N. 225/2018 - 514874-2018 Gelieve hieronder de geselecteerde Europese overheidsopdracht te vinden.
N. 225/2018 - 514874-2018 | |
Publicatiedatum: | 22/11/2018 |
Uiterste datum: | 20/12/2018 |
Type: | Aankondiging van opdracht |
Land: | BE |
Onderwerp: Diensten voor financieel advies | |
Aanbestedende overheid: Leefmilieu Brussel |
CPV-classificatie (gemeenschappelijke woordenlijst overheidsopdrachten): |
66171000, 79210000, 79212100 |
Beschrijving: |
Diensten voor financieel advies. Boekhoudkundige en auditdiensten. Uitvoeren van financiële audit. |
AFDELING: AANBESTEDENDE DIENST
Leefmilieu Brussel Havenlaan 86C/3000 Brussel 1000 Mevrouw Delphine Losseau Telefoon: +32 27757923 _hidden_@environnement.brussels www.leefmilieu.brussels https://cloud.3p.eu/Downloads/1/2077/UM/2018 https://eten.publicprocurement.beAFDELING: VOORWERP VAN DE OPDRACHT
Ondersteuning bij financiële rapporteringen de voorbereiding van audits van europese projecten
2018C0443Zie II.2.4
Leefmilieu Brussel, Havenlaan 86C/3000 te 1000 Brussel
De meeste afdelingen van Leefmilieu Brussel zijn betrokken bij het beheer van Europese projecten als operationeel beheerder of ondersteunende dienst voor de administratieve en/of financiële aspecten.
Binnen Leefmilieu Brussel tellen we momenteel een tiental lopende Europese projecten (of in afwachting van een eventuele selectie) en dit in het kader van verschillende financieringsprogramma’s zoals Life, H2020, IEE, URBACT, Interreg Europa, Interreg Noordwest-Europa, EFRO. De Europese projecten hebben de reputatie complex te zijn. De deelname aan een Europees project vereist immers het volgen van strikte procedures, van de indiening van de kandidatuur tot de uitvoering en de financiële rapportering.
Deze opdracht heeft als doel de medewerkers van Leefmilieu Brussel te ondersteunen bij de financiële rapportering en de audits van Europese projecten. Het gaat om projecten i.v.m. het leefmilieu (natuur & biodiversiteit, circulaire economie, duurzame consumptie en voeding, afval, water, bodem, lucht, klimaat, geluid, energie,...).
Gunningscriteria Kwaliteitscriterium Naam: méthodologie Weging: 60 Prijs Weging: 40 Looptijd in maanden 12 Beschrijving van verlengingen:Niet gespecifieerd
AFDELING: JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
* Het UEA, waarmee de inschrijver verklaart dat hij zich niet bevindt in een van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17.6.2016.
Het UEA, waarmee de inschrijver verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de inschrijver verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:
1. Een lijst van de voornaamste diensten die gedurende de laatste 3 jaar werden verricht, met vermelding van het bedrag, de datum en de publiek- of privaatrechtelijke instanties waarvoor zij bestemd waren.
2. De studie- en beroepskwalificaties van de dienstverlener.
1.
De inschrijver moet het bewijs leveren van een financiële ondersteuning aan de projectcoördinator voor 5 Europese projecten, uitgevoerd in de jongste 3 jaar voor een minimaal eenheidsbedrag van 2 500 000 EUR - btwi waarbij meerdere Europese partners betrokken zijn.
Deze 5 projecten hebben betrekking op het leefmilieu (natuur & biodiversiteit, circulaire economie, duurzame consumptie en voeding, afval, water, bodem, lucht, klimaat, geluid, energie,...).
De diensten worden aangetoond door attesten die de bevoegde autoriteit afgeeft of medeondertekent of in het geval van diensten voor een particuliere afnemer, door attesten van de afnemer of, bij ontstentenis, eenvoudigweg door een verklaring van de dienstverlener.
Deze 5 projecten zullen worden bewezen door de bovenvermelde attesten.
2.
De inschrijver zal de samenstelling van het team dat verantwoordelijk is voor de opdracht beschrijven en de cv’s van de consultants die effectief aan de ondersteuning van de financiële rapportering en de voorbereiding van de audits van de Europese projecten werken bijvoegen.
Het cv van elke consultant die bij de uitvoering van de opdracht betrokken is:
- moet een beroepservaring van minstens 5 jaar bewijzen in het financieel beheer van Europese projecten, in het bijzonder voor wat betreft de ondersteuning van de financiële rapportering, de uitvoering van Europese audits en de financiële coördinatie,
- moet de beheerde projecten expliciet vermelden. Meerdere van deze projecten zullen moeten uitgevoerd zijn in het domein van het leefmilieu. De inschrijver stelt een bijkomend team ter beschikking i.v.m. de kennis van de Europese verordeningen (H2020, LIFE, INTERREG, IEE, URBACT, enz.).
Indien hij niet over deze profielen beschikt, mag de inschrijver een beroep doen op onderaannemers.
AFDELING: PROCEDURE
Termijn voor ontvangst van projecten of deelnemingsaanvragen: 2018-12-20 Plaatselijke tijd: 14:00 De inschrijving moet geldig blijven tot 2019-03-20 Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend: Datum: 2018-12-20 Plaatselijke tijd: 14:00Zaal n o ....Havenlaan 86C/3000
Er is een gesloten opening van de offertes voorzien
AFDELING: AANVULLENDE INLICHTINGEN
De offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.
Raad van State Wetenschapsstraat 33 Bruxelles (Etterbeek) 1040 http://www.raadvst-consetat.be Datum van verzending van deze aankondiging: 2018-11-19Tekst in originele taal
AFDELING: AANBESTEDENDE DIENST
Bruxelles Environnement Avenue du port 86C/3000 Bruxelles 1000 Madame Delphine Losseau Telefoon: +32 27757923 _hidden_@environnement.brussels www.environnement.brussels https://cloud.3p.eu/Downloads/1/2077/UM/2018 https://eten.publicprocurement.beAFDELING: VOORWERP VAN DE OPDRACHT
Assistance aux rapportages financiers et à la préparation aux audits des projets européens
2018C0443Voir II.2.4).
Bruxelles Environnement, Avenue du port 86C/3000 à 1000 Bruxelles
La plupart des divisions de Bruxelles Environnement sont impliquées dans la gestion de projets européens en qualité de gestionnaire opérationnel ou de service de support pour les aspects administratifs et/ou financiers.
Au sein de Bruxelles Environnement, on compte ainsi actuellement une dizaine de projets européens en cours (ou en attente d’une éventuelle sélection), et ce, dans le cadre de différents programmes de financement tels que Life, H2020, IEE, Urbact, Interreg Europe, Interreg Europe Nord-Ouest, FEDER. Les projets européens ont la réputation d’être complexes. La participation à un projet européen nécessite en effet de suivre des procédures strictes, du dépôt de la candidature à la mise en œuvre et aux rapportages financiers.
Le présent marché a pour objet d'assister les collaborateurs de Bruxelles Environnement dans les rapportages financiers et dans les audits de projets européens. Il s'agit de projets relevant de la thématique de l'environnement (nature & Biodiversité, économie circulaire, consommation et alimentation durable, déchets, eau, sol, air, climat, bruit, énergie, etc.).
Gunningscriteria Kwaliteitscriterium Naam: méthodologie Weging: 60 Prijs Weging: 40 Looptijd in maanden 12 Beschrijving van verlengingen:Non spécifié
AFDELING: JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
Le DUME, par lequel le soumissionnaire déclare qu’il ne se trouve pas dans une des situations d’exclusion visées aux articles 67 à 69 de la loi du 17.6.2016.
Le DUME, par lequel le soumissionnaire déclare qu'il satisfait aux critères de sélection suivants:
Le DUME, par lequel le soumissionnaire déclare qu'il satisfait aux critères de sélection suivants:
1) une liste des principaux services prestés au cours des 3 dernières années, indiquant le montant, la date et le destinataire public ou privé;
2) l'indication des titres d'études et professionnels du prestataire de services.
1) le soumissionnaire apportera les preuves d'une assistance financière au coordinateur de projet pour 5 projets européens, réalisés au cours des 3 dernières années d’un montant unitaire minimum de 2 500 000 EUR - TVAC impliquant plusieurs partenaires européens.
Ces 5 projets relèveront du domaine de l'environnement (nature & biodiversité, économie circulaire, consommation et alimentation durable, déchets, eau, sol, air, climat, bruit, énergie, etc.).
Les prestations de service sont prouvées par des attestations émises et contresignées par l’autorité compétente ou lorsque le destinataire a été un acheteur privé, par une attestation de l’acheteur ou, à défaut, simplement par une déclaration du prestataire de services.
Ces 5 projets seront prouvés par les attestations mentionnées ci-dessus;
2) le soumissionnaire décrira la composition de l'équipe affectée à l'exécution du marché en annexant les CV des consultants qui travailleront effectivement sur l'assistance aux rapportages financiers et à la préparation aux audits des projets européens.
Le CV de chaque consultant dédié à l'exécution de la mission:
- démontrera une expérience professionnelle d'au moins 5 ans dans la gestion financière de projets européens notamment en terme d'aide au reporting financier, d'aide pour la réalisation des audits européens, d'aide à la coordination financière,
- mentionnera explicitement les projets gérés. Plusieurs de ces projets devront avoir été effectués dans les domaines de l'environnement.
Le soumissionnaire mettra à disposition une équipe complémentaire en termes de connaissances des règlements européennes (H2020, LIFE, Interreg, IEE, URBACT, etc.). À défaut de disposer de ces profils, le soumissionnaire pourra faire appel à des sous-traitants le cas échéant.
AFDELING: PROCEDURE
Termijn voor ontvangst van projecten of deelnemingsaanvragen: 2018-12-20 Plaatselijke tijd: 14:00 De inschrijving moet geldig blijven tot 2019-03-20 Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend: Datum: 2018-12-20 Plaatselijke tijd: 14:00Salle n o … avenue du Port 86C/3000
Une séance d’ouverture des offres à huis clos est prévue
AFDELING: AANVULLENDE INLICHTINGEN
Les offres peuvent uniquement être introduites électroniquement sur le site internet de e-Tendering https://eten.publicprocurement.be/.
Conseil d'État Rue de la Science 33, 1040 Bruxelles Bruxelles (Etterbeek) 1040 http://www.raadvst-consetat.be Datum van verzending van deze aankondiging: 2018-11-19
AFDELING: AANBESTEDENDE DIENST
Leefmilieu Brussel Havenlaan 86C/3000 Brussel 1000 Mevrouw Delphine Losseau Telefoon: +32 27757923 _hidden_@environnement.brussels www.leefmilieu.brussels https://cloud.3p.eu/Downloads/1/2077/UM/2018 https://eten.publicprocurement.beAFDELING: VOORWERP VAN DE OPDRACHT
Ondersteuning bij financiële rapporteringen de voorbereiding van audits van europese projecten
2018C0443Zie II.2.4
Leefmilieu Brussel, Havenlaan 86C/3000 te 1000 Brussel
De meeste afdelingen van Leefmilieu Brussel zijn betrokken bij het beheer van Europese projecten als operationeel beheerder of ondersteunende dienst voor de administratieve en/of financiële aspecten.
Binnen Leefmilieu Brussel tellen we momenteel een tiental lopende Europese projecten (of in afwachting van een eventuele selectie) en dit in het kader van verschillende financieringsprogramma’s zoals Life, H2020, IEE, URBACT, Interreg Europa, Interreg Noordwest-Europa, EFRO. De Europese projecten hebben de reputatie complex te zijn. De deelname aan een Europees project vereist immers het volgen van strikte procedures, van de indiening van de kandidatuur tot de uitvoering en de financiële rapportering.
Deze opdracht heeft als doel de medewerkers van Leefmilieu Brussel te ondersteunen bij de financiële rapportering en de audits van Europese projecten. Het gaat om projecten i.v.m. het leefmilieu (natuur & biodiversiteit, circulaire economie, duurzame consumptie en voeding, afval, water, bodem, lucht, klimaat, geluid, energie,...).
Gunningscriteria Kwaliteitscriterium Naam: méthodologie Weging: 60 Prijs Weging: 40 Looptijd in maanden 12 Beschrijving van verlengingen:Niet gespecifieerd
AFDELING: JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
* Het UEA, waarmee de inschrijver verklaart dat hij zich niet bevindt in een van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17.6.2016.
Het UEA, waarmee de inschrijver verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de inschrijver verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:
1. Een lijst van de voornaamste diensten die gedurende de laatste 3 jaar werden verricht, met vermelding van het bedrag, de datum en de publiek- of privaatrechtelijke instanties waarvoor zij bestemd waren.
2. De studie- en beroepskwalificaties van de dienstverlener.
1.
De inschrijver moet het bewijs leveren van een financiële ondersteuning aan de projectcoördinator voor 5 Europese projecten, uitgevoerd in de jongste 3 jaar voor een minimaal eenheidsbedrag van 2 500 000 EUR - btwi waarbij meerdere Europese partners betrokken zijn.
Deze 5 projecten hebben betrekking op het leefmilieu (natuur & biodiversiteit, circulaire economie, duurzame consumptie en voeding, afval, water, bodem, lucht, klimaat, geluid, energie,...).
De diensten worden aangetoond door attesten die de bevoegde autoriteit afgeeft of medeondertekent of in het geval van diensten voor een particuliere afnemer, door attesten van de afnemer of, bij ontstentenis, eenvoudigweg door een verklaring van de dienstverlener.
Deze 5 projecten zullen worden bewezen door de bovenvermelde attesten.
2.
De inschrijver zal de samenstelling van het team dat verantwoordelijk is voor de opdracht beschrijven en de cv’s van de consultants die effectief aan de ondersteuning van de financiële rapportering en de voorbereiding van de audits van de Europese projecten werken bijvoegen.
Het cv van elke consultant die bij de uitvoering van de opdracht betrokken is:
- moet een beroepservaring van minstens 5 jaar bewijzen in het financieel beheer van Europese projecten, in het bijzonder voor wat betreft de ondersteuning van de financiële rapportering, de uitvoering van Europese audits en de financiële coördinatie,
- moet de beheerde projecten expliciet vermelden. Meerdere van deze projecten zullen moeten uitgevoerd zijn in het domein van het leefmilieu. De inschrijver stelt een bijkomend team ter beschikking i.v.m. de kennis van de Europese verordeningen (H2020, LIFE, INTERREG, IEE, URBACT, enz.).
Indien hij niet over deze profielen beschikt, mag de inschrijver een beroep doen op onderaannemers.
AFDELING: PROCEDURE
Termijn voor ontvangst van projecten of deelnemingsaanvragen: 2018-12-20 Plaatselijke tijd: 14:00 De inschrijving moet geldig blijven tot 2019-03-20 Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend: Datum: 2018-12-20 Plaatselijke tijd: 14:00Zaal n o ....Havenlaan 86C/3000
Er is een gesloten opening van de offertes voorzien
AFDELING: AANVULLENDE INLICHTINGEN
De offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.
Raad van State Wetenschapsstraat 33 Bruxelles (Etterbeek) 1040 http://www.raadvst-consetat.be Datum van verzending van deze aankondiging: 2018-11-19