N. 243/2018 - 555388-2018 Gelieve hieronder de geselecteerde Europese overheidsopdracht te vinden.

zondag 5 mei 2024
Gelieve hieronder de geselecteerde Europese overheidsopdracht te vinden.
N. 243/2018 - 555388-2018
Publicatiedatum:18/12/2018
Uiterste datum:21/01/2019
 
Type:Aankondiging van opdracht
Land:BE
Onderwerp:
Beheerdiensten in verband met computers
Aanbestedende overheid:
Beheersmaatschappij Antwerpen Mobiel 0860.139.085_23753

CPV-classificatie (gemeenschappelijke woordenlijst overheidsopdrachten):
72510000
Beschrijving:
Beheerdiensten in verband met computers.

AFDELING: AANBESTEDENDE DIENST

Beheersmaatschappij Antwerpen Mobiel 0860.139.085_23753 Rijnkaai 37 Antwerpen 2000 Marc Vandenborne, Infotect Telefoon: +32 498829290 _hidden_@topconsultants.be http://www.bamnv.be https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=328306 https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=328306 https://eten.publicprocurement.be/etendering/viewWorkspacesBasedOnExtUrl.do?wsName=BAM-BAM+2018-15-F02 Mobiliteit

AFDELING: VOORWERP VAN DE OPDRACHT

ICT-Infrastructuur outsourcing

BAM-BAM 2018-15-F02_0

De opdracht is een aanneming van diensten. Het betreft een resultatenverbintenis: de dienstverlener stelt de ingezette middelen op zijn verantwoordelijkheid voor met het doel het beoogde resultaat te bereiken.

De opdracht bestaat uit volgende delen:

• Housing services;

• LAN & WAN-Networking services;

• Serverinfrastructuur, met inbegrip van operating system en active directory, printservices en andere basis backend services, via shared platform. Het betreft een 15-tal virtuele servers.

• Backend applicatie foundations, zoals o.a.:

O MS-SQL database services

O Sharepoint services

O Office365 services.

• Werkplekkenbeheer (End User Computing) ten behoeve van 100-150 gebruikers

• Hardware ten behoeve van voornoemde diensten/services.

• Transitie en transformatie van de bestaande omgeving naar de nieuwe infrastructuur

De opdracht is een aanneming van diensten. Het betreft een resultatenverbintenis: de dienstverlener stelt de ingezette middelen op zijn verantwoordelijkheid voor met het doel het beoogde resultaat te bereiken.

De opdracht bestaat uit volgende delen:

• Housing services;

• LAN & WAN-Networking services;

• Serverinfrastructuur, met inbegrip van operating system en active directory, printservices en andere basis backend services, via shared platform. Het betreft een 15-tal virtuele servers.

• Backend applicatie foundations, zoals o.a.:

O MS-SQL database services

O Sharepoint services

O Office365 services.

• Werkplekkenbeheer (End User Computing) ten behoeve van 100-150 gebruikers

• Hardware ten behoeve van voornoemde diensten/services.

• Transitie en transformatie van de bestaande omgeving naar de nieuwe infrastructuur

Gunningscriteria Looptijd in maanden 36 Beschrijving van verlengingen:

2 maal verlengbaar met een duurtijd van 1 jaar, m.a.w. een maximale duurtijd van 5 jaar

Volgend type opties zijn voorzien:

• Verplichte opties: Geen

• Facultatieve opties: Ja, de exacte modaliteiten zijn hiervoor opgenomen in het lastenboek.

• Vrije opties: zijn toegestaan, voor zover zij conform zijn met de modaliteiten die opgenomen zijn in het lastenboek.

AFDELING: JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

Zie selectieleidraad.

Door zich kandidaat te stellen verklaart de kandidaat zich niet te bevinden in één van de gevallen van uitsluiting.

De aanbestedende overheid behoudt zich het recht voor om bij twijfel de voorlegging van attesten te eisen, uitgereikt door de bevoegde overheidsinstanties.

De kandidaat/inschrijver moet over voldoende financiële en economische draagkracht beschikken.

De kandidaat zal onmiddellijk uitgesloten worden indien:

• Het eigen vermogen van het laatste afgesloten boekjaar negatief is, tenzij hij eveneens een bewijs voorlegt van een kapitaalsverhoging met voldoende middelen tussen de periode van de jaarafsluiting en de aanvraag tot deelneming van onderhavige opdracht.

Daarnaast zal de Kandidaat zijn financiële en economische draagkracht beoordeeld worden. Indicaties van een goede financiële draagkracht zijn (in globaliteit te beoordelen):

• Een current ratio van 1 of hoger (liquiditeit).

• Een ACID ratio van 1 of hoger (liquiditeit).

• Overschot aan netto bedrijfskapitaal (liquiditeit).

• Een graad van financiële onafhankelijkheid van 20 % of hoger (solvabiliteit).

• Positief bruto en netto rendement van het eigen vermogen (rentabiliteit).

De werkelijke waarde van voormelde ratio’s en parameters zal, in functie van de beschikbare info en voor zover nuttig of nodig, beoordeeld worden rekening houdend met de toegepaste boekhoudkundige regels en de aard en omvang van de Kandidaat in kwestie, waarbij deze ratio’s en parameters in onderling verband kunnen gebracht worden en vergeleken kunnen worden in de tijd en met de sector.

- Voor bvba, nv’s en andere rechtsvormen die onderworpen zijn om hun cijfers te publiceren

De kandidaat zijn financiële en economische draagkracht zal beoordeeld worden aan de hand van:

• Zijn neergelegde jaarrekeningen van de laatste 3 boekjaren. Een Kandidaat, met een Belgisch BTW-nummer, dient geen jaarrekeningen toe te voegen aan zijn aanvraag tot deelname. De neergelegde jaarrekeningen zullen door de Aanbesteder rechtstreeks opgevraagd worden bij Nationale Bank. Buitenlandse kandidaten dienen de jaarrekeningen van de laatste 3 boekjaren bij hun aanvraag tot deelname te voegen.

• Handelsrapport. Ten behoeve van onderhavige beoordeling dient de kandidaat een handelsrapport aan te reiken met volgende informatie:

O Kredietadvies

O Officiële gegevens

O Historiek van de organisatie

O Bedrijfsleiding (mandaten)

O Financiële positie van de organisatie, o.a. kredietfaciliteit, liquiditeitspositie, rentabiliteit, solvabiliteit.

O Analyse van het betalingsgedrag

O Verbonden ondernemingen

Dergelijk handelsrapport kan opgevraagd worden bij gespecialiseerde organisaties zoals o.a. Graydon, Vanhecke, Unizo, Alteres-Credit, Trends Business Information, CreditExpo, Claessens enz. of via uw bank, of via uw deurwaarder.

- Voor zelfstandigen en rechtsvormen die niet onderworpen zijn om hun cijfers te publiceren

De kandidaten, welke niet onderworpen zijn om hun jaarrekeningen te publiceren, dienen hun jaarafsluitingen toe te voegen en alle nuttige informatie waaruit hun financiële en economische draagkracht kan blijken.

De kandidaat kan zijn technische bekwaamheid aantonen door de infrastructuur en service center die hij ter beschikking kan stellen voor onderhavige opdracht. Deze kan aangetoond worden aan de hand van:

• Datacenter-infrastructuur en -services, die hij onder beheer heeft of ter zijn beschikking heeft via een derde partij;

• IAAS & PAAS services die hij standaard kan aanbieden;

• Service team dat ter beschikking staat voor het beheer van de servers en werkplekken;

• Certificaten, zoals ITIL, TIER 1-4, ISO-normen;

• Disaster Recovery services die beschikbaar gesteld kunnen worden.

De kandidaat dient minstens drie relevante referenties van uitgevoerde vergelijkbare ordegrootte projecten gedurende de laatste 3 jaren uitvoerig te beschrijving. Volgende elementen moeten minimaal beschreven zijn:

• soort en omvang project (aantal consultants - in VTE’s);

• problematiek en objectief;

• methodiek en plan van aanpak;

• gerealiseerd waarde;

• geleerde lessen: vermeld de belangrijkste problemen waarmee u geconfronteerd werd en hoe deze opgelost werden;

• relevantie van de referentie;

• naam van de klant;

• contactpersoon met telefoonnummer;

• datum van bestelling en van indienststelling.

De relevantie voor de aanbesteder schuilt voornamelijk in de volgende aspecten (in willekeurige volgorde):

• gelijkaardige technieken en producten;

• ingezette resources;

• vergelijkbare projectomvang.

Door deze referenties op te geven, geeft u aan BAM nv, of zijn vertegenwoordigers, het recht om de vermelde contactpersoon te contacteren.

Klasse: N/A, Categorie: N/A

AFDELING: PROCEDURE

Termijn voor ontvangst van projecten of deelnemingsaanvragen: 2019-01-21 Plaatselijke tijd: 11:00

AFDELING: AANVULLENDE INLICHTINGEN

Raad van State - afdeling bestuursrechtspraak Wetenschapsstraat 37 Brussel 1040 _hidden_@raadvst-consetat.be http://www.raadvst-consetat.be

In overeenstemming met artikel 14, 15 en 23 van de Belgische wet van 17-6-2013 betreffende de motivering, de

Informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor werken, leveringen

En diensten, zijn de volgende beroepsprocedures mogelijk:

- Een verzoek tot nietigverklaring, binnen een termijn van 60 dagen,

- Een verzoek tot schorsing (bij uiterst dringende noodzakelijkheid), binnen een termijn van 15 dagen.

Datum van verzending van deze aankondiging: 2018-12-13


Tekst in originele taal
 

AFDELING: AANBESTEDENDE DIENST

Beheersmaatschappij Antwerpen Mobiel 0860.139.085_23753 Rijnkaai 37 Antwerpen 2000 Marc Vandenborne, Infotect Telefoon: +32 498829290 _hidden_@topconsultants.be http://www.bamnv.be https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=328306 https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=328306 https://eten.publicprocurement.be/etendering/viewWorkspacesBasedOnExtUrl.do?wsName=BAM-BAM+2018-15-F02 Mobiliteit

AFDELING: VOORWERP VAN DE OPDRACHT

ICT-Infrastructuur outsourcing

BAM-BAM 2018-15-F02_0

De opdracht is een aanneming van diensten. Het betreft een resultatenverbintenis: de dienstverlener stelt de ingezette middelen op zijn verantwoordelijkheid voor met het doel het beoogde resultaat te bereiken.

De opdracht bestaat uit volgende delen:

• Housing services;

• LAN & WAN-Networking services;

• Serverinfrastructuur, met inbegrip van operating system en active directory, printservices en andere basis backend services, via shared platform. Het betreft een 15-tal virtuele servers.

• Backend applicatie foundations, zoals o.a.:

O MS-SQL database services

O Sharepoint services

O Office365 services.

• Werkplekkenbeheer (End User Computing) ten behoeve van 100-150 gebruikers

• Hardware ten behoeve van voornoemde diensten/services.

• Transitie en transformatie van de bestaande omgeving naar de nieuwe infrastructuur

De opdracht is een aanneming van diensten. Het betreft een resultatenverbintenis: de dienstverlener stelt de ingezette middelen op zijn verantwoordelijkheid voor met het doel het beoogde resultaat te bereiken.

De opdracht bestaat uit volgende delen:

• Housing services;

• LAN & WAN-Networking services;

• Serverinfrastructuur, met inbegrip van operating system en active directory, printservices en andere basis backend services, via shared platform. Het betreft een 15-tal virtuele servers.

• Backend applicatie foundations, zoals o.a.:

O MS-SQL database services

O Sharepoint services

O Office365 services.

• Werkplekkenbeheer (End User Computing) ten behoeve van 100-150 gebruikers

• Hardware ten behoeve van voornoemde diensten/services.

• Transitie en transformatie van de bestaande omgeving naar de nieuwe infrastructuur

Gunningscriteria Looptijd in maanden 36 Beschrijving van verlengingen:

2 maal verlengbaar met een duurtijd van 1 jaar, m.a.w. een maximale duurtijd van 5 jaar

Volgend type opties zijn voorzien:

• Verplichte opties: Geen

• Facultatieve opties: Ja, de exacte modaliteiten zijn hiervoor opgenomen in het lastenboek.

• Vrije opties: zijn toegestaan, voor zover zij conform zijn met de modaliteiten die opgenomen zijn in het lastenboek.

AFDELING: JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

Zie selectieleidraad.

Door zich kandidaat te stellen verklaart de kandidaat zich niet te bevinden in één van de gevallen van uitsluiting.

De aanbestedende overheid behoudt zich het recht voor om bij twijfel de voorlegging van attesten te eisen, uitgereikt door de bevoegde overheidsinstanties.

De kandidaat/inschrijver moet over voldoende financiële en economische draagkracht beschikken.

De kandidaat zal onmiddellijk uitgesloten worden indien:

• Het eigen vermogen van het laatste afgesloten boekjaar negatief is, tenzij hij eveneens een bewijs voorlegt van een kapitaalsverhoging met voldoende middelen tussen de periode van de jaarafsluiting en de aanvraag tot deelneming van onderhavige opdracht.

Daarnaast zal de Kandidaat zijn financiële en economische draagkracht beoordeeld worden. Indicaties van een goede financiële draagkracht zijn (in globaliteit te beoordelen):

• Een current ratio van 1 of hoger (liquiditeit).

• Een ACID ratio van 1 of hoger (liquiditeit).

• Overschot aan netto bedrijfskapitaal (liquiditeit).

• Een graad van financiële onafhankelijkheid van 20 % of hoger (solvabiliteit).

• Positief bruto en netto rendement van het eigen vermogen (rentabiliteit).

De werkelijke waarde van voormelde ratio’s en parameters zal, in functie van de beschikbare info en voor zover nuttig of nodig, beoordeeld worden rekening houdend met de toegepaste boekhoudkundige regels en de aard en omvang van de Kandidaat in kwestie, waarbij deze ratio’s en parameters in onderling verband kunnen gebracht worden en vergeleken kunnen worden in de tijd en met de sector.

- Voor bvba, nv’s en andere rechtsvormen die onderworpen zijn om hun cijfers te publiceren

De kandidaat zijn financiële en economische draagkracht zal beoordeeld worden aan de hand van:

• Zijn neergelegde jaarrekeningen van de laatste 3 boekjaren. Een Kandidaat, met een Belgisch BTW-nummer, dient geen jaarrekeningen toe te voegen aan zijn aanvraag tot deelname. De neergelegde jaarrekeningen zullen door de Aanbesteder rechtstreeks opgevraagd worden bij Nationale Bank. Buitenlandse kandidaten dienen de jaarrekeningen van de laatste 3 boekjaren bij hun aanvraag tot deelname te voegen.

• Handelsrapport. Ten behoeve van onderhavige beoordeling dient de kandidaat een handelsrapport aan te reiken met volgende informatie:

O Kredietadvies

O Officiële gegevens

O Historiek van de organisatie

O Bedrijfsleiding (mandaten)

O Financiële positie van de organisatie, o.a. kredietfaciliteit, liquiditeitspositie, rentabiliteit, solvabiliteit.

O Analyse van het betalingsgedrag

O Verbonden ondernemingen

Dergelijk handelsrapport kan opgevraagd worden bij gespecialiseerde organisaties zoals o.a. Graydon, Vanhecke, Unizo, Alteres-Credit, Trends Business Information, CreditExpo, Claessens enz. of via uw bank, of via uw deurwaarder.

- Voor zelfstandigen en rechtsvormen die niet onderworpen zijn om hun cijfers te publiceren

De kandidaten, welke niet onderworpen zijn om hun jaarrekeningen te publiceren, dienen hun jaarafsluitingen toe te voegen en alle nuttige informatie waaruit hun financiële en economische draagkracht kan blijken.

De kandidaat kan zijn technische bekwaamheid aantonen door de infrastructuur en service center die hij ter beschikking kan stellen voor onderhavige opdracht. Deze kan aangetoond worden aan de hand van:

• Datacenter-infrastructuur en -services, die hij onder beheer heeft of ter zijn beschikking heeft via een derde partij;

• IAAS & PAAS services die hij standaard kan aanbieden;

• Service team dat ter beschikking staat voor het beheer van de servers en werkplekken;

• Certificaten, zoals ITIL, TIER 1-4, ISO-normen;

• Disaster Recovery services die beschikbaar gesteld kunnen worden.

De kandidaat dient minstens drie relevante referenties van uitgevoerde vergelijkbare ordegrootte projecten gedurende de laatste 3 jaren uitvoerig te beschrijving. Volgende elementen moeten minimaal beschreven zijn:

• soort en omvang project (aantal consultants - in VTE’s);

• problematiek en objectief;

• methodiek en plan van aanpak;

• gerealiseerd waarde;

• geleerde lessen: vermeld de belangrijkste problemen waarmee u geconfronteerd werd en hoe deze opgelost werden;

• relevantie van de referentie;

• naam van de klant;

• contactpersoon met telefoonnummer;

• datum van bestelling en van indienststelling.

De relevantie voor de aanbesteder schuilt voornamelijk in de volgende aspecten (in willekeurige volgorde):

• gelijkaardige technieken en producten;

• ingezette resources;

• vergelijkbare projectomvang.

Door deze referenties op te geven, geeft u aan BAM nv, of zijn vertegenwoordigers, het recht om de vermelde contactpersoon te contacteren.

Klasse: N/A, Categorie: N/A

AFDELING: PROCEDURE

Termijn voor ontvangst van projecten of deelnemingsaanvragen: 2019-01-21 Plaatselijke tijd: 11:00

AFDELING: AANVULLENDE INLICHTINGEN

Raad van State - afdeling bestuursrechtspraak Wetenschapsstraat 37 Brussel 1040 _hidden_@raadvst-consetat.be http://www.raadvst-consetat.be

In overeenstemming met artikel 14, 15 en 23 van de Belgische wet van 17-6-2013 betreffende de motivering, de

Informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor werken, leveringen

En diensten, zijn de volgende beroepsprocedures mogelijk:

- Een verzoek tot nietigverklaring, binnen een termijn van 60 dagen,

- Een verzoek tot schorsing (bij uiterst dringende noodzakelijkheid), binnen een termijn van 15 dagen.

Datum van verzending van deze aankondiging: 2018-12-13