N. 202/2018 - 460623-2018 Gelieve hieronder de geselecteerde Europese overheidsopdracht te vinden.
N. 202/2018 - 460623-2018 | |
Publicatiedatum: | 19/10/2018 |
Uiterste datum: | 19/11/2018 |
Type: | Aankondiging van opdracht |
Land: | BE |
Beknopte beschrijving: | |
Aanbestedende overheid: Maatschappij voor het Intercommunaal Vervoer te Brussel - Procurement & Logistics Department |
CPV-classificatie (gemeenschappelijke woordenlijst overheidsopdrachten): |
42000000 |
Beschrijving: |
Bedrijfsmachines. |
AFDELING: AANBESTEDENDE DIENST
Maatschappij voor het Intercommunaal Vervoer te Brussel - Procurement & Logistics Department 0247.499.953_241 Koningsstraat 76 Brussel 1000 Telefoon: +32 495205181 _hidden_@mivb.brussels www.stib.be https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=318477 https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=318477 https://eten.publicprocurement.be/etendering/viewWorkspacesBasedOnExtUrl.do?wsName=MIVB+-+STIB+Procurement+%26+Logistics-AL_4129%2FRD%2FSO-F05 https://enot.publicprocurement.be/enot-war/displayForum.do?forumId=21629AFDELING: VOORWERP VAN DE OPDRACHT
Raamovereenkomst voor de aankoop van garageuitrustingen met preventief en correctief onderhoud.
MIVB - STIB Procurement & Logistics-AL_4129/RD/SO-F05_0De opdracht betreft 1 of meerdere raamovereenkomsten voor de aankoop van garage uitrustingen met inbegrip preventief en correctief onderhoud. Deze opdracht is verdeeld in 5 percelen. De aangegeven hoeveelheden per perceel zijn geschatte hoeveelheden en kunnen aan verandering onderhevig zijn.
Inschrijvers hebben de mogelijkheid om hun aanvraag in te dienen voor 1 of meerdere percelen.
De volledige technische specificaties worden overgemaakt bij middel van het bestek (na de selectiefase van de kandidaten).
Geraamde totale waarde: 3600000.00De aankoop, modernisering, renovatie en onderhoud van infrastructuur voor brandstofbevoorrading voor het bijtanken van MIVB-bussen
Perceel nr.: 01Brussels Hoofdstedelijk Gewest en aangrenzende gemeenten
Inclusief de aankoop, installatie en onderhoud van + - 3 opslagtanks van elk 50 000 liter en de modernisering, renovatie en onderhoud van bestaande bestaande infrastructuren voor brandstofbevoorrading op + - 5 locaties.
Gunningscriteria Looptijd in maanden 48De eventuele opties zullen gespecificeerd worden in het bestek
De kandidatuur dient gesteld te worden door overmaking van een dossier (cf. paragraaf III.1) In
Een tweede fase, zal aan de geselecteerde kandidaten het bestek worden overgemaakt, opdat zij hun offerte zouden kunnen
Indienen.Elke kandidaat zal maar 1 kandidaatstellingsdossier in eigen naam mogen indienen. De tijdelijke verenigingen
Worden in het kader van deze opdracht toegelaten.
Testbanken voor het testen van de remmen van bussen ST/GL met 2 of 3 assen, van 12 tot 20 ton
Perceel nr.: 02Brussels Hoofdstedelijk Gewest en aangrenzende gemeenten
Inclusief de aankoop, installatie en onderhoud van +- 4 testbanken om de remmen te testen van de bussen ST/GL met 2 of 3 assen, voertuigen van 12 à 20 ton (10 ton per as maximum) en met een motorvermogen tot 350 KW.
Gunningscriteria Looptijd in maanden 48De eventuele opties zullen gespecificeerd worden in het bestek
De kandidatuur dient gesteld te worden door overmaking van een dossier (cf. paragraaf III.1) In
Een tweede fase, zal aan de geselecteerde kandidaten het bestek worden overgemaakt, opdat zij hun offerte zouden kunnen
Indienen.Elke kandidaat zal maar 1 kandidaatstellingsdossier in eigen naam mogen indienen. De tijdelijke verenigingen
Worden in het kader van deze opdracht toegelaten.
Hefkolommen voor bussen: installaties bestaande uit 4 a 6 hefkolommen
Perceel nr.: 03Brussels Hoofdstedelijk Gewest en aangrenzende gemeenten
Inclusief de aankoop, installatie en onderhoud van +- 25 sets hefkolommen voor bussen: installaties samengesteld uit 4 of 6 hefkolommen voor de bussen ST en GL. De bussen met 2 assen kunnen tot 16 ton wegen en de bussen met 3 assen kunnen tot 25 ton wegen.
Gunningscriteria Looptijd in maanden 48De eventuele opties zullen gespecificeerd worden in het bestek
De kandidatuur dient gesteld te worden door overmaking van een dossier (cf. paragraaf III.1) In
Een tweede fase, zal aan de geselecteerde kandidaten het bestek worden overgemaakt, opdat zij hun offerte zouden kunnen indienen.Elke kandidaat zal maar 1 kandidaatstellingsdossier in eigen naam mogen indienen. De tijdelijke verenigingen worden in het kader van deze opdracht toegelaten.
Wasinstallaties voor bussen type GL en ST
Perceel nr.: 04Brussels Hoofdstedelijk Gewest en aangrenzende gemeenten
Inclusief de aankoop, installatie en onderhoud van +- 6 wasinstallaties voor bussen van het type ST en GL.
Gunningscriteria Looptijd in maanden 48De eventuele opties zullen gespecificeerd worden in het bestek
De kandidatuur dient gesteld te worden door overmaking van een dossier (cf. paragraaf III.1) In
Een tweede fase, zal aan de geselecteerde kandidaten het bestek worden overgemaakt, opdat zij hun offerte zouden kunnen
Indienen.Elke kandidaat zal maar 1 kandidaatstellingsdossier in eigen naam mogen indienen. De tijdelijke verenigingen
Worden in het kader van deze opdracht toegelaten.
Installaties voor de distributie van olie (3 soorten), koelvloeistof en perslucht
Perceel nr.: 05Brussels Hoofdstedelijk Gewest en aangrenzende gemeenten
Inclusief de aankoop, installatie en onderhoud van +- 3 gecentraliseerde distributie-installaties voor olie (3 soorten), voor koelvloeistof en voor perslucht en +- 10 à 15 verdeelpunten naar de parkeerplaatsen van de voertuigen.
Gunningscriteria Looptijd in maanden 48De eventuele opties zullen gespecificeerd worden in het bestek
De kandidatuur dient gesteld te worden door overmaking van een dossier (cf. paragraaf III.1) In
Een tweede fase, zal aan de geselecteerde kandidaten het bestek worden overgemaakt, opdat zij hun offerte zouden kunnen
Indienen.Elke kandidaat zal maar 1 kandidaatstellingsdossier in eigen naam mogen indienen. De tijdelijke verenigingen
Worden in het kader van deze opdracht toegelaten.
AFDELING: JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
Zie Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) in bijlage van de
Aankondiging van de opdracht: moet verplicht ingevuld worden via website https://ec.europa.eu/tools/espd
De economische en financiële draagkracht zal gecontroleerd worden op
Basis van de financiële gegevens (omzet, balansen en resultatenrekeningen).
De kandidaat zal aan de MIVB zijn omzet overmaken die hij in de voorbije drie boekjaren gerealiseerd heeft op het deel van de
Opdracht waarop de aankondiging betrekking heeft (in te vullen in het UEA, Deel IV: Selectiecriteria, punt B).
Een kandidaat mag, in voorkomend geval en voor een welbepaalde opdracht, de draagkracht van andere entiteiten laten gelden, ongeacht wat de juridische aard is van de linken die bestaan tussen hemzelf en die entiteiten. In dat geval moet hij aan de aanbesteder bewijzen dat hij voor de uitvoering van de opdracht zal beschikken over de nodige middelen door het
Voorleggen van de verbintenis van die entiteiten om dergelijke middelen ter beschikking van de leverancier te stellen. De kandidaat zal dan een schriftelijke verklaring van deze entiteiten voorleggen waarin zij uitdrukkelijk de hoofdelijke aansprakelijkheid aanvaarden met vemelding van de opdracht.
Die entiteiten zullen zich garant moeten stellen voor alle verbintenissen die de kandidaat is aangegaan en zullen zich moeten ertoe verbinden om hun totale medewerking te verlenen en alle middelen ter beschikking van de MIVB te stellen die nodig zijn in het kader van deze opdracht.
De gemiddelde jaaromzet voor de gevraagde leveringen, berekend voor de meest recente
Beschikbare 3 boekjaren, moet hoger zijn dan 100 000 EUR.
- De MIVB zal de kandidaten uitsluiten waarvan de financiële gegevens (balansen en resultatenrekeningen) niet aantonen
Dat zij de draagkracht hebben om een opdracht zoals beschreven onder punt II.1.4 tot een goed einde te brengen. Zij zal elke
Kandidaat verwerpen van wie het eigen vermogen negatief is, en die het gevraagde jaarlijkse minimumomzet niet behaalt.
De bewijsstukken i.v.m. de economische en financiële capaciteit moeten bij uw kandidaatstelling en het UEA gevoegd worden.
De kandidaat zal verplicht per lot overmaken:
1 o - een lijst met referenties van gelijkaardige opdrachten in de loop van de laatste 5 jaar, met vermelding van:
- De beschrijving van de opdracht (inclusief de eventuele gebruikte technologieën)
- Het opdrachtbedrag (zBTW)
- De duur, de data van de opdracht
- De naam van de betrokken onderneming (+ de gegevens van een contactpersoon i.v.m. de opdracht in kwestie).
(in te vullen op het UEA, Deel IV: Selectiecriteria, punt C).
2 o - recente tevredenheidsattesten (van minder dan 5 jaar oud) die door de klanten opgemaakt en ondertekend zijn (+ de
Gegevens van een contactpersoon i.v.m. de opdracht in kwestie); bij het kandidaatstellingsdossier te voegen.
De kandidaat zal minstens 3 kwaliteitsreferenties (cf. punt 1 o ) per lot overmaken.
- De kandidaat zal minstens 3 recente tevredenheidsattesten (van minder dan 5 jaar oud) overmaken, opgemaakt door klanten
Die onder zijn referenties in punt 2 o genoemd worden, en dit per lot.
De MIVB zal zich het recht voorbehouden om elke kandidaat uit te sluiten van wie de gegevens ontbreken, slechts gedeeltelijk
In orde zijn en/of niet overeenstemmen met de criteria die hierboven opgegeven worden.
Zullen gespecificeerd worden in het bestek
Zullen gespecificeerd worden in het bestek
AFDELING: PROCEDURE
5 Termijn voor ontvangst van projecten of deelnemingsaanvragen: 2018-11-19 Plaatselijke tijd: 17:00 Looptijd in maanden vanaf de datum van ontvangst van de inschrijving 6AFDELING: AANVULLENDE INLICHTINGEN
Om het UEA (Uniform Europees Aanbestedingsdocument) in te vullen:
1. Wanneer je deze aankondiging van een opdracht hebt gedownload van de website e-Notification (https://
Enot.publicprocurement.be), moet je er goed op letten dat je ook de bijgevoegde bestanden (bijlagen) gedownload hebt.
2. Open het bestand « espd-request.zip » en bewaar (= exporteer) enerzijds het .PDF-document en anderzijds het .XML-bestand.
3. Surf naar de website: https://ec.europa.eu/tools/espd
4. Kies je taal
5. Selecteer « Ik ben een ondernemer »
6. Selecteer « Een UEA importeren »
7. Klik op “Choose file” (bestand kiezen) en selecteer het bestand “espd-request.xml” dat je onder 2 geëxporteerd hebt.
8. Klik op “Volgende”
9. Vul de vereiste velden in met behulp van de tekst van de publicatie om de kwaliteit en hoeveelheid gevraagde gegevens te
Bepalen.
10. Klik op "Overzicht"
11. Downloaden “in de twee formaten”
12. Bewaar dat bestand “espd-request.zip” dat ook je UEA bevat.
13. Voeg je UEA-bestand, “espd-request.zip” genaamd, bij je kandidaatstellingsdossier op het moment van de verzending ervan
(elektronisch via het e-tenderingplatform op de wetsite https://eten.publicprocurement.be/etendering/home.do). Opgelet: de
MIVB moet het .ZIP-bestand ontvangen.
Raad van State Wetenschapsstraat, 33 Brussel 1040 Telefoon: +32 22349611 _hidden_@raadvst-consetat.be www.raadvst-consetat.be Raad van State Wetenschapsstraat, 33 Brussel 1040 Telefoon: +32 22349611 _hidden_@raadvst-consetat.be www.raadvst-consetat.beIn overeenstemming met artikel 23 van de wet van 17.6.2013 betreffende de motivering, informatie en rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten worden de verhaalprocedures, op straffe van niet-ontvankelijkheid, ingesteld binnen de in §2 tot §4 bedoelde termijnen vanaf de bekendmaking, kennisgeving of kennisneming van de rechtshandeling, naargelang het geval.
De in artikel 14 bedoelde vordering tot vernietiging wordt ingesteld binnen een termijn van 60 dagen.
De in artikel bedoelde vordering tot schorsing wordt ingesteld binnen een termijn van 15 dagen. Ingeval toepassing van artikel 18 wordt gemaakt, bedraagt de termijn tien dagen.
De in artikel bedoelde vordering tot schadevergoeding wordt ingesteld binnen een termijn van 5 jaar..
Raad van State Wetenschapsstraat, 33 Brussel 1040 Telefoon: +32 22349611 _hidden_@raadvst-consetat.be www.raadvst-consetat.be Datum van verzending van deze aankondiging: 2018-10-17Tekst in originele taal
AFDELING: AANBESTEDENDE DIENST
Société des transports intercommunaux de Bruxelles - Procurement & Logistics Department 0247.499.953_241 Rue Royale 76 Bruxelles 1000 Telefoon: +32 495205181 _hidden_@mivb.brussels www.stib.be https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=318477 https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=318477 https://eten.publicprocurement.be/etendering/viewWorkspacesBasedOnExtUrl.do?wsName=MIVB+-+STIB+Procurement+%26+Logistics-AL_4129%2FRD%2FSO-F05 https://enot.publicprocurement.be/enot-war/displayForum.do?forumId=21629AFDELING: VOORWERP VAN DE OPDRACHT
Accord-cadre d’acquisition et de maintenance pour divers équipements industriels de garage.
MIVB - STIB Procurement & Logistics-AL_4129/RD/SO-F05_0Le marché vise la conclusion d’un ou plusieurs accords-cadres pour l’acquisition et la maintenance préventive et corrective d’équipements industriels de garages destinés aux bus de la STIB;
Ce marché est divisé en 5 lots.
Les quantités mentionnées par lot sont des quantités estimées et peuvent être sujet à modifications.
Les entreprises ont la possibilité de remettre leur candidature pour un ou plusieurs lots.
Les spécifications techniques complètes seront transmises lors de la remise du cahier spécial des charges (après la phase de sélection des candidats).
Geraamde totale waarde: 3600000.00L'achat, la modernisation, la rénovation et la maintenance d’infrastructure et lignes de distribution en combustible pour le ravitaillement en carburant des bus de la STIB
Perceel nr.: 01Région Bruxelles Capitale et communes avoisinantes
Comprenant l’achat, l’installation et l’entretien de +- 3 citernes de stockage de 50 000 l chacune et de la modernisation, la rénovation et l’entretien des installations sur existantes sur +- 5 sites).
Gunningscriteria Looptijd in maanden 48Les éventuelles options seront spécifiées dans le cahier spécial des charges
La candidature doit être introduite par la remise d’un dossier tel que décrit dans le paragraphe III.1).
Dans une 2 e phase, les candidats sélectionnés recevront le cahier spécial des charges par email, afin de pouvoir remettre leur offre.
Chaque candidat ne pourra remettre qu’un seul dossier de candidature en son nom. Les sociétés momentanées sont admises dans le cadre de ce marché.
Bancs d’essai pour tester les freins des Bus ST/GL à 2 ou 3 axes, véhicules de 12 à 20 tonnes.
Perceel nr.: 02Région Bruxelles Capitale et communes avoisinantes
Comprenant l’achat, l’installation et l’entretien de +- 4 Bancs d’essai pour tester les freins des Bus ST/GL à 2 ou 3 axes, véhicules de 12 à 20 t (10 t par axe au maximum) et avec puissance motrice jusqu'à 350 KW.
Gunningscriteria Looptijd in maanden 48Les éventuelles options seront spécifiées dans le cahier spécial des charges
La candidature doit être introduite par la remise d’un dossier tel que décrit dans le paragraphe III.1).
Dans une 2 e phase, les candidats sélectionnés recevront le cahier spécial des charges par email, afin de pouvoir remettre leur offre.
Chaque candidat ne pourra remettre qu’un seul dossier de candidature en son nom. Les sociétés momentanées sont admises dans le cadre de ce marché.
Colonnes de levage pour bus; installations composées de 4 ou 6 colonnes de levage pour les bus ST et GL.
Perceel nr.: 03Région Bruxelles Capitale et communes avoisinantes
Comprenant l’achat, l’installation et l’entretien de +- 25 sets de colonnes de levage pour bus: installations composées de 4 ou 6 colonnes de levage pour les bus ST et GL. Les bus à 2 axes peuvent peser jusqu'à 16 t et les bus à 3 axes peuvent peser jusqu'à 25 t.
Gunningscriteria Looptijd in maanden 48Les éventuelles options seront spécifiées dans le cahier spécial des charges.
La candidature doit être introduite par la remise d’un dossier tel que décrit dans le paragraphe III.1).
Dans une deuxième phase, les candidats sélectionnés recevront le cahier spécial des charges par email, afin de pouvoir remettre leur offre.
Chaque candidat ne pourra remettre qu’un seul dossier de candidature en son nom. Les sociétés momentanées sont admises dans le cadre de ce marché.
Installations de lavage pour bus de type ST et GL.
Perceel nr.: 04Région Bruxelles Capitale et communes avoisinantes
Comprenant l’achat, l’installation et l’entretien de +-6 installations de lavage.
Gunningscriteria Looptijd in maanden 48Les éventuelles options seront spécifiées dans le cahier spécial des charges.
La candidature doit être introduite par la remise d’un dossier tel que décrit dans le paragraphe III.1).
Dans une 2 e phase, les candidats sélectionnés recevront le cahier spécial des charges par email, afin de pouvoir remettre leur offre.
Chaque candidat ne pourra remettre qu’un seul dossier de candidature en son nom. Les sociétés momentanées sont admises dans le cadre de ce marché.
Installations de distribution d’huile (3 types), de liquide de refroidissement et d’air comprimé.
Perceel nr.: 05Région Bruxelles Capitale et communes avoisinantes
Comprenant l’achat, l’installation et l’entretien de +-3 installations centralisées et 10 à 15 points de distribution vers les emplacements véhicules.
Gunningscriteria Looptijd in maanden 48Les éventuelles options seront spécifiées dans le cahier spécial des charges.
La candidature doit être introduite par la remise d’un dossier tel que décrit dans le paragraphe III.1).
Dans une 2 e phase, les candidats sélectionnés recevront le cahier spécial des charges par email, afin de pouvoir remettre leur offre.
Chaque candidat ne pourra remettre qu’un seul dossier de candidature en son nom. Les sociétés momentanées sont admises dans le cadre de ce marché.
AFDELING: JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
Voir Document unique de marché européen (DUME) en annexe de l’avis de marché: à compléter obligatoirement sur le site https://ec.europa.eu/tools/espd.
La capacité économique et financière sera vérifiée sur base des données financières (le chiffre d’affaires, bilans et comptes de résultats).
Le candidat transmettra à la STIB son chiffre d’affaire réalisé au cours des 3 derniers exercices sur la partie du marché concernée par l’avis de marché (à remplir dans le DUME Partie IV: critères de sélection point B).
Un candidat peut, le cas échéant et pour un marché déterminé, faire valoir les capacités d'autres entités, quelle que soit la nature juridique des liens existant entre lui-même et ces entités. Il doit, dans ce cas, prouver au pouvoir adjudicateur que, pour l'exécution du marché, il disposera des moyens nécessaires par la production de l'engagement de ces entités de mettre de tels moyens à la disposition du fournisseur.
Dans ce cas, le candidat soumettra une déclaration écrite de ces entités dans laquelle elles acceptent explicitement la responsabilité solidaire avec mention de la partie du marché concernée.
Ces entités devront se porter garantes de tous les engagements qui auront été pris par le candidat et devront s’engager à apporter leur totale collaboration et à mettre tous les moyens nécessaires à la disposition de la STIB dans le cadre de ce marché.
Le chiffre d'affaires annuel moyen pour les fournitures demandées calculé pour les 3 derniers exercices disponibles, doit être supérieur à 100 000 EUR.
- la STIB écartera les candidats dont les données financières (bilans et comptes de résultats) ne font pas apparaître qu’ils ont la capacité à mener à bien un marché tel que décrit sous le point II.1.4).
Elle écartera tout candidat dont les fonds propres sont négatifs et qui n’a pas atteint le chiffre d’affaires annuel minimum requis.
Les pièces justificatives concernant la capacité économique et financière doivent être ajoutées à la candidature et le document DUME.
Le candidat transmettra obligatoirement par lot:
1) une liste de références de marchés similaires au cours des 5 dernières années indiquant:
- la description du marché (y compris les technologies éventuelles utilisées),
- le montant (HTVA) du marché,
- la durée, les dates du marché,
- le nom de l’entreprise concernée (+ les coordonnées d’une personne de contact en rapport avec le marché concerné).
(À remplir dans le DUME Partie IV: Critères de sélection, point C);
2) attestations de satisfaction récentes (de moins de 5 ans) signées et établies par les clients (+ les coordonnées d’une
Personne de contact en rapport avec le marché concerné). À joindre au dossier de candidature.
Le candidat transmettra au minimum 3 références de qualité (cf. point 1))
Par lot.
- le candidat transmettra au minimum 3 attestations de satisfaction récentes (moins de 5 ans) établies par ses clients parmi les références citées dans le point 2) et ce par lot.
La STIB se réservera le droit d’écarter tout candidat dont les informations sont manquantes, partielles et/ou en inadéquation avec les critères énoncés ci-dessus.
Seront précisées dans le cahier spécial des charges
Seront précisées dans le cahier spécial des charges
AFDELING: PROCEDURE
5 Termijn voor ontvangst van projecten of deelnemingsaanvragen: 2018-11-19 Plaatselijke tijd: 17:00 Looptijd in maanden vanaf de datum van ontvangst van de inschrijving 6AFDELING: AANVULLENDE INLICHTINGEN
Pour compléter le DUME (Document unique de marché européen):
1) lorsque vous avez téléchargé le présent avis de marché depuis le site e-Notification (https://enot.publicprocurement.be), assurez-vous d'avoir également téléchargé les fichiers annexés (pièces jointes);
2) ouvrez le fichier «espd-request.zip» et sauvegardez (= extraire) le document .PDF d'une part, le fichier .XML d'autre part;
3) aller sur le site: https://ec.europa.eu/tools/espd;
4) choisissez votre langue;
5) sélectionner «Je suis un opérateur économique»;
6) sélectionner «Importer un DUME»;
7) cliquez sur «Choose file» (choisir fichier) et sélectionnez le fichier «espd-request.xml» que vous aurez extrait en 2 ci-avant;
8) cliquer sur «Suivant»;
9) complétez les champs requis en vous aidant du texte de la publication pour déterminer la qualité et la quantité d'informations demandées;
10) cliquez sur «Aperçu»;
11) téléchargez «dans les 2 formats»;
12) sauvez ce fichier «espd-request.zip» contenant votre DUME;
13) joignez ce nouveau fichier DUME appelé «espd-request.zip» à votre dossier de candidature lors de son envoi (par voie électronique via la plate-forme e-tendering sur le site »https://eten.publicprocurement.be/etendering/home.do»). Attention, la STIB doit recevoir
Le fichier .ZIP qui contient tant le .PDF que le .XML !
Conseil d’État Rue de la Science 33 Bruxelles 1040 Telefoon: +32 22349611 _hidden_@raadvst-consetat.be www.raadvst-consetat.be Conseil d’État Rue de la Science 33 Bruxelles 1040 Telefoon: +32 22349611 _hidden_@raadvst-consetat.be www.raadvst-consetat.beConformément à l’article 23 de la loi du 17.6.2013 relative à la motivation, à l’information et aux voies de recours en matière de marchés publics et de certains marchés de travaux, de fournitures et de services, les recours sont, à peine d’irrecevabilité, introduits dans les délais visés aux §§ 2 à 4, à compter de la publication, de la communication ou de la prise de connaissance de l’acte, selon le cas.
Le recours en annulation visé à l’article 14 est introduit dans un délai de 60 jours.
La demande en suspension visée à l’article 15 est introduite dans un délai de 15 jours. En cas d’application de l’article 18, le délai est de 10 jours.
Le recours en dommages et intérêts visé à l’article 16 est introduit dans un délai de 5 ans.
Conseil d’État Rue de la Science 33 Bruxelles 1040 Telefoon: +32 22349611 _hidden_@raadvst-consetat.be www.raadvst-consetat.be Datum van verzending van deze aankondiging: 2018-10-17
AFDELING: AANBESTEDENDE DIENST
Maatschappij voor het Intercommunaal Vervoer te Brussel - Procurement & Logistics Department 0247.499.953_241 Koningsstraat 76 Brussel 1000 Telefoon: +32 495205181 _hidden_@mivb.brussels www.stib.be https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=318477 https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=318477 https://eten.publicprocurement.be/etendering/viewWorkspacesBasedOnExtUrl.do?wsName=MIVB+-+STIB+Procurement+%26+Logistics-AL_4129%2FRD%2FSO-F05 https://enot.publicprocurement.be/enot-war/displayForum.do?forumId=21629AFDELING: VOORWERP VAN DE OPDRACHT
Raamovereenkomst voor de aankoop van garageuitrustingen met preventief en correctief onderhoud.
MIVB - STIB Procurement & Logistics-AL_4129/RD/SO-F05_0De opdracht betreft 1 of meerdere raamovereenkomsten voor de aankoop van garage uitrustingen met inbegrip preventief en correctief onderhoud. Deze opdracht is verdeeld in 5 percelen. De aangegeven hoeveelheden per perceel zijn geschatte hoeveelheden en kunnen aan verandering onderhevig zijn.
Inschrijvers hebben de mogelijkheid om hun aanvraag in te dienen voor 1 of meerdere percelen.
De volledige technische specificaties worden overgemaakt bij middel van het bestek (na de selectiefase van de kandidaten).
Geraamde totale waarde: 3600000.00De aankoop, modernisering, renovatie en onderhoud van infrastructuur voor brandstofbevoorrading voor het bijtanken van MIVB-bussen
Perceel nr.: 01Brussels Hoofdstedelijk Gewest en aangrenzende gemeenten
Inclusief de aankoop, installatie en onderhoud van + - 3 opslagtanks van elk 50 000 liter en de modernisering, renovatie en onderhoud van bestaande bestaande infrastructuren voor brandstofbevoorrading op + - 5 locaties.
Gunningscriteria Looptijd in maanden 48De eventuele opties zullen gespecificeerd worden in het bestek
De kandidatuur dient gesteld te worden door overmaking van een dossier (cf. paragraaf III.1) In
Een tweede fase, zal aan de geselecteerde kandidaten het bestek worden overgemaakt, opdat zij hun offerte zouden kunnen
Indienen.Elke kandidaat zal maar 1 kandidaatstellingsdossier in eigen naam mogen indienen. De tijdelijke verenigingen
Worden in het kader van deze opdracht toegelaten.
Testbanken voor het testen van de remmen van bussen ST/GL met 2 of 3 assen, van 12 tot 20 ton
Perceel nr.: 02Brussels Hoofdstedelijk Gewest en aangrenzende gemeenten
Inclusief de aankoop, installatie en onderhoud van +- 4 testbanken om de remmen te testen van de bussen ST/GL met 2 of 3 assen, voertuigen van 12 à 20 ton (10 ton per as maximum) en met een motorvermogen tot 350 KW.
Gunningscriteria Looptijd in maanden 48De eventuele opties zullen gespecificeerd worden in het bestek
De kandidatuur dient gesteld te worden door overmaking van een dossier (cf. paragraaf III.1) In
Een tweede fase, zal aan de geselecteerde kandidaten het bestek worden overgemaakt, opdat zij hun offerte zouden kunnen
Indienen.Elke kandidaat zal maar 1 kandidaatstellingsdossier in eigen naam mogen indienen. De tijdelijke verenigingen
Worden in het kader van deze opdracht toegelaten.
Hefkolommen voor bussen: installaties bestaande uit 4 a 6 hefkolommen
Perceel nr.: 03Brussels Hoofdstedelijk Gewest en aangrenzende gemeenten
Inclusief de aankoop, installatie en onderhoud van +- 25 sets hefkolommen voor bussen: installaties samengesteld uit 4 of 6 hefkolommen voor de bussen ST en GL. De bussen met 2 assen kunnen tot 16 ton wegen en de bussen met 3 assen kunnen tot 25 ton wegen.
Gunningscriteria Looptijd in maanden 48De eventuele opties zullen gespecificeerd worden in het bestek
De kandidatuur dient gesteld te worden door overmaking van een dossier (cf. paragraaf III.1) In
Een tweede fase, zal aan de geselecteerde kandidaten het bestek worden overgemaakt, opdat zij hun offerte zouden kunnen indienen.Elke kandidaat zal maar 1 kandidaatstellingsdossier in eigen naam mogen indienen. De tijdelijke verenigingen worden in het kader van deze opdracht toegelaten.
Wasinstallaties voor bussen type GL en ST
Perceel nr.: 04Brussels Hoofdstedelijk Gewest en aangrenzende gemeenten
Inclusief de aankoop, installatie en onderhoud van +- 6 wasinstallaties voor bussen van het type ST en GL.
Gunningscriteria Looptijd in maanden 48De eventuele opties zullen gespecificeerd worden in het bestek
De kandidatuur dient gesteld te worden door overmaking van een dossier (cf. paragraaf III.1) In
Een tweede fase, zal aan de geselecteerde kandidaten het bestek worden overgemaakt, opdat zij hun offerte zouden kunnen
Indienen.Elke kandidaat zal maar 1 kandidaatstellingsdossier in eigen naam mogen indienen. De tijdelijke verenigingen
Worden in het kader van deze opdracht toegelaten.
Installaties voor de distributie van olie (3 soorten), koelvloeistof en perslucht
Perceel nr.: 05Brussels Hoofdstedelijk Gewest en aangrenzende gemeenten
Inclusief de aankoop, installatie en onderhoud van +- 3 gecentraliseerde distributie-installaties voor olie (3 soorten), voor koelvloeistof en voor perslucht en +- 10 à 15 verdeelpunten naar de parkeerplaatsen van de voertuigen.
Gunningscriteria Looptijd in maanden 48De eventuele opties zullen gespecificeerd worden in het bestek
De kandidatuur dient gesteld te worden door overmaking van een dossier (cf. paragraaf III.1) In
Een tweede fase, zal aan de geselecteerde kandidaten het bestek worden overgemaakt, opdat zij hun offerte zouden kunnen
Indienen.Elke kandidaat zal maar 1 kandidaatstellingsdossier in eigen naam mogen indienen. De tijdelijke verenigingen
Worden in het kader van deze opdracht toegelaten.
AFDELING: JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
Zie Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) in bijlage van de
Aankondiging van de opdracht: moet verplicht ingevuld worden via website https://ec.europa.eu/tools/espd
De economische en financiële draagkracht zal gecontroleerd worden op
Basis van de financiële gegevens (omzet, balansen en resultatenrekeningen).
De kandidaat zal aan de MIVB zijn omzet overmaken die hij in de voorbije drie boekjaren gerealiseerd heeft op het deel van de
Opdracht waarop de aankondiging betrekking heeft (in te vullen in het UEA, Deel IV: Selectiecriteria, punt B).
Een kandidaat mag, in voorkomend geval en voor een welbepaalde opdracht, de draagkracht van andere entiteiten laten gelden, ongeacht wat de juridische aard is van de linken die bestaan tussen hemzelf en die entiteiten. In dat geval moet hij aan de aanbesteder bewijzen dat hij voor de uitvoering van de opdracht zal beschikken over de nodige middelen door het
Voorleggen van de verbintenis van die entiteiten om dergelijke middelen ter beschikking van de leverancier te stellen. De kandidaat zal dan een schriftelijke verklaring van deze entiteiten voorleggen waarin zij uitdrukkelijk de hoofdelijke aansprakelijkheid aanvaarden met vemelding van de opdracht.
Die entiteiten zullen zich garant moeten stellen voor alle verbintenissen die de kandidaat is aangegaan en zullen zich moeten ertoe verbinden om hun totale medewerking te verlenen en alle middelen ter beschikking van de MIVB te stellen die nodig zijn in het kader van deze opdracht.
De gemiddelde jaaromzet voor de gevraagde leveringen, berekend voor de meest recente
Beschikbare 3 boekjaren, moet hoger zijn dan 100 000 EUR.
- De MIVB zal de kandidaten uitsluiten waarvan de financiële gegevens (balansen en resultatenrekeningen) niet aantonen
Dat zij de draagkracht hebben om een opdracht zoals beschreven onder punt II.1.4 tot een goed einde te brengen. Zij zal elke
Kandidaat verwerpen van wie het eigen vermogen negatief is, en die het gevraagde jaarlijkse minimumomzet niet behaalt.
De bewijsstukken i.v.m. de economische en financiële capaciteit moeten bij uw kandidaatstelling en het UEA gevoegd worden.
De kandidaat zal verplicht per lot overmaken:
1 o - een lijst met referenties van gelijkaardige opdrachten in de loop van de laatste 5 jaar, met vermelding van:
- De beschrijving van de opdracht (inclusief de eventuele gebruikte technologieën)
- Het opdrachtbedrag (zBTW)
- De duur, de data van de opdracht
- De naam van de betrokken onderneming (+ de gegevens van een contactpersoon i.v.m. de opdracht in kwestie).
(in te vullen op het UEA, Deel IV: Selectiecriteria, punt C).
2 o - recente tevredenheidsattesten (van minder dan 5 jaar oud) die door de klanten opgemaakt en ondertekend zijn (+ de
Gegevens van een contactpersoon i.v.m. de opdracht in kwestie); bij het kandidaatstellingsdossier te voegen.
De kandidaat zal minstens 3 kwaliteitsreferenties (cf. punt 1 o ) per lot overmaken.
- De kandidaat zal minstens 3 recente tevredenheidsattesten (van minder dan 5 jaar oud) overmaken, opgemaakt door klanten
Die onder zijn referenties in punt 2 o genoemd worden, en dit per lot.
De MIVB zal zich het recht voorbehouden om elke kandidaat uit te sluiten van wie de gegevens ontbreken, slechts gedeeltelijk
In orde zijn en/of niet overeenstemmen met de criteria die hierboven opgegeven worden.
Zullen gespecificeerd worden in het bestek
Zullen gespecificeerd worden in het bestek
AFDELING: PROCEDURE
5 Termijn voor ontvangst van projecten of deelnemingsaanvragen: 2018-11-19 Plaatselijke tijd: 17:00 Looptijd in maanden vanaf de datum van ontvangst van de inschrijving 6AFDELING: AANVULLENDE INLICHTINGEN
Om het UEA (Uniform Europees Aanbestedingsdocument) in te vullen:
1. Wanneer je deze aankondiging van een opdracht hebt gedownload van de website e-Notification (https://
Enot.publicprocurement.be), moet je er goed op letten dat je ook de bijgevoegde bestanden (bijlagen) gedownload hebt.
2. Open het bestand « espd-request.zip » en bewaar (= exporteer) enerzijds het .PDF-document en anderzijds het .XML-bestand.
3. Surf naar de website: https://ec.europa.eu/tools/espd
4. Kies je taal
5. Selecteer « Ik ben een ondernemer »
6. Selecteer « Een UEA importeren »
7. Klik op “Choose file” (bestand kiezen) en selecteer het bestand “espd-request.xml” dat je onder 2 geëxporteerd hebt.
8. Klik op “Volgende”
9. Vul de vereiste velden in met behulp van de tekst van de publicatie om de kwaliteit en hoeveelheid gevraagde gegevens te
Bepalen.
10. Klik op "Overzicht"
11. Downloaden “in de twee formaten”
12. Bewaar dat bestand “espd-request.zip” dat ook je UEA bevat.
13. Voeg je UEA-bestand, “espd-request.zip” genaamd, bij je kandidaatstellingsdossier op het moment van de verzending ervan
(elektronisch via het e-tenderingplatform op de wetsite https://eten.publicprocurement.be/etendering/home.do). Opgelet: de
MIVB moet het .ZIP-bestand ontvangen.
Raad van State Wetenschapsstraat, 33 Brussel 1040 Telefoon: +32 22349611 _hidden_@raadvst-consetat.be www.raadvst-consetat.be Raad van State Wetenschapsstraat, 33 Brussel 1040 Telefoon: +32 22349611 _hidden_@raadvst-consetat.be www.raadvst-consetat.beIn overeenstemming met artikel 23 van de wet van 17.6.2013 betreffende de motivering, informatie en rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten worden de verhaalprocedures, op straffe van niet-ontvankelijkheid, ingesteld binnen de in §2 tot §4 bedoelde termijnen vanaf de bekendmaking, kennisgeving of kennisneming van de rechtshandeling, naargelang het geval.
De in artikel 14 bedoelde vordering tot vernietiging wordt ingesteld binnen een termijn van 60 dagen.
De in artikel bedoelde vordering tot schorsing wordt ingesteld binnen een termijn van 15 dagen. Ingeval toepassing van artikel 18 wordt gemaakt, bedraagt de termijn tien dagen.
De in artikel bedoelde vordering tot schadevergoeding wordt ingesteld binnen een termijn van 5 jaar..
Raad van State Wetenschapsstraat, 33 Brussel 1040 Telefoon: +32 22349611 _hidden_@raadvst-consetat.be www.raadvst-consetat.be Datum van verzending van deze aankondiging: 2018-10-17