N. 258274 (2017-501911) Gelieve hieronder de geselecteerde Belgische overheidsopdracht te vinden.
N. 258274 (2017-501911) | |
Relatie: 2017-000002 | |
Referentienummer: | RZ HH Leuven-PPP0VM-65/019/2016.009-F02_0 |
Publicatie datum: | 20/01/2017 |
Type: | Kennisgeving van aanvullende informatie of rectificatie |
Publicatie datum | NO_DOC_EXT | Relatie | Versie |
---|---|---|---|
20/01/2017 | 2017-501911 | 2017-000002 | 0_E2 |
09/01/2017 | 2017-500517 | 2017-000001 | 0_E1 |
23/12/2016 | 2016-539930 | 0 |
Extracten
AFDELING: AANBESTEDENDE DIENST
Regionaal ziekenhuis H. Hart Leuven vzw
Naamsestraat 105
Leuven
B-3000
Mevrouw Irouchka Moyersoen
Telefoon: +32 16209211
irouchka.moyersoen@hhleuven.be
http://www.hhleuven.be
http://cloud.3p.eu/Downloads/1/65/VM/2016
AFDELING: VOORWERP VAN DE OPDRACHT
Service en onderhoud van ziekenhuislinnen en arbeidskledij en aankoop arbeidskledij
De opdracht is een opdracht in het kader van Fenix, waarbij de aanbestedende overheid ook optreedt in naam van andere aanbestedende Fenixziekenhuizen, zie I.2 Identiteit van de opdrachtgever.
De raming van de behoefte is de respectievelijke raming voor elk van de deelnemende Fenixziekenhuizen. De raming houdt geen verbintenis in voor de af te nemen hoeveelheid.
Deze opdracht heeft voor percelen 1 tot en met 3 tot doel de service en het onderhoud van het linnen en de arbeidskledij uit te besteden.
Dit omvat het aanleveren, ophalen, verdelen, verpakken, wassen en strijken van alle hierna genoemde linnen en arbeidskledij ten behoeve van de goede dagelijkse werking van de ziekenhuizen gedurende een periode van 5 jaar.
Het ziekenhuislinnen wordt hierbij gehuurd bij de inschrijvers, de arbeidskledij is in eigendom van de ziekenhuizen. (AZ Jan Portaels : de clean air suits zijn in huur ( groene voor OK en CSA, blauwe voor de kritische diensten)
perceel 4 heeft tot doel de aankoop van arbeidskledij.
Plaats van dienstverlening:
Perceel 1:
Regionaal Ziekenhuis Heilig-Hart Leuven vzw, Naamsestraat 105, B-3000 Leuven
Leverplaats:
Consciencestraat, Ingang spoed, B-3000 Leuven
Perceel 2:
Algemeen Ziekenhuis Jan Portaels vzw, Gendarmeriestraat 65, B-1800 Vilvoorde
Leverplaats:
Vaartstraat 42 te 1800 Vilvoorde
Perceel 3:
Revalidatieziekenhuis Inkendaal, Inkendaalstraat 1, B-1602 Vlezenbeek
Leverplaats:
Inkendaalstraat 1, 1602 Vlezenbeek
Perceel 4:
Revalidatieziekenhuis Inkendaal, Inkendaalstraat 1, B-1602 Vlezenbeek
Leverplaats:
Inkendaalstraat 1, 1602 Vlezenbeek
De leverancier levert in elk van de ziekenhuizen op de aangeduide leverplaatsen, zie technische bepalingen (deze kunnen verschillen van de plaats van dienstverlening, hierboven vermeld, met dien verstande dat de leverplaatsen tijdens de loop van het contract kunnen wijzigen.)
De opdracht wordt per perceel toegewezen aan de inschrijver die de voordeligste regelmatige offerte indient.
AFDELING: PROCEDURE
PPP0VM-65/019/2016.009
PPP0VM
Referentie van de aankondiging: 2017-000002
23/12/2016
AFDELING: AANVULLENDE INLICHTINGEN
Het lastenboek is nu ter beschikking gesteld via de cloud.
Wijziging in I.6 Vorm en inhoud van de offerte:
I.6 Vorm en inhoud van de offerte:
Plaatsbezoek
Op straffe van nietigheid van zijn offerte, wordt de inschrijver verwacht een plaatsbezoek uit te voeren.
De inschrijver dient per perceel waarop hij inschrijft (ook als hij de huidige dienstverlener is) een ondertekend
attest van het plaatsbezoek toe te voegen aan zijn offerte (zie bijlage B). Een inschrijving voor een perceel
waarvan het ondertekende attest van het plaatsbezoek ontbreekt, zal geweerd worden.
Het plaatsbezoek is NIET verplicht voor inschrijvers die enkel inschrijven op perceel 4.
********************************************
Wijziging 20 januari 2017:
********************************************
20 januari 2017: Wijzigingen gepubliceerd: overzicht:
(wijzigingen in lastenboek en inventaris excel ook toegevoegd)
Zie ook document 20170120 Wijzigingen gepubliceerd.doc in 3p Cloud.
Economische en financiële draagkracht van de inschrijver (kwalitatieve selectie)
1) Een verklaring betreffende de totale omzet en de omzet van de bedrijfsactiviteit die het voorwerp van de opdracht is over de laatste drie beschikbare boekjaren, afhankelijk van de oprichtingsdatum of van de datum waarop de kandidaat of de inschrijver met zijn activiteit is begonnen, voor zover de betrokken omzetcijfers beschikbaar zijn.
2) Document uitgaande van erkend accountingkantoor of revisor met vermelding van Z-score (Altman) van de aanbiedende partij.
Berekeningswijze in geval private onderneming:
0,717 x Werkkapitaal / Totale bezittingen +
0,847 x Totaal van ingehouden winsten / Totale bezittingen +
3,107 x Winst voor belastingen en interest / Totale bezittingen +
0,420 x Boekwaarde van de bezittingen / Boekwaarde van de schulden +
0,998 x Omzet / Totale bezittingen.
De score dient bevestigd te worden door boekhouder of revisor, met vermelding van naam en erkenningsnummer.
Minimumeisen: Omzetverklaring
Uit de behaalde Z-score moet een gezonde financiële toestand blijken. Deze score dient dan ook hoger te zijn dan 1,8.
Indien de inschrijver geen Z-score boven de 1,8 kan bewijzen kan een gezonde financiële toestand ook worden bewezen door het geven van volgende bewijzen:
a) Attest van de revisor met uitleg waarom de Z-score onder 1,8 ligt, en waarom dit geen probleem is;
b) Attest van de revisor dat het bedrijf voldoende solvabel is en voldoende liquiditeit heeft om in te tekenen op dit lastenboek en tijdens de looptijd van het contract aan de gestelde voorwaarden te voldoen, naast de bestaande verplichtingen;
c) De borgtocht verder beschreven in het lastenboek die wordt neergelegd, bedraagt 5% in plaats van 1%, deze blijft op 5% voor perceel 4;
d) Gedurende de looptijd van de overeenkomst zal de inschrijver bovendien jaarlijks na het neerleggen van de jaarrekening, een attest aan het ziekenhuis bezorgen, waarop de revisor de gezondheid van het bedrijf uitlegt. Indien de motivatie niet voldoet, kan het ziekenhuis de samenwerking stopzetten;
‘a) en b) en c) zullen beoordeeld worden door de financiële dienst van het respectievelijke ziekenhuis
Plaatsbezoek perceel 1, 2 en 3 (niet verplicht voor inschrijvers die enkel op perceel 4 inschrijven)
Op straffe van nietigheid van zijn offerte, wordt de inschrijver verwacht een plaatsbezoek uit te voeren.
De inschrijver dient per perceel waarop hij inschrijft (ook als hij de huidige dienstverlener is) een ondertekend
attest van het plaatsbezoek toe te voegen aan zijn offerte (zie bijlage B). Een inschrijving voor een perceel
waarvan het ondertekende attest van het plaatsbezoek ontbreekt, zal geweerd worden.
Vragen over het lastenboek kunnen tijdens het plaatsbezoek gesteld worden.
Hieronder zijn de contactpersonen en het ogenblik waarop het plaatsbezoek per ziekenhuis en per campus
dient te gebeuren opgenomen.
- Regionaal Ziekenhuis Heilig Hart Leuven: Yves Kaes, (Yves.kaes@hhleuven.be, tel: 016/20 91 50) op dinsdag 10 januari 2017 om 10.00 uur
-Revalidatieziekenhuis Inkendaal: Barbara Dervaux (Barbara.Dervaux@inkendaal.be, tel: 02/531 54 36) op dinsdag 10 januari 2017 om 13.00 uur
- Algemeen Ziekenhuis Jan Portaels Vilvoorde: Nicole Galle (nicole.galle@azjanportaels.be, tel: 02/257.51.88) op maandag 16 januari 2017 om 10.00 uur
Een tweede plaatsbezoek wordt georganiseerd op dinsdag en woensdag 23 en 24 januari 2017.
De inschrijver neemt hiervoor zelf contact op met de personen vermeld hierboven.
Door inschrijving op het lastenboek, wordt akkoord gegaan met de inhoud van het lastenboek als met alle gepubliceerde wijzigingen.
Technische bekwaamheid, vereiste bewijsstukken:
-De inschrijver voegt een attest toe, waarin hij attesteert dat de processen en leveringen voldoen aan de normen van de hoge Gezondheidsraad en dat aan toekomstige normen zal worden voldaan. Niet van toepassing voor inschrijvers enkel perceel 4
-NEN-EN-ISO 9001:2008 certificaat, NEN-EN-ISO 14001:2004 certificaat, NEN-EN 14065:2002(RABC)certificaat of een verklaring of bewijzen inzake gelijkaardige maatregelen op het gebied van
kwaliteitsbewaking. Voor perceel 4, maatregelen op gebied van kwaliteitsbewaking voor kledij.
III.2.1 Arbeidskledij (p22 lastenboek)
Voorraadsniveau per model en per maat incl. vooropgestelde minimum voorraadsniveau
=> Deze eis is niet langer geldig, gezien dit terugkomt in puntjes 3 en 4 in dezelfde paragraaf.
Perceel 1:
-Aangevuld met overgordijnen in de inventaris: prijs gevraagd per m².
-Aangevuld in Excel met optie voor leveren linnen tot op afdeling
-Aangevuld in Excel met optie voor hangen kledij op KUA
Perceel 2:
-Aangevuld met overgordijnen in de inventaris: prijs gevraagd per m².
Perceel 4: Aankoop kledij
Toevoeging: optie kledij met logo
De inschrijver zal voor perceel 4 ook een optionele prijs maken voor het voorzien van de bovenstukken van de kledij met een geborduurd ziekenhuislogo Inkendaal op de mouw (3 kleuren logo )(opgelet, dit zou kunnen afwijken van het momenteel beschikbare logo dat in bijlage is meegestuurd. ). Dit betreft niet de kledingstukken waarvoor reeds een logo is voorzien in het lastenboek (pediatrische kledij)
De inschrijver zal hiervoor een prijs geven, voor de vaste ontwikkelingskosten en een prijs per eenheid voor plaatsing van het logo.
Bijlage D:
Bijlage D dient niet ingevuld te worden, de Excels met de inventarissen dienen daarentegen volledig te worden ingevuld.
************************************************
20/1/2017