N. 250/2019 - 621361-2019 Gelieve hieronder de geselecteerde Europese overheidsopdracht te vinden.

maandag 29 april 2024
Gelieve hieronder de geselecteerde Europese overheidsopdracht te vinden.
N. 250/2019 - 621361-2019
Publicatiedatum:30/12/2019
Uiterste datum:24/01/2020
 
Type:Services concession
Land:BE
Onderwerp:
Exploitatie van parkeerterreinen
Aanbestedende overheid:
Gemeente Asse

CPV-classificatie (gemeenschappelijke woordenlijst overheidsopdrachten):
63712400
Beschrijving:
Exploitatie van parkeerterreinen.

AFDELING: AANBESTEDENDE DIENST

Gemeente Asse Gemeenteplein 1 Asse 1730 De heer Jo Van der Elst Telefoon: +32 24541919 _hidden_@asse.be www.asse.be https://cloud.3p.eu/Downloads/1/1368/79/2019

AFDELING: VOORWERP VAN DE OPDRACHT

Uitnodiging tot indienen offerte - beheer en exploitatie van de openbare bovengrondse en ondergrondse betalende parkeerinfrastructuur op het grondgebied van de gemeente Asse - vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met voorafgaande bekendmaking

2019/350

Zie II.2.4).

De 'Parkeerconcessie gemeente Asse: bovengronds en ondergronds parkeren' heeft betrekking op de bevragingsprocedure voor de toekenning van een concessie of gelijkaardig recht aan een private partij met als doel het beheer en de exploitatie - op eigen risico en eigen kosten van de concessiehouder - van de openbare bovengrondse en ondergrondse betalende parkeerinfrastructuur op het grondgebied van de gemeente Asse.

In het kader van een geïntegreerd parkeerbeleid en teneinde te komen tot een optimale invulling van de parkeerbehoeften, is het de bedoeling het beheer en de exploitatie van de openbare bovengrondse en ondergrondse betalende parkeerinfrastructuur op het grondgebied van de gemeente Asse toe te vertrouwen aan een enkele onderneming. Het project zal in een nader te bepalen vorm worden gestructureerd middels een of meer sui generis overeenkomsten. Het voorwerp van de overeenkomst van beheer en exploitatie van de openbare ondergrondse en bovengrondse betalende parkeerinfrastructuur op het grondgebied van de gemeente Asse, - op eigen risico en eigen kosten van de opdrachtnemer -, omvat:

- Deel 1: beheer en exploitatie van openbare betalende parkeerplaatsen 'op de straat' en de controle van de door de gemeente aangeduide blauwe zone, inclusief het afleveren van parkeerkaarten.

Het betreft samengevat de informatiecampagne en het beheer van 1 424 parkeerplaatsen op de straat en 58 parkeerautomaten in het centrum van de gemeente Asse, met inbegrip van de administratieve controle op het betalend parkeren cf. de naleving van het retributiereglement. Hieronder valt o.m. het beheer en het onderhoud van de parkeerautomaten (met inbegrip van de overname of het vervangen en vernieuwen van de bestaande parkeerautomaten. Bij overname impliceert dit een aanpassing van de toestellen conform vooropgestelde eisen van de gemeente Asse inzake digitaliseren, nieuwe betaalmogelijkheden, etc. Bij nieuwe toestellen impliceert dit het afvoeren van de bestaande toestellen en het vervangen door toestellen conform de vooropgestelde eisen van de gemeente Asse inzake digitaliseren, nieuwe betaalmogelijkheden, etc.), het innen van de parkeergelden, het verzekeren van de controles op de blauwe zones en op het betalend parkeren, en het uitschrijven en opvolgen van retributiebonnen, het controleren en rapporteren van betalings-en bezettingsgraad etc.

Voorts behoort ook tot de opdracht:

-- het uitreiken van bewonerskaarten en specifieke parkeerkaarten aan de door de gemeente Asse toegewezen doelgroepen. Bijv. (para)medici, abonnementen, [...],

-- de informatiecampagne,

-- het aanbieden van sms-parkeren en parkeerapplicaties via de smartphone,

-- het openen en bemannen van een permanent parkeerkantoor in het centrum van de gemeente in een door de gemeente Asse gratis ter beschikking gestelde voorziene locatie.

- Deel 2: beheer en exploitatie van de ondergrondse Parking Huinegem: betreft samengevat het beheer van ca. 70 ondergrondse publieke parkeerplaatsen in de ondergrondse parking Huinegem evenals het rein houden van de parkeerinfrastructuur met dagelijks onderhoud van toegangswegen en trappenhal.

- Deel 3: luik parkeergeleiding en digitalisering: digitaliseren en het plaatsen van toegangscontrolesysteem met indicatie van beschikbare plaatsen op de toegangswegen en via een digitale parkeerapplicatie voor smartphone toestellen naar alle parkings.

Het aanduiden met sensoren van de beschikbare plaatsen binnen het van kracht zijnde 'Shop & Go' systeem met koppeling aan een parkeerapplicatie voor smartphone toestellen. Het digitaliseren van mogelijk nieuwe parkeerfaciliteiten binnen de gemeente. Betalen via sms en een parkeerapplicatie via de smartphone.

Gunningscriteria Naam: Jaarlijkse concessievergoeding Naam: Kwaliteit van exploitatie en controlemogelijkheden Looptijd in maanden 72

AFDELING: JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

- Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij zich niet in 1 van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de Wet van 17.6.2016 bevindt,

- Uittreksel uit het Strafregister of evenwaardig document waaruit blijkt dat de inschrijver:

-- niet veroordeeld is geweest voor deelname aan criminele organisaties, omkoping, fraude, terrorisme of witwassen,

-- niet in staat van faillissement of vereffening verkeert,

-- geen aangifte van faillissement heeft gedaan of geen procedure van vereffening of gerechtelijke reorganisatie aanhangig is tegen hem,

-- niet veroordeeld is geweest voor een misdrijf dat de professionele integriteit aantast.

1) een verklaring betreffende de totale omzet en de omzet van de bedrijfsactiviteit die het voorwerp van de opdracht is, over de laatste 3 beschikbare boekjaren, afhankelijk van de oprichtingsdatum of van de datum waarop de ondernemer met zijn bedrijvigheid is begonnen, voor zover de betrokken omzetcijfers beschikbaar zijn;

2) een passende bankverklaring opgesteld overeenkomstig het model vervat in bijlage 11 van het KB van 18.4.2017.

2) maximum 6 maanden oud.

1) een lijst van de voornaamste diensten die gedurende de laatste 3 jaar werden verricht, met vermelding van het bedrag, de datum en de publiek- of privaatrechtelijke instanties waarvoor zij bestemd waren;

2) een verklaring betreffende de gemiddelde jaarlijkse personeelsbezetting van de dienstverlener en de omvang van het kaderpersoneel gedurende de laatste 3 jaar.

2) /

AFDELING: PROCEDURE

Termijn voor ontvangst van projecten of deelnemingsaanvragen: 2020-01-24 Plaatselijke tijd: 10:30

AFDELING: AANVULLENDE INLICHTINGEN

Raad van State Wetenschapsstraat 33 Brussel 1040 Datum van verzending van deze aankondiging: 2019-12-24


Tekst in originele taal
 

AFDELING: AANBESTEDENDE DIENST

Gemeente Asse Gemeenteplein 1 Asse 1730 De heer Jo Van der Elst Telefoon: +32 24541919 _hidden_@asse.be www.asse.be https://cloud.3p.eu/Downloads/1/1368/79/2019

AFDELING: VOORWERP VAN DE OPDRACHT

Uitnodiging tot indienen offerte - beheer en exploitatie van de openbare bovengrondse en ondergrondse betalende parkeerinfrastructuur op het grondgebied van de gemeente Asse - vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met voorafgaande bekendmaking

2019/350

Zie II.2.4).

De 'Parkeerconcessie gemeente Asse: bovengronds en ondergronds parkeren' heeft betrekking op de bevragingsprocedure voor de toekenning van een concessie of gelijkaardig recht aan een private partij met als doel het beheer en de exploitatie - op eigen risico en eigen kosten van de concessiehouder - van de openbare bovengrondse en ondergrondse betalende parkeerinfrastructuur op het grondgebied van de gemeente Asse.

In het kader van een geïntegreerd parkeerbeleid en teneinde te komen tot een optimale invulling van de parkeerbehoeften, is het de bedoeling het beheer en de exploitatie van de openbare bovengrondse en ondergrondse betalende parkeerinfrastructuur op het grondgebied van de gemeente Asse toe te vertrouwen aan een enkele onderneming. Het project zal in een nader te bepalen vorm worden gestructureerd middels een of meer sui generis overeenkomsten. Het voorwerp van de overeenkomst van beheer en exploitatie van de openbare ondergrondse en bovengrondse betalende parkeerinfrastructuur op het grondgebied van de gemeente Asse, - op eigen risico en eigen kosten van de opdrachtnemer -, omvat:

- Deel 1: beheer en exploitatie van openbare betalende parkeerplaatsen 'op de straat' en de controle van de door de gemeente aangeduide blauwe zone, inclusief het afleveren van parkeerkaarten.

Het betreft samengevat de informatiecampagne en het beheer van 1 424 parkeerplaatsen op de straat en 58 parkeerautomaten in het centrum van de gemeente Asse, met inbegrip van de administratieve controle op het betalend parkeren cf. de naleving van het retributiereglement. Hieronder valt o.m. het beheer en het onderhoud van de parkeerautomaten (met inbegrip van de overname of het vervangen en vernieuwen van de bestaande parkeerautomaten. Bij overname impliceert dit een aanpassing van de toestellen conform vooropgestelde eisen van de gemeente Asse inzake digitaliseren, nieuwe betaalmogelijkheden, etc. Bij nieuwe toestellen impliceert dit het afvoeren van de bestaande toestellen en het vervangen door toestellen conform de vooropgestelde eisen van de gemeente Asse inzake digitaliseren, nieuwe betaalmogelijkheden, etc.), het innen van de parkeergelden, het verzekeren van de controles op de blauwe zones en op het betalend parkeren, en het uitschrijven en opvolgen van retributiebonnen, het controleren en rapporteren van betalings-en bezettingsgraad etc.

Voorts behoort ook tot de opdracht:

-- het uitreiken van bewonerskaarten en specifieke parkeerkaarten aan de door de gemeente Asse toegewezen doelgroepen. Bijv. (para)medici, abonnementen, [...],

-- de informatiecampagne,

-- het aanbieden van sms-parkeren en parkeerapplicaties via de smartphone,

-- het openen en bemannen van een permanent parkeerkantoor in het centrum van de gemeente in een door de gemeente Asse gratis ter beschikking gestelde voorziene locatie.

- Deel 2: beheer en exploitatie van de ondergrondse Parking Huinegem: betreft samengevat het beheer van ca. 70 ondergrondse publieke parkeerplaatsen in de ondergrondse parking Huinegem evenals het rein houden van de parkeerinfrastructuur met dagelijks onderhoud van toegangswegen en trappenhal.

- Deel 3: luik parkeergeleiding en digitalisering: digitaliseren en het plaatsen van toegangscontrolesysteem met indicatie van beschikbare plaatsen op de toegangswegen en via een digitale parkeerapplicatie voor smartphone toestellen naar alle parkings.

Het aanduiden met sensoren van de beschikbare plaatsen binnen het van kracht zijnde 'Shop & Go' systeem met koppeling aan een parkeerapplicatie voor smartphone toestellen. Het digitaliseren van mogelijk nieuwe parkeerfaciliteiten binnen de gemeente. Betalen via sms en een parkeerapplicatie via de smartphone.

Gunningscriteria Naam: Jaarlijkse concessievergoeding Naam: Kwaliteit van exploitatie en controlemogelijkheden Looptijd in maanden 72

AFDELING: JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

- Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij zich niet in 1 van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de Wet van 17.6.2016 bevindt,

- Uittreksel uit het Strafregister of evenwaardig document waaruit blijkt dat de inschrijver:

-- niet veroordeeld is geweest voor deelname aan criminele organisaties, omkoping, fraude, terrorisme of witwassen,

-- niet in staat van faillissement of vereffening verkeert,

-- geen aangifte van faillissement heeft gedaan of geen procedure van vereffening of gerechtelijke reorganisatie aanhangig is tegen hem,

-- niet veroordeeld is geweest voor een misdrijf dat de professionele integriteit aantast.

1) een verklaring betreffende de totale omzet en de omzet van de bedrijfsactiviteit die het voorwerp van de opdracht is, over de laatste 3 beschikbare boekjaren, afhankelijk van de oprichtingsdatum of van de datum waarop de ondernemer met zijn bedrijvigheid is begonnen, voor zover de betrokken omzetcijfers beschikbaar zijn;

2) een passende bankverklaring opgesteld overeenkomstig het model vervat in bijlage 11 van het KB van 18.4.2017.

2) maximum 6 maanden oud.

1) een lijst van de voornaamste diensten die gedurende de laatste 3 jaar werden verricht, met vermelding van het bedrag, de datum en de publiek- of privaatrechtelijke instanties waarvoor zij bestemd waren;

2) een verklaring betreffende de gemiddelde jaarlijkse personeelsbezetting van de dienstverlener en de omvang van het kaderpersoneel gedurende de laatste 3 jaar.

2) /

AFDELING: PROCEDURE

Termijn voor ontvangst van projecten of deelnemingsaanvragen: 2020-01-24 Plaatselijke tijd: 10:30

AFDELING: AANVULLENDE INLICHTINGEN

Raad van State Wetenschapsstraat 33 Brussel 1040 Datum van verzending van deze aankondiging: 2019-12-24