N. 216/2019 - 530559-2019 Gelieve hieronder de geselecteerde Europese overheidsopdracht te vinden.

dinsdag 30 april 2024
Gelieve hieronder de geselecteerde Europese overheidsopdracht te vinden.
N. 216/2019 - 530559-2019
Publicatiedatum:08/11/2019
Uiterste datum:16/12/2019
 
Type:Aankondiging van opdracht
Land:BE
Onderwerp:
Dienstverlening op het gebied van architectuur, bouwkunde, civiele techniek en inspectie
Aanbestedende overheid:
LOG'IRIS S.A. 0403.357.375_26973

CPV-classificatie (gemeenschappelijke woordenlijst overheidsopdrachten):
71000000
Beschrijving:
Dienstverlening op het gebied van architectuur, bouwkunde, civiele techniek en inspectie.

AFDELING: AANBESTEDENDE DIENST

LOG'IRIS S.A. 0403.357.375_26973 Hippolyte Rolin Promenade, 1 Brussel 1040 Mevr Sophie Paridaens Telefoon: +32 27380736 _hidden_@logiris.brussels https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=358137 https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=358137 https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=358137 https://eten.publicprocurement.be/etendering/viewWorkspacesBasedOnExtUrl.do?wsName=Log%27Iris-2270%2F2019%2F06%2F01-F02 Openbare Vastgoedmaatschappij (OVM) Onroerend patrimoniumbeheer (sociale woningen)

AFDELING: VOORWERP VAN DE OPDRACHT

Aanwijzing van een ontwerper. Architectuur en engineeringopdrachten met optie EPB Renovatie van een appartementsgebouw te 1081 Brussel, te Van Hoegaerdestraat 28

Log'Iris-2270/2019/06/01-F02_0

Volledige opdracht inzake de studie en de opvolging van de werken voor de renovatie van een appartementsgebouw van sociale woningen, Van Hoegaerdestraat 28 te 1081 Koekelberg met inachtneming van een duurzame en ecologische visie en aanpak.

De opdracht verdeelt zich als volgt:

1 vast deel van de opdracht met 2 vleugels

Vleugel 1: De opdracht inzake de studie tot en met de goedkeuring van de bouwvergunning van de volledige renovatie van het gebouw, interne renovatie en renovatie van de omslag.

Vleugel 2:

De volledige opdracht inzake de studie van de aanbestedingsdossier en de opvolging van de werken van de interne renovatie van het gebouw.

1 voorwaardelijk deel van de opdracht.

De opdracht inzake de studie van de aanbestedingsdossier en de opvolging van de werken van de renovatie van de omslag van het gebouw.

Zie volledige beschrijving in bijlage: “Model aankondiging van opdracht”.

Van Hoegaerdestraat, 28 te 1081 Koekelberg.

Zie Punt II.1.4.

De opdracht is gericht op de aanwijzing van een ontwerper die belast wordt met de volledige opdracht betreffende de studie en de opvolging van de werken voor de renovatie van het appartementsgebouw van sociale woningen, Van Hoegaerdestraat 28 te 1081 Koekelberg met inachtneming van een duurzame en ecologische visie.

De opdracht verdeelt zich als volgt:

1 vast deel van de opdracht met 2 vleugels en

1 voorwaardelijk deel van de opdracht.

Vast deel:

Vleugel 1: De opdracht inzake de studie tot en met de goedkeuring van de bouwvergunning van de volledige renovatie van het gebouw, interne renovatie en renovatie van de omslag, met collectieve woningen gelegen Van Hoegaerdestraat 28 te 1081 Koekelberg.

Vleugel 2:

De volledige opdracht inzake de studie van de aanbestedingsdossier en de opvolging van de werken van de interne renovatie van het gebouw, met collectieve woningen gelegen Van Hoegaerdestraat 28 te 1081 Koekelberg.

Vleugel 1 en vleugel 2 van het vast deel worden samen besteld.

Voorwaardelijk deel:

De opdracht inzake de studie van de aanbestedingsdossier en de opvolging van de werken van de renovatie van de omslag van het gebouw met collectieve woningen gelegen Van Hoegaerdestraat 28 te 1081 Koekelberg.

Het budget van de werken voor het vast deel, beloopt 2.587.200,00€, excl. BTW, honoraria, aansluitingskosten openbare nutsmaatschappijen en andere diverse kosten.

Het budget van de werken voor het voorwaardelijk deel, beloopt 1.001.360,00€, excl. BTW, honoraria, aansluitingskosten openbare nutsmaatschappijen en andere diverse kosten.

Voor deze opdracht wenst de aanbestedende dienst een multidisciplinair team aan te stellen bestaande uit een architect, een ingenieur stabiliteit en een ingenieur bijzondere technieken.

De aanbestedende overheid wenst een rechtstreekse contractuele relatie te hebben met een multidisciplinair team dat bestaat uit een architect en een ingenieur stabiliteit, een ingenieur bijzondere technieken en een EPB-adviseur als de verplichte optie wordt gelicht.

In de veronderstelling dat het specifieke personeel dat nodig is om alle geplande opdrachten uit te voeren zich niet binnen eenzelfde professionele structuur bevindt, wordt een deelnemersteam gevormd door een combinatie van ondernemers. De verschillende natuurlijke of rechtspersonen die deze combinatie vormen, handelen gezamenlijk namens de combinatie. De architect vertegenwoordigt de combinatie ten opzichte van de aanbestedende overheid en is belast met de coördinatie van de studies en van de prestaties van de andere leden van de vereniging.

Elk lid van de combinatie van ondernemers ondertekent de kandidatuur.

(Voor details: zie document « Model Aankondiging van opdracht » in bijlage).

Gunningscriteria Looptijd in maanden 40 5

De kandidaten voegen bij het UEA-document (Uniform Europees Aanbestedingsdocument):

(http://eur-lex.europa.eu/legal-content/NL/TXT/PDF/?uri=CELEX:32016R0007&from=FR)

Elk lid van een combinatie van ondernemers dient zijn UEA in.

De kandidaten voegen naast hun UEA, de hierna vermelde documenten:

(Voor details: zie document « Model Aankondiging van opdracht » in bijlage.)

Er wordt voorzien in een verplichte optie betreffende de opdracht als EPB-adviseur. De aanbestedende dienst behoudt zich het recht voor deze optie al dan niet te lichten en deze bijkomende opdracht toe te wijzen. Aangezien de optie verplicht is, worden kandidaturen waarin geen EPB-adviesopdracht is opgenomen onontvankelijk beschouwd.

AFDELING: JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

Onverminderd de toepassing van artikel 70 van de wet van 17 juni 2016 mogen de kandidaten zich niet in één van de in de artikelen 67 t/m 69 van de wet van 17 juni 2016 bedoelde uitsluitingsgronden bevinden.

De kandidaten vullen het UEA-document in (Uniform Europees Aanbestedingsdocument)

(http://eur-lex.europa.eu/legal-content/NL/TXT/PDF/?uri=CELEX:32016R0007&from=FR)

Door de ondertekening van het UEA verklaart de kandidaat:

 op erewoord in het bezit te zijn van de onderstaande documenten of zich ertoe te verbinden ze op eenvoudig verzoek van de aanbestedende overheid binnen een termijn van 10 dagen te bezorgen (deze documenten worden gevraagd ingeval de kandidaat in aanmerking komt voor de selectie).

De kandidaten voegen bij hun aanvraag tot deelneming:

Voor het bureau of elk lid van de combinatie van ondernemers:

A/ Naleving van art. 68 van de wet van 17 juni 2016 en van art. 62 van het koninklijk besluit van 18 april 2017:

De kandidaat die geen personeel tewerkstelt dat onderworpen is aan de wet van 27 juni 1969 voegt bij zijn deelnemingsaanvraag een verklaring op eer waaruit dat feit blijkt.

De kandidaat die personeel tewerkstelt dat onderworpen is aan de wet van 27 juni 1969 moet bij zijn deelnemingsaanvraag een attest van de Rijksdienst voor Sociale Zekerheid niet bijvoegen waaruit blijkt dat hij voldoet aan zijn verplichtingen inzake betaling van zijn sociale zekerheidsbijdragen.

Inderdaad, De aanbesteder zal direct de situatie van de kandidaat i.v.m. verplichtingen inzake betaling van zijn sociale zekerheidsbijdragen nakijken door elektronische middelen.

De kandidaat die personeel uit een andere lidstaat van de Europese Unie tewerkstelt dat niet hierboven wordt bedoeld, sluit een attest in dat werd uitgereikt door de bevoegde buitenlandse overheid en dat bevestigt dat de kandidaat voldoet aan zijn verplichtingen inzake betaling van zijn sociale zekerheidsbijdragen overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is.

Het attest heeft betrekking op het laatste afgelopen kalenderkwartaal vóór de uiterste datum voor ontvangst van de deelnemingsaanvragen.

B/ Naleving van art. 68 van de wet van 17 juni 2016 en van art. 63 van het koninklijk besluit van 18 april 2017:

De kandidaat moet voldaan aan zijn beroepsmatige fiscale verplichtingen overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is. Het attest heeft betrekking op de laatste afgelopen fiscale periode vóór de uiterste ontvangstdatum van de deelnemingsaanvragen.

Belgische kandidaten moeten een door de FOD Financiën uitgereikt attest voorleggen.

De aanbesteder zal de situatie van de kandidaat nagaan i.v.m. betaling van zijn beroepsmatige fiscale verplichtingen.

C/ De eventuele corrigerende maatregelen bedoeld in art. 70 van de wet van 17 juni 2016

Door de ondertekening van het UEA verklaart de kandidaat:

D/ Bewijs van afwezigheid van faillissement

Voor elk teamlid (rechtspersoon), een door de bevoegde instantie van het betreffende land afgeleverd bewijs dat aantoont dat de kandidaat of inschrijver niet in staat van faillissement of van vereffening verkeert, zijn werkzaamheden heeft gestaakt, een gerechtelijke reorganisatie ondergaat, of aangifte heeft gedaan van zijn faillissement, er voor hem een procedure van vereffening of gerechtelijke reorganisatie aanhangig is, of hij in een vergelijkbare toestand verkeert ingevolge een soortgelijke procedure die bestaat in andere nationale reglementeringen.

E/ Strafregister

Voor elk teamlid (rechtspersoon): Uittreksel uit het strafregister of een gelijkwaardig document dat is afgeleverd door een bevoegde rechterlijke of administratieve instantie van het betreffende land.

De statuten en vennootschapsakten waarin alle leden worden aangesteld met een beslissingsbevoegdheid binnen elke rechtspersoon die deel uitmaakt van de combinatie, worden meegedeeld.

(Vervolg artikel: zie bijlage « Model Aankondiging van opdracht ».)

De kandidaten vullen afdeling A.2 van deel IV van het UEA in (voor titel 1.1), alsook afdeling C.6 van deel IV (voor de titels 1.2, 1.3, 1.4) en afdeling C.1) b) van deel IV voor de technische referenties (2).

Door de ondertekening van het UEA verklaart de kandidaat:

 op erewoord in het bezit te zijn van de onderstaande documenten of zich ertoe te verbinden ze op eenvoudig verzoek van de aanbestedende overheid binnen een termijn van 10 dagen te bezorgen (deze documenten worden gevraagd ingeval de kandidaat in aanmerking komt voor de selectie).

De kandidaten voegen bij hun aanvraag tot deelneming:

1.TITELS

1. Afschrift van de titels

1.1 Voor de architect:

Mededeling van het inschrijvingsnummer op de tabel van de Orde van Architecten van de provincie waar hij verblijft of, voor de ingezetenen van de Lidstaten van de Europese Unie of uit een ander land dat deel uitmaakt van het akkoord betreffende de EER, een verklaring op eer het beroep van architect in het buitenland uit te oefenen en te zullen overgaan tot de aflegging van een voorafgaande verklaring bij de Nationale Raad van de Orde van Architecten.

1.2 Voor de ingenieur stabiliteit:

Naleving van de wet van 11/09/1933 op de bescherming van de titels van hoger onderwijs: een kopie van de onderwijskwalificaties van de natuurlijke persoon die belast wordt met de opdracht, die zijn hoedanigheid van burgerlijk ingenieur in de bouw of burgerlijk ingenieur-architect aantonen. De natuurlijke persoon die belast wordt met de opdracht, zal moeten beschikken over een titel tijdens de uitvoering van de opdracht die hem in staat stelt de ingenieur-adviseur of het ingenieursadviesbureau dat (die) zich kandidaat stelt (stellen), aan te stellen.

1.3 Voor de ingenieur bijzondere technieken:

Naleving van de wet van 11/09/1933 op de bescherming van de titels van hoger onderwijs: een kopie van de studietitels van de natuurlijke persoon die belast wordt met de opdracht, die zijn hoedanigheid van burgerlijk ingenieur in elektromechanica of in elektriciteit of van burgerlijk ingenieur in de bouw of van burgerlijk ingenieur architect of van industrieel ingenieur en/of bezit van een masterdiploma in de industriële wetenschappen met de optie bouw, elektromechanica of elektriciteit aantoont. De natuurlijke persoon die belast wordt met de opdracht, zal moeten beschikken over een titel tijdens de uitvoering van de opdracht die hem in staat stelt de ingenieur-adviseur of het ingenieursadviesbureau dat (die) zich kandidaat stelt (stellen), aan te stellen.

1.4 Voor de EPB-adviseur:

Naleving van het Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 10/10/2013 betreffende de erkenning van de EPB-adviseurs: een kopie van de kennisgeving van de erkenning voor de uitoefening van de opdracht van EPB-adviseur, overeenkomstig het Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 10/10/2013 betreffende de erkenning van de EPB-adviseurs die werd afgeleverd door Leefmilieu Brussel.

2. Vakbekwaamheid

De ontwerper moet het bewijs leveren van zijn vermogen om de opdracht tot een goed einde te brengen door voorlegging van:

(Voor details: zie bijlage « Model Aankondiging van opdracht ».)

Klasse: N/A, Categorie: N/A

Zie punt III.1.3).

AFDELING: PROCEDURE

Termijn voor ontvangst van projecten of deelnemingsaanvragen: 2019-12-16 Plaatselijke tijd: 10:00 Looptijd in maanden vanaf de datum van ontvangst van de inschrijving 6

AFDELING: AANVULLENDE INLICHTINGEN

Het geheel van de documenten van de kandidatuur moeten aan de aanbestedende overheid geleverd worden op elektronische weize, via e-tendering (e-procurement) ten laatste voor het begin van de openingsprocedure van de offertes die plaats vindt op datum en uur vermeld aan punt IV.2.7) hierboven.

De kandidaturen die enkel op papieren formaat aankomen, worden niet in acht genomen.

De 1 e fase van onderhavige procedure bestaat uit de verzending, door de kandidaten, van de documenten die in de punten III.2) en IV.1.2) van deze aankondiging worden vermeld. Op basis daarvan zal de aanbestedende overheid overgaan tot een selectie van de kandidaten. Het bestek wordt enkel aan de geselecteerde kandidaten toegestuurd.

Rechtbank van eerste aanleg van Brussel Brussel 1000 _hidden_@just.fgov.be https://justice.belgium.be/fr Datum van verzending van deze aankondiging: 2019-11-05


Tekst in originele taal
 

AFDELING: AANBESTEDENDE DIENST

Log'iris SA 0403.357.375_26973 Promenade Hippolyte Rolin n° 1 Bruxelles 1040 Mme Sophie Paridaens Telefoon: +32 27380736 _hidden_@logiris.brussels https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=358137 https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=358137 https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=358137 https://eten.publicprocurement.be/etendering/viewWorkspacesBasedOnExtUrl.do?wsName=Log%27Iris-2270%2F2019%2F06%2F01-F02 Société immobilière de service public (SISP) Gestion de patrimoine immobilier (logements sociaux)

AFDELING: VOORWERP VAN DE OPDRACHT

Marché de service visant la désignation d’un auteur de projet - Missions d’architecture et d’ingénierie avec option PEB. Rénovation de l’immeuble à 1081 Koekelberg, Rue Van Hoegaerde 28.

Log'Iris-2270/2019/06/01-F02_0

Mission complète d’étude et de suivi des travaux de la rénovation de l’immeuble de logements sociaux sis Rue Van Hoegaerde 28 à 1081 Koekelberg dans une vision durable et écologique.

Le présent marché est constitué comme suit:

Tranche ferme composée de 2 volets:

- volet 1: la mission d’étude jusqu’à l’autorisation du permis d’urbanisme de la rénovation complète, rénovation intérieure et rénovation de l’enveloppe,

- volet 2: la mission complète de suivi des travaux de la rénovation intérieure de l’immeuble.

Voir descriptif complet dans «modèle d’avis de marché» en annexe.

Tranche conditionnelle 1:

La mission d’étude du dossier d’adjudication et du suivi des travaux de rénovation de l’enveloppe de l’immeuble.

Voir descriptif complet dans «modèle d’avis de marché» en annexe.

Rue Van Hoegaerde 28 à 1081 Koekelberg.

Voir Point II.1.4).

Le marché vise à la désignation d’un auteur de projet, chargé de la mission complète d’étude et de suivi des travaux de la rénovation de l’immeuble de logements sociaux sis Rue Van Hoegaerde 28 dans une vision durable et écologique.

Le marché est divisé en 2 tranches et est constitué comme suit:

- 1 tranche ferme composée de 2 volets,

- 1 tranche conditionnelle.

Tranche ferme:

- volet 1: la mission d’étude jusqu’à l’autorisation du permis d’urbanisme de la rénovation complète, rénovation intérieure et rénovation de l’enveloppe, de l’immeuble de logements collectifs sis rue Van Hoegaerde 28 à 1081 Bruxelles,

- volet 2: la mission complète de suivi des travaux de la rénovation intérieure de l’immeuble de logements collectifs sis rue Van Hoegaerde 28 à 1081 Bruxelles.

La conclusion du marché porte sur l'ensemble du marché mais n'engage le pouvoir adjudicateur que pour la tranche ferme.

Les volets 1 et 2 de la tranche ferme seront commandés en même temps.

Tranche conditionnelle:

- la mission d’étude du dossier d’adjudication et du suivi des travaux de rénovation de l’enveloppe de l’immeuble de logements collectifs sis rue Van Hoegaerde 28 à 1081 Bruxelles,

- le budget des travaux de la tranche ferme est de 2 587 200,00 EUR HTVA, honoraires, frais de raccordements des régies et autres frais divers,

- le budget des travaux de la tranche conditionnelle est de 1 011 360,00 EUR, HTVA, honoraires, frais de raccordements des régies et autres frais divers.

Pour cette mission, le pouvoir adjudicateur souhaite désigner une équipe pluridisciplinaire composée d’un architecte et d’un ingénieur en stabilité, d’un ingénieur en techniques spéciales.

Le pouvoir adjudicateur souhaite avoir 1 lien contractuel direct avec une équipe pluridisciplinaire composée d’un architecte, d’un ingénieur en stabilité, et d’un ingénieur en techniques spéciales, et en cas de levée de l’option obligatoire, d’un conseiller PEB.

Dans l’hypothèse où le personnel spécifique nécessaire pour réaliser l’entièreté des missions prévues ne se rencontre pas au sein d’une même structure professionnelle, une équipe de participants se constitue en 1 groupement d’opérateurs économiques. Les différentes personnes physiques ou morales qui la composent agissent solidairement pour son compte. Celui qui représentera le groupement à l'égard du pouvoir adjudicateur et qui est chargé de la coordination des études et des prestations réalisées par les autres membres de l’association, est l’architecte.

Chaque membre du groupement d’opérateurs économiques signe la candidature.

Les candidatures ne garantissant pas le maître de l’ouvrage, dès la phase de sélection de bénéficier de ce lien contractuel direct, seront rejetées.

L’attention des opérateurs économiques introduisant plusieurs candidatures (i) de manière isolée et en groupement avec d’autres opérateurs économiques, ou (ii) au sein de groupements différemment composés) et des groupements au sein desquels ils participeraient est attirée sur l’interdiction de participations multiples au stade du dépôt des offres par l’article 54, § 2, de l’arrêté royal du 18.4.2017. Cette interdiction a pour conséquence que les offres remises par des soumissionnaires concernés par une participation multiple devront toutes être rejetées.

En cas de sélection des 2 candidats concernés par la participation multiple d’un opérateur économique, ce dernier ne pourra déposer une offre que dans le cadre de l’un des 2 candidats. Les candidats concernés doivent anticiper cette situation pour éviter le rejet de leur offre.

En cas de participation multiple d’un ou plusieurs opérateurs économiques, la procédure de sélection se déroulera de la façon suivante:

Voir descriptif complet dans «modèle d’avis de marché» en annexe.

Gunningscriteria Looptijd in maanden 40 5

Chaque opérateur membre d’un groupement d’opérateurs économiques remet son DUME. (Document unique de marchés européens)

(http://eur-lex.europa.eu/legal-content/FR/TXT/?qid=1498470834586&uri=CELEX:32016R0007)

Chaque opérateur membre d’un groupement d’opérateurs économiques remet son DUME.

Les candidats annexeront au DUME:

les documents mentionnés infra:

(Pour détails: voir document «Modèle d’avis de marché» en annexe).

Une option obligatoire relative à la mission de conseiller PEB est prévue. Le pouvoir adjudicateur se réserve le droit de lever ou non cette option et d’attribuer cette mission supplémentaire. Le caractère obligatoire de l’option a pour conséquence qu’une candidature ne présentant pas de conseiller PEB sera considérée comme irrecevable.

AFDELING: JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

Sans préjudice de l’application de l’article 70 de la loi du 17.6.2016, les candidats ne peuvent se trouver dans 1 des motifs d’exclusion visés aux articles 67 à 69 de la loi du 17.6.2016.

Les candidats compléteront le DUME (Document unique de marchés européens)

(http://eur-lex.europa.eu/legal-content/FR/TXT/?qid=1498470834586&uri=CELEX:32016R0007)

En signant le DUME, le candidat:

- déclare sur l’honneur être en possession et s’engage à fournir, sur simple demande du pouvoir adjudicateur, dans 1 délai de 10 jours, les documents ci-dessous (ces documents seront demandés dans le cas où le candidat entre en considération pour la sélection).

Pour le bureau ou chaque membre du groupement d’opérateurs économiques:

A) respect de l’Art. 68 de la loi du 17.6.2016 et de l’Art. 62 de l’arrêté royal du 18.4.2017:

le candidat n’employant pas du personnel assujetti à la loi du 27.6.1969 joint à sa demande de participation une déclaration sur l’honneur signée attestant de ce fait.

Le candidat employant du personnel assujetti à la loi du 27.6.1969 est dispensé de joindre à sa demande de participation une attestation de l’office national de sécurité sociale dont il résulte qu’il est en règle en matière de paiement de cotisations de sécurité sociale.

En effet, la situation de ce candidat en matière de paiement de ses cotisations de sécurité sociale sera vérifiée directement par le pouvoir adjudicateur qui consultera, par des moyens électroniques, les bases de données de l’ONSS.

Le candidat employant du personnel relevant d’un autre État membre de l’union européenne et qui n’est pas visé ci-dessus, joint une attestation délivrée par l’autorité compétente certifiant qu’il est en règle avec ses obligations relatives au paiement des cotisations de sécurité sociale selon les dispositions légales du pays où il est établi.

L’attestation porte sur le dernier trimestre civil échu avant la date limite de réception des demandes de participation,

B) respect de l’art. 68 de la loi du 17.6.2016, art. 63 de l’arrêté royal du 18.4.2017:

le candidat doit être en règle par rapport à ses obligations fiscales professionnelles selon les dispositions légales du pays où il est établi. L’attestation porte sur la dernière période fiscale écoulée avant la date limite de réception des demandes de participation.

Pour 1 candidat belge, l’attestation doit émaner du SPF Finances.

La situation des candidats en matière de paiement de leurs cotisations fiscales professionnelles sera vérifiée par le pouvoir adjudicateur,

C) les éventuelles mesures correctrices visées à l’art. 70 de la loi du 17.6.2016,

D) certificat attestant de l’absence de faillite.

Le candidat joint à sa demande de participation 1 certificat, délivré par l'autorité compétente du pays concerné, attestant que le candidat ou le soumissionnaire n’est pas en état de faillite, de liquidation, de cessation d'activités, de réorganisation judiciaire ou n’a pas fait l'aveu de sa faillite ou n’a pas fait l'objet d'une procédure de liquidation ou de réorganisation judiciaire, ou dans toute situation analogue résultant d'une procédure de même nature existant dans d'autres réglementations nationales,

E) casier judiciaire:

le candidat joint à sa demande de participation 1 extrait du casier judiciaire ou document équivalent délivré par une autorité judiciaire ou administrative compétente du pays concerné, de même que ceux de chaque personne physique ayant 1 pouvoir de décision désignés par les statuts et actes de sociétés devront eux aussi être communiqués.

Les statuts et actes de société désignant tous les membres ayant 1 pouvoir de décision au sein de chaque personne morale faisant partie du groupement seront communiqués.

Pour les documents repris aux point A), B) et D), le pouvoir adjudicateur fera usage de Télémarc, et ils ne seront demandés aux candidats que s’ils ne peuvent être obtenus par ce biais.

Les candidats compléteront la section A.2) du DUME (pour le titre 1.1), la section C.6), (pour les titres 1.2, 1.3, 1.4) et la section C. 1) b) pour les références en capacité techniques (2)

En signant le DUME, le candidat:

- déclare sur l’honneur être en possession et s’engage à fournir, sur simple demande du pouvoir adjudicateur, dans 1 délai de 10 jours, les documents ci-dessous (ces documents seront demandés dans le cas où le candidat entre en considération pour la sélection).

1.Titres

1. Copie des titres

1.1 Pour l’architecte:

Communication du numéro d'inscription au tableau de l'ordre des architectes de la province d'où il émane ou attestation sur l'honneur pour les ressortissants des États membres de l’union européenne ou 1 autre État partie à l'accord concernant l'EEE exerçant la profession d'architecte à l'étranger, de procéder à une déclaration préalable de prestation auprès du conseil national de l'ordre des architectes.

1.2 Pour l’ingénieur en stabilité:

Respect de la loi du 11.9.1933 sur la protection des titres d’enseignement supérieur: Une copie du titre d’études de la personne physique en charge de la mission attestant de sa qualité d’ingénieur civil en construction ou d’ingénieur civil architecte. La personne physique en charge de la mission devra posséder 1 titre lors de l’exercice de celle-ci pouvant engager l’ingénieur conseil ou le bureau d’ingénieurs conseil candidat.

1.3 Pour l’ingénieur en techniques spéciales:

Respect de la loi du 11.9.1933 sur la protection des titres d’enseignement supérieur: Une copie du titre d’études de la personne physique en charge de la mission attestant de sa qualité d’ingénieur civil en électromécanique ou en électricité ou d’ingénieur civil en construction ou d’ingénieur civil architecte ou d’ingénieur industriel et/ou possession du grade de master en sciences de l’ingénieur industriel avec pour option construction, électromécanique ou électricité. La personne physique en charge de la mission devra posséder 1 titre lors de l’exercice de celle-ci pouvant engager l’ingénieur conseil ou le bureau d’ingénieurs conseil candidat.

1.4 Pour le conseiller PEB:

Respect de l’arrêté du gouvernement de la région de Bruxelles-Capitale du 10.10.2013 relatif à l'agrément des conseillers PEB: une copie de la notification d'agrément pour l'exercice de la mission de conseiller PEB, conformément à l’arrêté du gouvernement de la région de Bruxelles-Capitale du 10.10.2013 relatif à l'agrément des conseillers PEB, délivré par Bruxelles environnement.

2. Capacité technique

L'auteur de projet doit faire la preuve de sa capacité à la bonne exécution de la mission par la production de:

(Pour détails: voir document «Modèle d’avis de marché» en annexe).

Classe: N/A, catégorie: N/A.

Voir point III.1.3).

AFDELING: PROCEDURE

Termijn voor ontvangst van projecten of deelnemingsaanvragen: 2019-12-16 Plaatselijke tijd: 10:00 Looptijd in maanden vanaf de datum van ontvangst van de inschrijving 6

AFDELING: AANVULLENDE INLICHTINGEN

L’ensemble des documents constitutifs de la candidature doit être remis au pouvoir adjudicateur de manière électronique, par le biais de la plateforme e-tendering (e-procurement) au plus tard avant le début de la séance d’ouverture des offres qui aura lieu aux date et heure indiquées au point IV.2 .7) ci-avant.

Les candidatures envoyées uniquement sur papier seront nulles.

La 1 re phase de la présente procédure consiste en l’envoi, par les candidats, des documents indiqués aux points III.2) et IV.1.2) de cet avis. Sur cette base, le pouvoir adjudicateur opérera une sélection des candidats. Le cahier des charges sera seulement envoyé aux candidats sélectionnés.

Tribunal de 1re instance de Bruxelles Bruxelles 1000 _hidden_@just.fgov.be https://justice.belgium.be/fr Datum van verzending van deze aankondiging: 2019-11-05

AFDELING: AANBESTEDENDE DIENST

LOG'IRIS S.A. 0403.357.375_26973 Hippolyte Rolin Promenade, 1 Brussel 1040 Mevr Sophie Paridaens Telefoon: +32 27380736 _hidden_@logiris.brussels https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=358137 https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=358137 https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=358137 https://eten.publicprocurement.be/etendering/viewWorkspacesBasedOnExtUrl.do?wsName=Log%27Iris-2270%2F2019%2F06%2F01-F02 Openbare Vastgoedmaatschappij (OVM) Onroerend patrimoniumbeheer (sociale woningen)

AFDELING: VOORWERP VAN DE OPDRACHT

Aanwijzing van een ontwerper. Architectuur en engineeringopdrachten met optie EPB Renovatie van een appartementsgebouw te 1081 Brussel, te Van Hoegaerdestraat 28

Log'Iris-2270/2019/06/01-F02_0

Volledige opdracht inzake de studie en de opvolging van de werken voor de renovatie van een appartementsgebouw van sociale woningen, Van Hoegaerdestraat 28 te 1081 Koekelberg met inachtneming van een duurzame en ecologische visie en aanpak.

De opdracht verdeelt zich als volgt:

1 vast deel van de opdracht met 2 vleugels

Vleugel 1: De opdracht inzake de studie tot en met de goedkeuring van de bouwvergunning van de volledige renovatie van het gebouw, interne renovatie en renovatie van de omslag.

Vleugel 2:

De volledige opdracht inzake de studie van de aanbestedingsdossier en de opvolging van de werken van de interne renovatie van het gebouw.

1 voorwaardelijk deel van de opdracht.

De opdracht inzake de studie van de aanbestedingsdossier en de opvolging van de werken van de renovatie van de omslag van het gebouw.

Zie volledige beschrijving in bijlage: “Model aankondiging van opdracht”.

Van Hoegaerdestraat, 28 te 1081 Koekelberg.

Zie Punt II.1.4.

De opdracht is gericht op de aanwijzing van een ontwerper die belast wordt met de volledige opdracht betreffende de studie en de opvolging van de werken voor de renovatie van het appartementsgebouw van sociale woningen, Van Hoegaerdestraat 28 te 1081 Koekelberg met inachtneming van een duurzame en ecologische visie.

De opdracht verdeelt zich als volgt:

1 vast deel van de opdracht met 2 vleugels en

1 voorwaardelijk deel van de opdracht.

Vast deel:

Vleugel 1: De opdracht inzake de studie tot en met de goedkeuring van de bouwvergunning van de volledige renovatie van het gebouw, interne renovatie en renovatie van de omslag, met collectieve woningen gelegen Van Hoegaerdestraat 28 te 1081 Koekelberg.

Vleugel 2:

De volledige opdracht inzake de studie van de aanbestedingsdossier en de opvolging van de werken van de interne renovatie van het gebouw, met collectieve woningen gelegen Van Hoegaerdestraat 28 te 1081 Koekelberg.

Vleugel 1 en vleugel 2 van het vast deel worden samen besteld.

Voorwaardelijk deel:

De opdracht inzake de studie van de aanbestedingsdossier en de opvolging van de werken van de renovatie van de omslag van het gebouw met collectieve woningen gelegen Van Hoegaerdestraat 28 te 1081 Koekelberg.

Het budget van de werken voor het vast deel, beloopt 2.587.200,00€, excl. BTW, honoraria, aansluitingskosten openbare nutsmaatschappijen en andere diverse kosten.

Het budget van de werken voor het voorwaardelijk deel, beloopt 1.001.360,00€, excl. BTW, honoraria, aansluitingskosten openbare nutsmaatschappijen en andere diverse kosten.

Voor deze opdracht wenst de aanbestedende dienst een multidisciplinair team aan te stellen bestaande uit een architect, een ingenieur stabiliteit en een ingenieur bijzondere technieken.

De aanbestedende overheid wenst een rechtstreekse contractuele relatie te hebben met een multidisciplinair team dat bestaat uit een architect en een ingenieur stabiliteit, een ingenieur bijzondere technieken en een EPB-adviseur als de verplichte optie wordt gelicht.

In de veronderstelling dat het specifieke personeel dat nodig is om alle geplande opdrachten uit te voeren zich niet binnen eenzelfde professionele structuur bevindt, wordt een deelnemersteam gevormd door een combinatie van ondernemers. De verschillende natuurlijke of rechtspersonen die deze combinatie vormen, handelen gezamenlijk namens de combinatie. De architect vertegenwoordigt de combinatie ten opzichte van de aanbestedende overheid en is belast met de coördinatie van de studies en van de prestaties van de andere leden van de vereniging.

Elk lid van de combinatie van ondernemers ondertekent de kandidatuur.

(Voor details: zie document « Model Aankondiging van opdracht » in bijlage).

Gunningscriteria Looptijd in maanden 40 5

De kandidaten voegen bij het UEA-document (Uniform Europees Aanbestedingsdocument):

(http://eur-lex.europa.eu/legal-content/NL/TXT/PDF/?uri=CELEX:32016R0007&from=FR)

Elk lid van een combinatie van ondernemers dient zijn UEA in.

De kandidaten voegen naast hun UEA, de hierna vermelde documenten:

(Voor details: zie document « Model Aankondiging van opdracht » in bijlage.)

Er wordt voorzien in een verplichte optie betreffende de opdracht als EPB-adviseur. De aanbestedende dienst behoudt zich het recht voor deze optie al dan niet te lichten en deze bijkomende opdracht toe te wijzen. Aangezien de optie verplicht is, worden kandidaturen waarin geen EPB-adviesopdracht is opgenomen onontvankelijk beschouwd.

AFDELING: JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

Onverminderd de toepassing van artikel 70 van de wet van 17 juni 2016 mogen de kandidaten zich niet in één van de in de artikelen 67 t/m 69 van de wet van 17 juni 2016 bedoelde uitsluitingsgronden bevinden.

De kandidaten vullen het UEA-document in (Uniform Europees Aanbestedingsdocument)

(http://eur-lex.europa.eu/legal-content/NL/TXT/PDF/?uri=CELEX:32016R0007&from=FR)

Door de ondertekening van het UEA verklaart de kandidaat:

 op erewoord in het bezit te zijn van de onderstaande documenten of zich ertoe te verbinden ze op eenvoudig verzoek van de aanbestedende overheid binnen een termijn van 10 dagen te bezorgen (deze documenten worden gevraagd ingeval de kandidaat in aanmerking komt voor de selectie).

De kandidaten voegen bij hun aanvraag tot deelneming:

Voor het bureau of elk lid van de combinatie van ondernemers:

A/ Naleving van art. 68 van de wet van 17 juni 2016 en van art. 62 van het koninklijk besluit van 18 april 2017:

De kandidaat die geen personeel tewerkstelt dat onderworpen is aan de wet van 27 juni 1969 voegt bij zijn deelnemingsaanvraag een verklaring op eer waaruit dat feit blijkt.

De kandidaat die personeel tewerkstelt dat onderworpen is aan de wet van 27 juni 1969 moet bij zijn deelnemingsaanvraag een attest van de Rijksdienst voor Sociale Zekerheid niet bijvoegen waaruit blijkt dat hij voldoet aan zijn verplichtingen inzake betaling van zijn sociale zekerheidsbijdragen.

Inderdaad, De aanbesteder zal direct de situatie van de kandidaat i.v.m. verplichtingen inzake betaling van zijn sociale zekerheidsbijdragen nakijken door elektronische middelen.

De kandidaat die personeel uit een andere lidstaat van de Europese Unie tewerkstelt dat niet hierboven wordt bedoeld, sluit een attest in dat werd uitgereikt door de bevoegde buitenlandse overheid en dat bevestigt dat de kandidaat voldoet aan zijn verplichtingen inzake betaling van zijn sociale zekerheidsbijdragen overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is.

Het attest heeft betrekking op het laatste afgelopen kalenderkwartaal vóór de uiterste datum voor ontvangst van de deelnemingsaanvragen.

B/ Naleving van art. 68 van de wet van 17 juni 2016 en van art. 63 van het koninklijk besluit van 18 april 2017:

De kandidaat moet voldaan aan zijn beroepsmatige fiscale verplichtingen overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is. Het attest heeft betrekking op de laatste afgelopen fiscale periode vóór de uiterste ontvangstdatum van de deelnemingsaanvragen.

Belgische kandidaten moeten een door de FOD Financiën uitgereikt attest voorleggen.

De aanbesteder zal de situatie van de kandidaat nagaan i.v.m. betaling van zijn beroepsmatige fiscale verplichtingen.

C/ De eventuele corrigerende maatregelen bedoeld in art. 70 van de wet van 17 juni 2016

Door de ondertekening van het UEA verklaart de kandidaat:

D/ Bewijs van afwezigheid van faillissement

Voor elk teamlid (rechtspersoon), een door de bevoegde instantie van het betreffende land afgeleverd bewijs dat aantoont dat de kandidaat of inschrijver niet in staat van faillissement of van vereffening verkeert, zijn werkzaamheden heeft gestaakt, een gerechtelijke reorganisatie ondergaat, of aangifte heeft gedaan van zijn faillissement, er voor hem een procedure van vereffening of gerechtelijke reorganisatie aanhangig is, of hij in een vergelijkbare toestand verkeert ingevolge een soortgelijke procedure die bestaat in andere nationale reglementeringen.

E/ Strafregister

Voor elk teamlid (rechtspersoon): Uittreksel uit het strafregister of een gelijkwaardig document dat is afgeleverd door een bevoegde rechterlijke of administratieve instantie van het betreffende land.

De statuten en vennootschapsakten waarin alle leden worden aangesteld met een beslissingsbevoegdheid binnen elke rechtspersoon die deel uitmaakt van de combinatie, worden meegedeeld.

(Vervolg artikel: zie bijlage « Model Aankondiging van opdracht ».)

De kandidaten vullen afdeling A.2 van deel IV van het UEA in (voor titel 1.1), alsook afdeling C.6 van deel IV (voor de titels 1.2, 1.3, 1.4) en afdeling C.1) b) van deel IV voor de technische referenties (2).

Door de ondertekening van het UEA verklaart de kandidaat:

 op erewoord in het bezit te zijn van de onderstaande documenten of zich ertoe te verbinden ze op eenvoudig verzoek van de aanbestedende overheid binnen een termijn van 10 dagen te bezorgen (deze documenten worden gevraagd ingeval de kandidaat in aanmerking komt voor de selectie).

De kandidaten voegen bij hun aanvraag tot deelneming:

1.TITELS

1. Afschrift van de titels

1.1 Voor de architect:

Mededeling van het inschrijvingsnummer op de tabel van de Orde van Architecten van de provincie waar hij verblijft of, voor de ingezetenen van de Lidstaten van de Europese Unie of uit een ander land dat deel uitmaakt van het akkoord betreffende de EER, een verklaring op eer het beroep van architect in het buitenland uit te oefenen en te zullen overgaan tot de aflegging van een voorafgaande verklaring bij de Nationale Raad van de Orde van Architecten.

1.2 Voor de ingenieur stabiliteit:

Naleving van de wet van 11/09/1933 op de bescherming van de titels van hoger onderwijs: een kopie van de onderwijskwalificaties van de natuurlijke persoon die belast wordt met de opdracht, die zijn hoedanigheid van burgerlijk ingenieur in de bouw of burgerlijk ingenieur-architect aantonen. De natuurlijke persoon die belast wordt met de opdracht, zal moeten beschikken over een titel tijdens de uitvoering van de opdracht die hem in staat stelt de ingenieur-adviseur of het ingenieursadviesbureau dat (die) zich kandidaat stelt (stellen), aan te stellen.

1.3 Voor de ingenieur bijzondere technieken:

Naleving van de wet van 11/09/1933 op de bescherming van de titels van hoger onderwijs: een kopie van de studietitels van de natuurlijke persoon die belast wordt met de opdracht, die zijn hoedanigheid van burgerlijk ingenieur in elektromechanica of in elektriciteit of van burgerlijk ingenieur in de bouw of van burgerlijk ingenieur architect of van industrieel ingenieur en/of bezit van een masterdiploma in de industriële wetenschappen met de optie bouw, elektromechanica of elektriciteit aantoont. De natuurlijke persoon die belast wordt met de opdracht, zal moeten beschikken over een titel tijdens de uitvoering van de opdracht die hem in staat stelt de ingenieur-adviseur of het ingenieursadviesbureau dat (die) zich kandidaat stelt (stellen), aan te stellen.

1.4 Voor de EPB-adviseur:

Naleving van het Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 10/10/2013 betreffende de erkenning van de EPB-adviseurs: een kopie van de kennisgeving van de erkenning voor de uitoefening van de opdracht van EPB-adviseur, overeenkomstig het Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 10/10/2013 betreffende de erkenning van de EPB-adviseurs die werd afgeleverd door Leefmilieu Brussel.

2. Vakbekwaamheid

De ontwerper moet het bewijs leveren van zijn vermogen om de opdracht tot een goed einde te brengen door voorlegging van:

(Voor details: zie bijlage « Model Aankondiging van opdracht ».)

Klasse: N/A, Categorie: N/A

Zie punt III.1.3).

AFDELING: PROCEDURE

Termijn voor ontvangst van projecten of deelnemingsaanvragen: 2019-12-16 Plaatselijke tijd: 10:00 Looptijd in maanden vanaf de datum van ontvangst van de inschrijving 6

AFDELING: AANVULLENDE INLICHTINGEN

Het geheel van de documenten van de kandidatuur moeten aan de aanbestedende overheid geleverd worden op elektronische weize, via e-tendering (e-procurement) ten laatste voor het begin van de openingsprocedure van de offertes die plaats vindt op datum en uur vermeld aan punt IV.2.7) hierboven.

De kandidaturen die enkel op papieren formaat aankomen, worden niet in acht genomen.

De 1 e fase van onderhavige procedure bestaat uit de verzending, door de kandidaten, van de documenten die in de punten III.2) en IV.1.2) van deze aankondiging worden vermeld. Op basis daarvan zal de aanbestedende overheid overgaan tot een selectie van de kandidaten. Het bestek wordt enkel aan de geselecteerde kandidaten toegestuurd.

Rechtbank van eerste aanleg van Brussel Brussel 1000 _hidden_@just.fgov.be https://justice.belgium.be/fr Datum van verzending van deze aankondiging: 2019-11-05