedraagt 3, voor een geraamd totaal van werken van 26.416.676,01 € Euro excl. btw, erelonen, kosten van aansluitingen van de distributiemaatschappijen en andere diverse kosten. De opdrachtnemers zullen geen enkele vergoeding mogen eisen wegens een vermindering van de effectief gegunde volgende opdrachten.

Het mechanisme van gunning van de opdrachten die gebaseerd zijn op de raamovereenkomst verloopt zonder nieuwe oproep tot mededinging: elke volgende opdracht zal volgens de rangschikking gegund worden aan de opdrachtnemers van de raamovereenkomst. Volgens deze volgorde:

- Volgende opdracht Versailles Fase IV - Complex 48: als nr. 1 gerangschikte opdrachtnemer,

- Volgende opdracht Versailles Fase I en II - Complex 45 en 46: als nr. 2 gerangschikte opdrachtnemer,

- Volgende opdracht Versailles Fase III - Complex 47: als nr. 3 gerangschikte opdrachtnemer.

Het cascademechanisme zal ook geactiveerd worden wanneer de raamovereenkomst met een deelnemer verbroken wordt.

C. Het bestek van de dienstenopdracht zal enkel beschikbaar zijn voor de teams die via deze procedure geselecteerd werden.

D. Een samenvattende fiche van het programma is bij de onderhavige aankondiging van de opdracht gevoegd (cf. bijlage 3).

Deze aankondiging van de opdracht is niet volledig, het vergt informatie die vervat is in de bijlagen van dit document.

De duur van de overeenkomst zoals aangeduid in punt "II.2.7) Looptijd van de opdracht, de raamovereenkomst of het dynamische aankoopsysteem" in de aankondiging van de opdracht wordt ter indicatie vermeldt en verbindt de aanbestedende overheid niet.

Op e-procurement zal een forum gehouden worden. De inschrijvers worden verzocht hun eventuele vragen enkel daar te stellen; vragen zullen enkel langs die weg beantwoord worden.

Rechtbank van Eerste Aanleg van Brussel Quatre Brasstraat 13 Brussel 1000 _hidden_@just.fgov.be https://justice.belgium.be Datum van verzending van deze aankondiging: 2019-09-23