N. 258274 (2016-539930) Gelieve hieronder de geselecteerde Belgische overheidsopdracht te vinden.

zaterdag 28 juni 2025
Onderwerp: Service en onderhoud van ziekenhuislinnen en arbeidskledij en aankoop arbeidskledij
  Gelieve hieronder de geselecteerde Belgische overheidsopdracht te vinden.
Beknopte beschrijving : Ziekenhuis Algemeen ziekenhuis Jan Portaels Vilvoorde vzw Gendarmeriestraat 65 Vilvoorde 1800 Revalidatieziekenhuis Inkendaal Inkendaalstraat 1 Vlezenbeek 1602 Service en onderhoud van ziekenhuislinnen en arbeidskledij en aankoop arbeidskledij 27 zie boven 5 Gezien de complexiteit van het dossier en de omschakelingskosten die ermee gepaard gaan, wordt het contract voor een looptijd van 5 jaar aangegaan. De opdracht is een opdracht in het kader van Fenix, waarbij de aanbestedende overheid ook optreedt in naam van andere aanbestedende Fenixziekenhuizen, zie I.2 Identiteit van de opdrachtgever. De raming van de behoefte is de respectievelijke raming voor elk van de deelnemende Fenixziekenhuizen. De raming houdt geen verbintenis in voor de af te nemen hoeveelheid. Deze opdracht heeft voor percelen 1 tot en met 3 tot doel de service en het onderhoud van het linnen en de arbeidskledij uit te besteden. Dit omvat het aanleveren, ophalen, verdelen, verpakken, wassen en strijken van alle hierna genoemde linnen en arbeidskledij ten behoeve van de goede dagelijkse werking van de ziekenhuizen gedurende een periode van 5 jaar. Het ziekenhuislinnen wordt hierbij gehuurd bij de inschrijvers, de arbeidskledij is in eigendom van de ziekenhuizen. (AZ Jan Portaels : de clean air suits zijn in huur ( groene voor OK en CSA, blauwe voor de kritische diensten) perceel 4 heeft tot doel de aankoop van arbeidskledij. Plaats van dienstverlening: Perceel 1: Regionaal Ziekenhuis Heilig-Hart Leuven vzw, Naamsestraat 105, B-3000 Leuven Leverplaats: Consciencestraat, Ingang spoed, B-3000 Leuven Perceel 2: Algemeen Ziekenhuis Jan Portaels vzw, Gendarmeriestraat 65, B-1800 Vilvoorde Leverplaats: Vaartstraat 42 te 1800 Vilvoorde Perceel 3: Revalidatieziekenhuis Inkendaal, Inkendaalstraat 1, B-1602 Vlezenbeek Leverplaats: Inkendaalstraat 1, 1602 Vlezenbeek Perceel 4: Revalidatieziekenhuis Inkendaal, Inkendaalstraat 1, B-1602 Vlezenbeek Leverplaats: Inkendaalstraat 1, 1602 Vlezenbeek
N. 258274 (2016-539930)
Referentienummer: RZ HH Leuven-PPP0VM-65/019/2016.009-F02_0
Publicatie datum: 23/12/2016
 
Type: Aankondiging van opdracht
Versies
Publicatie datum NO_DOC_EXT Relatie Versie
20/01/2017 2017-501911 2017-000002 0_E2
09/01/2017 2017-500517 2017-000001 0_E1
23/12/2016 2016-539930 0

Extracten


AFDELING: AANBESTEDENDE DIENST


Regionaal ziekenhuis H. Hart Leuven vzw
Naamsestraat 105
Leuven
B-3000
Mevrouw Irouchka Moyersoen
Telefoon: +32 16209211
irouchka.moyersoen@hhleuven.be
http://www.hhleuven.be
http://cloud.3p.eu/Downloads/1/65/VM/2016
U kan de opdrachtdocumenten op volgende website verkrijgen
http://cloud.3p.eu/Downloads/1/65/VM/2016
Ziekenhuis
Algemeen ziekenhuis Jan Portaels Vilvoorde vzw
Gendarmeriestraat 65
Vilvoorde
1800
Revalidatieziekenhuis Inkendaal
Inkendaalstraat 1
Vlezenbeek
1602

AFDELING: VOORWERP VAN DE OPDRACHT


Service en onderhoud van ziekenhuislinnen en arbeidskledij en aankoop arbeidskledij
27
zie boven
5
Gezien de complexiteit van het dossier en de omschakelingskosten die ermee gepaard gaan, wordt het contract voor een looptijd van 5 jaar aangegaan.

De opdracht is een opdracht in het kader van Fenix, waarbij de aanbestedende overheid ook optreedt in naam van andere aanbestedende Fenixziekenhuizen, zie I.2 Identiteit van de opdrachtgever.

De raming van de behoefte is de respectievelijke raming voor elk van de deelnemende Fenixziekenhuizen. De raming houdt geen verbintenis in voor de af te nemen hoeveelheid.

Deze opdracht heeft voor percelen 1 tot en met 3 tot doel de service en het onderhoud van het linnen en de arbeidskledij uit te besteden.

Dit omvat het aanleveren, ophalen, verdelen, verpakken, wassen en strijken van alle hierna genoemde linnen en arbeidskledij ten behoeve van de goede dagelijkse werking van de ziekenhuizen gedurende een periode van 5 jaar.

Het ziekenhuislinnen wordt hierbij gehuurd bij de inschrijvers, de arbeidskledij is in eigendom van de ziekenhuizen. (AZ Jan Portaels : de clean air suits zijn in huur ( groene voor OK en CSA, blauwe voor de kritische diensten)

perceel 4 heeft tot doel de aankoop van arbeidskledij.

Plaats van dienstverlening:

Perceel 1:

Regionaal Ziekenhuis Heilig-Hart Leuven vzw, Naamsestraat 105, B-3000 Leuven

Leverplaats:

Consciencestraat, Ingang spoed, B-3000 Leuven

Perceel 2:

Algemeen Ziekenhuis Jan Portaels vzw, Gendarmeriestraat 65, B-1800 Vilvoorde

Leverplaats:

Vaartstraat 42 te 1800 Vilvoorde

Perceel 3:

Revalidatieziekenhuis Inkendaal, Inkendaalstraat 1, B-1602 Vlezenbeek

Leverplaats:

Inkendaalstraat 1, 1602 Vlezenbeek

Perceel 4:

Revalidatieziekenhuis Inkendaal, Inkendaalstraat 1, B-1602 Vlezenbeek

Leverplaats:

Inkendaalstraat 1, 1602 Vlezenbeek

De leverancier levert in elk van de ziekenhuizen op de aangeduide leverplaatsen, zie technische bepalingen (deze kunnen verschillen van de plaats van dienstverlening, hierboven vermeld, met dien verstande dat de leverplaatsen tijdens de loop van het contract kunnen wijzigen.)

De opdracht wordt per perceel toegewezen aan de inschrijver die de voordeligste regelmatige offerte indient.


1
Regionaal Ziekenhuis Heilig Hart Leuven,
Regionaal Ziekenhuis Heilig Hart Leuven,
60

Huur en onderhoud van ziekenhuislinnen

Onderhoud van arbeidskledij, in eigendom van het ziekenhuis


2
Algemeen Ziekenhuis Jan Portaels vzw,
Algemeen Ziekenhuis Jan Portaels vzw,
60

Huur en onderhoud van ziekenhuislinnen

Onderhoud van arbeidskledij, in eigendom van het ziekenhuis


3
Revalidatieziekenhuis Inkendaal
Revalidatieziekenhuis Inkendaal
60

Huur en onderhoud van ziekenhuislinnen

Onderhoud van arbeidskledij, in eigendom van het ziekenhuis


4
Revalidatieziekenhuis Inkendaal
Revalidatieziekenhuis Inkendaal
60
Aankoop van arbeidskledij

AFDELING: JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN


Perceel 1 (Regionaal Ziekenhuis Heilig Hart Leuven, ) : Borgtocht (1 % van het oorspronkelijk bedrag van het perceel (excl. btw), afgerond naar het hogere tiental)

Perceel 2 (Algemeen Ziekenhuis Jan Portaels vzw, ) : Borgtocht (1 % van het oorspronkelijk bedrag van het perceel (excl. btw), afgerond naar het hogere tiental)

Perceel 3 (Revalidatieziekenhuis Inkendaal) : Borgtocht (1 % van het oorspronkelijk bedrag van het perceel (excl. btw), afgerond naar het hogere tiental)

Perceel 4 (Revalidatieziekenhuis Inkendaal) : Borgtocht (5 % van het oorspronkelijk bedrag van het perceel (excl. btw), afgerond naar het hogere tiental)


* Een verklaring op erewoord dat de inschrijver :

- niet veroordeeld is geweest voor deelname aan een criminele organisatie, omkoping, fraude of het witwassen van geld

- niet in staat van faillissement of vereffening verkeert;

- geen aangifte van faillissement heeft gedaan of procedure van vereffening of gerechtelijke reorganisatie aanhangig is tegen hem;

- niet veroordeeld is geweest voor een misdrijf dat de professionele integriteit aantast;

- bij zijn beroepsuitoefening geen ernstige fout heeft begaan;

- in orde is met de betaling van sociale zekerheidsbijdragen;

- in orde is met de betaling van belastingen;

- zich niet schuldig heeft gemaakt aan valse verklaringen bij het verstrekken van deze inlichtingen;

- geen illegaal verblijvende onderdanen van derde landen heeft tewerkgesteld als bedoeld in de wet van 11/02/2013 tot vaststelling van sancties en maatregelen voor werkgevers van illegaal verblijvende onderdanen van derde landen.


1) Een verklaring betreffende de totale omzet en de omzet van de bedrijfsactiviteit die het voorwerp van de opdracht is over de laatste drie beschikbare boekjaren, afhankelijk van de oprichtingsdatum of van de datum waarop de kandidaat of de inschrijver met zijn activiteit is begonnen, voor zover de betrokken omzetcijfers beschikbaar zijn.

2) Document uitgaande van erkend accountingkantoor of revisor met vermelding van Z-score (Altman) van de aanbiedende partij.

Berekeningswijze in geval private onderneming:

0,717 x Werkkapitaal / Totale bezittingen +

0,847 x Totaal van ingehouden winsten / Totale bezittingen +

3,107 x Winst voor belastingen en interest / Totale bezittingen +

0,420 x Boekwaarde van de bezittingen / Boekwaarde van de schulden +

0,998 x Omzet / Totale bezittingen.

De score dient bevestigd te worden door boekhouder of revisor, met vermelding van naam en erkenningsnummer.


Omzetverklaring

Uit de behaalde Z-score moet een gezonde financiële toestand blijken. Deze score dient dan ook hoger te zijn dan 1,8.


3) Een lijst van referenties in vergelijkbare projecten qua financiële omvang en complexiteit, geografische ligging, in gelijkaardige instellingen. De inschrijver geeft per instelling een contactpersoon, met contactgegevens op.

4) De inschrijver voegt een attest toe, waarin hij attesteert dat de processen en leveringen voldoen aan de normen van de hoge Gezondheidsraad en dat aan toekomstige normen zal worden voldaan.

5) NEN-EN-ISO 9001:2008 certificaat, NEN-EN-ISO 14001:2004 certificaat, NEN-EN 14065:2002(RABC)certificaat of een verklaring of bewijzen inzake gelijkaardige maatregelen op het gebied van

kwaliteitsbewaking.

6) Een continuïteitsplan: noodplan welke hij/zij klaar heeft om een onderbreking van de productie/levering te kunnen opvangen zodat de continuïteit van de geleverde diensten naar de respectievelijke ziekenhuizen gewaarborgd blijft, in elk geval van overmacht. Het continuïteitsplan beschrijft de te nemen stappen desgevallend.

7) De inschrijver voegt een beschrijving toe van het wagenpark van de onderneming en de maatregelen om de kwaliteit en de hygiëne te waarborgen tijdens de logistieke flow (productie, levering, transport) (niet voor perceel 4)

8) De 2 meest recente resultaten van een erkend labo, waaruit blijkt dat de inschrijver voldoet aan alle kwaliteitseisen. (voor perceel 4, algemene laboresultaten waaruit de kwaliteit van de stoffen blijkt, dat gebruikte stoffen bestand zijn tegen industrieel wassen en intensief gebruik))

9) De laboresultaten bevatten: technisch onderzoek waterkwaliteit, bacteriologisch onderzoek, .... (niet voor perceel 4)

10). Een kopie van de milieuvergunning.

11). Een attest van de verzekering voor burgerlijke en contractuele aansprakelijkheid, voor eventuele schade

aangebracht bij de klant.

10). Een attest van de verzekering voor arbeidsongevallen.

11). Een attest van de verzekering voor brand- en waterschade.

12). Een kopie van de geldige vergunning voor uitbating van een industriële wasserij (voor alle eventuele

vestigingen) (niet voor perceel 4)


De inschrijver geeft minimaal 3 referenties op in de gezondheidszorg, waarvan minstens één ziekenhuis.

De som van de percelen waarvoor de inschrijver zich inschrijft, mag niet hoger zijn dan 30% van de jaarlijkse omzet van de inschrijver.

De inschrijver bezorgt alle gevraagde attesten, vergunningen en beschrijvingen.


AFDELING: PROCEDURE


Openbare procedure
2016.009
Omstandigheden voor ontvangst van specificaties:
6/2/2017
23:59
7/2/2017
11:00
180
Omstandigheden voor openingen inschrijvingen:
7/2/2017
11:00
Zaal Vesalius (in het administratief gebouw) - Regionaal ziekenhuis H. Leuven, Naamsestraat 105, 3000 Leuven

AFDELING: AANVULLENDE INLICHTINGEN


Plaatsbezoek vereist en verzuimen aan plaatsbezoek leidt tot nietigheid van de offerte:

De inschrijver dient per perceel waarop hij inschrijft (ook als hij de huidige dienstverlener is) een ondertekend

attest van het plaatsbezoek toe te voegen aan zijn offerte (zie bijlage B). Een inschrijving voor een perceel

waarvan het ondertekende attest van het plaatsbezoek ontbreekt, zal geweerd worden.

Vragen over het lastenboek kunnen tijdens het plaatsbezoek gesteld worden.

Hieronder zijn de contactpersonen en het ogenblik waarop het plaatsbezoek per ziekenhuis en per campus

dient te gebeuren opgenomen.

- Regionaal Ziekenhuis Heilig Hart Leuven: Yves Kaes, (Yves.kaes@hhleuven.be, tel: 016/20 91 50) op dinsdag 10 januari 2017 om 10.00 uur

-Revalidatieziekenhuis Inkendaal: Barbara Dervaux (Barbara.Dervaux@inkendaal.be, tel: 02/531 54 36) op dinsdag 10 januari 2017 om 13.00 uur

- Algemeen Ziekenhuis Jan Portaels Vilvoorde: Nicole Galle (nicole.galle@azjanportaels.be, tel: 02/257.51.88) op maandag 16 januari 2017 om 10.00 uur

Gelieve uw aanwezigheid op voorhand te bevestigen door contact op te nemen met de hierboven opgenomen

contactpersonen.


23/12/2016